Szállítógépek váltása a MH-nél

Ha nem saját igényeink szempontjából nézzük, hanem gazdasági szempontból, akkor sem érné meg az A400-as? A NATO folyamatos szállítási kapacitás hiánnyal küzd, még az oroszokkal is szerződtek Ruszlán fuvarokra, amióta Putyinék felmondták, meg az ukránoktól bérelnek. Szóval nem lehetne a repidő egy részét bérbe adni a szövetségeseinknek, hogy kitermeljék az árukat a gépek?
 
  • Tetszik
Reactions: therob and borisz
Ha és amennyiben lenne Európai Közös Parancsnokság és Európai Közös Haderő, akkor, de csakis akkor el lehet gondolkodni, hogy MINDEN Eu-tagország számára kötelező legyen európai cuccot venni, kivéve, ha nincs megfelelő.
Akkor talán lenne értelme fejleszteni, gyártani, mert alapból több százas megrendelésre dolgoznának...
Viszont, ha addig sem csinálnak semmit az európai gyártók, akkor még nagyobb lesz a lemaradás... Ördögi kör.
Vagyis kellene az Európai Egyesült Államok.Az 1867utáni Monarchia lehetne a minta.A szövetségi haderő adna akkora piacot,hogy ki tudjanak forrni az európai gépek is.Sok ebben a buktató,de lehetséges.Hogyan,az már más kérdés
 
Bocs,de a C17 hajtóműelhelyezése is azért olyan,amilyen,hogy javitsa a le-fel szálló tulajdonságait.Vagy a turbofan STOL szállitó An74?Kifejezetten a rövid felszállóhosszra hegyezték ki a gépet.
Bocs, de a C-17 - szintén turbofan - hajtóművének elhelyezése max egy hajtómű nélküli géphez képest javítja a felszálló tulajdonságokat, egyébként semmi extra nincs benne. Az An-74-en éppen a szárny FÖLÖTTI hajtómű-elhelyezés javítja a fel és leszálló tulajdonságokat az alul elhelyezett hajtóműhöz képest. Viszont egy dologban kedvezőbb a lógó hajtómű mint a szárny fölött elhelyezett: a karbantartás/üzemeltetés szempontjából.
 
Bocs, de a C-17 - szintén turbofan - hajtóművének elhelyezése max egy hajtómű nélküli géphez képest javítja a felszálló tulajdonságokat, egyébként semmi extra nincs benne. Az An-74-en éppen a szárny FÖLÖTTI hajtómű-elhelyezés javítja a fel és leszálló tulajdonságokat az alul elhelyezett hajtóműhöz képest. Viszont egy dologban kedvezőbb a lógó hajtómű mint a szárny fölött elhelyezett: a karbantartás/üzemeltetés szempontjából.
Namost erre AO tudná a szakavatott választ megadni,de tudtommal nagyon is a fel és leszálló tulajdonságok végett olyan az elhelyezés,amilyen.Valamiféle szárnymechanizációt fuvatnak meg vele,de fejböl megnemmondom hogy mükszik.Olvastam róla,de nekem elég tudnom,hogy mire képes.Hogy hogyn képes rá,az már legyen a mérnökök dolga.
 
Ha nem saját igényeink szempontjából nézzük, hanem gazdasági szempontból, akkor sem érné meg az A400-as? A NATO folyamatos szállítási kapacitás hiánnyal küzd, még az oroszokkal is szerződtek Ruszlán fuvarokra, amióta Putyinék felmondták, meg az ukránoktól bérelnek. Szóval nem lehetne a repidő egy részét bérbe adni a szövetségeseinknek, hogy kitermeljék az árukat a gépek?
Csak saját ígények vannak és mindent összevetve alsóhangon elég lesz talán a három A400M méretű gép! Békeidőben a lassan 1200-ra felkúszó missziókat fogják ellátni, amik valószínűleg egyre rázósabbak lesznek, harcoló alakulatokat fognak ellátni, tovább a légi-utántöltési gyakorlatokat fogják végezni.

Létszükséglet három A400M méretű, multifunkcionális teherszállító gép egy akkora országnak, mint Magyarország a maga zászlóaljnyi méretű harcoló missziós képességvállalása melett (a jelenlegi missziókon felül van ez a NATO gyorsreagálású erőinek részeként!).
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Szart arra telibe a lelkem, amikor a C-17-es V1-ről megállós távját mérte össze a földtől elszakadás távolságával. Faék egyszerűségű az A400 marketingese...

Jaj, ez vicces, pont toled, aki olyan zoldsegeket irkalsz ossze neha, hogy szo szerint kinos. Egy reszuk sejthetoen a hianyos angoltudasodbol eredhet, azt meg el is nezne az ember, de a tobbi meg szimplan ostobasag.
Ha mar faek egyszeruseget emlegetsz: emlekszel, amikor leszoltad a legcsavart az A400M-en? :D Es te allitolag aramlastannal foglalkozol... vicces. :cool:
Semmilyen megallos tavot nem mertunk massal, ne hazudozz mar, annyira gaz ez a kocsmabol hozott 'proli vitakeszseg'... (FYI ha vitaba keveredsz, szinte mindig ez van: nagy hangon kijelentesz valamit, kiderul, hogy teves, de minimum pontatlan, erre elkezded terelni, csurni-csavarni, gyakran irrelevans, nonszensz oldalvaganyra, de sosem vagy hajlando revidealni a tevedest, amivel inditottal, de kozben meg te hoborogsz, sertegeted a masikat, igazi neveletlen, proli kocsmai bunko modjara - szabalyosan kinos nezni, ahogyan egeted magadat.)
 
Ha nem saját igényeink szempontjából nézzük, hanem gazdasági szempontból, akkor sem érné meg az A400-as?

Minden szempontbol megeri - szimplan ignorald a par hiszterikat, akik tucatnyi alkalommal leirt alapveto tenyeket sem kepesek feldolgozni, mostanra szerintem mar kiderult, kiket kell siman atugrani. :)
 
Csak saját ígények vannak és mindent összevetve alsóhangon elég lesz talán a három A400M méretű gép! Békeidőben a lassan 1200-ra felkúszó missziókat fogják ellátni, amik valószínűleg egyre rázósabbak lesznek, harcoló alakulatokat fognak ellátni, tovább a légi-utántöltési gyakorlatokat fogják végezni.

Létszükséglet három A400M méretű, multifunkcionális teherszállító gép egy akkora országnak, mint Magyarország a maga zászlóaljnyi méretű harcoló missziós képességvállalása melett (a jelenlegi missziókon felül van ez a NATO gyorsreagálású erőinek részeként!).
Blogen,az A319ek feljavitva bőven elegek.Inkább az A400ok árán pofozzák fel azokat logisztikai támogató és légi utántöltő géppé.Kapjanak DIRCMet.Sőt vegyenek még,és egyet dedikáljanak elektronikai felderitőlefogó-légi harcáláspont feladatokra.Ne akarjuk már mi megvivni az usak gyarmati háborúit.
Semmi szükségünk arra a 3gépre.Missziós feladataink úgyis köthetők rendes betonos reptérhez.3 géppel meg nehéz technikát deszantolni nevetséges.Meg minek?Hova?
ersze,mivel a politika mindent felülir a mi kis abszurdisztánunkban,minden józan ész ellenére lehet,hogy megveszik őket
 
Blogen,az A319ek feljavitva bőven elegek.Inkább az A400ok árán pofozzák fel azokat logisztikai támogató és légi utántöltő géppé.Kapjanak DIRCMet.Sőt vegyenek még,és egyet dedikáljanak elektronikai felderitőlefogó-légi harcáláspont feladatokra.Ne akarjuk már mi megvivni az usak gyarmati háborúit.
Semmi szükségünk arra a 3gépre.Missziós feladataink úgyis köthetők rendes betonos reptérhez.3 géppel meg nehéz technikát deszantolni nevetséges.Meg minek?Hova?
ersze,mivel a politika mindent felülir a mi kis abszurdisztánunkban,minden józan ész ellenére lehet,hogy megveszik őket

Ja, 319-esbol fogunk konktenereket meg raklapokat dobalni, meg utantolteni. :D
 
Afroeurázsia vagy Óvilág, történelmi, földrajzi, természeti fogalom a jelenleg létező szuperkontinensre:
240px-Afro-Eurasia_%28orthographic_projection%29.svg.png

Hat hogyne. :D Esetleg nalatok, a faluban/lakotelepen, mert amugy nem letezik ilyen. :)
 
Blogen,az A319ek feljavitva bőven elegek.Inkább az A400ok árán pofozzák fel azokat logisztikai támogató és légi utántöltő géppé.Kapjanak DIRCMet.Sőt vegyenek még,és egyet dedikáljanak elektronikai felderitőlefogó-légi harcáláspont feladatokra.Ne akarjuk már mi megvivni az usak gyarmati háborúit.
Semmi szükségünk arra a 3gépre.Missziós feladataink úgyis köthetők rendes betonos reptérhez.3 géppel meg nehéz technikát deszantolni nevetséges.Meg minek?Hova?
ersze,mivel a politika mindent felülir a mi kis abszurdisztánunkban,minden józan ész ellenére lehet,hogy megveszik őket
Na ez viszont tényleg nettó faszságra sikerült.
 
Minden szempontbol megeri - szimplan ignorald a par hiszterikat, akik tucatnyi alkalommal leirt alapveto tenyeket sem kepesek feldolgozni, mostanra szerintem mar kiderult, kiket kell siman atugrani. :)
Ne röhögtessél már!Ha ténylegesen mi üzemeltetrnénk őket,a C17ek is többet állnának a betonon,meg a Gripenek is.Pénzt azt aligha hoznának.
 
Bocs, de a C-17 - szintén turbofan - hajtóművének elhelyezése max egy hajtómű nélküli géphez képest javítja a felszálló tulajdonságokat, egyébként semmi extra nincs benne.

:D :D :D
Az eredeti amugy kommentem az volt, hogy *sokkal* elonyosebb felszallasnal a legcsavar, csak szokasahoz hiven valami 'masra reagalt'... :D
 
Alig van igényünk, ez a C-17-nél is látszik. Tehát nincs szükségünk A400-as szintű pénzkidobásra, mert az érte kapott óriást nem tudnánk kihasználni - még a kedvedért sem.

Ja, és a kiabálós részt nem neked, hanem 1 hülyének szántam, aki lázálmaiban nehéz technika légi szállításáról ábrándozik...!
Dehát belinkeltem neked, hogy az az "1 hülye aki lázálmaiban nehéz technika légi szállításáról ábrándozik" az dr. Benkő Tibor, Magyarország honvédelmi minisztere!!!
:D:D:D
Még videón is meghallgathatod/nézheted a linken.
Különben nagyon kell figyelni minden szavára a palinak, mert elsőre úgy tűnik tök általánosakat mond, 'oszt közbe' meg elmondja a mi-24-esek - elsőre minimum pénzkidobásnak tűnő - felújításának hátterét is! Érdemes végignézni!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm