A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A legtöbb általad felsorolt esetben n+1 gát miatt elmejátéknak ez jó, de értelme sok nincs vagy nem összehozhatóak.
  • Az USA kvázi mindig kiköti, hogy harmadik félnek eladható a technika. Ezzel a görög eladás kb. ki is lőve, lásd izraeli.
  • A svéd Gripenekben az RM-12 és egyes részei jenkik. Ez már szürkezóna, de jelen állás szerint amikor a Gripen C/D svédeknél kikopik olyan kevés repidő lesz bennük, hogy AP-ra sem jók még 15 évig sem talán.
Akkor viszont neküünk sem opció a svéd használt Gripenekre várni.....
 
@molnibalage
A legtöbb általad felsorolt esetben n+1 gát miatt elmejátéknak ez jó, de értelme sok nincs vagy nem összehozhatóak.
  • Az USA kvázi mindig kiköti, hogy harmadik félnek eladható a technika. Ezzel a görög eladás kb. ki is lőve, lásd izraeli.
  • A svéd Gripenekben az RM-12 és egyes részei jenkik. Ez már szürkezóna, de jelen állás szerint amikor a Gripen C/D svédeknél kikopik olyan kevés repidő lesz bennük, hogy AP-ra sem jók még 15 évig sem talán.
legyen, akkor viszont kíváncsi vagyok te hogy fejlesztenéd ilyen esetben egy légierőt , mondjuk a miénket. Ha azzal foglalkozunk hogy mi nincs meg mi nem lehetséges az szerintem nem járható út.
@Celebra
Akkor viszont neküünk sem opció a svéd használt Gripenekre várni.....
ilyen téren a gépek 90%-a kiesik ha ezt vesszük alapul ...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
@molnibalage

legyen, akkor viszont kíváncsi vagyok te hogy fejlesztenéd ilyen esetben egy légierőt , mondjuk a miénket. Ha azzal foglalkozunk hogy mi nincs meg mi nem lehetséges az szerintem nem járható út.
@Celebra
ilyen téren a gépek 90%-a kiesik ha ezt vesszük alapul ...
Dehogynem.Ha mindent kizárunk,mi nem jó megoldás,a végén a jó megoldás marad csak meg.Ezt hivják a kizárásos problémamegoldás módszerének.
 
@molnibalage

legyen, akkor viszont kíváncsi vagyok te hogy fejlesztenéd ilyen esetben egy légierőt , mondjuk a miénket. Ha azzal foglalkozunk hogy mi nincs meg mi nem lehetséges az szerintem nem járható út.
@Celebra
ilyen téren a gépek 90%-a kiesik ha ezt vesszük alapul ...
Nincs semmiféle peremfeltétel, se költség, se cél megjelölve, tehát ez így nem értelmezhető kérdés. A Gripen FAQ-ban nagyjából ki van jelölve az irány a realitásokat figyelembe véve.

Dehogynem.Ha mindent kizárunk,mi nem jó megoldás,a végén a jó megoldás marad csak meg.Ezt hivják a kizárásos problémamegoldás módszerének.
Ez nem igaz. Ebből esik ki az, hogy pl. egyes országok nem üzemeltetnek szuperszonikus légierőt vagy semmilyent, mert nincs rá pénz és/vagy ok. Lásd Új-Zélandot, ahol az A-4-eket kiszórták és semmivel sem pótolták. Albánia, Balti államok. A matekban is van olyan feladat, aminek nincs megoldása...
 
Picit utánna olvastam ezeknek a használt svéd Gripenek, ahogy nézem a svéd Gripen C/D-k ki lesznek kb belezve:

"To keep down costs, elements such as the pilot’s chair and oxygen supply system will be moved from the Swedish Air Force’s older versions of the Gripen to the new one. The approach also helps to speed up delivery, with the first Gripen E due to be handed over in 2018."

Van itt erről egy részletes cikk:
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/177427/a-swedish-dilemma:-scrap-current-gripen-or-pay-billions-more.html

E szerint megy a vita hogy mi legyen de jelen pillanatban a terv az hogy 7 milliárd svéd koronát takarítanak meg vagyis a költségek 25%-át azzal ha az E-hez felhasználható alkatrészeket kiveszik a meglévő C-ből. Mondjuk csak 60 E-t rendetek és 96 C/D van de felmerült hogy amit nem beleznek ki azt megtartják. Erről még megy a vita mert sokba kerülne a 2 eléggé eltérő fajtát egyszerre üzemeltetni.

Mindegy a lényeg hogy nem sok eladó C/D lesz ha lesz egyáltalán. Bár lehet jó pénzért újra összerakják 1 vevőnek a kibelezett gépeket, kérdés megéri-e? Nem tudom mennyi óra van még azokban a gépekben. Mindenesetre első E-k elvileg idén év végén érkeznek. Viszont az alapján, hogy gyakorlatilag mindent amit lehet kivesznek a használt gépekből és átpakolják az E-be ez a használt svéd Gripen vonal finoman szólva kérdőjelesnek tűnik.
Bár állítólag Dél-Afrika eladná ami nekik van. Tudom ne is említsétek már beszeltünk róla hogy bizonytalan karbantartás stb. De azok legalább nincsenek kibelezve :D
 
Nincs semmiféle peremfeltétel, se költség, se cél megjelölve, tehát ez így nem értelmezhető kérdés. A Gripen FAQ-ban nagyjából ki van jelölve az irány a realitásokat figyelembe véve.


Ez nem igaz. Ebből esik ki az, hogy pl. egyes országok nem üzemeltetnek szuperszonikus légierőt vagy semmilyent, mert nincs rá pénz és/vagy ok. Lásd Új-Zélandot, ahol az A-4-eket kiszórták és semmivel sem pótolták. Albánia, Balti államok. A matekban is van olyan feladat, aminek nincs megoldása...
Erről nem a matek tehet.Éshát Einsteinhez kötik a mondást
-Két dolog van ami végtelen.A Világegyetem,és az emberi hülyeség.De az előbbiben nem vagyok biztos.......
 
Még nem nagyon olvastam vissza, de ha azt sugalljátok, hogy a Gripen után nem kell MO-nak hangsebesség feletti katonai repülés, akkor morci leszek...nagyon :hadonaszos:
Nem. Arról van szó, hogy ha sorban lehúzunk opciókat, mert túl drága vagy nem jó, akkor eljutsz oda, hogy nem tudsz beszerezni semmit. Ez volt a levezetésem vége. Ezért nincs légierje több országnak sem, akik még AP-re sem képesek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Dehogynem.Ha mindent kizárunk,mi nem jó megoldás,a végén a jó megoldás marad csak meg.Ezt hivják a kizárásos problémamegoldás módszerének.

De van egy olyan probléma is, hogy a vevő nem zárna ki bizonyos neki megfelelő megoldásokat, csak éppen valaki beleköp a levesestálba, lásd a horvátok USA-vétó miatt meghiúsult izraeli F-16 beszerzési terveit. Ráadásul ilyen alapon a Gripenre is hiába kacsingatnak, mert a hajtómű (meg még ez-az) abban is USA-alapú gyártmány, Samu bácsi azt is el tudja gáncsolni. Marad az egyhajtóműves kategóriában a jóval drágább amerikai F-16-beszerzés, a kínai JF-17, vagy a még drágább kéthajtóműves tipusok ... :eek::(:(
 
Akkor viszont neküünk sem opció a svéd használt Gripenekre várni.....
Fene tudja... Ha nagyon fillérekért adják akkor lehetne esetleg beszerezni 2-3szazadra valót és azokat forgatva használni vagy vesz esetére letarolni. Bár aztán passz hogy Meg érne - e így is. Talán valaki okosabb jobban tudja lehetséges lenne e.
 
Nem. Arról van szó, hogy ha sorban lehúzunk opciókat, mert túl drága vagy nem jó, akkor eljutsz oda, hogy nem tudsz beszerezni semmit. Ez volt a levezetésem vége. Ezért nincs légierje több országnak sem, akik még AP-re sem képesek.

Én úgy próbálok vizionálni, hogy mire lejár a gripen szerződés és ugye maradványértéken (!?) magyar tulajdonba kerülnének a gépek, hogy addigra milyen lesz a reális "felhozatal" ill. hogy marad-e a jelenlegi szemlélet, hogy képesek vagyunk tényleg a legjobb technikára is áldozni (lásd Leo2 A7+).
Meg kellene nézni hol lesz addigra a Gripen E/F, milyen áron lesz F-35 addigra, ill. lesz-e más alternativa erre a két típusra (pl. még még még tuningolt F-16).
Ha tényleg lassan alap lesz a NATO-ban az F-35 és ugye Gripen üzemeltető országként kihagyhatatlan megvizsgálni majd a Gripen E/F-es folytatást akkor szerintem a két tipus között kell hogy eldőljön majd a dolog. Valahol talán irtad, hogy azt vizsgálva hogy közép-eu-ban mi lesz a csúcs akkor...
 
Én úgy próbálok vizionálni, hogy mire lejár a gripen szerződés és ugye maradványértéken (!?) magyar tulajdonba kerülnének a gépek, hogy addigra milyen lesz a reális "felhozatal" ill. hogy marad-e a jelenlegi szemlélet, hogy képesek vagyunk tényleg a legjobb technikára is áldozni (lásd Leo2 A7+).
Meg kellene nézni hol lesz addigra a Gripen E/F, milyen áron lesz F-35 addigra, ill. lesz-e más alternativa erre a két típusra (pl. még még még tuningolt F-16).
Ha tényleg lassan alap lesz a NATO-ban az F-35 és ugye Gripen üzemeltető országként kihagyhatatlan megvizsgálni majd a Gripen E/F-es folytatást akkor szerintem a két tipus között kell hogy eldőljön majd a dolog. Valahol talán irtad, hogy azt vizsgálva hogy közép-eu-ban mi lesz a csúcs akkor...
Van egy izraeli alternativa-Kfir block60.Szegény ember vizzel főz-de legalább jóféle fszerrel
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Én úgy próbálok vizionálni, hogy mire lejár a gripen szerződés és ugye maradványértéken (!?) magyar tulajdonba kerülnének a gépek, hogy addigra milyen lesz a reális "felhozatal" ill. hogy marad-e a jelenlegi szemlélet, hogy képesek vagyunk tényleg a legjobb technikára is áldozni (lásd Leo2 A7+).
Meg kellene nézni hol lesz addigra a Gripen E/F, milyen áron lesz F-35 addigra, ill. lesz-e más alternativa erre a két típusra (pl. még még még tuningolt F-16).
Ha tényleg lassan alap lesz a NATO-ban az F-35 és ugye Gripen üzemeltető országként kihagyhatatlan megvizsgálni majd a Gripen E/F-es folytatást akkor szerintem a két tipus között kell hogy eldőljön majd a dolog. Valahol talán irtad, hogy azt vizsgálva hogy közép-eu-ban mi lesz a csúcs akkor...
Véleményem szerint a jelenleg rendszerben tartott C/D variáns egy softveres upgraddel és minőségi fegyverzettel (Meteor, Iris-t, Taurus stb....) még sokáig képes az étvonalat képviselni itt és máshol is.... Ha lesz levetett svéd C/D még egy plusz század beszerzése nem lenne akkora hülyeség. Többet érnénk 24 modernizált C/D-vel mint egy század E-vel.... Szerintem... Az F35 meg bili+kéz+belelóg kategória most.... De lehet 10 év múlva találunk az alföldön egy bazinagy olajmezőt, vagy a Mecsekben aranybányát vagy valami hasonlót és rohadtul ki leszünk tömve, akkor legyen :)
 
Van egy izraeli alternativa-Kfir block60.Szegény ember vizzel főz-de legalább jóféle fszerrel
Miért van neked beakadva ez a Kfir sztori??? Már többször felhoztad de semmi értelme.... Ez egy ősrégi szar, kb mintha a Mig21-et modernizálnád!
A mostani Gripenjeink 100x nagyobb harcértéken vannak... Vagy adjuk vissza a modern technikát és hozzuk vissza a 20. századot? Ennek mi értelme lenne???
 
Mert elektronikai téren viszont nagyon ott van a szeren-és megfizethető.Manőverező légiharcban van hátrányban,azt viszont elkerülheti.Mamár a légiharcrakéták viszik a primet.Izraeli rakéták edig nem rosszak-de integrálható rá bármelik NATO szabvány AAM.Az AMRAAM is.(de IR fronto orosz,vagy kinai is.Zsidók anno R3ast integrálták a Mirage IIIhoz).8000órás élettartamot igérnek hozzá,modern harcelektronikát,pl AESA radar.
Különben szerintem anno sokkal jobban jártunk volna,ha elfogadjuk akár az IAI,akár az orosz MiG21-93 korszersitési ajánlatot a Biszeinkre.
 
Véleményem szerint a jelenleg rendszerben tartott C/D variáns egy softveres upgraddel és minőségi fegyverzettel (Meteor, Iris-t, Taurus stb....) még sokáig képes az étvonalat képviselni itt és máshol is.... Ha lesz levetett svéd C/D még egy plusz század beszerzése nem lenne akkora hülyeség. Többet érnénk 24 modernizált C/D-vel mint egy század E-vel.... Szerintem... Az F35 meg bili+kéz+belelóg kategória most.... De lehet 10 év múlva találunk az alföldön egy bazinagy olajmezőt, vagy a Mecsekben aranybányát vagy valami hasonlót és rohadtul ki leszünk tömve, akkor legyen :)
:D
Ha tíz év múlva találnánk egy bazinagy olajmezőt, vagy a Mecsekben egy kolosszális aranybányát, az esély megnőne azonnal hogy kitömjenek F-35 el, csak attól tartok nem úgy ahogy TE szeretnéd/gondoltad :P!
 
Mert elektronikai téren viszont nagyon ott van a szeren-és megfizethető.Manőverező légiharcban van hátrányban,azt viszont elkerülheti.Mamár a légiharcrakéták viszik a primet.Izraeli rakéták edig nem rosszak-de integrálható rá bármelik NATO szabvány AAM.Az AMRAAM is.(de IR fronto orosz,vagy kinai is.Zsidók anno R3ast integrálták a Mirage IIIhoz).8000órás élettartamot igérnek hozzá,modern harcelektronikát,pl AESA radar.
Különben szerintem anno sokkal jobban jártunk volna,ha elfogadjuk akár az IAI,akár az orosz MiG21-93 korszersitési ajánlatot a Biszeinkre.
Marhára kíváncsi lennék én arra, hogy mennyire lenne megfizethető egy egy AMRAAM, pláne METEOR integrációval ellátott AESA radaros, modern harcelektronikás 8000 órás élettartam miatt gondolom újonnan legyártott Kfir...

Én azt tippelem, olyan marha olcsó lenne, hogy már alig lenne drágább csak mint egy Gripen C...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Marhára kíváncsi lennék én arra, hogy mennyire lenne megfizethető egy egy AMRAAM, pláne METEOR integrációval ellátott AESA radaros, modern harcelektronikás 8000 órás élettartam miatt gondolom újonnan legyártott Kfir...

Én azt tippelem, olyan marha olcsó lenne, hogy már alig lenne drágább csak mint egy Gripen C...
Nem újonnan gyártottak,felújitottak.Argentinának és bulesznak 20-25milcsiért kinálták felszereléstől függően