Mihez kepest keves?
Csak a cegtulajdonos orszagok ~170 felett rendeltek elore. A gep, amit levalt (C-160), abbol is 200 felett vett az akkori harom tulajdonos europai orszag (Transall) legiereje egyutt az elmult 40 ev alatt; az Atlasbol maris 3x annyi orszag rendelt.
Ha a politika ill a sok egyeni keres nem bonyolitotta volna agyon a tervezest, akkor a gyartas is hamarabb indulhatott volna be, az biztos - viszont 40 evre elore tervezve nem hiszem, hogy rossz befektetes a programtulajdonos orszagoknak egy ilyen rendkivul sokoldalu, de megis barhol landolo-felszallo igavono.
Egyik reszrol a vilag tele van niche dolgokkal, megis vidaman megelnek a gyartoik, sot, peldaul a legregebbi cegek (tipikusan nemet, ill azsiai) kozott nem keves az ilyen kis piacokra gyarto ceg.
Masreszt egyaltalan nem kicsi a piac ha a kovetkezo 40 evet nezzuk: a vilag minden hadserege a sokkal erosebb pancelzatu, nehezebb gyalogsag (25-30 tonnas, modularis IFV-k, 8x8-as AFV-k) fele mozdult el, a Herculesek, C-295 stb konnyu gyalogsag ill par terepjaro mozgatasan kivul gyakorlatilag hasznalhatatlanok nehezebb hadero szallitasara.
Nagyobb volumenre egy C-17 opcio lehet, de csak kompromissszumok aran: az erdoben vagy egy strandon nem fogsz letenni semmit vele, csak reptereken, masreszt reptetni sokkal dragabb, csak ugy eri meg, ha jol megrakod, avagy ha veszel egyet, de az meg rettento draga mulatsag lenne (ugye egy gep nem gep, ket gep egy gep, harom gep ket gep - ez amugy nem military norma, ahogy sokan tevesen hiszik, hanem minden mission critical system alapja.)
Csak magamat tudom ismetelni: annak alapjan, hogy Benko konkretan nehez katonai eszkozok kuldetesekre valo onallo szallitasi kapacitasat, valamint legi utantoltesi kkepessege var el az uj (nem hasznalt!) rampas gepek rovid tavon, lebonyolitott beszerzesenel, csak az A400M johet szoba szerintem.