A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Ugyan, hogyan lehetne mar nyilvanvalo, amikor 30-40 evre elore keszulnek ezek a gepek. Ezen elv menten szinte minden amerikai fejlesztes csod volt.
Ez egy niche modell, egy hibrid tactical-strategic szerepre, raadasul utantoltesi kepessegekkel, amibol egyszeruen meg nem volt. Ha minden kepesseget befejezik - nagyja csak ido kerdese, egyedul a Diehl onvedelmi rendszere, ami komplex integracio -, minden eselye megvan arra, hogy 10-20 ev alatt szepen levaltsa a nyugdijba vonulo oreg C-130-asokat.

Az A400M mar most 80 felett van hasznalatban, kb felenel, ahol a tiz evvel idosebb C-295, viszont kevesebb balesettel, megsem szidja mindenki a C-295-ot, ami raadasul joval kevesebbet tud, csak joval olcsobb es sokkal egyszerubb eladni.

Mert nagyon kevés haderőnek van szüksége ekkora gépre.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
K

kamm

Guest
Mert nagyon kevés haderőnek van szüksége ekkora gépre.

Mihez kepest keves? :)
Csak a cegtulajdonos orszagok ~170 felett rendeltek elore. A gep, amit levalt (C-160), abbol is 200 felett vett az akkori harom tulajdonos europai orszag (Transall) legiereje egyutt az elmult 40 ev alatt; az Atlasbol maris 3x annyi orszag rendelt.
Ha a politika ill a sok egyeni keres nem bonyolitotta volna agyon a tervezest, akkor a gyartas is hamarabb indulhatott volna be, az biztos - viszont 40 evre elore tervezve nem hiszem, hogy rossz befektetes a programtulajdonos orszagoknak egy ilyen rendkivul sokoldalu, de megis barhol landolo-felszallo igavono.
Egyik reszrol a vilag tele van niche dolgokkal, megis vidaman megelnek a gyartoik, sot, peldaul a legregebbi cegek (tipikusan nemet, ill azsiai) kozott nem keves az ilyen kis piacokra gyarto ceg.
Masreszt egyaltalan nem kicsi a piac ha a kovetkezo 40 evet nezzuk: a vilag minden hadserege a sokkal erosebb pancelzatu, nehezebb gyalogsag (25-30 tonnas, modularis IFV-k, 8x8-as AFV-k) fele mozdult el, a Herculesek, C-295 stb konnyu gyalogsag ill par terepjaro mozgatasan kivul gyakorlatilag hasznalhatatlanok nehezebb hadero szallitasara.
Nagyobb volumenre egy C-17 opcio lehet, de csak kompromissszumok aran: az erdoben vagy egy strandon nem fogsz letenni semmit vele, csak reptereken, masreszt reptetni sokkal dragabb, csak ugy eri meg, ha jol megrakod, avagy ha veszel egyet, de az meg rettento draga mulatsag lenne (ugye egy gep nem gep, ket gep egy gep, harom gep ket gep - ez amugy nem military norma, ahogy sokan tevesen hiszik, hanem minden mission critical system alapja.)
Csak magamat tudom ismetelni: annak alapjan, hogy Benko konkretan nehez katonai eszkozok kuldetesekre valo onallo szallitasi kapacitasat, valamint legi utantoltesi kkepessege var el az uj (nem hasznalt!) rampas gepek rovid tavon, lebonyolitott beszerzesenel, csak az A400M johet szoba szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Mihez kepest keves? :)
Csak a cegtulajdonos orszagok ~170 felett rendeltek elore. A gep, amit levalt (C-160), abbol is 200 felett vett az akkori harom tulajdonos europai orszag (Transall) legiereje egyutt az elmult 40 ev alatt; az Atlasbol maris 3x annyi orszag rendelt.
Ha a politika ill a sok egyeni keres nem bonyolitotta volna agyon a tervezest, akkor a gyartas is hamarabb indulhatott volna be, az biztos - viszont 40 evre elore tervezve nem hiszem, hogy rossz befektetes a programtulajdonos orszagoknak egy ilyen rendkivul sokoldalu, de megis barhol landolo-felszallo igavono.
Egyik reszrol a vilag tele van niche dolgokkal, megis vidaman megelnek a gyartoik, sot, peldaul a legregebbi cegek (tipikusan nemet, ill azsiai) kozott nem keves az ilyen kis piacokra gyarto ceg.
Masreszt egyaltalan nem kicsi a piac ha a kovetkezo 40 evet nezzuk: a vilag minden hadserege a sokkal erosebb pancelzatu, nehezebb gyalogsag (25-30 tonnas, modularis IFV-k, 8x8-as AFV-k) fele mozdult el, a Herculesek, C-295 stb konnyu gyalogsag ill par terepjaro mozgatasan kivul gyakorlatilag hasznalhatatlanok nehezebb hadero szallitasara.
Nagyobb volumenre egy C-17 opcio lehet, de csak kompromissszumok aran: az erdoben vagy egy strandon nem fogsz letenni semmit vele, csak reptereken, masreszt reptetni sokkal dragabb, csak ugy eri meg, ha jol megrakod, avagy ha veszel egyet, de az meg rettento draga mulatsag lenne (ugye egy gep nem gep, ket gep egy gep, harom gep ket gep - ez amugy nem military norma, ahogy sokan tevesen hiszik, hanem minden mission critical system alapja.)
Csak magamat tudom ismetelni: annak alapjan, hogy Benko konkretan nehez katonai eszkozok kuldetesekre valo onallo szallitasi kapacitasat, valamint legi utantoltesi kkepessege var el az uj (nem hasznalt!) rampas gepek rovid tavon, lebonyolitott beszerzesenel, csak az A400M johet szoba szerintem.

Ahhoz képest nagy amihez a legtöbb országnak kell.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Tehat el sem olvasod a valaszokat, amit idezetnek hasznalsz, vilagos.
Azt hiszen itt befejeztem a valaszadast - barmilyen segitokesz is vagyok, azert van egy szint, ami ala nem megyek.

De elolvastam.Csak én úgy gondolom,hogy a világ országainak nagy részének nem kell ekkora gép,túl nagy.A tervezőknek kell hisz az ő igényeikre lett szabva,de ez egy nagyon szűk piac.Túl nagy ez ahhoz,hogy elterjedjen.
 
K

kamm

Guest
De elolvastam.Csak én úgy gondolom,hogy a világ országainak nagy részének nem kell ekkora gép,túl nagy.A tervezőknek kell hisz az ő igényeikre lett szabva,de ez egy nagyon szűk piac.Túl nagy ez ahhoz,hogy elterjedjen.

Igen, erre valaszoltam mar abban a valaszban, amire valaszul ezt elismetelted ezt az ertelmetlen allitast.
Vilagosan levezettem, hogy ez egyreszt hulyeseg, mert teljesen szubjektiv allitassal dobalozol mint valami alapvetesssel (valoszinuleg szimpla tajekozatlansagbol, nem erted hogy ez nem egy hagyomanyos piac), masreszt szimplan tevedes, mert egyertelmuen ugrasszeruen megno az igeny ezekre a szallitogepkre a kovetkezo evtizedek soran, lasd haditechnikai valtozasok
Ehhez kepest ugyanazt a kozhelyet irod le ujra es ujra, lathatoan semmit sem ertve a valaszbol (es imadom ezt az nagyon tipikusan hazai "igy gondolom" szokast - mintha ez felmentest adna a tenyek merlegelese avagy megvalaszolasa alol...)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Igen, erre valaszoltam mar abban a valaszban, amire valaszul ezt elismetelted ezt az ertelmetlen allitast.
Vilagosan levezettem, hogy ez egyreszt hulyeseg, mert teljesen szubjektiv allitassal dobalozol mint valami alapvetesssel (valoszinuleg szimpla tajekozatlansagbol, nem erted hogy ez nem egy hagyomanyos piac), masreszt szimplan tevedes, mert egyertelmuen ugrasszeruen megno az igeny ezekre a szallitogepkre a kovetkezo evtizedek soran, lasd haditechnikai valtozasok
Ehhez kepest ugyanazt a kozhelyet irod le ujra es ujra, lathatoan semmit sem ertve a valaszbol (es imadom ezt az nagyon tipikusan hazai "igy gondolom" szokast - mintha ez felmentest adna a tenyek merlegelese avagy megvalaszolasa alol...)

De senki nem akar ilyen eszközöket repülővel szállítani egy nagyon kis kört leszámítva.A gépesített gyalogság alapvető harci egysége a zászlóalj,tehát ha be akarsz vetni egy légimozgékonyságú gépesített zászlóaljat,akkor minimum egy századot képesnek kell lenneg egyben megmozdítani ami minimum 20 darab A400M-et jelent.
Ennyit senki nem fog venni.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
De senki nem akar ilyen eszközöket repülővel szállítani egy nagyon kis kört leszámítva.A gépesített gyalogság alapvető harci egysége a zászlóalj,tehát ha be akarsz vetni egy légimozgékonyságú gépesített zászlóaljat,akkor minimum egy századot képesnek kell lenneg egyben megmozdítani ami minimum 20 darab A400M-et jelent.
Ennyit senki nem fog venni.

Nem célom, hogy cáfoljam a kijelentésedet, és azt se mondom, hogy nem lesz igazad, de:
Arra gondolj amit kamm mond, ezek a gépek itt lesznek még ötven év!! múlva is. Hány éve van Hercules? Amikor kifejlesztették, hány országnak volt "szüksége" ekkora gépre? Nem sokkal előtte még az amik is C-47-esekkel szállítottak. Ahhoz képes a Hercules egy óriásgép! Aztán most meg egy közepes kategória, holmi 8-10 milliós országok is röptetik.
Próbáljunk távlatokban gondolkodni, ne a jelen meg a tegnap igényeiből induljunk ki! Fogalmunk sincs mi lesz a szállítási igény 30-40 év múlva.
Még az is lehet, hogy nem katonai, hanem egyéb civil pl. katasztrófaelhárítási, tűzoltási feladatok igénylik majd az ekkora gépeket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 476
113
A következő 10 évben ha valaki új szállítógépet akar venni, az alábbiak közül választhat, attól függően hogy mit akar szállítani és hogy kiben bízik vagy kihez akar kötődni...

Kb. méret szerint növekvő sorrendben:

- An-132
- C295
- C-27
- Il-112
- An178
- KC130
- KC390
- A400M
- C-2
- An-70
- Il-76
- An-124


Vagy vesz valamilyen kínai gépet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Nem célom, hogy cáfoljam a kijelentésedet, és azt se mondom, hogy nem lesz igazad, de:
Arra gondolj amit kamm mond, ezek a gépek itt lesznek még ötven év!! múlva is. Hány éve van Hercules? Amikor kifejlesztették, hány országnak volt "szüksége" ekkora gépre? Nem sokkal előtte még az amik is C-47-esekkel szállítottak. Ahhoz képes a Hercules egy óriásgép! Aztán most meg egy közepes kategória, holmi 8-10 milliós országok is röptetik.
Próbáljunk távlatokban gondolkodni, ne a jelen meg a tegnap igényeiből induljunk ki! Fogalmunk sincs mi lesz a szállítási igény 30-40 év múlva.
Még az is lehet, hogy nem katonai, hanem egyéb civil pl. katasztrófaelhárítási, tűzoltási feladatok igénylik majd az ekkora gépeket.

Ezt értem de attól még a tény tény marad:ha ezzel akarsz gépesített gyalogségot szállítani akkor minimum 20 darabot kell venned.Hány országnak van erre pénze?Még a hollandok sem arra használják,hogy gépesített gyaogságot szállítsanak pedig ők egy gazdag nemzet.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 645
6 356
113
De senki nem akar ilyen eszközöket repülővel szállítani egy nagyon kis kört leszámítva.A gépesített gyalogság alapvető harci egysége a zászlóalj,tehát ha be akarsz vetni egy légimozgékonyságú gépesített zászlóaljat,akkor minimum egy századot képesnek kell lenneg egyben megmozdítani ami minimum 20 darab A400M-et jelent.
Ennyit senki nem fog venni.
Nem célom, hogy cáfoljam a kijelentésedet, és azt se mondom, hogy nem lesz igazad, de:
Arra gondolj amit kamm mond, ezek a gépek itt lesznek még ötven év!! múlva is. Hány éve van Hercules? Amikor kifejlesztették, hány országnak volt "szüksége" ekkora gépre? Nem sokkal előtte még az amik is C-47-esekkel szállítottak. Ahhoz képes a Hercules egy óriásgép! Aztán most meg egy közepes kategória, holmi 8-10 milliós országok is röptetik.
Próbáljunk távlatokban gondolkodni, ne a jelen meg a tegnap igényeiből induljunk ki! Fogalmunk sincs mi lesz a szállítási igény 30-40 év múlva.
Még az is lehet, hogy nem katonai, hanem egyéb civil pl. katasztrófaelhárítási, tűzoltási feladatok igénylik majd az ekkora gépeket.
najó , tisztázzunk valamit még az elején, nem vagyok az A400 ellen , mindkét oldalt megtudom érteni
@dudi -nak abban igaza van hogy kevés ország van amelyiknek ténylegesen ekkora gépre van szüksége , kiegészíteném azzal hogy az egy dologgal hogy tényleg kevés ország van , főleg ha Európát nézzük , elvégre az amiknak oké hogy kell nagy gép , a ruszkiknak megint csak kell a nagyon nagyon gép de az A400 ha a teljes skálát nézzük egy "oké" közepes gép , gondoljunk csak pl a C5-re vagy az An-225-re , + tegyük hozzá hogy ez a két nemzet tudhatja magáénak a világ 2 legütőképesebb haderejét, még SZÉP hogy kell nekik a szállító kapacitás , nézzük már meg európát kinek kéne mondjuk C5 nagyságrendű gép??? aki nem hülye az ide nem hozna ekkora gépet mert felesleges az A400 pontosan ezért születhetett meg a fejekben. Németek, Franciák , Angolok Európa legpatinánsabb nemzetei , nagy haderővel ( itt a nagy Európa más országaihoz viszonyítva nagy) Spanyoloknak szintén nincs kis országuk meg kis haderejük , Törökök úgyszintén , még szép hogy kell a nagyobb de nem a C5 szintű szállítógép és ez most nem gazdagság kérdése , spanyoloknak is van aztán minden negyedik fiatal munkanélküli stb stb stb törökök szintén nem nagyon gazdag nemzet szóval ezt a dolgot ne keverjük ide mert hülyeség úgy ahogy van
@laca most nem tudom , vagy a történelemmel nem vagy rendesen tisztában vagy azzal hogy mikor és milyen körülmények között állt szolgállatba a Herky , de lényegtelen mert ilyen téren neked is igazad van hogy nem abból kell kiindulni ami most van , támogatom ezt a gondolkozás módot , sokszor megkaptam itt hogy "mi a halálnak nekünk egyáltalán Herky nagyságú gép" ugyanezt mondtam amit Te, nem abból kell kiindulni hogy mi a helyzet ma , hanem hogy mi lehet a jövőben
Mihez kepest keves? :)
Csak a cegtulajdonos orszagok ~170 felett rendeltek elore. A gep, amit levalt (C-160), abbol is 200 felett vett az akkori harom tulajdonos europai orszag (Transall) legiereje egyutt az elmult 40 ev alatt; az Atlasbol maris 3x annyi orszag rendelt.
Ha a politika ill a sok egyeni keres nem bonyolitotta volna agyon a tervezest, akkor a gyartas is hamarabb indulhatott volna be, az biztos - viszont 40 evre elore tervezve nem hiszem, hogy rossz befektetes a programtulajdonos orszagoknak egy ilyen rendkivul sokoldalu, de megis barhol landolo-felszallo igavono.
Egyik reszrol a vilag tele van niche dolgokkal, megis vidaman megelnek a gyartoik, sot, peldaul a legregebbi cegek (tipikusan nemet, ill azsiai) kozott nem keves az ilyen kis piacokra gyarto ceg.
Masreszt egyaltalan nem kicsi a piac ha a kovetkezo 40 evet nezzuk: a vilag minden hadserege a sokkal erosebb pancelzatu, nehezebb gyalogsag (25-30 tonnas, modularis IFV-k, 8x8-as AFV-k) fele mozdult el, a Herculesek, C-295 stb konnyu gyalogsag ill par terepjaro mozgatasan kivul gyakorlatilag hasznalhatatlanok nehezebb hadero szallitasara.
Nagyobb volumenre egy C-17 opcio lehet, de csak kompromissszumok aran: az erdoben vagy egy strandon nem fogsz letenni semmit vele, csak reptereken, masreszt reptetni sokkal dragabb, csak ugy eri meg, ha jol megrakod, avagy ha veszel egyet, de az meg rettento draga mulatsag lenne (ugye egy gep nem gep, ket gep egy gep, harom gep ket gep - ez amugy nem military norma, ahogy sokan tevesen hiszik, hanem minden mission critical system alapja.)
Csak magamat tudom ismetelni: annak alapjan, hogy Benko konkretan nehez katonai eszkozok kuldetesekre valo onallo szallitasi kapacitasat, valamint legi utantoltesi kkepessege var el az uj (nem hasznalt!) rampas gepek rovid tavon, lebonyolitott beszerzesenel, csak az A400M johet szoba szerintem.
mihez képest kevés? már leírtam de leírom ide is, ahhoz képest hogy a "nagyoknak" már van saját TÉNYLEG nagy szállító gépe ahhoz képest kevés , "170 felett rendeltek a cégtulajdonos országok" ? ok , a Herkyből meg legyártottak több mint 2500 darabot, ehhez képest is kevés , de ahhoz képest hogy mekkora piac esett ki az A400 előtt , tehát a fő piac főként Európára korlátozódik , ahhoz képest a 170 nem rossz , egyetértünk abban is a C295 használhatatlan itthonra illetve hogy igenis reális elvárás egy szállítógéptől hogy elvigyen egy 30 tonnás APC-t mondjuk még itthon is!()de ami a többit illeti kétségeim vannak.
C17 itthonra?:?:confused::confused: ember az egy panel , ha anno itt kaptam a savat hogy minek akarok egyáltalán Herky méretű gépet itthonra akkor ez kicsit fura nekem , másik dolog , szeirntem se a C130J-t se a KC-t nem zárnám még ki az itthoni versenyből ( igaz nagyot csalódnék ha a brazil gép nyerne) , én azt mondom , idehaza nem kell az A400M főleg nem C17, de pár szuper Herky igen ,mert inkább legyen több használható kapacitásunk mint nem elég , főleg hogy a C17-esekhez már nem nagyon lehet órát venni , kell az a Herky de nagyobb gép nem
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 645
6 356
113
Ezt értem de attól még a tény tény marad:ha ezzel akarsz gépesített gyalogségot szállítani akkor minimum 20 darabot kell venned.Hány országnak van erre pénze?Még a hollandok sem arra használják,hogy gépesített gyaogságot szállítsanak pedig ők egy gazdag nemzet.
Dudi lehet off de most nem tudok hirtelen utána járni , mi lenne az előnyösebb , ha mondjuk egy ejtőernyős zászlóalj szállítására képes mennyiségű szállítógépet vagy egy zászlóalj szállítására alkalmas mennyiségű szállító helit vennénk? lehet öreg vagyok ehhez de mi jobban csíptük a helizést
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Dudi lehet off de most nem tudok hirtelen utána járni , mi lenne az előnyösebb , ha mondjuk egy ejtőernyős zászlóalj szállítására képes mennyiségű szállítógépet vagy egy zászlóalj szállítására alkalmas mennyiségű szállító helit vennénk? lehet öreg vagyok ehhez de mi jobban csíptük a helizést

Szerintem a helikopter.Igazából az ejtőernyősök tömeges bevezése felett már eljárt az idő.
 
K

kamm

Guest
De senki nem akar ilyen eszközöket repülővel szállítani egy nagyon kis kört leszámítva.

Szerinted.
A vilagban viszont minden letezo expeditonary force az ellenkezojet csinalja, egybol az eloretolt bazisra probalja letenni a szinte azonnal harckepes eroket. Ha valami, ez egyertelmuen arra mutat, hogy bizony a kovetkezo logikus lepes. Az a nagyon kis kor gyakorlatilag minden szamottevo hadsereggel rendelekezo orszag, ahogy kopik kifele a Hercules ill csereli le a regi APC-ket uj IFV-re.

A gépesített gyalogság alapvető harci egysége a zászlóalj,tehát ha be akarsz vetni egy légimozgékonyságú gépesített zászlóaljat,akkor minimum egy századot képesnek kell lenneg egyben megmozdítani ami minimum 20 darab A400M-et jelent.
Ennyit senki nem fog venni.

Ez megint honnan jon? Miert kellene 20, no meg miert kellene egyszerre letenni egy szazadot - mondjuk hogy harckeszuletlenul egyszerre veszitsd el esetleg oket? Teljesen illogikus... megint egy ujabb legbol kapott alllitas?
Praktikusan europai szinten maradva peldaul 2x3 gep gepenkent 3 forduloval letesz egy tucat nehez IFV-t es hozza a szaz embert (egyszerre harom gep megy, harom gep jon, minden fordulo harom gepe elvisz 2 jarmuvet plusz az extra pancelzatot es a legenyseget a harmadik gepen.) Tavolsagtol stb fuggoen erre 24 oran belul kepes vagy az Atlasokkal, akar valami vizes-saras tengerparti beachheaden landolva, ha a navy tul messze lenne.
 
K

kamm

Guest
A következő 10 évben ha valaki új szállítógépet akar venni, az alábbiak közül választhat, attól függően hogy mit akar szállítani és hogy kiben bízik vagy kihez akar kötődni...

Kb. méret szerint növekvő sorrendben:

T,FIFY:

Kicsi es gyarto miatt kizart:
- An-132
- Il-112
- An178

Kicsi/nem visz el eleg sulyt:
- C295
- C-27

Nem is letezik meg/kicsi lesz/nem visz el eleg sulyt:
- KC390

Kicsi/nem visz el eleg sulyt/gyarto miatt kizart:
- C-2

Nem is letezik meg/gyarto miatt kizart:
- An-70

Tul nagy/gyarto miatt kizart:
- Il-76
- An-124

Gyarto miatt kizart:
Vagy vesz valamilyen kínai gépet.[/QUOTE]

Azaz marad az Atlas.

PS: Az egyetlen igazi alternativa az AN-70 lehetett volna, ha az elmult 10-20 evet az ukranok nem az orszag kifosztasaval toltottek volna, valamint az oroszok nem neztek volna oket ennyire hulyenek, azaz nem szabotaltak volna el tudatosan az egesz programot ugy, hogy kozben partnert jatszottak.
 
K

kamm

Guest
Megis hogyan lehetne egyaltalan opcio taktikai (azaz 500--2500 merfoldes) tavolsagra egy feltucat helikopterbol allo konvoj egyetlen szallitogeppel szemben (es most felretesszuk a H226M 700 merfoldes limitalt hatotavjat)...?

Szerintem a helikopter.Igazából az ejtőernyősök tömeges bevezése felett már eljárt az idő.
Dudi lehet off de most nem tudok hirtelen utána járni , mi lenne az előnyösebb , ha mondjuk egy ejtőernyős zászlóalj szállítására képes mennyiségű szállítógépet vagy egy zászlóalj szállítására alkalmas mennyiségű szállító helit vennénk? lehet öreg vagyok ehhez de mi jobban csíptük a helizést
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
T,FIFY:

Kicsi es gyarto miatt kizart:
- An-132
- Il-112
- An178

Kicsi/nem visz el eleg sulyt:
- C295
- C-27

Nem is letezik meg/kicsi lesz/nem visz el eleg sulyt:
- KC390

Kicsi/nem visz el eleg sulyt/gyarto miatt kizart:
- C-2

Nem is letezik meg/gyarto miatt kizart:
- An-70

Tul nagy/gyarto miatt kizart:
- Il-76
- An-124

Gyarto miatt kizart:
Vagy vesz valamilyen kínai gépet.

Azaz marad az Atlas.

PS: Az egyetlen igazi alternativa az AN-70 lehetett volna, ha az elmult 10-20 evet az ukranok nem az orszag kifosztasaval toltottek volna, valamint az oroszok nem neztek volna oket ennyire hulyenek, azaz nem szabotaltak volna el tudatosan az egesz programot ugy, hogy kozben partnert jatszottak.

"Kicsi/nem visz el eleg sulyt/gyarto miatt kizart:
- C-2"


Kicsi? Két méterrel rövidebb a raktere és 1 (egyetlen) egész tonnával kevesebbet visz el. Emiatt már kicsi lenne? És a gyártó miatt miért lenne kizárt? (Mondjuk valóban nem lenne a legideálisabb típus számunkra, csak épp pont nem ezek miatt az okok miatt...)

Amúgy meg az A400M is alkalmatlan, mert nem tudja elvinni sem a Leo 2-est, sem a PzH-2000-est (ugye ilyeneket veszünk), szóval az is kilőve... Remélem, hogy újraindítják a C-17-esek gyártását és azokból tudunk venni, mivel nekünk csakis az lehet az egyetlen szóba jöhető típus, mivel az el tudja vinni a tankjainkat és az önjáró lövegeinket is. :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Szerinted.
A vilagban viszont minden letezo expeditonary force az ellenkezojet csinalja, egybol az eloretolt bazisra probalja letenni a szinte azonnal harckepes eroket. Ha valami, ez egyertelmuen arra mutat, hogy bizony a kovetkezo logikus lepes. Az a nagyon kis kor gyakorlatilag minden szamottevo hadsereggel rendelekezo orszag, ahogy kopik kifele a Hercules ill csereli le a regi APC-ket uj IFV-re.



Ez megint honnan jon? Miert kellene 20, no meg miert kellene egyszerre letenni egy szazadot - mondjuk hogy harckeszuletlenul egyszerre veszitsd el esetleg oket? Teljesen illogikus... megint egy ujabb legbol kapott alllitas?
Praktikusan europai szinten maradva peldaul 2x3 gep gepenkent 3 forduloval letesz egy tucat nehez IFV-t es hozza a szaz embert (egyszerre harom gep megy, harom gep jon, minden fordulo harom gepe elvisz 2 jarmuvet plusz az extra pancelzatot es a legenyseget a harmadik gepen.) Tavolsagtol stb fuggoen erre 24 oran belul kepes vagy az Atlasokkal, akar valami vizes-saras tengerparti beachheaden landolva, ha a navy tul messze lenne.

A világon kb 5 országnak van expeditionary force-a.Ebből 3 magának gyárt gépet.