Nem tudom a pontos választ erre a kérdésre. Csak arra tudok gondolni, hogy olyan probléma, akár elöregedés miatt, akár egy váratlan súlyos üzemzavar, károsodás miatt, lépett fel, amit nem tudnak viszonylag gyorsan és olcsón megoldani. Ezért tippeltem a meghajtásra, ha kazánt, turbinát kellene cserélni, az olyan költségű, ami jelenleg a feszített orosz költségvetésbe nem fér bele. Úgy döntöttek, hogy emiatt nem vonnak el forrást más, folyamatban lévő projekttől.Abszolút korrekt mind a válasz, mind a helyzetértékelés!
A Moszkva mondjuk eleve tervezési és műszaki koncepciók szerint(em) elavultabb mint az eredetileg említett hajó de a választ természetesen elfogadom, teljesen életszerű és jogos.
Itt viszont idézném magam:
"Hagyva magamon támadási felületet;
teszem én azt a hajó dokkba vonulása idején nem volt előre látható a finanszírozás hiánya - de azért azóta már bőven lett volna idő elgondolkodni azon hogy mik az üzemek és a költségvetés lehetőségei és egy minimális javítást és modernizálást végrehajtani "
illetve:
Amire értettem hogy ha nem gépészeti karbantartásra van csak szükség akkor igenis meg lehet tenni hogy ha tudom hogy a következő 5 évben nem fogom megkapni az igényelt berendezéseket akkor nincs is értelme parkoltatnom a hajómat egy dokkban.
A fontossági sorrendet és a pénzügyi lehetőségeket megértem, és el is fogadom.
Amit viszont pont ennek fényében nem értek, az az hogy ha tudom hogy nincs lehetőségem mélységi modernizációra akkor igenis megengedhetek magamnak egy gépészeti (akár turbina, vagy egyéb gépészeti) karbantartást addig míg nincs pénzügyi vagy ipari kapacitásom egy mélységi fejlesztésre.
Vagy azon vitatkozunk hogy jobb egy hajót 10 évig kivonni a szolgálatból úgy hogy jelenleg kb egy kezen megszámolható haditengerészet képes csak hasonló csapásmérő képességű hadihajó kiállítására mint amit kivontak erre az időre?
(miközben azok a haditengerészetek kevésbé szenvednek ilyen problémáktól a valóságban?)
Ez most csak saját vélemény, régebben például én is védtem a Nahimov méregdrága, hosszú felújítását, mert a végén kapnak egy brutális tűzerejű csatacirkálót. Most már inkább én is hajlok arra, hogy talán szerencsésebb lett volna ezt a pénzt új hajók építésébe, vagy több kisebb, régebbi felújítására, modernizálására költeni. Ha a Moszkva rendbetételének az összegét (itt most csak újbóli szolgálatba állításra gondolok, komoly modernizáció nélkül) csak úgy tudták volna előteremteni, hogy visszafogják az új, korszerű hajók rendelését, akkor szerintem jó döntést hoztak.

. Csatahajó lessz az.
