A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nagyon
Igen, a currusnál. Drágábban sikerült mintha új gyártású PTSz-3 verziót vettünk volna a ruszkiktól.
Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 051
18 754
113
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.

EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.

kérdés hogy felújításnak számít-e amit a currusnál annak neveznek?! szentesi pontonhíd szállító krazok pl úgy "újjultak meg hogy festés előtt le se mosták nemhogy csiszolták van lakatolták volna a rohadt részt! egy az egyben ráfújták a zöldet a sárra!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
kérdés hogy felújításnak számít-e amit a currusnál annak neveznek?! szentesi pontonhíd szállító krazok pl úgy "újjultak meg hogy festés előtt le se mosták nemhogy csiszolták van lakatolták volna a rohadt részt! egy az egyben ráfújták a zöldet a sárra!
Csak saját magam tudom idézni:
de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz.
:rolleyes:
 
R

rejsz felügyelő

Guest
A gazdasági részét nem ismerem de szakmailag a rakat fos kategória. Nálam a magyar hadiipar fejlesztése ott kezdődne hogy a currus helyét behintjük sóval. Az itteni szakik és a régebben ott dolgozó ismerőseim elbeszélései alapján.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
Hátazért nem ártana a minőségi munka sem....És a külfőldi asiránsnak is elő lehet irni a hazai kivitelezést.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 950
123 534
113
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
Azóta amúgy fel lett még pár, saját költségen is.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 323
113
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.

Korábban fel lett nekik ajánlva. Két dolog miatt nem kellett nekik: pénzbe kerül üzemeltetni, illetve dolgozni kell vele.

Csak saját magam tudom idézni:

:rolleyes:

Nem, sehogy sem. A Currus egy tróger bagázs.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
https://jogalappal.hu/haditechnikai-egyuttmukodes-indul-budapest-es-belgrad-kozott/

Ha jól tudom a szerbek fejlesztettek ki külön fegyver rendszert a H145M helikopterhez!
A szerbek van BTR-80 hoz 20 mm tornyuk a régi torony helyére. Infra és hőoptikával.
Továbbá 60, 80,120 as aknavetőket gyártanak plusz lőszert hozzá.
Meg elég sok mindent fejlesztgetnek. Jóval több lehetőség van mint amit a cikkiró leírt.
Egyébként meg érdemes a yugoimport oldalán is szétnézni.
Egyébként gyártanak a 4x4 től a 8x8 ig (pszh) . Csak szerintem nincs elég hátterűk hozzá hogy nagyobb szériákba vágjanak. Kisebb szériákat le tudnak gyártani.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
Én még 2-4 db felújított Mi-8/17 et beraknék a katasztrófavédőkhöz. Pl a finn minyókat ha lehetséges őket rehabiltálni. Azért egy minyo kapacitás katasztrófa helyzetnél még mindig jól jönne. Ne induljunk ki a H-225 ből. Szerintem ha pakolni meg zsákolni meg hordani kellene akkor egy minyot jobban ki lehetne használni. Mint egy 225 öt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Érdekes cikk a honvedelem.hu oldalán :
https://honvedelem.hu/cikk/115555_kicsi_de_odacsap
Nekem a BEA systems változata jobban bejön.
Abban segítsetek, hogy ebben a cikkben is, és pl. a botrányba fulladt cseh ifv tender esetén is elég kategórikusan az emberes tornyot favorizálják. De miért? Sem védelmi szempontból, sem méretben nincs előnye, ráadásul kisebb terhelést is jelent a páncéltestnek. A Puma meg megmutatta, hogy talán még sokkal pontosabb is lehet a távirányított torony, mint a vetélytársa. Az IFV szempontjából pedig a küzdőtérből vesz el az emberes torony kialakítása.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 950
123 534
113
Abban segítsetek, hogy ebben a cikkben is, és pl. a botrányba fulladt cseh ifv tender esetén is elég kategórikusan az emberes tornyot favorizálják. De miért? Sem védelmi szempontból, sem méretben nincs előnye, ráadásul kisebb terhelést is jelent a páncéKevésltestnek. A Puma meg megmutatta, hogy talán még sokkal pontosabb is lehet a távirányított torony, mint a vetélytársa. Az IFV szempontjából pedig a küzdőtérből vesz el az emberes torony kialakítása.
Kévésbé függesz az elektronikától.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 317
12 686
113
A szerbek van BTR-80 hoz 20 mm tornyuk a régi torony helyére. Infra és hőoptikával.
Továbbá 60, 80,120 as aknavetőket gyártanak plusz lőszert hozzá.
Meg elég sok mindent fejlesztgetnek. Jóval több lehetőség van mint amit a cikkiró leírt.
Egyébként meg érdemes a yugoimport oldalán is szétnézni.
Egyébként gyártanak a 4x4 től a 8x8 ig (pszh) . Csak szerintem nincs elég hátterűk hozzá hogy nagyobb szériákba vágjanak. Kisebb szériákat le tudnak gyártani.
A szerb 20 mm sokat nem tesz hozzá a jelenlegi állapothoz (KPVT).
Igaz, hogy 20 mm, de a csőtorkolati sebessége ~800 m/s, szemben a KPVT ~1000 m/s-hoz.
Ráadásul a kínaiak kifejlesztettek hozzá egy SLAP lőszert, 1250 m/s csőtorkolati sebességgel.

Ami a 20 mm-est illeti, 42 db van a hadihajós ezrednél, ha már e mellett döntenek, akkor ezeket kéne újrahasznosítani.
Helyükre pedig egy komolyabb fegyverzet kerülhetne.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 950
123 534
113
A szerb 20 mm sokat nem tesz hozzá a jelenlegi állapothoz (KPVT).
Igaz, hogy 20 mm, de a csőtorkolati sebessége ~800 m/s, szemben a KPVT ~1000 m/s-hoz.
Ráadásul a kínaiak kifejlesztettek hozzá egy SLAP lőszert, 1250 m/s csőtorkolati sebességgel.

Ami a 20 mm-est illeti, 42 db van a hadihajós ezrednél, ha már e mellett döntenek, akkor ezeket kéne újrahasznosítani.
Helyükre pedig egy komolyabb fegyverzet kerülhetne.
Van 30mm-ese is a szerbeknek, de szerintem azért ezeknél jobbakat is lehet venni.