Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Ha nem saját igényeink szempontjából nézzük, hanem gazdasági szempontból, akkor sem érné meg az A400-as? A NATO folyamatos szállítási kapacitás hiánnyal küzd, még az oroszokkal is szerződtek Ruszlán fuvarokra, amióta Putyinék felmondták, meg az ukránoktól bérelnek. Szóval nem lehetne a repidő egy részét bérbe adni a szövetségeseinknek, hogy kitermeljék az árukat a gépek?
 
  • Tetszik
Reactions: therob and borisz

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ha és amennyiben lenne Európai Közös Parancsnokság és Európai Közös Haderő, akkor, de csakis akkor el lehet gondolkodni, hogy MINDEN Eu-tagország számára kötelező legyen európai cuccot venni, kivéve, ha nincs megfelelő.
Akkor talán lenne értelme fejleszteni, gyártani, mert alapból több százas megrendelésre dolgoznának...
Viszont, ha addig sem csinálnak semmit az európai gyártók, akkor még nagyobb lesz a lemaradás... Ördögi kör.
Vagyis kellene az Európai Egyesült Államok.Az 1867utáni Monarchia lehetne a minta.A szövetségi haderő adna akkora piacot,hogy ki tudjanak forrni az európai gépek is.Sok ebben a buktató,de lehetséges.Hogyan,az már más kérdés
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Bocs,de a C17 hajtóműelhelyezése is azért olyan,amilyen,hogy javitsa a le-fel szálló tulajdonságait.Vagy a turbofan STOL szállitó An74?Kifejezetten a rövid felszállóhosszra hegyezték ki a gépet.
Bocs, de a C-17 - szintén turbofan - hajtóművének elhelyezése max egy hajtómű nélküli géphez képest javítja a felszálló tulajdonságokat, egyébként semmi extra nincs benne. Az An-74-en éppen a szárny FÖLÖTTI hajtómű-elhelyezés javítja a fel és leszálló tulajdonságokat az alul elhelyezett hajtóműhöz képest. Viszont egy dologban kedvezőbb a lógó hajtómű mint a szárny fölött elhelyezett: a karbantartás/üzemeltetés szempontjából.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Bocs, de a C-17 - szintén turbofan - hajtóművének elhelyezése max egy hajtómű nélküli géphez képest javítja a felszálló tulajdonságokat, egyébként semmi extra nincs benne. Az An-74-en éppen a szárny FÖLÖTTI hajtómű-elhelyezés javítja a fel és leszálló tulajdonságokat az alul elhelyezett hajtóműhöz képest. Viszont egy dologban kedvezőbb a lógó hajtómű mint a szárny fölött elhelyezett: a karbantartás/üzemeltetés szempontjából.
Namost erre AO tudná a szakavatott választ megadni,de tudtommal nagyon is a fel és leszálló tulajdonságok végett olyan az elhelyezés,amilyen.Valamiféle szárnymechanizációt fuvatnak meg vele,de fejböl megnemmondom hogy mükszik.Olvastam róla,de nekem elég tudnom,hogy mire képes.Hogy hogyn képes rá,az már legyen a mérnökök dolga.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 006
29 543
113
Ha nem saját igényeink szempontjából nézzük, hanem gazdasági szempontból, akkor sem érné meg az A400-as? A NATO folyamatos szállítási kapacitás hiánnyal küzd, még az oroszokkal is szerződtek Ruszlán fuvarokra, amióta Putyinék felmondták, meg az ukránoktól bérelnek. Szóval nem lehetne a repidő egy részét bérbe adni a szövetségeseinknek, hogy kitermeljék az árukat a gépek?
Csak saját ígények vannak és mindent összevetve alsóhangon elég lesz talán a három A400M méretű gép! Békeidőben a lassan 1200-ra felkúszó missziókat fogják ellátni, amik valószínűleg egyre rázósabbak lesznek, harcoló alakulatokat fognak ellátni, tovább a légi-utántöltési gyakorlatokat fogják végezni.

Létszükséglet három A400M méretű, multifunkcionális teherszállító gép egy akkora országnak, mint Magyarország a maga zászlóaljnyi méretű harcoló missziós képességvállalása melett (a jelenlegi missziókon felül van ez a NATO gyorsreagálású erőinek részeként!).
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Szart arra telibe a lelkem, amikor a C-17-es V1-ről megállós távját mérte össze a földtől elszakadás távolságával. Faék egyszerűségű az A400 marketingese...

Jaj, ez vicces, pont toled, aki olyan zoldsegeket irkalsz ossze neha, hogy szo szerint kinos. Egy reszuk sejthetoen a hianyos angoltudasodbol eredhet, azt meg el is nezne az ember, de a tobbi meg szimplan ostobasag.
Ha mar faek egyszeruseget emlegetsz: emlekszel, amikor leszoltad a legcsavart az A400M-en? :D Es te allitolag aramlastannal foglalkozol... vicces. :cool:
Semmilyen megallos tavot nem mertunk massal, ne hazudozz mar, annyira gaz ez a kocsmabol hozott 'proli vitakeszseg'... (FYI ha vitaba keveredsz, szinte mindig ez van: nagy hangon kijelentesz valamit, kiderul, hogy teves, de minimum pontatlan, erre elkezded terelni, csurni-csavarni, gyakran irrelevans, nonszensz oldalvaganyra, de sosem vagy hajlando revidealni a tevedest, amivel inditottal, de kozben meg te hoborogsz, sertegeted a masikat, igazi neveletlen, proli kocsmai bunko modjara - szabalyosan kinos nezni, ahogyan egeted magadat.)
 
K

kamm

Guest
Ha nem saját igényeink szempontjából nézzük, hanem gazdasági szempontból, akkor sem érné meg az A400-as?

Minden szempontbol megeri - szimplan ignorald a par hiszterikat, akik tucatnyi alkalommal leirt alapveto tenyeket sem kepesek feldolgozni, mostanra szerintem mar kiderult, kiket kell siman atugrani. :)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Csak saját ígények vannak és mindent összevetve alsóhangon elég lesz talán a három A400M méretű gép! Békeidőben a lassan 1200-ra felkúszó missziókat fogják ellátni, amik valószínűleg egyre rázósabbak lesznek, harcoló alakulatokat fognak ellátni, tovább a légi-utántöltési gyakorlatokat fogják végezni.

Létszükséglet három A400M méretű, multifunkcionális teherszállító gép egy akkora országnak, mint Magyarország a maga zászlóaljnyi méretű harcoló missziós képességvállalása melett (a jelenlegi missziókon felül van ez a NATO gyorsreagálású erőinek részeként!).
Blogen,az A319ek feljavitva bőven elegek.Inkább az A400ok árán pofozzák fel azokat logisztikai támogató és légi utántöltő géppé.Kapjanak DIRCMet.Sőt vegyenek még,és egyet dedikáljanak elektronikai felderitőlefogó-légi harcáláspont feladatokra.Ne akarjuk már mi megvivni az usak gyarmati háborúit.
Semmi szükségünk arra a 3gépre.Missziós feladataink úgyis köthetők rendes betonos reptérhez.3 géppel meg nehéz technikát deszantolni nevetséges.Meg minek?Hova?
ersze,mivel a politika mindent felülir a mi kis abszurdisztánunkban,minden józan ész ellenére lehet,hogy megveszik őket
 
K

kamm

Guest
Blogen,az A319ek feljavitva bőven elegek.Inkább az A400ok árán pofozzák fel azokat logisztikai támogató és légi utántöltő géppé.Kapjanak DIRCMet.Sőt vegyenek még,és egyet dedikáljanak elektronikai felderitőlefogó-légi harcáláspont feladatokra.Ne akarjuk már mi megvivni az usak gyarmati háborúit.
Semmi szükségünk arra a 3gépre.Missziós feladataink úgyis köthetők rendes betonos reptérhez.3 géppel meg nehéz technikát deszantolni nevetséges.Meg minek?Hova?
ersze,mivel a politika mindent felülir a mi kis abszurdisztánunkban,minden józan ész ellenére lehet,hogy megveszik őket

Ja, 319-esbol fogunk konktenereket meg raklapokat dobalni, meg utantolteni. :D
 
K

kamm

Guest
Afroeurázsia vagy Óvilág, történelmi, földrajzi, természeti fogalom a jelenleg létező szuperkontinensre:
240px-Afro-Eurasia_%28orthographic_projection%29.svg.png

Hat hogyne. :D Esetleg nalatok, a faluban/lakotelepen, mert amugy nem letezik ilyen. :)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 547
132 475
113
Blogen,az A319ek feljavitva bőven elegek.Inkább az A400ok árán pofozzák fel azokat logisztikai támogató és légi utántöltő géppé.Kapjanak DIRCMet.Sőt vegyenek még,és egyet dedikáljanak elektronikai felderitőlefogó-légi harcáláspont feladatokra.Ne akarjuk már mi megvivni az usak gyarmati háborúit.
Semmi szükségünk arra a 3gépre.Missziós feladataink úgyis köthetők rendes betonos reptérhez.3 géppel meg nehéz technikát deszantolni nevetséges.Meg minek?Hova?
ersze,mivel a politika mindent felülir a mi kis abszurdisztánunkban,minden józan ész ellenére lehet,hogy megveszik őket
Na ez viszont tényleg nettó faszságra sikerült.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Minden szempontbol megeri - szimplan ignorald a par hiszterikat, akik tucatnyi alkalommal leirt alapveto tenyeket sem kepesek feldolgozni, mostanra szerintem mar kiderult, kiket kell siman atugrani. :)
Ne röhögtessél már!Ha ténylegesen mi üzemeltetrnénk őket,a C17ek is többet állnának a betonon,meg a Gripenek is.Pénzt azt aligha hoznának.
 
K

kamm

Guest
Bocs, de a C-17 - szintén turbofan - hajtóművének elhelyezése max egy hajtómű nélküli géphez képest javítja a felszálló tulajdonságokat, egyébként semmi extra nincs benne.

:D :D :D
Az eredeti amugy kommentem az volt, hogy *sokkal* elonyosebb felszallasnal a legcsavar, csak szokasahoz hiven valami 'masra reagalt'... :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 833
47 184
113
Alig van igényünk, ez a C-17-nél is látszik. Tehát nincs szükségünk A400-as szintű pénzkidobásra, mert az érte kapott óriást nem tudnánk kihasználni - még a kedvedért sem.

Ja, és a kiabálós részt nem neked, hanem 1 hülyének szántam, aki lázálmaiban nehéz technika légi szállításáról ábrándozik...!
Dehát belinkeltem neked, hogy az az "1 hülye aki lázálmaiban nehéz technika légi szállításáról ábrándozik" az dr. Benkő Tibor, Magyarország honvédelmi minisztere!!!
:D:D:D
Még videón is meghallgathatod/nézheted a linken.
Különben nagyon kell figyelni minden szavára a palinak, mert elsőre úgy tűnik tök általánosakat mond, 'oszt közbe' meg elmondja a mi-24-esek - elsőre minimum pénzkidobásnak tűnő - felújításának hátterét is! Érdemes végignézni!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm