R
rejsz felügyelő
Guest
Igen, a currusnál. Drágábban sikerült mintha új gyártású PTSz-3 verziót vettünk volna a ruszkiktól.PTSZböl mintha fel is újitottak volna párat
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, a currusnál. Drágábban sikerült mintha új gyártású PTSz-3 verziót vettünk volna a ruszkiktól.PTSZböl mintha fel is újitottak volna párat
Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.Igen, a currusnál. Drágábban sikerült mintha új gyártású PTSz-3 verziót vettünk volna a ruszkiktól.
Nagyon
Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
Nagyon
Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
Csak saját magam tudom idézni:kérdés hogy felújításnak számít-e amit a currusnál annak neveznek?! szentesi pontonhíd szállító krazok pl úgy "újjultak meg hogy festés előtt le se mosták nemhogy csiszolták van lakatolták volna a rohadt részt! egy az egyben ráfújták a zöldet a sárra!
de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz.
Hát ami a Currusnál folyik, az nettó hűtlen kezelés és lopás....Csak saját magam tudom idézni:
Véletlenül nem a currusnál dolgozol?Csak saját magam tudom idézni:
Hátazért nem ártana a minőségi munka sem....És a külfőldi asiránsnak is elő lehet irni a hazai kivitelezést.Nagyon
Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
Azóta amúgy fel lett még pár, saját költségen is.EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
Csak saját magam tudom idézni:
A szerbek van BTR-80 hoz 20 mm tornyuk a régi torony helyére. Infra és hőoptikával.https://jogalappal.hu/haditechnikai-egyuttmukodes-indul-budapest-es-belgrad-kozott/
Ha jól tudom a szerbek fejlesztettek ki külön fegyver rendszert a H145M helikopterhez!
Én még 2-4 db felújított Mi-8/17 et beraknék a katasztrófavédőkhöz. Pl a finn minyókat ha lehetséges őket rehabiltálni. Azért egy minyo kapacitás katasztrófa helyzetnél még mindig jól jönne. Ne induljunk ki a H-225 ből. Szerintem ha pakolni meg zsákolni meg hordani kellene akkor egy minyot jobban ki lehetne használni. Mint egy 225 öt.EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
Akkor azt is megírtam volna, hogy miért festettem a sárra!Véletlenül nem a currusnál dolgozol?
Abban segítsetek, hogy ebben a cikkben is, és pl. a botrányba fulladt cseh ifv tender esetén is elég kategórikusan az emberes tornyot favorizálják. De miért? Sem védelmi szempontból, sem méretben nincs előnye, ráadásul kisebb terhelést is jelent a páncéltestnek. A Puma meg megmutatta, hogy talán még sokkal pontosabb is lehet a távirányított torony, mint a vetélytársa. Az IFV szempontjából pedig a küzdőtérből vesz el az emberes torony kialakítása.Érdekes cikk a honvedelem.hu oldalán :
https://honvedelem.hu/cikk/115555_kicsi_de_odacsap
Nekem a BEA systems változata jobban bejön.
Kévésbé függesz az elektronikától.Abban segítsetek, hogy ebben a cikkben is, és pl. a botrányba fulladt cseh ifv tender esetén is elég kategórikusan az emberes tornyot favorizálják. De miért? Sem védelmi szempontból, sem méretben nincs előnye, ráadásul kisebb terhelést is jelent a páncéKevésltestnek. A Puma meg megmutatta, hogy talán még sokkal pontosabb is lehet a távirányított torony, mint a vetélytársa. Az IFV szempontjából pedig a küzdőtérből vesz el az emberes torony kialakítása.
A szerb 20 mm sokat nem tesz hozzá a jelenlegi állapothoz (KPVT).A szerbek van BTR-80 hoz 20 mm tornyuk a régi torony helyére. Infra és hőoptikával.
Továbbá 60, 80,120 as aknavetőket gyártanak plusz lőszert hozzá.
Meg elég sok mindent fejlesztgetnek. Jóval több lehetőség van mint amit a cikkiró leírt.
Egyébként meg érdemes a yugoimport oldalán is szétnézni.
Egyébként gyártanak a 4x4 től a 8x8 ig (pszh) . Csak szerintem nincs elég hátterűk hozzá hogy nagyobb szériákba vágjanak. Kisebb szériákat le tudnak gyártani.
Van 30mm-ese is a szerbeknek, de szerintem azért ezeknél jobbakat is lehet venni.A szerb 20 mm sokat nem tesz hozzá a jelenlegi állapothoz (KPVT).
Igaz, hogy 20 mm, de a csőtorkolati sebessége ~800 m/s, szemben a KPVT ~1000 m/s-hoz.
Ráadásul a kínaiak kifejlesztettek hozzá egy SLAP lőszert, 1250 m/s csőtorkolati sebességgel.
Ami a 20 mm-est illeti, 42 db van a hadihajós ezrednél, ha már e mellett döntenek, akkor ezeket kéne újrahasznosítani.
Helyükre pedig egy komolyabb fegyverzet kerülhetne.