Orosz hadiflotta

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
211
183
43
Ha tudom hogy nem kapok pl. Redut rendszert a következő 3 évben mert nincs rá pénz, akkor van értelme átépítésre vonulnom "hogy majd lesz valami"?
Aztán jó esetben kapok 3 év múlva, rossz esetben meg 8-9 év múlva ha lesz rá pénz...én ezt kérdeztem.
Nyilván nem egy rendszer van ilyenkor cserélve, hanem a legnagyobb része a legújabb fejlesztésekre (ha van rá pénz, ami sajnos ott nem gyakori), de igenis van egy minimális fejlesztés.
Nem 50 millió USD értékben, hanem mondjuk 10 USD értékben amíg van kapacitás a gyártó üzemektől és a beszállítóktól a maradék 40-re.

Persze az is igaz hogy ezzel növekszik a teljes élettartamra vonatkozó költség, mivel a hajónak ezzel többször kell modernizációra vonulnia dokkba/szárazdokkba az átépítésekre de én sem rakom le 5 évre az autóm addig míg kijön egy új Goodyear abroncs miután gumit kell cserélni...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 559
113
Amire értettem hogy ha nem gépészeti karbantartásra van csak szükség akkor igenis meg lehet tenni hogy ha tudom hogy a következő 5 évben nem fogom megkapni az igényelt berendezéseket akkor nincs is értelme parkoltatnom a hajómat egy dokkban, se a kiképzett legénységem aminek egy része ennyi idő alatt el is fogja hagyni a jobban fizető és biztonságosabb civil szektor miatt a hadiszolgálatot.
Legalábbis nem 10 évre.
Ha a Moszkva 3 éve áll, akkor szerintem biztos, hogy komolyabb műszaki problémája van. Boki is úgy fogalmazott, hogy javításra, modernizációra vár. fontossági sorrendben hátrébb került. Nem tudom, hogy pontosan mi lehet, talán kazán, valamelyik turbina rendszere.
Ha te TUDOD hogy MOST nincs pénzed a következő 10 évben újraépíteni a házadat, akkor belekezdesz az átépítésbe ebben az évben?
Szerintem ebben az esetben a példa úgy nézne ki, hogy ha azt hiszem, hogy lesz rá pénzem, akkor elkezdem, aztán egy-két évvel később jön egy krach, és rájövök, hogy bukta. 2014-ben még stabilabb volt az orosz haderő anyagi helyzete, aztán jött az olajválság, szankciók, és hirtelen sokkal kevesebb lett a pénz.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 783
113
AdobeStock_102004267.jpeg
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
211
183
43
Ha a Moszkva 3 éve áll, akkor szerintem biztos, hogy komolyabb műszaki problémája van. Boki is úgy fogalmazott, hogy javításra, modernizációra vár. fontossági sorrendben hátrébb került. Nem tudom, hogy pontosan mi lehet, talán kazán, valamelyik turbina rendszere.

Szerintem ebben az esetben a példa úgy nézne ki, hogy ha azt hiszem, hogy lesz rá pénzem, akkor elkezdem, aztán egy-két évvel később jön egy krach, és rájövök, hogy bukta. 2014-ben még stabilabb volt az orosz haderő anyagi helyzete, aztán jött az olajválság, szankciók, és hirtelen sokkal kevesebb lett a pénz.


Abszolút korrekt mind a válasz, mind a helyzetértékelés!

A Moszkva mondjuk eleve tervezési és műszaki koncepciók szerint(em) elavultabb mint az eredetileg említett hajó de a választ természetesen elfogadom, teljesen életszerű és jogos.

Itt viszont idézném magam:
"Hagyva magamon támadási felületet;
teszem én azt a hajó dokkba vonulása idején nem volt előre látható a finanszírozás hiánya - de azért azóta már bőven lett volna idő elgondolkodni azon hogy mik az üzemek és a költségvetés lehetőségei és egy minimális javítást és modernizálást végrehajtani "

illetve:
Amire értettem hogy ha nem gépészeti karbantartásra van csak szükség akkor igenis meg lehet tenni hogy ha tudom hogy a következő 5 évben nem fogom megkapni az igényelt berendezéseket akkor nincs is értelme parkoltatnom a hajómat egy dokkban.

A fontossági sorrendet és a pénzügyi lehetőségeket megértem, és el is fogadom.
Amit viszont pont ennek fényében nem értek, az az hogy ha tudom hogy nincs lehetőségem mélységi modernizációra akkor igenis megengedhetek magamnak egy gépészeti (akár turbina, vagy egyéb gépészeti) karbantartást addig míg nincs pénzügyi vagy ipari kapacitásom egy mélységi fejlesztésre.

Vagy azon vitatkozunk hogy jobb egy hajót 10 évig kivonni a szolgálatból úgy hogy jelenleg kb egy kezen megszámolható haditengerészet képes csak hasonló csapásmérő képességű hadihajó kiállítására mint amit kivontak erre az időre?
(miközben azok a haditengerészetek kevésbé szenvednek ilyen problémáktól a valóságban?)

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha tudom hogy nem kapok pl. Redut rendszert a következő 3 évben mert nincs rá pénz, akkor van értelme átépítésre vonulnom "hogy majd lesz valami"?
Aztán jó esetben kapok 3 év múlva, rossz esetben meg 8-9 év múlva ha lesz rá pénz...én ezt kérdeztem.
Nyilván nem egy rendszer van ilyenkor cserélve, hanem a legnagyobb része a legújabb fejlesztésekre (ha van rá pénz, ami sajnos ott nem gyakori), de igenis van egy minimális fejlesztés.
Nem 50 millió USD értékben, hanem mondjuk 10 USD értékben amíg van kapacitás a gyártó üzemektől és a beszállítóktól a maradék 40-re.

Persze az is igaz hogy ezzel növekszik a teljes élettartamra vonatkozó költség, mivel a hajónak ezzel többször kell modernizációra vonulnia dokkba/szárazdokkba az átépítésekre de én sem rakom le 5 évre az autóm addig míg kijön egy új Goodyear abroncs miután gumit kell cserélni...
https://oilprice.com/oil-price-charts
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 559
113
Abszolút korrekt mind a válasz, mind a helyzetértékelés!

A Moszkva mondjuk eleve tervezési és műszaki koncepciók szerint(em) elavultabb mint az eredetileg említett hajó de a választ természetesen elfogadom, teljesen életszerű és jogos.

Itt viszont idézném magam:
"Hagyva magamon támadási felületet;
teszem én azt a hajó dokkba vonulása idején nem volt előre látható a finanszírozás hiánya - de azért azóta már bőven lett volna idő elgondolkodni azon hogy mik az üzemek és a költségvetés lehetőségei és egy minimális javítást és modernizálást végrehajtani "

illetve:
Amire értettem hogy ha nem gépészeti karbantartásra van csak szükség akkor igenis meg lehet tenni hogy ha tudom hogy a következő 5 évben nem fogom megkapni az igényelt berendezéseket akkor nincs is értelme parkoltatnom a hajómat egy dokkban.

A fontossági sorrendet és a pénzügyi lehetőségeket megértem, és el is fogadom.
Amit viszont pont ennek fényében nem értek, az az hogy ha tudom hogy nincs lehetőségem mélységi modernizációra akkor igenis megengedhetek magamnak egy gépészeti (akár turbina, vagy egyéb gépészeti) karbantartást addig míg nincs pénzügyi vagy ipari kapacitásom egy mélységi fejlesztésre.

Vagy azon vitatkozunk hogy jobb egy hajót 10 évig kivonni a szolgálatból úgy hogy jelenleg kb egy kezen megszámolható haditengerészet képes csak hasonló csapásmérő képességű hadihajó kiállítására mint amit kivontak erre az időre?
(miközben azok a haditengerészetek kevésbé szenvednek ilyen problémáktól a valóságban?)
Nem tudom a pontos választ erre a kérdésre. Csak arra tudok gondolni, hogy olyan probléma, akár elöregedés miatt, akár egy váratlan súlyos üzemzavar, károsodás miatt, lépett fel, amit nem tudnak viszonylag gyorsan és olcsón megoldani. Ezért tippeltem a meghajtásra, ha kazánt, turbinát kellene cserélni, az olyan költségű, ami jelenleg a feszített orosz költségvetésbe nem fér bele. Úgy döntöttek, hogy emiatt nem vonnak el forrást más, folyamatban lévő projekttől.

Ez most csak saját vélemény, régebben például én is védtem a Nahimov méregdrága, hosszú felújítását, mert a végén kapnak egy brutális tűzerejű csatacirkálót. Most már inkább én is hajlok arra, hogy talán szerencsésebb lett volna ezt a pénzt új hajók építésébe, vagy több kisebb, régebbi felújítására, modernizálására költeni. Ha a Moszkva rendbetételének az összegét (itt most csak újbóli szolgálatba állításra gondolok, komoly modernizáció nélkül) csak úgy tudták volna előteremteni, hogy visszafogják az új, korszerű hajók rendelését, akkor szerintem jó döntést hoztak.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 067
113
Régebben olvastam orosz fórumokon, hogy a Moszkvával korábban is voltak gondok és valamikor a 2000-es években is az akkori moszkvai főpolgármester hathatós közbenjárása kellett, hogy mégis csak legyen hadrendben egy, a városáról elnevezett hajó. Sajnos, hogy pontosan mi volt akkor is a probléma vele arra nem emlékszem, de lehet igen a meghajtással vagy magával a hajótesttel lehettek problémák. De ne vegyétek készpénznek amit mondok mert régen olvasta, akkor se annyira behatóan.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 783
113
Én a Moszkva rakétahordozó cirkáló kapcsán három dolgot szeretnék mondani.
1. Amikor a Szíriai vegyi balhé után farkasszemet nézet az orosz és USA/NATO haditengerészet a Földközi-tengeren, akkor a církáló volt a zászlóshajó. Lehetséges, hogy volt egy kis csetepaté, ami nem igazán publikus, amiben a hajó megsérült, de mélyen hallgatnak róla.
2. A testvér hajót, a Marshall Ustinov-ot terv szerint modernizálták, (a lenti képeken a modernizálás után) de a Moszkva-t nem tervezték, tudtommal. A Varjag pedig köszöni szépen "el van magának".
Russian_cruiser_Marshal_Ustinov_MOD_45164874.jpg

1920px-Russian_cruiser_Marshal_Ustinov_MOD_45164875.jpg

3. Az OF.-nak több flottája van. Vajon miért nem csoportosítják át a hajókat ilyenkor. A Marshall Ustinov ideiglenesen átkerülhetne a Fekete-tengeri flottához, mert az Északi flottánál ott van a Nagy Péter, ráadásul idáig modernizálták, tehát aktívan nem számított.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 783
113
Még egy mondat a Moszkva cirkálóval kapcsolatosan.
2016 januárban ugyan üzembe helyezték, de mindenképpen felújításra, korszerűsítésre szorult, amihez nem volt (jelenleg sincs) tervezett pénzügyi háttér.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 005
113
Legutolsó hír a Moszkvával kapcsolatban idén január végén jelent meg. Pénzhiány miatt 2020-2021-ben kezdik a hajó modernizációját. Addig is meg kéne javítani a meghajtóegységet, hogy eltudjon menni Szeverodvinszkbe. Még a modernizációs tervdokumentáció sincs meg, amihez szintén pénz kell. Az is kb1 év. Szerintem a 2020-2021 évek kitolódnak 2023-24 felé.

https://flotprom.ru/2019/Модернизация6/
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 783
113
2018 júliusi helyzet. A Fekete-tengeri flotta (BSF) parancsnokság és a haditengerészet főparancsnokság vezetése még nem döntött a cirkáló további jövőjéről. Több vélemény is van:
1. A hajó mindenképpen javításra és korszerűsítésre kerüljon a Marshall Ustinov-hoz hasonlóan.
2. Nem célszerű a javítás és korszerűsítés, mivel a Pr. 1164 Atlant osztály első hajója és már 35 éves. Amennyiben a javítás és korszerűsítés itt is 5 év lenne, mint a Marshall Ustinov esetében, a hajó már 40 éves lenne,
3. Eredetileg egy 3 éves javítás volt feltételezve 2018-tól a Szevasztopol Hajógyárban ("Zvezdochki").
4. Inkább a sokkal fiatalabb Varjag cirkálót kellene javításra és korszerűsítésre küldeni.
Tehát "nemcsak" pénz, hanem döntés kérdése, hogy mi legyen az ex, Slava cirkáló további sorsa.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 005
113
Még egy mondat a Moszkva cirkálóval kapcsolatosan.
2016 januárban ugyan üzembe helyezték, de mindenképpen felújításra, korszerűsítésre szorult, amihez nem volt (jelenleg sincs) tervezett pénzügyi háttér.

2015 áprilisában volt kisebb javításon(1 hónap). Majd szeptembertől a Földközi-tengeren lévő orosz flotta kötelék zászlós hajója. 2016 januárban tért vissza Szevasztopolba. Azóta sehol sem volt. Ott horgonyoz a kikötőben lassan 3,5 éve.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 005
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 005
113
2019.május 3-tól új főparancsnoka van az orosz hadiflottának -Nyikolaj Jevmenov(1962) admirális személyében, aki korábban az Északi-flotta parancsnoka volt.

txGiNYCXdw4.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab and gacsat