Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Halistennek az MH, ugy tunik, ennel joval okosabb. ;)
Már tényleg nagyon kíváncsi vagyok. :p
Én azzal is meg tudnék barátkozni, ha pénzhiánnyal (van mire költeni!!! :hadonaszos:), esetleg megváltozott igényekkel magyarázva az A400M-nél kisebb gép lenne kiválasztva (pl. C130J, -J-30), csak ne erőltessük az AN-26-ot.
Nekem az is megnyugtató lenne, ha csatlakoznánk a nemetek 12 gépes nemzetközi szállító ezredéhez, mert az talán még nagyobb lehetőségeket rejt. Esetleg nyerünk ezzel pár évet, tapasztalatot az A400M üzemeltetéséről.
Ha meg megszeretjük, kihasználjuk, akkor mi is beszerezhetjük a sajátjainkat....
Mert ezzel az 1db AN-26-tal inkább csak égetjük magunkat.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 550
113
Nem tudom hány repült óránk van. De mi magunktól nem fogunk nagy távolságra erőprojekciót végezni, ami miatt sok gépet kéne nekünk mozgatni. Ha meg a NATO akarja, hogy vigyünk nehezebb technikát a közel keletre akkor tegye lehetővé a cipelését.
Ez így lesz. Mármint közösen szállítjuk ki, de aztán nekünk el kell tudnunk látni a sajátjainkat!

Nem, a többi ország se cipelészik folyamatosan, (Nincs értelme) Helikoptere meg szintén annyi van kint az amerikaiaknak mint a szemét. Nekünk max koszovóba meg boszniába fog kimenni cuccunk. Oda meg tréleren fog menni, meg vonattal. De amúgy ott a C-17. Ezért vannak nálunk.
A románok most Afrikába mennek. Mi is voltunk Irakban és Asztánban. Egész Afroeurázsia potenciális hadszíntér nekünk zászlóalj szinten.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 550
113
WTF??? :D Ez az AFRICOM-EUROCOM magyaritasa? :D Netam az EMEA-nak valami hunglish verzioja? :D
Afroeurázsia vagy Óvilág, történelmi, földrajzi, természeti fogalom a jelenleg létező szuperkontinensre:
240px-Afro-Eurasia_%28orthographic_projection%29.svg.png
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 140
10 850
113
Nem én határozom meg a nyelvvizsga követelménylet hanem a NATO(igen ez NATO elvárás nem mi szoptuk ki a kisujjunkból) nálluk tessék reklamálni ne nálam.

Meg a jó kis közig.alapvizsga. :D :D

Nem, a többi ország se cipelészik folyamatosan, (Nincs értelme) Helikoptere meg szintén annyi van kint az amerikaiaknak mint a szemét. Nekünk max koszovóba meg boszniába fog kimenni cuccunk. Oda meg tréleren fog menni, meg vonattal. De amúgy ott a C-17. Ezért vannak nálunk.

Én mondjuk Boszniába helikoptert inkább repülnék. Talán még Koszovóba is. "Bontás rontás!"

Már tényleg nagyon kíváncsi vagyok. :p
Én azzal is meg tudnék barátkozni, ha pénzhiánnyal (van mire költeni!!! :hadonaszos:), esetleg megváltozott igényekkel magyarázva az A400M-nél kisebb gép lenne kiválasztva (pl. C130J, -J-30), csak ne erőltessük az AN-26-ot.
Nekem az is megnyugtató lenne, ha csatlakoznánk a nemetek 12 gépes nemzetközi szállító ezredéhez, mert az talán még nagyobb lehetőségeket rejt. Esetleg nyerünk ezzel pár évet, tapasztalatot az A400M üzemeltetéséről.
Ha meg megszeretjük, kihasználjuk, akkor mi is beszerezhetjük a sajátjainkat....
Mert ezzel az 1db AN-26-tal inkább csak égetjük magunkat.

Csak jól meg kell marketingolni az Ancsát és visszafesteni, aztán máris oldtimer. Onnan kezdve nem csóróság reptetni, hanem hagyományőrzés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Meg a jó kis közig.alapvizsga. :D :D



Én mondjuk Boszniába helikoptert inkább repülnék. Talán még Koszovóba is. "Bontás rontás!"



Csak jól meg kell marketingolni az Ancsát és visszafesteni, aztán máris oldtimer. Onnan kezdve nem csóróság reptetni, hanem hagyományőrzés.
Ha visszaolvasol kb. fél évet az "Ancsával" kapcsolatos hírekben, láthatod, hogy már régen ebben a fázisban vagyunk...:eek:o_O
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 137
113
A C-17 sosem volt alternative az A400M-hez kepest, ezt mar szazszor leirtuk, kar ra energiat pazarolni, meg a hivatalos felszallasi tavot (ami 2-3x az Atlasenak) is le akartak tagadni it. :D

Azt a "2-3-szoros hivatalos felszállási távot" ugye úgy érted, hogy a C-17-es a 75 tonna (vagyis maximum) rakománnyal csak háromszoros távon tud felszállni, mint az A400M 25 tonna rakománnyal? Mert ugye hasonló tömegű rakománnyal (C-17 32 tonnával kb. 900 méter, A400M 25 tonnával 750 méter) már eléggé összemérhetőek.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Benkő Tibor mondta, hogy "három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet" kell venni.
Ebben a topicban mi itt tervezgetünk, osztunk szorzunk...
Számolgatás helyett fel kell tenni 1 kérdést: Mit, minek és hova akarunk szállítani...?
A közös NATO akciókban eddig is a gazdag országok vitték a nehéz technikát, a kisebbek csak katonákat adtak, mert nincs pénzük és igényük nagy stratégiai szállítógépkre. - NEKÜNK SINCS...!!!

És ha Mo-t éri közvetlen támadás, ahhoz nem magyar túlméretes szállítógépek kellenek. - Mellesleg az ukránokkal, az oroszokkal /és a velük jövő szerbekkel/ szemben csak a NATO és a NATO technikája tud hatékonyan fellépni, nem pedig 1 megtámadott kis ország földön megsemmisített szállítógépei.

Ebből tisztán látható, hogy NINCS SZÜKSÉGÜNK NEHÉZ TECHNIKA LÉGI SZÁLLÍTÁSÁRA...! - Miként a megalomán idióták pénzszórására sincs semmi szükség...!
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 822
2 537
113
Azt a "2-3-szoros hivatalos felszállási távot" ugye úgy érted, hogy a C-17-es a 75 tonna (vagyis maximum) rakománnyal csak háromszoros távon tud felszállni, mint az A400M 25 tonna rakománnyal? Mert ugye hasonló tömegű rakománnyal (C-17 32 tonnával kb. 900 méter, A400M 25 tonnával 750 méter) már eléggé összemérhetőek.
Ne zavard össze a tényekkel! :):hadonaszos::D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Számolgatás helyett fel kell tenni 1 kérdést: Mit, minek és hova akarunk szállítani...?
A közös NATO akciókban eddig is a gazdag országok vitték a nehéz technikát, a kisebbek csak katonákat adtak, mert nincs pénzük és igényük nagy stratégiai szállítógépkre. - NEKÜNK SINCS...!!!
:):):)
Ez azért vicces, mert ezeket a kérdéseket nem most, nem neked, és nem is nekünk kell feltennünk. Ezeket a kérdéseket már nagyon régen (szerintem kb. 6-8 éve) feltették, és meg is válaszolták, döntéshozói szinten. De az is lehet, hogy van az már 10+ éve is, csak akkor még másak voltak a "lehetőségek".

És ha Mo-t éri közvetlen támadás, ahhoz nem magyar túlméretes szállítógépek kellenek. - Mellesleg az ukránokkal, az oroszokkal /és a velük jövő szerbekkel/ szemben csak a NATO és a NATO technikája tud hatékonyan fellépni, nem pedig 1 megtámadott kis ország földön megsemmisített szállítógépei.

Ebből tisztán látható, hogy NINCS SZÜKSÉGÜNK NEHÉZ TECHNIKA LÉGI SZÁLLÍTÁSÁRA...!
-
Felhívnám a figyelmedet, hogy te csak egy anonim fórumozó vagy egy műkedvelő fórumon - mint ahogy én is!
Szóval hiába KIABÁLSZ ;) attól még a véleményed nem több az enyémnél. Neked is, meg nekem is max. marad a számolgatás, ötletelés, meg a popcorn.... :rolleyes:
A nehéz technika szállítását nem én találtam ki. Országunk honvédelmi miniszterének ízes beszédű ajkait hagyták el ezen "súlyos" mondatok, amiket írásban beidéztem, a linken pedig meg is hallgathatsz.
Miként a megalomán idióták pénzszórására sincs semmi szükség...!
Nem érzem magam megtisztelve, hogy ezt magamra vegyem. :D
Szerencsére nem vagyok sem én, sem más innen döntési helyzetben, így nem veszélyeztet az, hogy elkezdjem a közpénzt szórni.
Ha te mégis "civilben" a honvédelmi miniszter lennél, akkor ez esetben: "Erőt, egészséget, Tibi bácsi!" ;):D:hadonaszos:
Peace - ha ilyet mondhatok a HTKA fórumon! :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
A közös NATO akciókban eddig is a gazdag országok vitték a nehéz technikát, a kisebbek csak katonákat adtak, mert nincs pénzük és igényük nagy stratégiai szállítógépkre. - NEKÜNK SINCS...!!!
Hja még annyival visszatérnék, hogy ugyan pénzünk tényleg nincsen c-17 szintű stratégiai szállítóra, de igényünk hogyne lenne? Különben nem vennénk részt a NATO SAC-ban. Nem? :rolleyes:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 137
119 513
113
Hja még annyival visszatérnék, hogy ugyan pénzünk tényleg nincsen c-17 szintű stratégiai szállítóra, de igényünk hogyne lenne? Különben nem vennénk részt a NATO SAC-ban. Nem? :rolleyes:
Mert az ancsák 10 éve ha nem több döglődnek és nem megbízható az üzemeltetésük, (illetve a NATO fizet a reptérhasználatért nem is keveset, meg NATO pénzen fel lett újítva és jelenlegi is NATO pénzen bővítik a pápai repteret)
 
K

kamm

Guest
Azt a "2-3-szoros hivatalos felszállási távot" ugye úgy érted, hogy a C-17-es a 75 tonna (vagyis maximum) rakománnyal csak háromszoros távon tud felszállni, mint az A400M 25 tonna rakománnyal? Mert ugye hasonló tömegű rakománnyal (C-17 32 tonnával kb. 900 méter, A400M 25 tonnával 750 méter) már eléggé összemérhetőek.

Van hivatalos MTOW adat mindket tipusra, azt szokas osszehasonlitani.
Persze elohuzhatunk mindenfele mas szamot az alfelunkbol, de attol meg azok nem lesznek hitelesek semmilyen formaban.

(Amugy egyebkent max kozepiskolas fizika, hogy a turbofanokkal szemben a propellerek azonnal felhajtoerot generalnak a szarnyakon, ez az egyik fo oka annak, hogy minden vilagvegi mezokon le-felszallo taktikai szallitogep legcsavaros.)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 550
113
Szart arra telibe a lelkem, amikor a C-17-es V1-ről megállós távját mérte össze a földtől elszakadás távolságával. Faék egyszerűségű az A400 marketingese...
Te se tudod, hogy az A400M repórája mibe fáj mostanság? Kíváncsi lennék nagyon, hogy az egyszeri beszerzési költség sokszoros különbségén túl mi a valódi különbség. Még abban se vagyok biztos e két típus kapcsán, hogy nem e a C-17 beszerzése lenne az ésszerűbb annak, aki az A400M-en gondolkodik, mert a C-17 végső soron olcsóbb!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hja még annyival visszatérnék, hogy ugyan pénzünk tényleg nincsen c-17 szintű stratégiai szállítóra, de igényünk hogyne lenne? Különben nem vennénk részt a NATO SAC-ban. Nem? :rolleyes:
A NATO SAC-ban évi 50 vagy 60-valahány igényelt repült óránk van C-17-re, ennyire hatalmas az igényünk ... lehet hogy lenne több igény is, mint nekem magán-helikopterre, csak az a fránya pénz ne kellene hozzá ...;)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Van hivatalos MTOW adat mindket tipusra, azt szokas osszehasonlitani.
Persze elohuzhatunk mindenfele mas szamot az alfelunkbol, de attol meg azok nem lesznek hitelesek semmilyen formaban.

(Amugy egyebkent max kozepiskolas fizika, hogy a turbofanokkal szemben a propellerek azonnal felhajtoerot generalnak a szarnyakon, ez az egyik fo oka annak, hogy minden vilagvegi mezokon le-felszallo taktikai szallitogep legcsavaros.)
Bocs,de a C17 hajtóműelhelyezése is azért olyan,amilyen,hogy javitsa a le-fel szálló tulajdonságait.Vagy a turbofan STOL szállitó An74?Kifejezetten a rövid felszállóhosszra hegyezték ki a gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Te se tudod, hogy az A400M repórája mibe fáj mostanság? Kíváncsi lennék nagyon, hogy az egyszeri beszerzési költség sokszoros különbségén túl mi a valódi különbség. Még abban se vagyok biztos e két típus kapcsán, hogy nem e a C-17 beszerzése lenne az ésszerűbb annak, aki az A400M-en gondolkodik, mert a C-17 végső soron olcsóbb!
Európában ilyesmiket inkább betegesen titkolnak, mert bili borulós lenne. Az EF Typhoon esetén az egyfeladatos vadász változatoknál volt olyan időszak, amikor 60-70 ezer eurós repórát írtak.

Európábana kis sorozatok, szar kihasználtság és n+1 faktor miatt nevetségesen drágán készül és üzemel sok minden.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 504
14 929
113
Ha és amennyiben lenne Európai Közös Parancsnokság és Európai Közös Haderő, akkor, de csakis akkor el lehet gondolkodni, hogy MINDEN Eu-tagország számára kötelező legyen európai cuccot venni, kivéve, ha nincs megfelelő.
Akkor talán lenne értelme fejleszteni, gyártani, mert alapból több százas megrendelésre dolgoznának...
Viszont, ha addig sem csinálnak semmit az európai gyártók, akkor még nagyobb lesz a lemaradás... Ördögi kör.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Hja még annyival visszatérnék, hogy ugyan pénzünk tényleg nincsen c-17 szintű stratégiai szállítóra, de igényünk hogyne lenne? Különben nem vennénk részt a NATO SAC-ban. Nem? :rolleyes:
Alig van igényünk, ez a C-17-nél is látszik. Tehát nincs szükségünk A400-as szintű pénzkidobásra, mert az érte kapott óriást nem tudnánk kihasználni - még a kedvedért sem.

Ja, és a kiabálós részt nem neked, hanem 1 hülyének szántam, aki lázálmaiban nehéz technika légi szállításáról ábrándozik...!