A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Különben a többirányú beszerzésről jut eszembe.Már irtam,hogy szerintem a Pzh2000eknek nem a manőverdandároknál van a helye,hanem egy önálló tüzérezrednél (esetleg tüz.dd).Másik osztálynak egy gumikerekes messzehordó tarackágyúnak kéne lennie.Erre a szerepre jónak gondolom a Denel G6-52 tipust,
g6_52_l2.jpg

https://translate.googleusercontent...700248&usg=ALkJrhh1YZLZsRGd4B2M7HT4T-9V8B59UA
Harci tapasztalatott szerzett tipus továbbfejlesztése,NATO szabványnak megfelel.A német löveggel egy rendszerbe illeszthető.5lövéses tüzcsapásra képes.Ez azt jelenti,hogy az 5lövedék egyideüleg csapódik be-miközben a löveg maga a becsapódáskor már az állásváltoztatási szakaszban van.Vagyis az ellenséges válaszcsapás már csak az üres tüzelőállást éri.Ez a képesség modern ellenféllel szemben igen fontos.Elég jó a terepjáró képessége,hadműveleti mozgékonysága nagyon jó.És pánélvédelme is van.
 
Lehet hogy volt már
https://airportal.hu/mar-csak-az-an-26-osok-levaltasa-van-hatra-a-honvedsegnel/

érdekes hogy pl a nagy Airbust és a brazil csodát meg sem említi a cikk mint lehetséges váltótípusát az ancsának, illetve hogy Benkó"Mikulás"Tibor elvileg 75 milliárdot kapott erre a célra. Na ennyiből mi jöhet szóba?és mennyire nagy gond vajon hogy a C-295 nem képes a légi utántöltésre?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez amolyan "Fun" video ami érdekes benne hogy van benne 7:47 kor egy úgynevezett SAMOC SDP-20. Erről eddig nem hallottam. Lemaradtam valamiről, vagy csak a videókészítő volt túl elragadtatott?
Ez teljesen más dolog, mint amit mi rendeltünk, ezt rosszul tudja a video készítője.
https://www.intelligence-airbusds.com/air-defence-system/#fortionsamoc
 
Különben a többirányú beszerzésről jut eszembe.Már irtam,hogy szerintem a Pzh2000eknek nem a manőverdandároknál van a helye,hanem egy önálló tüzérezrednél (esetleg tüz.dd).Másik osztálynak egy gumikerekes messzehordó tarackágyúnak kéne lennie.Erre a szerepre jónak gondolom a Denel G6-52 tipust,
g6_52_l2.jpg

https://translate.googleusercontent...700248&usg=ALkJrhh1YZLZsRGd4B2M7HT4T-9V8B59UA
Harci tapasztalatott szerzett tipus továbbfejlesztése,NATO szabványnak megfelel.A német löveggel egy rendszerbe illeszthető.5lövéses tüzcsapásra képes.Ez azt jelenti,hogy az 5lövedék egyideüleg csapódik be-miközben a löveg maga a becsapódáskor már az állásváltoztatási szakaszban van.Vagyis az ellenséges válaszcsapás már csak az üres tüzelőállást éri.Ez a képesség modern ellenféllel szemben igen fontos.Elég jó a terepjáró képessége,hadműveleti mozgékonysága nagyon jó.És pánélvédelme is van.
A G6-52 van olyan nehéz és nagyméretű mint egy lánctalpas önjáró, szóval nem látom semmi előnyét. Akkor már inkább egy tgk.-ra szerelt verzió.
 
A G6-52 van olyan nehéz és nagyméretű mint egy lánctalpas önjáró, szóval nem látom semmi előnyét. Akkor már inkább egy tgk.-ra szerelt verzió.
Tgk -ra szereltek korszerű ellenel szemben sebezhetők.Ahol számitani lehet,hogy van a szembenállónak tzfelderitő lokátora és megfelelő tűzvezetése,Elég rövid életek lesznek.Márha a sima nyiltállású tgk-ra épitett járgányokra gondolsz.
Viszont vannak olyanok,amik nagyon is szóba jöhetnek.
8854702814_d9c25356e2_b.jpg

New_KMW_155m_artillery_gun_module_mounted_on_truck_chassis_at_Singapore_AirShow_2018_925_001.jpg

hqdefault.jpg

És még pár.Arra való a tender,benne az összehasonlitó gyakorlati próbák,hogy a számunkra legjobbat tudjuk kiválasztani.
 
A G6-52 van olyan nehéz és nagyméretű mint egy lánctalpas önjáró, szóval nem látom semmi előnyét. Akkor már inkább egy tgk.-ra szerelt verzió.
Celebra leiratában , pontosan le írva , hogy röppálya változtatásával a becsapódási hely és idő , egyidejű és egy helyű , ezt automatikusan számolja az 5 lövésben , és egyedül álló módon Pzh2000 .Ezért nem egyenértékű a többi tarack.
 
Különben a többirányú beszerzésről jut eszembe.Már irtam,hogy szerintem a Pzh2000eknek nem a manőverdandároknál van a helye,hanem egy önálló tüzérezrednél (esetleg tüz.dd).Másik osztálynak egy gumikerekes messzehordó tarackágyúnak kéne lennie.Erre a szerepre jónak gondolom a Denel G6-52 tipust,
g6_52_l2.jpg

https://translate.googleusercontent...700248&usg=ALkJrhh1YZLZsRGd4B2M7HT4T-9V8B59UA
Harci tapasztalatott szerzett tipus továbbfejlesztése,NATO szabványnak megfelel.A német löveggel egy rendszerbe illeszthető.5lövéses tüzcsapásra képes.Ez azt jelenti,hogy az 5lövedék egyideüleg csapódik be-miközben a löveg maga a becsapódáskor már az állásváltoztatási szakaszban van.Vagyis az ellenséges válaszcsapás már csak az üres tüzelőállást éri.Ez a képesség modern ellenféllel szemben igen fontos.Elég jó a terepjáró képessége,hadműveleti mozgékonysága nagyon jó.És pánélvédelme is van.

Jól látom, hogy ez Dél-Afrikai típus - ott is gyártják? Ha igen, akkor az nem jelentene hátrányt, hogy szükség esetén nehezen lehetne onnan ide, Magyarországra szállítani belőle újabb példányokat?
 
Ez nem egyedülálló.
Valóban nem.Viszont a Pzh2000 és a G6-52 tudtommal a legjobbak közé tartoznak ebben.És modern harctéren ez a képesség kiemelten kezelendő.Ráadásul a két tipus fejlesztésében volt együtműködés.Pl a lszerszállitó-utántltő járgányaik kompatibilisek.Persze ezeket az internetten olvasott dolgokat a gyakorlatban le is kéne ellenőrizni-azoknak akik majd használni fogják őket.Tüzéreknek
 
Tgk -ra szereltek korszerű ellenel szemben sebezhetők.Ahol számitani lehet,hogy van a szembenállónak tzfelderitő lokátora és megfelelő tűzvezetése,Elég rövid életek lesznek.Márha a sima nyiltállású tgk-ra épitett járgányokra gondolsz.
Viszont vannak olyanok,amik nagyon is szóba jöhetnek.
8854702814_d9c25356e2_b.jpg

New_KMW_155m_artillery_gun_module_mounted_on_truck_chassis_at_Singapore_AirShow_2018_925_001.jpg

hqdefault.jpg

És még pár.Arra való a tender,benne az összehasonlitó gyakorlati próbák,hogy a számunkra legjobbat tudjuk kiválasztani.
Nem gondoltam konkrét fajtára. Nekem is rohadtul tetszik a dél-afrikai G6 de ide talán más kell. Azt arra tervezték anno,hogy a száraz félsivatagos,sivatagos terepen tudjon gyorsan nagy távon mozogni,nálunk azért nem látom olyan előnyösnek ezt a nehéz, kerekes megoldást. Plusz (az éppen folyó háborúik jellege miatt) tankelhárító aknák elleni védelem miatt lett ilyen böszme széles. A szerb cuccok valós képességére nagyon kiváncsi lennék,mert nem tűnnek rossznak.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez amolyan "Fun" video ami érdekes benne hogy van benne 7:47 kor egy úgynevezett SAMOC SDP-20. Erről eddig nem hallottam. Lemaradtam valamiről, vagy csak a videókészítő volt túl elragadtatott?

https://www.airbus.com/newsroom/pre...Operations-Center-to-Hungarian-Air-Force.html

:)
 
Jól látom, hogy ez Dél-Afrikai típus - ott is gyártják? Ha igen, akkor az nem jelentene hátrányt, hogy szükség esetén nehezen lehetne onnan ide, Magyarországra szállítani belőle újabb példányokat?
Kazakok megvették a Mbomobe8 ifv-t,és a búrok minden további nélkül adták a technolgia transzfert-ott gyártják.Azonkivül a dél afrikai cuccok hiresen strapabirók.
Még egy.Törökök sem mennek sokra,hogy a németek nincsenek messze,ha nem adják az alkatrész oda nekik....
 
Kazakok megvették a Mbomobe8 ifv-t,és a búrok minden további nélkül adták a technolgia transzfert-ott gyártják.Azonkivül a dél afrikai cuccok hiresen strapabirók.
Még egy.Törökök sem mennek sokra,hogy a németek nincsenek messze,ha nem adják az alkatrész oda nekik....

Ok. Egyébként jó cuccnak néz ki.