Leclerc (Franciaország)

Leclerc képek, elsősorban felépítés és páncélzat:
KmTLNDY.jpg

ERA páncélzat CAD -ban:

char-leclerc.png

ERA páncélzat a valóságban:
1442179503-2015-09-13-79856.jpg


A torony belső ERA páncélzattal:
8387106146_2be57c06c4_b.jpg


Páncél elhelyezkedés és fontosabb részek:
Leclerc_armor_fronthull2.jpg.93ca9967fb9e962d90bb47eecb26c530.jpg


Leclerc_Glacis_estimate.jpg.ad9e6a07b106e986ab7a7feae8171a5f.jpg


c8d5c47ae0789.jpg
 
Leclerc képek, elsősorban felépítés és páncélzat:
...
ERA páncélzat CAD -ban:

char-leclerc.png

ERA páncélzat a valóságban:
1442179503-2015-09-13-79856.jpg


A torony belső ERA páncélzattal:
8387106146_2be57c06c4_b.jpg

Akkor itt is: három dologról van itt szó (szerintem)

Leclerc XXI: érdekes a Leclerc XXI armor concept kép, én eddig úgy tudtam, hogy NERA modulokat építettek be. A modulokból 6-6 van a torony két oldalán:

A Leclerc XXI kívülről:
leclerc_xxi_098_of_168.jpg


Az oldalsó panelek felhajtva:

eT_VZOsLSK0.jpg

A képen látható a 4G, 5G, 6G jelölés, a torony két oldalán 6-6 ilyen modul van, de ezek nem csereszabatosak, a bal oldaliak G, a jobb oldaliak D betűvel vannak jelölve és csak az adott helyre illeszkednek.

A Leclerc-hez két féle kiegészítő páncélzat lett végül, az Nexter (ma KMW+Nexter Defense Systems) AZUR-féle és a Dynamite Nobel cég CLARA megoldása,

Az AZUR féle tudomásom szerint NERA alapú megoldást használ, és csak az Egyesült Arab Emírségek vásárolta meg:

14279167879_1bc785c28c_b.jpg


A Dynamite Nobel (mellesleg az izraeli RAFAEL leányvállata) által gyártotta CLARA egy kompozit/kerámia ERA, csökkentett repeszképződéssel, hogy a környező gyalogságot ne veszélyeztesse. Eredetileg a FENNEC-hez készült, de gyakorlatilag bármilyen járműre ráöntik. A Leclerc-hez csak az Egyesült Arab Emírségek rendelte meg:

705190_original.jpg
 
A Nexter elnöke beszél a felújított Leclerc harckocsiról.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Arabok bemutatóznak a Leclerccel:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Meg valami háborús szitu:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azt írja az újság…
hogy amit két éve rebesgetnek lehet hogy igaz és a NEXTER (alias KMW, alias Rheinmetall...) idén elkezdi a tesztjeit az új 140 mm-es harckocsilövegnek hibrid, Leo alvázas-Leclerc tornyos harckocsin.
A löveg 70%-kal nagyobb tűzerőt jelent a Rheinmetall jelenlegi L55/120 mm-es löveghez képest.

A Nexter a KMW-vel van egy ágyban, a Rheinmetall egy másik hálószoba. :)
A Rheinmetall egy 130mm-es löveget fejleszt a közös francia-német harckocsi számára, a Nexter-KMW pedig egy 140mm-eset.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Python
A Nexter a KMW-vel van egy ágyban, a Rheinmetall egy másik hálószoba. :)
A Rheinmetall egy 130mm-es löveget fejleszt a közös francia-német harckocsi számára, a Nexter-KMW pedig egy 140mm-eset.
Mióta a Rheinmetall felvásárolta a KMW-t szerintem úgy igaz hogy a cégcsoporton belül két fejlesztési stàdiumban lévő ágyú van.
Mindenesetre ezekhez az ágyúkhoz már kell az autumata töltő.
Kizárt hogy ekkora skulókat kézzel lehessen rángatni...
 
Mióta a Rheinmetall felvásárolta a KMW-t szerintem úgy igaz hogy a cégcsoporton belül két fejlesztési stàdiumban lévő ágyú van.

Valamiről akkor lemaradtam, mert én sehol se találok arra utaló információt, hogy a KMW tulajdonosa a Rheinmetall lenne.
Tavaly novemberben volt szó róla, hogy a Rheinmetall megpróbál részesedést szerezni a KMW-ben. Azóta nincs erről új hír.
Pár napja viszont a Rheinmetall többségi tulajdonrészt vásárolt a BAe Land UK-ben...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azt hogy értik hogy 70%al nagyobb teljesítményű a 140mmes löveg??? Okés nagyobb a lövedék tömege kb azonos kb1700ms kezdősebesség mellett ez nyíltván nagyobb becsapódási energiát eredményez. De 70%?? Hogyanmiért??? Tudják még növelni a csőnyomást a nagyobb sebesség elérésére?? Erre azért már raktak csőszájféket, gondolom rug akkorát mint a barom...
 
Azt hogy értik hogy 70%al nagyobb teljesítményű a 140mmes löveg??? Okés nagyobb a lövedék tömege kb azonos kb1700ms kezdősebesség mellett ez nyíltván nagyobb becsapódási energiát eredményez. De 70%?? Hogyanmiért??? Tudják még növelni a csőnyomást a nagyobb sebesség elérésére?? Erre azért már raktak csőszájféket, gondolom rug akkorát mint a barom...

Igen nő minden érték.
 
Mondjuk elég pongyola a cikk megfogalmazása. Nem egyértelmű, hogy a firepower mit is jelent. Torkolati energiát, vagymit.
Meg mihez képest? Mi a standard NATO löveg? az RH 120mm L44-se, vagy az L55? Ráadásul azóta már megjelent az L55A1, ami 20%-kal nagyobb csőnyomással bír, mint a korábbi l55-ös. Nem tudom, hogy ez a 20%-kal nagyobb csőnyomás egyenlőe 20%-kal nagyobb torkolati energiával/torkolati sebeséggel is?

Magam részéről egyébként nem látom ésszerűnek a 140 mm-es fejlesztést. az MBT-k páncélozásának van egy ésszerűségi határa, amit szerintem nagyjából mostanra elértünk. Nem véletlen, hogy az Armata-nál az orszok már csak a teknőt védik igazán, a torony védelmét meg az APS-re bízzák.

Namost az Armata kilövéséhez a 130 mm-es is szerintem bőven elegendő, de megkockáztatom, hogy a jelenlegi L55a1-es is az új lőszerekkel.
A kérdés az, hogy az APS meg tud-e védeni az APFSDS-től? itt viszont annál nehezebb dolga van az APS-nek minél gyorsabb a lövedék, és/vagy minél kisebb méretű. a 140 mm-es lövedék nem csak baromi nagy, de nehezen tudom elképzelni, hogy a torkolati sebesség elérje a jelenlegi 120 mm-sét. (ha ránézek arra a 140 mm-es lövedékre, akkor nehezem hiszem el, hogy a löveg energiája hasonló arányban nőljön, mint ahogy a lövedéké)
 
Borzasztóan érdekelne hogy módosul a tömege, mérete valamint a mozgékonysága a harckocsinak a sima 120mm-el szerelt Leclerc-hez képest. Én úgy tudom már a Leo2 A7 is csak kb az európában található hidak 30%-án képes áthajtani méretei valamint tömege miatt. Kiváncsi lennék erre a 140mm-es löveggel szerelt harckocsira mi lenne ez a szám.
 
Borzasztóan érdekelne hogy módosul a tömege, mérete valamint a mozgékonysága a harckocsinak a sima 120mm-el szerelt Leclerc-hez képest. Én úgy tudom már a Leo2 A7 is csak kb az európában található hidak 30%-án képes áthajtani méretei valamint tömege miatt. Kiváncsi lennék erre a 140mm-es löveggel szerelt harckocsira mi lenne ez a szám.
És a hk méreteinek növelése nélkül mennyire csökken a lőszerkészlet?
 
Azt hogy értik hogy 70%al nagyobb teljesítményű a 140mmes löveg??? Okés nagyobb a lövedék tömege kb azonos kb1700ms kezdősebesség mellett ez nyíltván nagyobb becsapódási energiát eredményez. De 70%?? Hogyanmiért??? Tudják még növelni a csőnyomást a nagyobb sebesség elérésére?? Erre azért már raktak csőszájféket, gondolom rug akkorát mint a barom...

Feltehetően a Leclerc eredeti 120mm L/52 lövegéhez viszonyítják.

A torkolati energia növeléséhez a "legegyszerűbb" út a csőátmérő emelése. Ha az űrméret marad, akkor a torkolati energiát csak a csőnyomással tudod emelni.
A reakcióerők terén a torkolati energia a kérdés, pont ezért volt hír, hogy az 50 tonnás prototípus jól viselte a nagyobb löveg által generált nagyobb erőket. Feltehetően ez az adott 140mm-es löveg egy 50 tonna körüli platformon is simán használható lesz.

Mondjuk elég pongyola a cikk megfogalmazása. Nem egyértelmű, hogy a firepower mit is jelent. Torkolati energiát, vagymit.
Meg mihez képest? Mi a standard NATO löveg? az RH 120mm L44-se, vagy az L55? Ráadásul azóta már megjelent az L55A1, ami 20%-kal nagyobb csőnyomással bír, mint a korábbi l55-ös. Nem tudom, hogy ez a 20%-kal nagyobb csőnyomás egyenlőe 20%-kal nagyobb torkolati energiával/torkolati sebeséggel is?

Feltehetően eleve nem is célja a Nexternek, hogy egyértelmű adatokat közöljenek. Ahogy általánosságban is a legtöbb ismert ilyen jellegű adat vagy marketinganyagból származik (ami aztán lehet felfele / lefele kerekített, vagy eleve fals) vagy pedig csak becslés.

Magam részéről egyébként nem látom ésszerűnek a 140 mm-es fejlesztést. az MBT-k páncélozásának van egy ésszerűségi határa, amit szerintem nagyjából mostanra elértünk. Nem véletlen, hogy az Armata-nál az orszok már csak a teknőt védik igazán, a torony védelmét meg az APS-re bízzák.

Ez szép és jó, de ha az a célod, hogy például az Armata teknőjét is át tudd ütni szemből, akkor még mindig ott tartunk, hogy nagyobb energiát kell közölni vele.

Namost az Armata kilövéséhez a 130 mm-es is szerintem bőven elegendő, de megkockáztatom, hogy a jelenlegi L55a1-es is az új lőszerekkel.
A kérdés az, hogy az APS meg tud-e védeni az APFSDS-től? itt viszont annál nehezebb dolga van az APS-nek minél gyorsabb a lövedék, és/vagy minél kisebb méretű. a 140 mm-es lövedék nem csak baromi nagy, de nehezen tudom elképzelni, hogy a torkolati sebesség elérje a jelenlegi 120 mm-sét. (ha ránézek arra a 140 mm-es lövedékre, akkor nehezem hiszem el, hogy a löveg energiája hasonló arányban nőljön, mint ahogy a lövedéké)

Az Afganit APS esetében az elhárítható veszélyforrás maximális sebességét 1750 m/s-ben adták meg. Ez a sebesség nagyjából a nyugati APFSDS lövedékek torkolati sebessége, tehát az Afganit (ismét, elvben) képes lehet az APFSDS lövedékektől megóvni a harcjárművet.

A torkolati energia, a torkolati sebesség és a lövedék tömege (levállóköppennyel) áll arányban egymással. Ha nagyobb a torkolati energia (nagyobb) és a lövedék tömege ezzel arányosan nőtt, akkor a torkolati sebesség változatlan maradt. Márpedig a Rheinmetall 140mm-es kísérleti lövege az 1990-es évek elején nagyjából 23 Mj torkolati energiát ért el (igaz ebből akkor csak 14-et tudtak magának a lövedéknek átadni, a maradék a levállóköppennyel együtt elveszik), tehát nem irreális az 1650-1750 m/s adott esetben egy 140mm-es lövegtől sem.