Kínai hadiflotta

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 993
15 759
113
Kína ezen a téren is fel akar zárkózni :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kína észnélkül fejleszti a flottáját és ő nem akar messze menni,nem célja a világ óceánjainak konrtollja.Neki nem kell a saját partjaitól 1000km-re sem elmenni ahoz,hogy ellenőrizni tudja a "fél világ" kereskedelmét.Abban a kényelmes helyzetben vannak,hogy nem nekik kell odamenni az USA-hoz,ők helyben vannak.Látják ezt az amerikaiak is nem véletlen,hogy a kisebb hordozók felé kacsintgatnak(belátták,hogy annyi pénzük nekik sincs,hogy megfelelő számú szuperhordozójuk legyen).

De, pont ez a baj. El kell. A blokád az nem abból áll, hogy a kikötő előtt dekkolsz.

A Németország elleni blokád is hol valósult meg? GIUK szoros a Csatorna meg szóba sem jöhetett. És akkor még repülők sem voltak. Ma igen.
Ma meg ez lenne. Korea, Japán felé teljesen esélytelen a közeli támaszpontok miatt. A Philippínó-tenger felé ott van mögötte Guam, Tajvan hegyei mögé meg nem látnak be radarral. Aztán Fülöp-szigetek kettőt találhatsz kit favorizálna. A hh alatt jenki támaszpont volt ott...
Vietnám és Kína még háborúzott is egymással...

Kína, ha ki akarna törni a blokádból, akkor bizony el kell hajóznia, mert azzal még senki nem nyert tengeri háborút, hogy a partjai előtt parádézik a flotta miközben blokád alatt van az ország...

F5KOqM3.png
 
  • Tetszik
Reactions: endre
De, pont ez a baj. El kell. A blokád az nem abból áll, hogy a kikötő előtt dekkolsz.

A Németország elleni blokád is hol valósult meg? GIUK szoros a Csatorna meg szóba sem jöhetett. És akkor még repülők sem voltak. Ma igen.
Ma meg ez lenne. Korea, Japán felé teljesen esélytelen a közeli támaszpontok miatt. A Philippínó-tenger felé ott van mögötte Guam, Tajvan hegyei mögé meg nem látnak be radarral. Aztán Fülöp-szigetek kettőt találhatsz kit favorizálna. A hh alatt jenki támaszpont volt ott...
Vietnám és Kína még háborúzott is egymással...

Kína, ha ki akarna törni a blokádból, akkor bizony el kell hajóznia, mert azzal még senki nem nyert tengeri háborút, hogy a partjai előtt parádézik a flotta miközben blokád alatt van az ország...

F5KOqM3.png
Ez nagyon nem lenne ilyen egyszerű. Egy akkora flottát mint a kínai nem lehet csak úgy blokád alá venni és Amerikának nincs elég kedvező helyzetű bázisa ehhez, ha Indonézia vagy a Fülöp szigetek mondjuk barátságos Kínával! Két külön nagy blokád lenne, az egyik az indiai óceáni Diego Garcia és Szingapúr központtal, hogy elvágják Kínát az Öböltől és Európától, míg a másik meg a csendes-óceáni Jokoszuka és Guam központtal, hogy Dél-Amerikától és Európától és menne a kergetődzés ezerrel...
 
De, pont ez a baj. El kell. A blokád az nem abból áll, hogy a kikötő előtt dekkolsz.

A Németország elleni blokád is hol valósult meg? GIUK szoros a Csatorna meg szóba sem jöhetett. És akkor még repülők sem voltak. Ma igen.
Ma meg ez lenne. Korea, Japán felé teljesen esélytelen a közeli támaszpontok miatt. A Philippínó-tenger felé ott van mögötte Guam, Tajvan hegyei mögé meg nem látnak be radarral. Aztán Fülöp-szigetek kettőt találhatsz kit favorizálna. A hh alatt jenki támaszpont volt ott...
Vietnám és Kína még háborúzott is egymással...

Kína, ha ki akarna törni a blokádból, akkor bizony el kell hajóznia, mert azzal még senki nem nyert tengeri háborút, hogy a partjai előtt parádézik a flotta miközben blokád alatt van az ország...

F5KOqM3.png

Fordítva gondolkozol.Mi van ha Kína veszi blokád alá a saját part menti sávját 800-1000 km-es távolságban?Megbénul a teljes kereskedelem.De még csak 1000km sem kell elég 500...
 
Ez nagyon nem lenne ilyen egyszerű. Egy akkora flottát mint a kínai nem lehet csak úgy blokád alá venni és Amerikának nincs elég kedvező helyzetű bázisa ehhez, ha Indonézia vagy a Fülöp szigetek mondjuk barátságos Kínával! Két külön nagy blokád lenne, az egyik az indiai óceáni Diego Garcia és Szingapúr központtal, hogy elvágják Kínát az Öböltől és Európától, míg a másik meg a csendes-óceáni Jokoszuka és Guam központtal, hogy Dél-Amerikától és Európától és menne a kergetődzés ezerrel...
Szerinted Kína hova építi azt a sok izét? Szerinted a partjai előtt csónakázáshoz kell az a sok repülőgép-hordozó...? Felvázoltam a realitásokat? A térségben békeidőben is százas nagyságrendű gép van. 2x2 CVs CSG és a szövik többi hajójával kb. se-ki, se be...

Fordítva gondolkozol.Mi van ha Kína veszi blokád alá a saját part menti sávját 800-1000 km-es távolságban?Megbénul a teljes kereskedelem.De még csak 1000km sem kell elég 500...
Ennek a kijelentésnek egyszerűen nincs értelme...
Ez kb. amúgy is akkora marhaság lenne, mintha az orosz elzárja a gázcsapot. Legyen vele boldog. Export bevétel meg semmi...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Szerinted Kína hova építi azt a sok izét? Szerinted a partjai előtt csónakázáshoz kell az a sok repülőgép-hordozó...? Felvázoltam a realitásokat? A térségben békeidőben is százas nagyságrendű gép van. 2x2 CVs CSG és a szövik többi hajójával kb. se-ki, se be...
Kína meg elindít tízezer hajót blokádtörésre. Na hajrá! Háborúban még csak-csak működne, amikor elsüllyesztheted a kínai hajókat, de békeidős klasszikus blokád kivitelezhetetlen fegyverhasználat nélkül. Majd rammingolnak a filléres kínai teherhajók a milliárdos amerikai cirkálókon és meglátjuk ki bírja tovább hajóval! Ha pedig valaki fegyvert használ a kínaiak ellen, akkor azok visszalőnek. Mindennel.
 
Kína meg elindít tízezer hajót blokádtörésre
Egyébként majd magyarázza el valaki pls. hogy miért is kellene Kínát szoros tengeri blokád alá venni?
- kereskedelem elvágása? Kína legnagyobb kereskedelmi partnerei az USA és az USA szövetséges Japán, D.Korea meg az EU. Egy háborús helyzetben ezek blokád nélkül se kereskednének Kínával.
- utánpótlás elvágása? É.on ott van Orosz o. meg Szibéria. Mi az amit onnan nem tud megszerezni szárazföldi úton?

Marad az hogy kínai flotta támadni akarja a környékbeli USA meg szövi bázisokat.
Egyrészt ezt megteheti balliaztikus rakétákkal, másrészt a támadó kínai flottát nem blokáddal lehet megállítani.
 
Szerinted Kína hova építi azt a sok izét? Szerinted a partjai előtt csónakázáshoz kell az a sok repülőgép-hordozó...? Felvázoltam a realitásokat? A térségben békeidőben is százas nagyságrendű gép van. 2x2 CVs CSG és a szövik többi hajójával kb. se-ki, se be...


Ennek a kijelentésnek egyszerűen nincs értelme...
Ez kb. amúgy is akkora marhaság lenne, mintha az orosz elzárja a gázcsapot. Legyen vele boldog. Export bevétel meg semmi...

Pontosan ugyanannyi értelme van Kínának blokád alá venni tedzem azt Tajvant mint az amerikaiaknak blokád alá vonni Kínát.
 
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr"><a href="https://twitter.com/hashtag/China?src=hash&amp;ref_src=twsrc^tfw">#China</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/maritime?src=hash&amp;ref_src=twsrc^tfw">#maritime</a> expert <a href="https://twitter.com/AndrewSErickson?ref_src=twsrc^tfw">@AndrewSErickson</a> of <a href="https://twitter.com/ChinaMaritime?ref_src=twsrc^tfw">@ChinaMaritime</a> comments on new <a href="https://twitter.com/CRS4Congress?ref_src=twsrc^tfw">@CRS4Congress</a> Report (RL33133) &amp; <a href="https://twitter.com/NavalWarCollege?ref_src=twsrc^tfw">@NavalWarCollege</a> CMSI’s own work on PLAN:<br>“Even if <a href="https://twitter.com/USNavy?ref_src=twsrc^tfw">@USNavy</a> reaches its current goal of 355+ by 2030, China’s Navy could still have 70 more ships…”<br>&gt;<a href="https://t.co/xKU61tYT6H">https://t.co/xKU61tYT6H</a> <a href="https://t.co/qJSq7CNEC7">pic.twitter.com/qJSq7CNEC7</a></p>&mdash; Strategy Matters (@MT_Strat) <a href="
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
">April 1, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
 

Így néz ki a kínai hadiflotta 2021 végére​




Egy kínából származó kép jelent meg az interneten amely a PLA haditengerészet becsült összetétele mutatja 2021 végéig.

A kínai flotta tervezett növekedése lenyűgöző. Ezen időszak végére a modern felszíni hajók számának a korvettektől a repülőgép-hordozókig 174 egységnek kell lennie.

Ez a lista nem tartalmazza a korábbi projektek hajóinak és a segédosztály hajóinak tucatjait. Felhívjuk a figyelmet az építkezés ütemére és a kínai hajógyártók kiváló minőségű technológiai ugrására, amelyek kétségkívül tiszteletet érdemelnek.

Nyugati katonai szakértők szerint viszonylag rövid idő alatt a PLA haditengerészet teljesítményét tekintve a világ második helyére lépett, megelőzve az orosz haditengerészetet, és ha ilyen ütemben folytatják a flotta fejlesztését akkor rövidesen a PLA az amerikai haditengerészet "sarkára lép".

2021 végére Peking egy harmadik repülőgép-hordozó beszerzését tervezi. A két meglévő, a "Liaoning" (001-es projekt) és a "Shandong" (001A / 002-es projekt) mellé további egy nem nukleáris repülőgép-hordozó (003-as projekt) kerül. Építése 2018 óta tart egy sanghaji hajógyárban. Állítólag elektromágneses katapultja van.

Elkészül egy másik helikopter-hordozó is (075. projekt). Ez egy keveréke a francia "Mistral" típusú és az amerikai "America" típusú helikopterhordozónak. Most Kínának két ilyen hajója van. Összesen nyolc egység építését tervezik.

Megszűnt az "Qinchenshan" típusú (071. projekt) helikopterhordozó gyártása a PLA haditengerészet számára. A kínaiaknak már elegendő mennyiség nyolc egység áll rendelkezésükre, amelyeket a 2006–2020 közötti időszakban építették és helyezték üzembe. Most egy ilyen helikopterhordozót gyártanak Thaiföld számára.

2021-ben további hét (még van egy) nagy rakétaromboló (055. projekt) jelenik meg a PLA haditengerészetben. Mindegyik építését már elindították, és különböző fokú készültségben vannak. A NATO-ban ezeket a hajókat Renhai-osztályú cirkálónak nevezik ki.

A Kunming-osztályú rombolók száma (052D projekt) 37 egységre nő. A Lanzhou osztályú rombolókat (052C projekt, 6 egység üzemben) a továbbiakban nem építik a kínai flotta számára. A Kínai Népköztársaságnak így is van elég fregattja a Jiangkai URO-l (054. pr.) - 32 egység. Most a pakisztáni haditengerészet számára gyártják őket.
 
És lehet meg is kezdték a type 054B építését ami elektromos meghajtásos lesz
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
4090833_1000


2021. január 3-n a Guangzhou-i haditengerészeti támaszponton ünnepélyes ceremónia keretében adtak át három 056A korvettet a PLA déli flottájába ezek a hatvanharmadik a hatvanegyedik és a hatvanötödik egységek , 629, 630 és 631-s számozással.


A 056A korvetteket a parti vizek a kizárólagos gazdasági övezet ellenőrzésére a halászat védelmére valamint a kísérő, a tengeralattjáró és a hajóellenes hadviselésre , illetve a Jianghu Iosztályú elavult 053H fregattok egy részének pótlására tervezték. Bár építésük 2012-ben kezdődött, a Project 056A hajók flottája már most is az egyik legnagyobb a PLA haditengerészetének kötelékében. Jelenleg a 056-os projekt 65 korvettje található meg a PLA haditengerészetébe, további 7 egység pedig az építés és a tesztelés különböző szakaszaiban van. A korvettek átlagos szállítási aránya minden héten egy hajó. Az ilyen típusú korvettek építése egyidejűleg négy hajógyárban valósul meg: a sanghaji Hudong-Zhonghua, a Guangzhou-i Huangpu hajógyárban, a dalianai Liaonan hajógyárban, a wuhani Wuchangi hajógyárban.


056A