[HUN] Helikopterbeszerzés

Elavult konstrukció.. Annál szebben, ahogy antigonosz leírta, fogalmazni se tudnám jobban, így én is azt írom, hogy ez is egy vélemény.

Nagyon örülök a beszerzésnek és ha a felszerelés jól lesz hozzá megválasztva, potens gép mind a kettő. Tudnak itt Európában is, nem kell a tengerentúlra nézni mindig. Kis ország vagyunk, ahhoz képest nagyot léptek előre és remélem meg sem állnak és biztosítják a forrást a jövőben (is), hogy tényleg ütőképes legyen Honvédség, amilyennek képzeli az ember.

A helikopterre meg én inkább azt mondom az elavult helyett, hogy bevált, ami a 21. század műszaki színvonalán van. (Nem kétlem, hogy a gépveszteséget okozó hibát pedig javítani fogják)
 
Optimista vagy... az jó :)
Ha látnád belülről....

Igen, konkrétan pont ez a baj velük...
Aki fémgépet épít, az el tudja adni (Zlin, Utva), nálunk meg 5-10db kompozitcsoda után jönnek a „húba+” helyzetek, meg a cégátmentés, vergődés...
Honvédséget nem látom belülről, de járok szakmai vizsgákon. Realista vagyok. A kompozitnál, ha betartod a technológiát, minden ok. Egy partner beszállít ilyen elemeket egy sportautóhoz. Nem űrtechnika ma már.
 
A civil változatra 170+ darabot ír 2016-ig legyártva a wiki, hogy ebbe beletartozik-e a katonai változat, isten se tudja. Na most az első széria gépek 2004-től repülnek (2005-től a katonai) ez idő alatt lerepültek kismillió órát, ahhoz képest nem olyan vészes az a 2 vizreszállás meg a sajnálatos baleset, amiben leszakadt a rotor és 13-an meghaltak.
Főleg, hogy ott az északi tengeren nem éppen a legbarátságosabb körülmények között repdeshetnek vele és elég keményen tekerhetik a gépekbe a repült órákat az olajfúró tornyok éllátásához, elég komoly terhelésnek lehetnek kitéve.

Én szívesen láttam volna itthon az S-92-őt, egy nagyon megbízható, jó típus. Akár a (felfegyverzett) BH-val vegyesen, ha már úgy is azon alapszik. De a 225M-nek is ugyan úgy örülök, nekünk ez volt a legjobb döntés a 145M-el együtt. Ez van, ezt kell szeretni!
Örülk én ezeknek a gépeknek.Legyünk optimisták,kijavitják a reduktorhibát,és a mi gépeink már a tökéletesitett hajtásláncal érkeznek.Szállitógépként nagyon is megfelelnek az igényeinknek.
Viszont igy továbbra sincs csataképes gépünk.Mihujaink repülő muzeumok,semmi keresnivalójuk modern harctéren.
 
Örülk én ezeknek a gépeknek.Legyünk optimisták,kijavitják a reduktorhibát,és a mi gépeink már a tökéletesitett hajtásláncal érkeznek.Szállitógépként nagyon is megfelelnek az igényeinknek.
Viszont igy továbbra sincs csataképes gépünk.Mihujaink repülő muzeumok,semmi keresnivalójuk modern harctéren.
Továbbra is kuuuurva drága egy dedikált harci helikopter újonnan. De úgy ki-----ott kurva drága :D
 
Továbbra is kuuuurva drága egy dedikált harci helikopter újonnan. De úgy ki-----ott kurva drága :D
Pontossan ezért preferáltam az AH60ast.Az sem olcsó,de egy tipussal megoldható lett volna majdnem a teljes feladatkör.De alacsonyabb szinten,viszont occsóbban az AW149M is biztosithatta volna ezt a képességet.Mindkettőhöz csatlakoztatni lehetne logisztikailag a szállitó testvérét,az S92t ill. az A189est.
 
Pontossan ezért preferáltam az AH60ast.Az sem olcsó,de egy tipussal megoldható lett
Azért dedikált ide vagy oda, ha a két gép megkapja a fullos HForce rendszert és a Spike rakétát, azért itt a térségben elég ütős cucc lesz. Nem biztos hogy kell nekünk a dedikált harci ha a Spike-al.6-8km ről lehet páncélt törni.....
 
Azért dedikált ide vagy oda, ha a két gép megkapja a fullos HForce rendszert és a Spike rakétát, azért itt a térségben elég ütős cucc lesz. Nem biztos hogy kell nekünk a dedikált harci ha a Spike-al.6-8km ről lehet páncélt törni.....
Ha.Nemtudni,milen szint,és hány gép lesz felszerelve pánélvadászatra megfelelő szinten.Nem tudni milyen fegyverzet lesz integrálva.Csatahelikopter feladatkörének betöltésére meg egyik sem alkalmas.145 páncélvadász-könnyű támadó szerepre tehető alkalmassá.(bár szerintem ahoz egy kisebb gép jobb lenne,pl MD530G) 225 pedig a román Sokac mintájú átalakitást igényelne.És akkor még mindig elmaradna a kifejezetten harctéri működésre tervezett BHtol.
Továbbra is.Örülök,hogy végre van beszerzés,de azért nem tapsikolok örömömben.
 
Amúgy eddig többen azért nyávogtak, hogy az oláhoknak a pumáikon van gépágyú meg Spike,
Igen, többen...de van olyan vélemény is hogy egy szállító helikopternek nem feladata a harckocsi vadászat, meg úgy általában a harc => ergo, felesleges rá mind a Spike mind a gépágyú.
A szállító helikopter egy logisztikai eszköz aminek kerülnie kell a "lőporfüstöt".
Általában az elvárás hogy pörögjön A és B pont között mint majom farkán a stanecli, 0-24 ben folyamatosan, minimum karbantartással, ha esik ha fúj, és vigyen el mindent amit csak meg tud emelni.
A maximum elvárás pedig az hogy - feltéve hogy jól meg van pakolva mindenféle önvédelmi cuccokkal - hogy este stikában rakjon ki az ellenség hátában néhány különlegest, vagy ATGM egységet.
 
Amúgy eddig többen azért nyávogtak, hogy az oláhoknak a pumáikon van gépágyú meg Spike, és az mennyivel jobb már, mint a Mi-24. Döntsük már el, mert ez most nagyon "a szar sem elég keserű" kifogás özön.
Konstrukcióssan a Mihu jobban megfelel a csataheli feladatkörének.De az oláh Sokac fegyverrendszere miatt magasan veri a mi Mihujainkat.Mint csatheli feladat ellátására képes mindenes szállitheli,méginkább.
 
Igen, többen...de van olyan vélemény is hogy egy szállító helikopternek nem feladata a harckocsi vadászat, meg úgy általában a harc => ergo, felesleges rá mind a Spike mind a gépágyú.
A szállító helikopter egy logisztikai eszköz aminek kerülnie kell a "lőporfüstöt".
Általában az elvárás hogy pörögjön A és B pont között mint majom farkán a stanecli, 0-24 ben folyamatosan, minimum karbantartással, ha esik ha fúj, és vigyen el mindent amit csak meg tud emelni.
A maximum elvárás pedig az hogy - feltéve hogy jól meg van pakolva mindenféle önvédelmi cuccokkal - hogy este stikában rakjon ki az ellenség hátában néhány különlegest, vagy ATGM egységet.
Egy apróság.A Mihu nem csatahelikopter,már a szovjet besorolás szerint sem.Rohamdeszant-szállitó,csataképességgel.Az UH60 harctéri szállitó-rohamdeszant heli,az AH60 annak csataheli képességekkel felruházott változata.A CH47,Super Frelon(Z18),Minyo(Mi172) szállitó helikopterek
Igazábol az az ideális,amit az amik csinálnak.Minden feladatkörre külön,specializált tipus.Nade ahoz kéne nékünk az ami védelmi büdzsé is
 
Egy apróság.A Mihu nem csatahelikopter,már a szovjet besorolás szerint sem.Rohamdeszant-szállitó,csataképességgel.Az UH60 harctéri szállitó-rohamdeszant heli,az AH60 annak csataheli képességekkel felruházott változata.A CH47,Super Frelon(Z18),Minyo(Mi172) szállitó helikopterek
Igazábol az az ideális,amit az amik csinálnak.Minden feladatkörre külön,specializált tipus.Nade ahoz kéne nékünk az ami védelmi büdzsé is

Igen, tudjuk. Az az ideális és tökéletes, amit az amik csinálnak... Nem baj, ha drágább, nem baj, ha kevesebbet tud, a lényeg, hogy MADE IN U.S.A.
 
Igen, többen...de van olyan vélemény is hogy egy szállító helikopternek nem feladata a harckocsi vadászat, meg úgy általában a harc => ergo, felesleges rá mind a Spike mind a gépágyú.
A szállító helikopter egy logisztikai eszköz aminek kerülnie kell a "lőporfüstöt".
Általában az elvárás hogy pörögjön A és B pont között mint majom farkán a stanecli, 0-24 ben folyamatosan, minimum karbantartással, ha esik ha fúj, és vigyen el mindent amit csak meg tud emelni.
A maximum elvárás pedig az hogy - feltéve hogy jól meg van pakolva mindenféle önvédelmi cuccokkal - hogy este stikában rakjon ki az ellenség hátában néhány különlegest, vagy ATGM egységet.
Így van. Imádom szeretem én is a Cougart, de bevallom őszintén, nem nagyon tudom mire vélni azokat a híreket, hogy top HForce-al jön akár csak néhány is közüllük. Azt gondolom hogy a H145M -en jobb helyen lennének, én a Cougarra max door MG-t raknék, semmi mást. Pontosan annyi azoknak a dolga, amit írtál korábban, ahol lehet kerüli a balhét, és ha SOF-ot kell kirakni, kiemelni, oda is amíg ezt végrehajtja, elég az Mg, aztán pucolás ha lehet.
 
Igazábol az az ideális,amit az amik csinálnak.Minden feladatkörre külön,specializált tipus.Nade ahoz kéne nékünk az ami védelmi büdzsé is
Muszály szétválasztani a feladatokat és ez nem büdzsé kérdése.
Az öszvérekkel az a baj hogy nem tudják mind a két feladatot ellátni egyszerre ezért nem mondhatod hogy pl. 40 heli helyett csak 20-et veszek
A Mi-24 vagy AH60 nem fog katonákkal (vagy rakománnyal) a fedélzetén harckocsikra vadászni.

Ha szállítani is akarsz meg harckocsikra is vadászni (egy időben) akkor ahhoz két db. helikopterre lesz szükséged!
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Igen, tudjuk. Az az ideális és tökéletes, amit az amik csinálnak... Nem baj, ha drágább, nem baj, ha kevesebbet tud, a lényeg, hogy MADE IN U.S.A.
???????.Roppant értelmes,sőt konstruktiv hozzászolás volt.Olyan hüleség bahsza a nyomurúságot tipusú,de sebaj.Boldog Karácsonyt!
 
Konstrukcióssan a Mihu jobban megfelel a csataheli feladatkörének.De az oláh Sokac fegyverrendszere miatt magasan veri a mi Mihujainkat.Mint csatheli feladat ellátására képes mindenes szállitheli,méginkább.
Csak akarat kérdése, hogy a mihujainkból a végén olyan valódi harci helit csináljunk, amely már pontosan arra van, hogy dedikált páncéltörő képességgel felvértezett HH-legyen. Thales, Airbus megcsinálja bármikor, csak fizetni kell érte. Azonnal nagyobb harcértékű lenne mint egy román SOCAT puma.
 
???????.Roppant értelmes,sőt konstruktiv hozzászolás volt.Olyan hüleség bahsza a nyomurúságot tipusú,de sebaj.Boldog Karácsonyt!
Rólad nekem is ez a véleményem kb. minden szar, ha nem amerikai megoldás a vége. Szétfikáztad a keleti technikát, majd mikor jön a nyugat európai, akkor is fanyalogsz. AH-60, AH-60, AH-60. Amerika, amerika, amerika.

Egy idő után fárasztó ám.
 
???????.Roppant értelmes,sőt konstruktiv hozzászolás volt.Olyan hüleség bahsza a nyomurúságot tipusú,de sebaj.Boldog Karácsonyt!

Jó ideje promózod a battlehawk-ot meg az S-92-őt, úgy, hogy elég evidens, hogy se a pénzügyi se a külpolitikai feltételei nincsenek meg egy ilyen beszerzésnek.
Pénzügyi vonalon egyszerűen qrvára kib@szottul drága az AH-60 (cca. 60M USD) az S-92 meg egyszerűen megfizethetetlen (szinte csak fullgazdag országok engedhetik meg maguknak, még a civil változatot is)
Külpolitikai vonalon nincs meg az akarat az eladásra, s ebből(is) adódóan vételi szándék sincs

Szakmai részről szerintem hajtómű/reduktor elhelyezkedés ide vagy oda, ez a gép(H225M) full felszereltséggel tudja azt, mint egy AH-60 + nagyobb teher és szállító kapacitás + alacsonyabb ár. Arról nem is beszélve, hogy eleve nem egy kategória a két gép. A Minyók leváltására nem alkalmas az AH-60. Ennyi. Ezt kellene megemésztened valahogy.
 
Muszály szétválasztani a feladatokat és ez nem büdzsé kérdése.
Az öszvérekkel az a baj hogy nem tudják mind a két feladatot ellátni egyszerre ezért nem mondhatod hogy pl. 40 heli helyett csak 20-et veszek
A Mi-24 vagy AH60 nem fog katonákkal (vagy rakománnyal) a fedélzetén harckocsikra vadászni.

Ha szállítani is akarsz meg harckocsikra is vadászni (egy időben) akkor ahhoz két db. helikopterre lesz szükséged!
Kifejezett harckocsivadászatra a Tigert tervezték.A csataheliknek jóval többre kell képesnek lennie,mint a hk vadászat.Sőt,a legvalszinübb hibridháboruba keveredésünk esetén eléggé másodrangú.
Rólad nekem is ez a véleményem kb. minden szar, ha nem amerikai megoldás a vége. Szétfikáztad a keleti technikát, majd mikor jön a nyugat európai, akkor is fanyalogsz. AH-60, AH-60, AH-60. Amerika, amerika, amerika.

Egy idő után fárasztó ám.
AW149M európai.Nagy kedvencem a Su80,orosz.(najó,zsidó harcelektronikát álmodok rá).Mbombe dél afrikai,SR5 kinai,VHS-2 horvát.Csakhogy soroljam az általam preferált eszközöket....
Fentebb beirtam,hogy a 80as évek végén miféle helikopácsot álmodtak ideálisnak légimozgékony hadviseléshez.Mihelyt valaki megépiti,legalább olyan minőségben,de ha lehet jobban és olcsóbban:cool:,rögvest átpártolok az AH60tol ahoz a szerkentyűhöz.Végettem lehet orosz,kinai,vagy burkina fasoi gyártás is.Legjobban annak örülnék,ha hazai lenne.