A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Nos nem tartom valószínűnek, hogy az annyira nem is olcsó A-400-asokat csak azért tartják, mert szép... vagy nemtom...

És ettől nem érv? Nem lehetséges, hogy csak azért nem érv, mert nem támasztja alá a gyártott elméletedet? :eek:

Te erted mi itt az ok es mi az okozat? Nem ugy tunik.

Másrészt 2012-13-ig megközelítőleg 13000 repült órát gyűjtött össze fejenként az addigra megmaradt flotta, ez éves szinten bő 350 óra átlagosan...

Marmint gepenkent? Hat az sem sok...
 
M

molnibalage

Guest
Akkor lehet, hogy az A400M kihasznaltsaga is mas lesz, plane uj modellkent, plane a lassan megerkezo elvart funkciokkal stb, mint mondjuk egy 50-60 eve repulo amerikai modelle.
Nagyhirtelen 60 éves lett a C-17?

Mindig muszajnak erzed valamifele primitiv, tragar szoveget beleszoni - FYI rengeteget elarul az intellektusodrol (ill. hianyarol) az alpari stilusod... kerdezz, ha valami nem vilagos.
Ja értem, elfogytak az eddig sem acélos érvek, jön a stílus kártya. Az nem a vitakultúra része, hogy irritáló marhaságokat nem írunk le érvként és nem dumálunk mellé?
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 779
18 035
113
Vagy csak azok a gyártási hibások, amiken nem végezték el a javítást és 4000 óra után game over?
Bizony. Vétettek egy elég durva hibát, amit igyekeztek nem túl nagy dobra verni.
A törzs-hát-traktusban kompozit+fém kapcsolatot hoztak létre. Ezeket ugyebár nem lehet összehegeszteni, így maradt a szegecselés. A gond ott van, hogy a kompozitok hőtágulása trükkös, a titáné meg lineáris (na jó, közel lineáris, amúgy harmadrendű polinom). Az eltérő hőtágulási együtthatók miatt eltérő hőfeszültségek lépnek fel. A furatok pedig közismerten jó feszültségkoncentrátorok - alaktényezőjük nagy nehezen leimádkozható 2-re (az alap 3,2-ről), csak ugyebár nem csak a hőtágulásból van feszültség, hanem a repülésből is. A kettő pedig elég komoly fárasztó-igénybevételt jelent, ami annak rendje és módja szerint elő is jött... Taps érte a tervezőknek. Javíthatatlan az adott gazdasági horizonton - már ami a hadsereg-koncepciót a Vaterland-on jelenti.

Erre az a válasz, hogy korlátozzák a túlterhelést és az élettartamot is...

Ehhez képest a gázturbina (EJ200) egy valóságos műremek. A tervezésnél anyagminőség-változást detektáló szenzorokat építettek be a kritikus részekben. Kompresszor (kis- és nagynyomású tér), égőtér és a turbina (kis- és nagynyomású tér). Az anyagválasztás szintén pazar.
 
S

speziale

Guest
Az A400 repült óráira visszatérve kicsit. Azért az a 14 gép 5 év alatt 10000 órát repült, mert ez azt sejteti, hogy itt 70 üzemév alatt rakta bele a gépekbe 10000 órát. De ez nyilván nem igaz, mivel a gépek fokozatosan álltak rendszerbe, szóval jó ha az volt 40 üzemév valójában. mondjuk a 250 óra/év/gép még így sem eget rengető, de azért egy új típusnak mindig vannak gyerekbetegségei, meg ki kell alakulnia az üzemeltetési rutinoknak, meg ugye bizonyos képességek még hiányzotak az elején. Azért a rendszerbe álláskor az f15/f16-sokkal is sok baj volt...aztán kiforrták magukat....
de azért egy friss típus repült óráit meg megbízhatóságát ne már több évtizede rendszerben álló gépekkel vessük össze
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 117
113
Bizony. Vétettek egy elég durva hibát, amit igyekeztek nem túl nagy dobra verni.
A törzs-hát-traktusban kompozit+fém kapcsolatot hoztak létre. Ezeket ugyebár nem lehet összehegeszteni, így maradt a szegecselés. A gond ott van, hogy a kompozitok hőtágulása trükkös, a titáné meg lineáris (na jó, közel lineáris, amúgy harmadrendű polinom). Az eltérő hőtágulási együtthatók miatt eltérő hőfeszültségek lépnek fel. A furatok pedig közismerten jó feszültségkoncentrátorok - alaktényezőjük nagy nehezen leimádkozható 2-re (az alap 3,2-ről), csak ugyebár nem csak a hőtágulásból van feszültség, hanem a repülésből is. A kettő pedig elég komoly fárasztó-igénybevételt jelent, ami annak rendje és módja szerint elő is jött... Taps érte a tervezőknek. Javíthatatlan az adott gazdasági horizonton - már ami a hadsereg-koncepciót a Vaterland-on jelenti.

Erre az a válasz, hogy korlátozzák a túlterhelést és az élettartamot is...

Ehhez képest a gázturbina (EJ200) egy valóságos műremek. A tervezésnél anyagminőség-változást detektáló szenzorokat építettek be a kritikus részekben. Kompresszor (kis- és nagynyomású tér), égőtér és a turbina (kis- és nagynyomású tér). Az anyagválasztás szintén pazar.

A repülésben tudtommal a szálerősítésű, főleg karbonszálas és bórszálas kompozitokat titán szegecsekkel rögzítik. Más megoldás nemigen van. Ezt viszont alkalmazzák sokfelé.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 779
18 035
113
A repülésben tudtommal a szálerősítésű, főleg karbonszálas és bórszálas kompozitokat titán szegecsekkel rögzítik. Más megoldás nemigen van. Ezt viszont alkalmazzák sokfelé.
Ezzel nem is lenne gond, mert a titán+karbon szál működik, az alumínium+karbonszál viszont nem. Anyagválasztásilag nem lett volna rossz. A gond az volt, hogy a kialakítás miatt a hőtágulásból ható meg a repülésből származó erőkre sikerült hajlítást is rátenni. Ez abból jött ki a törzsnél, hogy az alakváltozást "bezárták", a fő alakváltozási irányokba merev - jelen esetben titán elemek kerültek.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 818
2 617
113
Spanyol gyári gép, angol dísszel! :D (saját kép)

QJRJ775.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ilyen képeket hiányolok a németektől Boxerrel, Pumával....
Az első képen amit beraktál pont egy francia lajstromú Cougart (Puma) tuszkolnak egy Angol A400M-be.
A német A400M tudtommal pont akkora mint az Angol…
Ezzel nem is lenne gond, mert a titán+karbon szál működik, az alumínium+karbonszál viszont nem. Anyagválasztásilag nem lett volna rossz. A gond az volt, hogy a kialakítás miatt a hőtágulásból ható meg a repülésből származó erőkre sikerült hajlítást is rátenni. Ez abból jött ki a törzsnél, hogy az alakváltozást "bezárták", a fő alakváltozási irányokba merev - jelen esetben titán elemek kerültek.
Hogy őszinte legyek lövetem sincs hogy az A400-nál pontosan melyik részen és miért okoz akkora problémát a fém-kompozit találkozás.
Érdekes mérnöki kihívás de már rég van rá megoldás.
Ld. példa: Mooney
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 885
82 469
113
Az első képen amit beraktál pont egy francia lajstromú Cougart (Puma) tuszkolnak egy Angol A400M-be.
A német A400M tudtommal pont akkora mint az Angol…

Páncélozott járművekre gondoltam... (Puma IFV, Boxer MRAV) Ezeknél tervezési követelmény volt hogy az A400M szállítani tudja, több helyen írják hogy képes is rá, de fotó vagy videó nincs még róla.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Páncélozott járművekre gondoltam... (Puma IFV, Boxer MRAV) Ezeknél tervezési követelmény volt hogy az A400M szállítani tudja, több helyen írják hogy képes is rá, de fotó vagy videó nincs még róla.
Mert úgyjárt mint anno a C5A.Békeidőben korlátozott a szállitható tömeg.