F-117 Nighthawk (Lockheed,USA)

A szokásos indexes pontosságal. Írtam nekik, bár nem hiszem, hogy lesz foganatja.

A fenti cikkben több pontatlanság van. Ajánlanám figyelmébe a lenti művet, 238. oldaltól. (Ajánlom minden indexesnek, aki katonai repülésről ír.)
https://htka.hu/2017/12/20/haditechnikai-osszefoglalo-2017-es-kiadas/
  • Semmiféle továbbfejlesztett radar nem volt. Dani Zoltán Sz-125M osztálya nem a szokásos P-15 felderítőradart, hanem a nagyobb teljesítményű az SzA-75 Dvina rendszertől örökölt P-18-at használta. De ez csak a tűvezető radar számára adja meg az előzetes koordinátákat, hogy a tűzvezető radarral jó helyen keresség a célt. Az megpontosan olyan volt, mint előtte 20-30 évvel.
  • N+1 más faktor volt. Tehetséges és egy nagy adag szerencse is kellett a sikerhez.
  • A Sivatgai Vihar alatt valóban az F-117 bombázta szét a vezetési pontok egy részét, de komplett légvédelem rész megsemmisítés úgy ahogy van nem igaz. Ahhoz szimplán túl sok elemből állt, aminek egy része mobil volt. Azt az F-4G és többi SEAD képes csapásmérő hozta össze, főleg a mobil rendszerek ellen, illetve a teljesen hagyományos vadászgépek és vadászbombázók.

    Ez a 3. napon volt emlékeim szernit és 2K12M Kub export változata (Kvadrát) rakétát kerülgette a pilóta, ami mobil rendszer
    To view this content we will need your consent to set third party cookies.
    For more detailed information, see our cookies page.
  • Az F-117 csak fix célpontok ellen volt bevethető hatékonyan. Ezen felül az iraki légvédelem nagyobb hatómagasságú rakétás légvédelmének kiiktatása eltartott kb. 1 hétig, utána álltak át közepes magasságú bevetésekre kismagasságról.
 
Mindig durva hallgatni ahogy küzd az életéért.

Persze az is durva elképesztő, hogy sikerült, 6db SAM rakétát kimanővereznie.
 
F-117s at Tonopah Test Area - 2018 July 26.

Night 17 and 19 departed and tanked with Sierra 98 (KC-135 Fairchild AFB). Night 17 then flew a test mission while Night 19 returned to the Tonopah Test area.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
kétszer küldtem el és rosszul, ezt feljelentem, de magamat a modiknál. :hadonaszos:

Már, ha reagálnak, :)

vagy kiengem :D
 
Last edited:
Ezt most találtam ...
Az USAF oldalán olvasott cikkből kiderült, hogyan és miért ért véget egyik híres amerikai berepülőpilóta repülési karrierje. Robert "Bob" Riedenauer nem átlag-pilóta volt, rep-karrierje alatt több mint 6500 repórát gyűjtött össze 50+ típuson, köztük T-33, A/T-37, T-38, F-86, F-104, F-105, F-4, F/FB-111, B-52 (gépparancsnokként!) is szerepelt, és egyedüli pilóta volt, aki repült U-2-vel, SR-71-el és F-117-el is!! 1968-ban 120 harci bevetést repült a vietnami háborúban F-105-el ("sikeresen" kifogta az egyik legnagyobb veszteségeket szenvedett, így legveszélyesebb tipust), és begyűjtött egy sor kitüntetést. A Légierőtől történt leszerelése után a Lockheed tesztpilótája lett, így repült az F-117-el is. Sajnos nem sokat, mert itt érte az a baleset, amivel végetért pilóta-karrierje. 1982 ápr. 20.-án az első sorozatgyártású F-117A berepülésekor, egyik felszállás során alig 10m-en a gép váratlanul a hátára fordult, és a betonhoz vágta magát, majd szikrázva csúszott míg meg nem állt. A gép szerencsére nem gyulladt ki, de hátán fekvő roncsból úgy kellett a súlyosan sérült pilótát kivágni. Riedenauernek mindkét lába eltört és gerinc-sérülést is szenvedett, így 7 hónap kórház és lábadozás várt rá, ez után már csak földi beosztásokban dolgozhatott a repülésben. A vizsgálat során kiderült, hogy súlyos emberi hibák vezettek a balesethez: a csűrő és magassági kormány vezérlésének számítógépeihez fordítva, felcserélve csatlakoztatták a kábelezést, így gyakorlatilag felcserélődve és fordítva működtek a kormányok. A gép totálkáros lett, így veszítette el az USAF rögtön az első F-117A "lopakodót" háborús bevetés nélkül.
 
Ezt most találtam ...
Az USAF oldalán olvasott cikkből kiderült, hogyan és miért ért véget egyik híres amerikai berepülőpilóta repülési karrierje. Robert "Bob" Riedenauer nem átlag-pilóta volt, rep-karrierje alatt több mint 6500 repórát gyűjtött össze 50+ típuson, köztük T-33, A/T-37, T-38, F-86, F-104, F-105, F-4, F/FB-111, B-52 (gépparancsnokként!) is szerepelt, és egyedüli pilóta volt, aki repült U-2-vel, SR-71-el és F-117-el is!! 1968-ban 120 harci bevetést repült a vietnami háborúban F-105-el ("sikeresen" kifogta az egyik legnagyobb veszteségeket szenvedett, így legveszélyesebb tipust), és begyűjtött egy sor kitüntetést. A Légierőtől történt leszerelése után a Lockheed tesztpilótája lett, így repült az F-117-el is. Sajnos nem sokat, mert itt érte az a baleset, amivel végetért pilóta-karrierje. 1982 ápr. 20.-án az első sorozatgyártású F-117A berepülésekor, egyik felszállás során alig 10m-en a gép váratlanul a hátára fordult, és a betonhoz vágta magát, majd szikrázva csúszott míg meg nem állt. A gép szerencsére nem gyulladt ki, de hátán fekvő roncsból úgy kellett a súlyosan sérült pilótát kivágni. Riedenauernek mindkét lába eltört és gerinc-sérülést is szenvedett, így 7 hónap kórház és lábadozás várt rá, ez után már csak földi beosztásokban dolgozhatott a repülésben. A vizsgálat során kiderült, hogy súlyos emberi hibák vezettek a balesethez: a csűrő és magassági kormány vezérlésének számítógépeihez fordítva, felcserélve csatlakoztatták a kábelezést, így gyakorlatilag felcserélődve és fordítva működtek a kormányok. A gép totálkáros lett, így veszítette el az USAF rögtön az első F-117A "lopakodót" háborús bevetés nélkül.
Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
  • Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?

  • Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.

Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.
 
Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
  • Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?

  • Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.

Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.
Egy pendrive-ot sem tudsz forditva csatlakoztatni, még egy régi egeret se a pc-hez, hogy a mákba lehet forditva csatlakoztatni?...átkábelezték a csatlakozót is?
 
Húúúúúúúúúú, tengernyi kérdésem van.
  • Hogy a búbánatba nem vették észre a hibát? Az nem a preflight check része, hogy megmozgatják az összes kormányfelülete, hogy megnézi működnek-e?

  • Vagy csak azt nézik, hogy mozog-e, de azt nem, hogy a kitérítés helyes? Tehát fogja a botot a pilóta és megtekeri minden irányba az oldalkormánnyal és ennyi a check? Mert akkor ez nem hozza ki a hibát, hiszen minden mozog, csak azt nem látni, hogy milyen inputra.

Bevallom ezt így direktben nem néztem még egyetlen FM-ben sem, hogy mi az eljárás. Navy gépeknél videón látni, hogy ez már a katapulton állva csinálják, de videón is látni, hogy egyszerre mozgatják mindet. Lásd a videón.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha ezt megcsinálták volna a földön külön külön és éjszaka valaki figyel kint - hiszen a pilóta hátrafelé semmit sem lát F-117-esen - akkor kiderült volna ez.

Szerintem nem úgy működik a dolog a gyakorlatban,hogy a külső szemlélő mondja,hogy milyen kormányfelületet merre mozgasson a pilóta hanem csak mozgatja a pilóta a felületeket a figyelő meg bőszen "bólogat",hogy mozog.