A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Honnan jött az a kamu szöveged, hogy Cz fegyverek gyártását nem tudják leszervezni mikor a teljes licencet megkapta a honvédséghez köthető cég!? 10 ezer gépkarabély már megvan és jön a gyártósor, de mesélj még...
Te mesélj még barátom hogy mióta jön a gyártósor?? Meg mesélj már arról hogy mióta ne tudnak 100 embert összekukázni?? Meg meséld már el hogy elvileg már saját gyártásnak kellene mennie, de sirnak hogy az MB miatt nem tudnak embereket felvenni. NINCS AKI DOLGOZZON!!!! Meg meséld már el hogy miért mondta a miniszter Úr hogy talán idén elindul a gyártás.... és azt is meséld el hogy ha alkatrészekben megjön a cucc és azt összelegózzák az mióta gyártás??? Egy pár CNC kezelőröl beszélünk, akit nem hajlandóak megfizetni ezért nincs ember.... Mesélj, mesélj barátom :) és ez csak egy sima kézifegyver.... de te gyárts repülőt és álmodj nagyot.... :) mesegyár... :)
 
A

"Legyen ez a vas és acél országa".... ismerős??? Ne akarjunk már spanyolviaszt kakálni!!! Olyan szintű ipari know-how lemaradásunk van amit nem lehet behozni ebben a végletekig globalizált világpiaci rendszerben..... milyen repülőgépet akarsz te gyártani???? Az megvan hogy a CZ kézifegyverek gyártását sem tudjuk megszervezni???? Vagy mit akarsz, csináljuk úgy mint a focival?? Toljunk bele pár évtized GDP 20% ot és majd lesz valami?? Csak hogy elmondhassuk hogy mi is tudunk repülőt gyártani?? Én meg néha ettől a hurrámagyarságtól vagyok lebénulva, hogy nincs gondolkodás, csak agyatlan akarat.... azt kell erősiteni amiben jók vagyunk, és igen néha kicsinek maradni hosszútávon kifizetődő..... van pár ország a világon aki nem gyárt repülőt és tök jól elvan köszöni szépen.... :)
Azert jó, hogy nem hozzád hasonló emberek ülnek itthon a kormányban.
 
Izraeltől egyébként mit lenne érdemes venni?

Gondolom Spike, Lynx lehet esélyes. Légvédelmet nem hinném hogy tőlük(is) veszünk.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Izraeltől egyébként mit lenne érdemes venni?

Gondolom Spike, Lynx lehet esélyes. Légvédelmet nem hinném hogy tőlük(is) veszünk.
Igen nagyjából ezek jöhetnek szóba. Esetleg IFV/APC, de ezt erősen kétlem a nagy Puma nézegetés után.;) A korábbi kommentemhez visszatérve, mit akarahtnánk gyártani a svédektől?
 
Megjegyzem,belinkeltem korábban egy doktori disszertációt,amely a lehetséges magyar kettőshasznositású kisgép gyártásának lehetséges voltárol szol.Az ürge vagy 15éve forszirozza az ügyet,és nem jut vele semmire.pedig az még megvalósithatónak is tűnik-de annál komolyabbra nem is vagyunk alkalmasak.
 
Te mesélj még barátom hogy mióta jön a gyártósor?? Meg mesélj már arról hogy mióta ne tudnak 100 embert összekukázni?? Meg meséld már el hogy elvileg már saját gyártásnak kellene mennie, de sirnak hogy az MB miatt nem tudnak embereket felvenni. NINCS AKI DOLGOZZON!!!! Meg meséld már el hogy miért mondta a miniszter Úr hogy talán idén elindul a gyártás.... és azt is meséld el hogy ha alkatrészekben megjön a cucc és azt összelegózzák az mióta gyártás??? Egy pár CNC kezelőröl beszélünk, akit nem hajlandóak megfizetni ezért nincs ember.... Mesélj, mesélj barátom :) és ez csak egy sima kézifegyver.... de te gyárts repülőt és álmodj nagyot.... :) mesegyár... :)
Sajnos ez igaz emberek... Az alapok hiányoznak... A 10 ezer kész alkatrészek összerakása volt csak... Remélem fejlődünk, és tényleg sikerül valamit gyártani...
Ez a repülőgép gyártás téma kicsit nekem időtöltésnek tűnik új bejelentés híjján :-) főleg a fentiek miatt... Szóval fejlődjünk. Talán elindult valami, de rögtön ne a csúcstechnikát akarjuk....
Ami mai ténylegesen érdekes téma az az Mo. légvédelme topicban van Terminator bejegyzésében... Új légvédelmi rendszert jelentettek be: Falcon (usa+de+svéd) közös termék, és mi velük tárgyalunk pont
 
Lelőtték előttem de valóban a Fokker lehúzta a rolót a 90es évek közepén. Miért?? Mert nem volt létjogosultsága, az F16 gyártása tartotta el sokáig... de vége lett. Brutális méretben zajlik a globalizácio minden téren, új piaci szereplők a semmiböl nem fognak piacra törni. Az Embraer is már 80% Boeing, csak egy példa... hiába példállózol a Zrinyivel, az 70 éve volt!!! Merjünk nagyot álmodni, de mit is??? Nagy akarásnak bekaki a vége :)
Nos a lényeg, ha figyeltél, akkor a "merjünk kicsik lenni" szemlélet ellen volt.
Merjünk kicsik lenni, mint Luxemburg! Érted? ;)

Na szóval! A Fokker mellől kiszállta Daimler és becsődölt..., ennyi. Nade! Jött a Stork és átvette a termelőeszközöket és az állományt.
Fokker-Stork (vagy fordítva, de most mindegy), majd 2010 óta újra Fokker.
És létrehoztak egy Rekkof nevű céget is, ami szintén átalakult, de azóta is van. A Fokker amúgy utasszállítókat is gyártott és pont az Airbus tett be neki.
Nem csodálkoznék ha ma is az Airbusnak szállítanának be...

A Zrínyi pedig példa volt arra, hogy hová züllesztették a Weiss Manfréd gyárat. Amúgy pl Ausztria gyárt és Csehország is Pandur II-őt. Lengyelország Patriát és Krab-ot.
Ja és T-72-őt is gyártottak a csehek és a lengyelek. A románok Piranha-t a szerbek Lazart. Nehogy már egy ilyen együttműködésbe ne lehessen bekapcsolódni.
A kishitűség vezet a merjünk kicsik lenni szemlélethez. Én inkább azt mondom kövessük az álmainkat, persze lépésről-lépésre. :rolleyes:
 
Nos a lényeg, ha figyeltél, akkor a "merjünk kicsik lenni" szemlélet ellen volt.
Merjünk kicsik lenni, mint Luxemburg! Érted? ;)

Na szóval! A Fokker mellől kiszállta Daimler és becsődölt..., ennyi. Nade! Jött a Stork és átvette a termelőeszközöket és az állományt.
Fokker-Stork (vagy fordítva, de most mindegy), majd 2010 óta újra Fokker.
És létrehoztak egy Rekkof nevű céget is, ami szintén átalakult, de azóta is van. A Fokker amúgy utasszállítókat is gyártott és pont az Airbus tett be neki.
Nem csodálkoznék ha ma is az Airbusnak szállítanának be...

A Zrínyi pedig példa volt arra, hogy hová züllesztették a Weiss Manfréd gyárat. Amúgy pl Ausztria gyárt és Csehország is Pandur II-őt. Lengyelország Patriát és Krab-ot.
Ja és T-72-őt is gyártottak a csehek és a lengyelek. A románok Piranha-t a szerbek Lazart. Nehogy már egy ilyen együttműködésbe ne lehessen bekapcsolódni.
A kishitűség vezet a merjünk kicsik lenni szemlélethez. Én inkább azt mondom kövessük az álmainkat, persze lépésről-lépésre. :rolleyes:
Nyilván kell, hogy gyártsunk saját fegyvereket, amit említettél APC/IFV vonal teljesen vállalható, sőt... Tüzérség, vagy épp precíziós termékek... De itt a repcsi gyártáson volt a fókusz ami szerintem is hamis álom, és felesleges is.... A szaktudás és a munkaerő hiánya már most itt van, nincs kire tervezni per pillanat... És ha már álmodozunk - azt szabad én is szoktam - akkor én a hightech gyártást valami harci drón irányába vinném... Sokkal kisebb személyzet, és egy irodából is tudna harcolni az irányító... :-)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and marton
Remélem nem off amit írok, de mindenképpen piacot kéne szerezni a "terméknek". Konkrétan pl. Az Obama-féle embargó miatt az oroszok nem szállíthatnak fegyvert az amcsi (civil) fegyverpiacra. A redneck azonban szeret kalasnyikovval lövöldözni úgyhogy a szerbek, a bolgárok és a románok szállítanak. A lőszert meg az -ipari kolosszus- bosnyákok viszik, (vöröscsillagos-sarlókalapácsos emblémával) red army standard márkanéven. Szerintem így is életben lehet tartani egy nemzeti hadiipart. Miért van hogy, néhol piackutatást végeznek (mivel szeret lövöldözni a fegyverkedvelő), a jogszabályokat nézik (automatából félautomata), hogy eladható legyen, máshol disszertációk, újságcikkek meg hozzászólások születnek a témában?
 
Szerintem ami most realitás az a "licensz alapján gyártás".
Le kell nyelni a büszkeséget és józanul be kell látni hogy jelenleg ez a maximum.Ne akarjunk rögtön "gyártani" meg "fejleszteni"(pontosabban kísérletezni).

Bren 2 - csehek is csak másodszorra voltak képesek megalkotni, Bren 1-et szidta mindenki, pedig az "csak " egy gépkarabély és mekkora hagyománya van ott a fegyvergyártásnak...

Első körben ha gyárthatunk licenszben APC-t, IFV-t az már siker lesz. Másik dolog hogy nem kéne erőltetni egy esetleges "magyar" verziót - mint a szlovákok tették a Patriaval.

 
Mivel a kantin zárva lehet megfér itt is.
gp02sx95p79j9op9owrp.jpg

Állítólag tegnap este Miskolc vasútállomáson.