A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 791
46 971
113
Véleményem szerint a jelenleg rendszerben tartott C/D variáns egy softveres upgraddel és minőségi fegyverzettel (Meteor, Iris-t, Taurus stb....) még sokáig képes az étvonalat képviselni itt és máshol is.... Ha lesz levetett svéd C/D még egy plusz század beszerzése nem lenne akkora hülyeség. Többet érnénk 24 modernizált C/D-vel mint egy század E-vel.... Szerintem... Az F35 meg bili+kéz+belelóg kategória most.... De lehet 10 év múlva találunk az alföldön egy bazinagy olajmezőt, vagy a Mecsekben aranybányát vagy valami hasonlót és rohadtul ki leszünk tömve, akkor legyen :)
:D
Ha tíz év múlva találnánk egy bazinagy olajmezőt, vagy a Mecsekben egy kolosszális aranybányát, az esély megnőne azonnal hogy kitömjenek F-35 el, csak attól tartok nem úgy ahogy TE szeretnéd/gondoltad :p!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 791
46 971
113
Mert elektronikai téren viszont nagyon ott van a szeren-és megfizethető.Manőverező légiharcban van hátrányban,azt viszont elkerülheti.Mamár a légiharcrakéták viszik a primet.Izraeli rakéták edig nem rosszak-de integrálható rá bármelik NATO szabvány AAM.Az AMRAAM is.(de IR fronto orosz,vagy kinai is.Zsidók anno R3ast integrálták a Mirage IIIhoz).8000órás élettartamot igérnek hozzá,modern harcelektronikát,pl AESA radar.
Különben szerintem anno sokkal jobban jártunk volna,ha elfogadjuk akár az IAI,akár az orosz MiG21-93 korszersitési ajánlatot a Biszeinkre.
Marhára kíváncsi lennék én arra, hogy mennyire lenne megfizethető egy egy AMRAAM, pláne METEOR integrációval ellátott AESA radaros, modern harcelektronikás 8000 órás élettartam miatt gondolom újonnan legyártott Kfir...

Én azt tippelem, olyan marha olcsó lenne, hogy már alig lenne drágább csak mint egy Gripen C...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Marhára kíváncsi lennék én arra, hogy mennyire lenne megfizethető egy egy AMRAAM, pláne METEOR integrációval ellátott AESA radaros, modern harcelektronikás 8000 órás élettartam miatt gondolom újonnan legyártott Kfir...

Én azt tippelem, olyan marha olcsó lenne, hogy már alig lenne drágább csak mint egy Gripen C...
Nem újonnan gyártottak,felújitottak.Argentinának és bulesznak 20-25milcsiért kinálták felszereléstől függően
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 981
23 015
113
De lehet 10 év múlva találunk az alföldön egy bazinagy olajmezőt, vagy a Mecsekben aranybányát vagy valami hasonlót és rohadtul ki leszünk tömve, akkor legyen
Soha ne mond hogy soha,...ez itt már párszor beigazolódott. Ha én is valamit nagyon meg akarnék venni, megszerezni, az anyagi kereteimen belül persze,...akkor azt meg tudom venni és/vagy meg tudom szerezni. Valami rovására persze.
Ahogyan Molni mondaná bizony, a sok xy-milliárdból mennyit is vehettünk volna eddig? De most vannak szép stadionjaink, ...vagyis nektek vannak. :D Mondjuk én nem szeretem a focit, csak azért irom.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 791
46 971
113
Nem újonnan gyártottak,felújitottak.Argentinának és bulesznak 20-25milcsiért kinálták felszereléstől függően
Gondolom a felújított gépek nem 1-2 évesek, mert ahogy én tudom ezeket a hetvenes évek közepétől gyártották kb. és már rég le lettek állítva az IAF-ban. Így azért a 8000 óra elég hurráoptimista.
A block 60 -ra 2 perc keresgélés után is már 2014 es ajánlat volt bulgároknak a 18 gép 500 milláért, ez közelebb van 30 hoz mint a 20 hoz, és 2014 ről beszélgetünk.
S akkor van egy használt géped felújítva, egy ÍGÉRET az AESA radarra, de a valóságban ELTA 2032 től korszerűbb radar még Kfirben nem volt, METEOR integrációt még nem is említ a szöveg.

Na, ha egyáltalán össze tudnák hozni a Meteoros AESA-s KFIRT, az már közel olyan árban lenne mint egy Gripen, s ha ilyen drága eszközöket szereznék be, nem tudom ki hogy van vele, én nem egy felújított 25 éves gépen szeretném tudni ezeket...
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Gondolom a felújított gépek nem 1-2 évesek, mert ahogy én tudom ezeket a hetvenes évek közepétől gyártották kb. és már rég le lettek állítva az IAF-ban. Így azért a 8000 óra elég hurráoptimista.
A block 60 -ra 2 perc keresgélés után is már 2014 es ajánlat volt bulgároknak a 18 gép 500 milláért, ez közelebb van 30 hoz mint a 20 hoz, és 2014 ről beszélgetünk.
S akkor van egy használt géped felújítva, egy ÍGÉRET az AESA radarra, de a valóságban ELTA 2032 től korszerűbb radar még Kfirben nem volt, METEOR integrációt még nem is említ a szöveg.

Na, ha egyáltalán össze tudnák hozni a Meteoros AESA-s KFIRT, az már közel olyan árban lenne mint egy Gripen, s ha ilyen drága eszközöket szereznék be, nem tudom ki hogy van vele, én nem egy felújított 25 éves gépen szeretném tudni ezeket...

Azért a 4. generációs amerikai gépek élettartamával bánj egy kicsit óvatosan. Úgy emlékszem, az F 16 C-D verziói valahol 8000-12000 órás élettartammal bírnak, Ez évi 100 órával 80-120 év a duplájával, 200óra/évvel (amit még Magyar pilóta nem repült talán soha sem) meg természetesen 40-60 év. Tehát amit te 25 éves gépként lebecsülsz, az éppen pont egy olyan "félidős" vadászgép, aminek még pont vagy 25 éve van hátra (az amcsi haderőben ekkor szoktak egy olyan "félidős" nagyjavítást tartani, amely teljes elektronikai esetleg hajtóműves korszerüsítést tartalmaz). Az meg a hab a tortán, hogy egy F 16V olyan technikai komponensekből áll, amire még a Gripen E verzió se nagyon.....
Ja és az F 15-ös újabb verziói (az "E" típusra alapozva), azok az 1990-es évek eleji gyártás indítástól kezdve 16 000 órás élettartamról indulnak, amit most terveznek 20 000 órára növelni.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Azért a 4. generációs amerikai gépek élettartamával bánj egy kicsit óvatosan. Úgy emlékszem, az F 16 C-D verziói valahol 8000-12000 órás élettartammal bírnak, Ez évi 100 órával 80-120 év a duplájával, 200óra/évvel (amit még Magyar pilóta nem repült talán soha sem) meg természetesen 40-60 év. Tehát amit te 25 éves gépként lebecsülsz, az éppen pont egy olyan "félidős" vadászgép, aminek még pont vagy 25 éve van hátra (az amcsi haderőben ekkor szoktak egy olyan "félidős" nagyjavítást tartani, amely teljes elektronikai esetleg hajtóműves korszerüsítést tartalmaz). Az meg a hab a tortán, hogy egy F 16V olyan technikai komponensekből áll, amire még a Gripen E verzió se nagyon.....
Ja és az F 15-ös újabb verziói (az "E" típusra alapozva), azok az 1990-es évek eleji gyártás indítástól kezdve 16 000 órás élettartamról indulnak, amit most terveznek 20 000 órára növelni.
Nem figyelsz. Itt most nem 16-os block 60-ról beszélnek, hanem Celebra mániájáról, a Kfir-ről. Az ész megáll, komolyan.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Gondolom a felújított gépek nem 1-2 évesek, mert ahogy én tudom ezeket a hetvenes évek közepétől gyártották kb. és már rég le lettek állítva az IAF-ban. Így azért a 8000 óra elég hurráoptimista.
A block 60 -ra 2 perc keresgélés után is már 2014 es ajánlat volt bulgároknak a 18 gép 500 milláért, ez közelebb van 30 hoz mint a 20 hoz, és 2014 ről beszélgetünk.
S akkor van egy használt géped felújítva, egy ÍGÉRET az AESA radarra, de a valóságban ELTA 2032 től korszerűbb radar még Kfirben nem volt, METEOR integrációt még nem is említ a szöveg.

Na, ha egyáltalán össze tudnák hozni a Meteoros AESA-s KFIRT, az már közel olyan árban lenne mint egy Gripen, s ha ilyen drága eszközöket szereznék be, nem tudom ki hogy van vele, én nem egy felújított 25 éves gépen szeretném tudni ezeket...
500milla 18gép+fegyverzet,felszerelés,kiképzés.Kolumbiai gépeket azthiszem felhozták a szintre.AESA radar,Derby rakéta.Amenyire lehet tudni,a Red Flagon jol helytáltak,és a polgárháboruban is,földi célok ellen.
Ha a Grippenek nem lesznek opciok,akkor érdemes a kérdéssel foglakozni.Márpedig pont erről van szó,hogy a C Gripenek eléggé "leharcoltak" lesznek.
Nem új dolog ez,már volt róla szó
http://www.aranysas.hu/cikk_feltamadas.php
Várd meg majd Molni hogy kiakad a Kfirre....:)
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Nem figyelsz. Itt most nem 16-os block 60-ról beszélnek, hanem Celebra mániájáról, a Kfir-ről. Az ész megáll, komolyan.

Nyugizzál, mert a beszélgetésben elhangzott az is hogy az F 16 is öreg (az előzményekben az Izraeli gépeladások kapcsán), meg az is be lett írva hogy Kfir is 8000 óra. Nnnnaaa most indítsd magad újra lécci.....
 
T

Törölt tag 467

Guest
Nyugizzál, mert a beszélgetésben elhangzott az is hogy az F 16 is öreg (az előzményekben az Izraeli gépeladások kapcsán), meg az is be lett írva hogy Kfir is 8000 óra. Nnnnaaa most indítsd magad újra lécci.....
Ez hihetetlen. Bántónak ítélted a kommentemet?
Mindegy, nem érdekel. Amennyiben 2018-ban úgy ítélitek meg, hogy érdemes k-európában kfir-ről beszélgetni, hát csak rajta. Én meg majd újraindulok.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 791
46 971
113
Azért a 4. generációs amerikai gépek élettartamával bánj egy kicsit óvatosan. Úgy emlékszem, az F 16 C-D verziói valahol 8000-12000 órás élettartammal bírnak, Ez évi 100 órával 80-120 év a duplájával, 200óra/évvel (amit még Magyar pilóta nem repült talán soha sem) meg természetesen 40-60 év. Tehát amit te 25 éves gépként lebecsülsz, az éppen pont egy olyan "félidős" vadászgép, aminek még pont vagy 25 éve van hátra (az amcsi haderőben ekkor szoktak egy olyan "félidős" nagyjavítást tartani, amely teljes elektronikai esetleg hajtóműves korszerüsítést tartalmaz). Az meg a hab a tortán, hogy egy F 16V olyan technikai komponensekből áll, amire még a Gripen E verzió se nagyon.....
Ja és az F 15-ös újabb verziói (az "E" típusra alapozva), azok az 1990-es évek eleji gyártás indítástól kezdve 16 000 órás élettartamról indulnak, amit most terveznek 20 000 órára növelni.
Hogyne, óvatosan bánok a repórákkal.

Olyan fődarab cserék/sárkány megerősítések, hajtómű és alkatrész ellátás mellett mint az USA-nak van, sima liba sok sok ezer órát reptetni még őket. Gyártó ország, világ első a légierő kiszolgálásban, otthon van nekik minden helyben.

Amúgy Izraeli Kfir-ről van szó, nem F-15 ről, de ez most legyen lényegtelen.


Én a magyar valósághoz megfeleltetve azt látom, hogy kifizetnénk nem kevés pénzt 25+ évnél öregebb gépekért, ami valós AESA radar+Meteor képességgel vagy rendelkezik vagy nem, ha igen nem sokkal olcsóbb, mint a Gripen.

500milla 18gép+fegyverzet,felszerelés,kiképzés.Kolumbiai gépeket azthiszem felhozták a szintre.AESA radar,Derby rakéta.Amenyire lehet tudni,a Red Flagon jol helytáltak,és a polgárháboruban is,földi célok ellen.
Ha a Grippenek nem lesznek opciok,akkor érdemes a kérdéssel foglakozni.Márpedig pont erről van szó,hogy a C Gripenek eléggé "leharcoltak" lesznek.
Nem új dolog ez,már volt róla szó
http://www.aranysas.hu/cikk_feltamadas.php
Várd meg majd Molni hogy kiakad a Kfirre....:)

Milyen AESA radar van a Kolumbiai gépekben? A Derby az még mindig nem Meteor, de még csak nem is AMRAAM.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
500milla 18gép+fegyverzet,felszerelés,kiképzés.Kolumbiai gépeket azthiszem felhozták a szintre.AESA radar,Derby rakéta.Amenyire lehet tudni,a Red Flagon jol helytáltak,és a polgárháboruban is,földi célok ellen.
Ha a Grippenek nem lesznek opciok,akkor érdemes a kérdéssel foglakozni.Márpedig pont erről van szó,hogy a C Gripenek eléggé "leharcoltak" lesznek.
Nem új dolog ez,már volt róla szó
http://www.aranysas.hu/cikk_feltamadas.php
Várd meg majd Molni hogy kiakad a Kfirre....:)
Nem lenne jobb esetleg a Gripen E-re beruházni mondjuk 2026 táján? Hosszabb távon jobb megoldás lenne.
A kfir derby képességéről meg annyit, hogy az indiai MiG-21 modernizált példányai is bevethetik az R-77-et. Az AESA radar meg nem biztos, hogy ugyan olyan képességű, vagy üzembiztonságú, mint egy ilyennel tervezett 4+++(...) gép.
 
M

molnibalage

Guest
Ettol s kfires baromsagtol szakadjunk már el. Nem visszafele kellene lepni. Nagyon helyesen lett leírva, hogy ha aesa es egyeb "szirszaros" geped van azt ne egy 60-as évek vegi platformra tedd. A hajtomuve is kokoraszaki. Ua a prolema, mint B52.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 225
4 640
113
Nem újonnan gyártottak,felújitottak.Argentinának és bulesznak 20-25milcsiért kinálták felszereléstől függően
500milla 18gép+fegyverzet,felszerelés,kiképzés.Kolumbiai gépeket azthiszem felhozták a szintre.AESA radar,Derby rakéta.Amenyire lehet tudni,a Red Flagon jol helytáltak,és a polgárháboruban is,földi célok ellen.
Ha a Grippenek nem lesznek opciok,akkor érdemes a kérdéssel foglakozni.Márpedig pont erről van szó,hogy a C Gripenek eléggé "leharcoltak" lesznek.
Nem új dolog ez,már volt róla szó
http://www.aranysas.hu/cikk_feltamadas.php
Várd meg majd Molni hogy kiakad a Kfirre....:)
Szerintem már nem akad ki, mert belátta hogy felesleges erröl témáról veled veszekednie...... Ez egy baromság amit felvetettél. Ennyi. Attól hogy Mercedes motort teszel egy Zsiguliba attól még Zsiguli marad...... Egy levedlett, évtizedek óta nem repülő, a 60as évek színvonalán álló, leharcolt fos rendszerbe állításárol fantáziálsz.... szerintem ez már perverzio...vagy direkt akarsz másokat bosszantani, ami szintén az :)
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos