A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nos ha újból kezdjük a hadiipart , vannak annak jó oldalai is , vegyük az egyik legalapvetőbb anyagát a lőszert , ezen belül is a lőport.
2004-ben Szolnokon felépült az egyik legkorszerűbb kénsavgyár a legjobb minőségű 98% tisztaságú évi 150 ezer tonna kénsavra.
2017-ben Fűzfőn felépült Közép-Európa legkorszerűbb salétromgyártó üzeme (thyssenkrupp solutions) segítségével több mint 300 ezer tonna kapacitással .(Bige érdekeltségek)
2012-ben Dunaújvárosban 20 ezer tonna új cellulóz üzemet avattak.(Dunacell)
Ez a 3 három kell az NC-hez , a korszerű lőporhoz , és a fenti mennyiségek embertelen nagy számok , ha csak 20 % mennyiségből Fűzfőn állami lőporgyárban izraeli technológiával kiváló minőségű lőport állítanak elő , és eladják "éhes barátainknak" a hadiipar tovább fejlesztésének folyamatos anyagi bázisa megteremtődött .(Kiváló minőség , és kiváló ár , mert a legújabb)
Ha van pénz , lehet álmodozni ilyen - olyan IFV-ről , APC-ről .

Nagyon is igazad van. Pl a II.Vh-ban is az alapanyag és nyersanyaghiány volt az ipar fő hiányossága. Ide jöhetne még némi technológia hiányosság is, de valójában a legtöbb program az alapanyagon bukott el. Nem a 70+ évvel ezelőtti események elemzését akarom visszalopni, de párhuzamokat badarság nem észrevenni.
Mindenki (bevallom én is) a gyártóüzemben szeretném látni a felvételeket, ahogy szerelik össze az APC-inket. De ha gyártani akarunk és nem csak összeszerelni, akkor valóban szükség lehet az alapoktól kezdeni el az építkezést.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Btr ek kozil az evek ota felreallitott is aksi betetele utan indithato... /motorikusan ebbol a szempontbol nincs veluk gond./uzemkepesseg szempontjabol nincs veluk gond..../aki mast mond hazudik... A problemak a pancelzattal es a kialakitassal vannak.../nem tudom hogy csinaltak de egyebkent az eggyik leguzembiztosabb jarmu.../

A nagy büdös lófaszt!
 
Akkor hazudok ezek szerint.
Ha azt allitod hogy motorikusan szar a btr konstrukcio uzemkepesseg teren. Akkor igen...
Lehet szidni a btrt a pancelzat miatt lehet az ergonomia miatt lehet az allulmuszerezetseg miatt lehet hogy a motorba nincs le tartalek sok minden miatt lehet szidni... De amikor 4-5 eve leallitott csillaghangarba tarolt vasakhoz oda megy az ember kapasbol 10 et kivalaszt berakjak az aksikat es 10-10 a random kivalasztott vasakbol a sajat laban atmegy a telephejre majd ra ket napra a gyakorloterren lenyom 2 napot... Az minden csak nem rossz uzemkepesseg tekintetebe. /es ez az igaz a btr re ezt te is tudod.../ se a fekekkel se a motorral /uzemkepesseg teren/ se az elektronikajaval nincs gond ahogy a valtoval se... Btr nem nagyon volt meg bevontatva nem csak tatan mashol se a gyakterrol /es ezt nem en allitom./ nem a szivem csuvske a btr rengeteg hianyossaga van de az uzemkepesseg pont nem tartouzik a hatranyokhoz... /a motor a valto mind mind olyan elem ami teherautobol szarmazik amik 1000x nagsobb elettartamra lettek tervezve uzemorara mint amit a mi btr jeink a mai napig elertek.../
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Ha azt allitod hogy motorikusan szar a btr konstrukcio uzemkepesseg teren. Akkor igen...
Lehet szidni a btrt a pancelzat miatt lehet az ergonomia miatt lehet az allulmuszerezetseg miatt lehet hogy a motorba nincs le tartalek sok minden miatt lehet szidni... De amikor 4-5 eve leallitott csillaghangarba tarolt vasakhoz oda megy az ember kapasbol 10 et kivalaszt berakjak az aksikat es 10-10 a random kivalasztott vasakbol a sajat laban atmegy a telephejre majd ra ket napra a gyakorloterren lenyom 2 napot... Az minden csak nem rossz uzemkepesseg tekintetebe. /es ez az igaz a btr re ezt te is tudod.../ se a fekekkel se a motorral /uzemkepesseg teren/ se az elektronikajaval nincs gond ahogy a valtoval se... Btr nem nagyon volt meg bevontatva nem csak tatan mashol se a gyakterrol /es ezt nem en allitom./ nem a szivem csuvske a btr rengeteg hianyossaga van de az uzemkepesseg pont nem tartouzik a hatranyokhoz... /a motor a valto mind mind olyan elem ami teherautobol szarmazik amik 1000x nagsobb elettartamra lettek tervezve uzemorara mint amit a mi btr jeink a mai napig elertek.../
A motorral pont nincs baj azon kívül, hogy kurva gyenge. A váltó, a felfüggesztés meg a fékek viszont nagyon szarok.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
A 80 as /Moncsi/ amelyiket a csaj vezette amikor egyszer lentvoltatok az pont egy prt s vas volt...az special 5 eve allt. De az osszes tobbi is az okon a napokon hasznalatba volt mind a roncsteleprol volt valo... /a sajataink egy resze hadgyakorlat miatt nem volt meg vissza keszitve ami volt meg kszkszt adott.../ es tenyleg talalomra lettek kivalasztva ful randomra...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Ha azt allitod hogy motorikusan szar a btr konstrukcio uzemkepesseg teren. Akkor igen...
Lehet szidni a btrt a pancelzat miatt lehet az ergonomia miatt lehet az allulmuszerezetseg miatt lehet hogy a motorba nincs le tartalek sok minden miatt lehet szidni... De amikor 4-5 eve leallitott csillaghangarba tarolt vasakhoz oda megy az ember kapasbol 10 et kivalaszt berakjak az aksikat es 10-10 a random kivalasztott vasakbol a sajat laban atmegy a telephejre majd ra ket napra a gyakorloterren lenyom 2 napot... Az minden csak nem rossz uzemkepesseg tekintetebe. /es ez az igaz a btr re ezt te is tudod.../ se a fekekkel se a motorral /uzemkepesseg teren/ se az elektronikajaval nincs gond ahogy a valtoval se... Btr nem nagyon volt meg bevontatva nem csak tatan mashol se a gyakterrol /es ezt nem en allitom./ nem a szivem csuvske a btr rengeteg hianyossaga van de az uzemkepesseg pont nem tartouzik a hatranyokhoz... /a motor a valto mind mind olyan elem ami teherautobol szarmazik amik 1000x nagsobb elettartamra lettek tervezve uzemorara mint amit a mi btr jeink a mai napig elertek.../
A motorral pont nincs baj azon kívül, hogy kurva gyenge. A váltó, a felfüggesztés meg a fékek viszont nagyon szarok.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A motorral pont nincs baj azon kívül, hogy kurva gyenge. A váltó, a felfüggesztés meg a fékek viszont nagyon szarok.
Azt en nem vitatom hogy gyenge a motor /de uzemkepesseg teren nincs gond vele /egyszeruen nincs bennuk annyi km hogy tonkremennyenek nemelyik meg szinte bejaratos.../van amelyikbe nincs 10000 km se./
 
Azt en nem vitatom hogy gyenge a motor /de uzemkepesseg teren nincs gond vele /egyszeruen nincs bennuk annyi km hogy tonkremennyenek nemelyik meg szinte bejaratos.../
Szedjük ki és tegyük teherautóba ahova való...
Mondjuk sokat érsz a motorral ha minden más meg beszart benne.
A fegyverek üzemideje viszont lejárt eléggé bennük.
 
Ha azt allitod hogy motorikusan szar a btr konstrukcio uzemkepesseg teren. Akkor igen...
Lehet szidni a btrt a pancelzat miatt lehet az ergonomia miatt lehet az allulmuszerezetseg miatt lehet hogy a motorba nincs le tartalek sok minden miatt lehet szidni... De amikor 4-5 eve leallitott csillaghangarba tarolt vasakhoz oda megy az ember kapasbol 10 et kivalaszt berakjak az aksikat es 10-10 a random kivalasztott vasakbol a sajat laban atmegy a telephejre majd ra ket napra a gyakorloterren lenyom 2 napot... Az minden csak nem rossz uzemkepesseg tekintetebe. /es ez az igaz a btr re ezt te is tudod.../ se a fekekkel se a motorral /uzemkepesseg teren/ se az elektronikajaval nincs gond ahogy a valtoval se... Btr nem nagyon volt meg bevontatva nem csak tatan mashol se a gyakterrol /es ezt nem en allitom./ nem a szivem csuvske a btr rengeteg hianyossaga van de az uzemkepesseg pont nem tartouzik a hatranyokhoz... /a motor a valto mind mind olyan elem ami teherautobol szarmazik amik 1000x nagsobb elettartamra lettek tervezve uzemorara mint amit a mi btr jeink a mai napig elertek.../

Én életemben 1szer vezettem btrt.
Elindulásnál beesett a kuplungpedál. Szóltam az oktatónak.
Ő nyugodtan mondta, előfordul. Húzzam ki kézzel.
Ja a kettest 2 kézzel kellett betépni a helyére. A váltója egy rakat szar.
Nem csak annak az 1-nek.

Ebben a gépben akkor 10000 km-volt.
Hogy ennél hosszabb távra tervezték . Még jó.

Ja lenyom a gyaktéren 2 napot? Az igen.még jó, hogy be tud jönni saját lábán.

Ja és saját szememmel többször is láttam vontatva btr-t.
 
Szedjük ki és tegyük teherautóba ahova való...
Mondjuk sokat érsz a motorral ha minden más meg beszart benne.
A fegyverek üzemideje viszont lejárt eléggé bennük.

Igazabol annak se lenne sok ertelme. :) a btrt mindig is egy gurulo koporsonak tartottam. Soha nem szerettem mindig nyomorogtam benne bal desszant miatt geppuskaval.... A sok vicek vacak ami csak elakadni jo se szerettem ahogy szinte semmit a jarmuvon. Egyedul a fegyverzet amit tartottam valamire mind a 80 ason mind a /a son /de ott is csak a tuzerot./ mert minden mas teren elegtelen...
 
Én életemben 1szer vezettem btrt.
Elindulásnál beesett a kuplungpedál. Szóltam az oktatónak.
Ő nyugodtan mondta, előfordul. Húzzam ki kézzel.
Ja a kettest 2 kézzel kellett betépni a helyére. A váltója egy rakat szar.
Nem csak annak az 1-nek.

Ebben a gépben akkor 10000 km-volt.
Hogy ennél hosszabb távra tervezték . Még jó.

Ja lenyom a gyaktéren 2 napot? Az igen.még jó, hogy be tud jönni saját lábán.

Ja és saját szememmel többször is láttam vontatva btr-t.
Én kigyulladva is...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Én életemben 1szer vezettem btrt.
Elindulásnál beesett a kuplungpedál. Szóltam az oktatónak.
Ő nyugodtan mondta, előfordul. Húzzam ki kézzel.
Ja a kettest 2 kézzel kellett betépni a helyére. A váltója egy rakat szar.
Nem csak annak az 1-nek.

Ebben a gépben akkor 10000 km-volt.
Hogy ennél hosszabb távra tervezték . Még jó.

Ja lenyom a gyaktéren 2 napot? Az igen.még jó, hogy be tud jönni saját lábán.

Ja és saját szememmel többször is láttam vontatva btr-t.

BTR-ből ha a fele bejön saját lábán két nap után az angy szó
 
Igazabol annak se lenne sok ertelme. :) a btrt mindig is egy gurulo koporsonak tartottam. Soha nem szerettem mindig nyomorogtam benne bal desszant miatt geppuskaval.... A sok vicek vacak ami csak elakadni jo se szerettem ahogy szinte semmit a jarmuvon. Egyedul a fegyverzet amit tartottam valamire mind a 80 ason mind a /a son /de ott is csak a tuzerot./ mert minden mas teren elegtelen...
Eleve ha hozzá akarnak nyúlni (remélem nem akkor a motorcserével kéne kezdeni, hogy bírja az elektronikát. Erősebb motorhoz kéne új váltó meg felfüggesztés is meg új fékrendszer. Lényegében vehetsz egy újat az árából amit elbasznál rá.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Én életemben 1szer vezettem btrt.
Elindulásnál beesett a kuplungpedál. Szóltam az oktatónak.
Ő nyugodtan mondta, előfordul. Húzzam ki kézzel.
Ja a kettest 2 kézzel kellett betépni a helyére. A váltója egy rakat szar.
Nem csak annak az 1-nek.

Ebben a gépben akkor 10000 km-volt.
Hogy ennél hosszabb távra tervezték . Még jó.

Ja lenyom a gyaktéren 2 napot? Az igen.még jó, hogy be tud jönni saját lábán.

Ja és saját szememmel többször is láttam vontatva btr-t.

Akkor neked mas a tapasztalatod veluk.

Folyami atkelesen nallunk semmi gond nem volt veluk /uzemkepesseg teren./ a vizzaras mas kerdes de az se volt olyan veszes./

Nem akarom vedeni a btrt mert nem szerettem. De en vontatva meg nem lattam.

Mi lenyomtunk egy egy hetes folyami atkelest gyorbe majd lementunk veluk labon a bakonyba ott lenyomtuk az egy honapot veluk majd vasuton vissza egy se esett ki a sorbol kissebb dolgok voltak de nem kellett hozza logz /kezszemes melo volt csak./

En ebbol tudok kiibdulni meg amit az oregek meseltek...

Mind azt mondta hogy kalap szar de motorikusan semmi gond nincs a vasakkal...
 
A
Igazabol annak se lenne sok ertelme. :) a btrt mindig is egy gurulo koporsonak tartottam. Soha nem szerettem mindig nyomorogtam benne bal desszant miatt geppuskaval.... A sok vicek vacak ami csak elakadni jo se szerettem ahogy szinte semmit a jarmuvon. Egyedul a fegyverzet amit tartottam valamire mind a 80 ason mind a /a son /de ott is csak a tuzerot./ mert minden mas teren elegtelen...

Ha voltál lövészeten /A-sal akkor láthattad, hogy folyton elakad.
Ezt megoldani csak az irányzó gép tetejére való kimászása és álltalában több perces szenvedésével lehetett megoldani.
Így ott a tűzerő is bukik.
Ráadásul már a 2. lövedék is messze a cél fölé csapódik sorozatnál hacsak nem 1 panelházat lőssz.