A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Jól néz ki és a promo videó is jó de hogy BTR-re nem raknám rá az tuti , akkormár Patriara vagy valami nagyobb eszközre

Ugye a miniszter úr egy interjúban, vagy többen is említette, nem dobunk ki mindent, amit még érdemes és lehet, használunk, felújítunk. Nyílván bizonyos idő intervallum keretén belül. Azonban, ez idáig az új nehéz vasak beszerzése mellett, nem hallhattunk híreket, a még meglévő, de régi eszközeink felújításáról. Lehet ez a kédés még véglegesen nem dőlt el, ezért nincs hír, vagy eldőlt és nem újítunk fel semmit, mert teljes fegyverzetcsere lesz. Utóbbi esetben, akkor nem számolunk már a T-72 harckocsikkal és a BTR harcjárművekkel. Mert szerintem, ez a két eszköz, ami elvileg szóba jöhet, vagy jöhetett, mint felújítható nehézfegyver.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ugye a miniszter úr egy interjúban, vagy többen is említette, nem dobunk ki mindent, amit még érdemes és lehet, használunk, felújítunk. Nyílván bizonyos idő intervallum keretén belül. Azonban, ez idáig az új nehéz vasak beszerzése mellett, nem hallhattunk híreket, a még meglévő, de régi eszközeink felújításáról. Lehet ez a kédés még véglegesen nem dőlt el, ezért nincs hír, vagy eldőlt és nem újítunk fel semmit, mert teljes fegyverzetcsere lesz. Utóbbi esetben, akkor nem számolunk már a T-72 harckocsikkal és a BTR harcjárművekkel. Mert szerintem, ez a két eszköz, ami elvileg szóba jöhet, vagy jöhetett, mint felújítható nehézfegyver.

Lehetnek még a kétéltű PTSZ, vagy egyéb műszaki mentő/vontatójárművek is felújítva. Nem csak az aktív harcegységek, hanem a háttér infrastruktúrákhoz tartozik sokféle jármű.
 
Nagyon
Igen, a currusnál. Drágábban sikerült mintha új gyártású PTSz-3 verziót vettünk volna a ruszkiktól.
Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
 
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.

EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.

kérdés hogy felújításnak számít-e amit a currusnál annak neveznek?! szentesi pontonhíd szállító krazok pl úgy "újjultak meg hogy festés előtt le se mosták nemhogy csiszolták van lakatolták volna a rohadt részt! egy az egyben ráfújták a zöldet a sárra!
 
kérdés hogy felújításnak számít-e amit a currusnál annak neveznek?! szentesi pontonhíd szállító krazok pl úgy "újjultak meg hogy festés előtt le se mosták nemhogy csiszolták van lakatolták volna a rohadt részt! egy az egyben ráfújták a zöldet a sárra!
Csak saját magam tudom idézni:
de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz.
:rolleyes:
 
A gazdasági részét nem ismerem de szakmailag a rakat fos kategória. Nálam a magyar hadiipar fejlesztése ott kezdődne hogy a currus helyét behintjük sóval. Az itteni szakik és a régebben ott dolgozó ismerőseim elbeszélései alapján.
 
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
Hátazért nem ártana a minőségi munka sem....És a külfőldi asiránsnak is elő lehet irni a hazai kivitelezést.
 
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
Azóta amúgy fel lett még pár, saját költségen is.
 
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.

Korábban fel lett nekik ajánlva. Két dolog miatt nem kellett nekik: pénzbe kerül üzemeltetni, illetve dolgozni kell vele.

Csak saját magam tudom idézni:

:rolleyes:

Nem, sehogy sem. A Currus egy tróger bagázs.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
https://jogalappal.hu/haditechnikai-egyuttmukodes-indul-budapest-es-belgrad-kozott/

Ha jól tudom a szerbek fejlesztettek ki külön fegyver rendszert a H145M helikopterhez!
A szerbek van BTR-80 hoz 20 mm tornyuk a régi torony helyére. Infra és hőoptikával.
Továbbá 60, 80,120 as aknavetőket gyártanak plusz lőszert hozzá.
Meg elég sok mindent fejlesztgetnek. Jóval több lehetőség van mint amit a cikkiró leírt.
Egyébként meg érdemes a yugoimport oldalán is szétnézni.
Egyébként gyártanak a 4x4 től a 8x8 ig (pszh) . Csak szerintem nincs elég hátterűk hozzá hogy nagyobb szériákba vágjanak. Kisebb szériákat le tudnak gyártani.
 
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
Én még 2-4 db felújított Mi-8/17 et beraknék a katasztrófavédőkhöz. Pl a finn minyókat ha lehetséges őket rehabiltálni. Azért egy minyo kapacitás katasztrófa helyzetnél még mindig jól jönne. Ne induljunk ki a H-225 ből. Szerintem ha pakolni meg zsákolni meg hordani kellene akkor egy minyot jobban ki lehetne használni. Mint egy 225 öt.
 
Érdekes cikk a honvedelem.hu oldalán :
https://honvedelem.hu/cikk/115555_kicsi_de_odacsap
Nekem a BEA systems változata jobban bejön.
Abban segítsetek, hogy ebben a cikkben is, és pl. a botrányba fulladt cseh ifv tender esetén is elég kategórikusan az emberes tornyot favorizálják. De miért? Sem védelmi szempontból, sem méretben nincs előnye, ráadásul kisebb terhelést is jelent a páncéltestnek. A Puma meg megmutatta, hogy talán még sokkal pontosabb is lehet a távirányított torony, mint a vetélytársa. Az IFV szempontjából pedig a küzdőtérből vesz el az emberes torony kialakítása.