Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.