A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

DADFvthXcAEV08-.jpg


Gyanús volt, hogy valahol olvastam már. De itt nem találtam és mindkét cikknek mai dátuma van.
 
2019/S 105-257619

Katonai járművekkel kapcsolatos javítási és karbantartási szolgáltatások (2019–2020)

A szerződés keretösszege: nettó 2 126 728 346 HUF, bruttó 2 699 999 998 HUF

Tervezett évenkénti bontás:
2019. év: nettó 472 653 543 HUF, bruttó 600 000 000 HUF
2020. év: nettó 1 654 074 803 HUF, bruttó 2 099 999 998 HUF

Ajánlatkérő a keretösszeg kitöltésére nem vállal kötelezettséget.

"Alkalmatlan a Részvételre jelentkező, amennyiben nem rendelkezik a legalább 1 darab 1 000 LE-t meghaladó mérési tartományú, hitelesített vagy kalibrált motorteljesítményt mérő paddal.

Alkalmatlan a Részvételre jelentkező, amennyiben nem rendelkezik legalább 1 darab, a műszaki technikai eszközök gázlómélység vizsgálatát lehetővé tevő, minimum 100 m3-es méretű és legalább 1,5 m gázlómélységű merülő medencével."


Ajánlattételi vagy részvételi határidő: 8.7.2019

------

Mintha valami ilyesmi már lett volna egyszer...
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz and tonyo
2019/S 105-257619

Katonai járművekkel kapcsolatos javítási és karbantartási szolgáltatások (2019–2020)

A szerződés keretösszege: nettó 2 126 728 346 HUF, bruttó 2 699 999 998 HUF

Tervezett évenkénti bontás:
2019. év: nettó 472 653 543 HUF, bruttó 600 000 000 HUF
2020. év: nettó 1 654 074 803 HUF, bruttó 2 099 999 998 HUF

Ajánlatkérő a keretösszeg kitöltésére nem vállal kötelezettséget.

"Alkalmatlan a Részvételre jelentkező, amennyiben nem rendelkezik a legalább 1 darab 1 000 LE-t meghaladó mérési tartományú, hitelesített vagy kalibrált motorteljesítményt mérő paddal.

Alkalmatlan a Részvételre jelentkező, amennyiben nem rendelkezik legalább 1 darab, a műszaki technikai eszközök gázlómélység vizsgálatát lehetővé tevő, minimum 100 m3-es méretű és legalább 1,5 m gázlómélységű merülő medencével."


Ajánlattételi vagy részvételi határidő: 8.7.2019

------

Mintha valami ilyesmi már lett volna egyszer...
Gondolom visszavonták akkor.
 
2019/S 105-257619

Katonai járművekkel kapcsolatos javítási és karbantartási szolgáltatások (2019–2020)

A szerződés keretösszege: nettó 2 126 728 346 HUF, bruttó 2 699 999 998 HUF

Tervezett évenkénti bontás:
2019. év: nettó 472 653 543 HUF, bruttó 600 000 000 HUF
2020. év: nettó 1 654 074 803 HUF, bruttó 2 099 999 998 HUF

Ajánlatkérő a keretösszeg kitöltésére nem vállal kötelezettséget.

"Alkalmatlan a Részvételre jelentkező, amennyiben nem rendelkezik a legalább 1 darab 1 000 LE-t meghaladó mérési tartományú, hitelesített vagy kalibrált motorteljesítményt mérő paddal.

Alkalmatlan a Részvételre jelentkező, amennyiben nem rendelkezik legalább 1 darab, a műszaki technikai eszközök gázlómélység vizsgálatát lehetővé tevő, minimum 100 m3-es méretű és legalább 1,5 m gázlómélységű merülő medencével."


Ajánlattételi vagy részvételi határidő: 8.7.2019

------

Mintha valami ilyesmi már lett volna egyszer...
Ezek a T-72-esek?
 
Minden jel arra mutat, hogy a Gripenjeink maradnak még jóideig. Viszont a csillagok "szerencsés állása" -értsd nemzetközi helyzet, magyar külpol alakulása- esetén egészen biztos vagyok benne, hogy lesznek tárgyalások F-35 beszerzésről. Amig lefut a Zrinyi 20-26 addig semmikép sem, ugye újabb gazdasági visszaesést is prognosztizálnak, szóval 2030-körül látom értelmét egy ilyen volumenű beszerzésnek. Addigra még kiforrotabb lesz a gép és lehet az ára is barátságosabbra alakul,...nem beszélve arról, hogy addigra MO-n is egy a NATO számára is hasznos és technikailag fejlett haderő áll majd rendelkezésre.
 
Minden jel arra mutat, hogy a Gripenjeink maradnak még jóideig. Viszont a csillagok "szerencsés állása" -értsd nemzetközi helyzet, magyar külpol alakulása- esetén egészen biztos vagyok benne, hogy lesznek tárgyalások F-35 beszerzésről. Amig lefut a Zrinyi 20-26 addig semmikép sem, ugye újabb gazdasági visszaesést is prognosztizálnak, szóval 2030-körül látom értelmét egy ilyen volumenű beszerzésnek. Addigra még kiforrotabb lesz a gép és lehet az ára is barátságosabbra alakul,...nem beszélve arról, hogy addigra MO-n is egy a NATO számára is hasznos és technikailag fejlett haderő áll majd rendelkezésre.

Mi lehet az, ami ellen feltétlenül F-35 kell, nem elég ellene mondjuk a JAS-39 E?
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Tavaly mikor decemberben kijött az első akkor kitárgyaltuk hogy több mint valószínűleg a T-72 ek jöhetnek szóba. Az 1000 le tesztpad sokkat elárul.

Ha tenyleg hozzanyulnak a T-72-esekhez akkor mar varom, hogy megint lezajlik egy hasonlo kommentcunami mint a mi-24 eseteben + fel evig ki se derul mit hogyan javitottak modernizaltak rajtuk :P
Biztos a tankbiatlonra keszitik fel oket :hadonaszos:

.

.

.

<csak poen>
 
Ha tenyleg hozzanyulnak a T-72-esekhez akkor mar varom, hogy megint lezajlik egy hasonlo kommentcunami mint a mi-24 eseteben + fel evig ki se derul mit hogyan javitottak modernizaltak rajtuk :p
Biztos a tankbiatlonra keszitik fel oket :hadonaszos:

.

.

.

<csak poen>
2,1 milliárd forint, az 6,5millió dollár, hát, azért festés és olajcsere lesz két tucat tankon
jelentős része elmegy már az el és vissza szállításra és a rozsdátlanításra, de legalább a gyárnak idén is lesz bevétele
(nem tudom mennyibe fájna réskitöltésre jobb állapotú lengyel/cseh példányokat beszerezni, a lengyeleknek ingyen átadhatnánk minden mig-29 alkatrész, elvileg előkerültek bontatlan hajtóművek is bedobozolva, mi meg kapnánk 24 újabb T-72-t, win-win helyzet)
 
  • Tetszik
Reactions: Simonelli
elvileg előkerültek bontatlan hajtóművek is bedobozolva

Lehet, hogy azért, mert nagyon öreg vagyok, de én még emlékszem arra, hogy amikor Dél Afrika ellen még fegyver embargó volt bevezetve és nem voltak hajtóműveik a Mirage F1-esekhez, akkor huszon valahány darab RD-33-as hajtóművet lefoglaltak a vámosok Ferihegyen, amiket valami másnak feltüntetve akartak Oroszoktól Dél Afrikába csempészni (a rendszerváltás már megtörtént, előtte nem foglalták volna le …).

Akkor ez a hír elég sokat szerepelt az M1 híradóban, de nem találtam semi forrást, hogy mi let a lefoglalt hajtóművekkel. Lehet, hogy azokat találták meg???

Azt tudom, hogy később megtörtént a Mirage F1-esek RD-33-omra átszerelése, pl.:
https://www.flightglobal.com/news/articles/russiasouth-africa-to-offer-mirage-upgrades-120175/
"In the mid-1990s South Africa re-engined a Mirage F1AZ and a Cheetah (a locally upgraded Mirage III) with modified RD33 engines"
 
2,1 milliárd forint, az 6,5millió dollár, hát, azért festés és olajcsere lesz két tucat tankon
jelentős része elmegy már az el és vissza szállításra és a rozsdátlanításra, de legalább a gyárnak idén is lesz bevétele
(nem tudom mennyibe fájna réskitöltésre jobb állapotú lengyel/cseh példányokat beszerezni, a lengyeleknek ingyen átadhatnánk minden mig-29 alkatrész, elvileg előkerültek bontatlan hajtóművek is bedobozolva, mi meg kapnánk 24 újabb T-72-t, win-win helyzet)

Azt irtak a multban az itteni olvtarsak, hogy a mi belarusz tipuskeverekeinknek erosebb az alappancelzata mint a lengyel gyartasuaknak. Szoval azert nem annyira egyertelmu.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Urak!
Lenne egy kérdésem abszolút laikusként, (előre is elnézést kérek ha blődség):
A Magyar Honvédség illetve a Magyar Állam, kap-e valamilyen ellentételezést a külföldi légirendészeti feladatok ellátására? Gondolom a rotációs rendszerű balti légtér ellenőrzés NATO kötelezettségünk, és szakmailag sokat profitál belőle a Magyar Légierő. De a szlovén légirendészkedésért számlázunk-e nekik? (bár ők is NATO tagállamok). Vagy ezek a feladatok a szövetségeseinknek ingyenesen járnak. Azért kérdezem mert infót erről nem találtam 5 perc keresés után.
 
Urak!
Lenne egy kérdésem abszolút laikusként, (előre is elnézést kérek ha blődség):
A Magyar Honvédség illetve a Magyar Állam, kap-e valamilyen ellentételezést a külföldi légirendészeti feladatok ellátására? Gondolom a rotációs rendszerű balti légtér ellenőrzés NATO kötelezettségünk, és szakmailag sokat profitál belőle a Magyar Légierő. De a szlovén légirendészkedésért számlázunk-e nekik? (bár ők is NATO tagállamok). Vagy ezek a feladatok a szövetségeseinknek ingyenesen járnak. Azért kérdezem mert infót erről nem találtam 5 perc keresés után.
Elvileg számlázunk.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
2,1 milliárd forint, az 6,5millió dollár, hát, azért festés és olajcsere lesz két tucat tankon
jelentős része elmegy már az el és vissza szállításra és a rozsdátlanításra, de legalább a gyárnak idén is lesz bevétele
(nem tudom mennyibe fájna réskitöltésre jobb állapotú lengyel/cseh példányokat beszerezni, a lengyeleknek ingyen átadhatnánk minden mig-29 alkatrész, elvileg előkerültek bontatlan hajtóművek is bedobozolva, mi meg kapnánk 24 újabb T-72-t, win-win helyzet)
Az teljes ipari nagyjavítás akkor nem olajcsere. Nagyon rájuk is férne.
 
Az teljes ipari nagyjavítás akkor nem olajcsere. Nagyon rájuk is férne.
Az nagyjából annyit jelentene, mintha Varga Misibá telerakna 2 kurv@nagy bőröndöt 20ezresekkel (6,5M USD értékben), majd átnyújtaná Benkő papának, aki lelocsolná az egészet benzinnel és meggyújtaná a francba!
Honnan van ez a marhaság, hogy 6,5M USD-t fogunk tankonként a T-72-esekre lapátolni? :eek:
6,5M dollárért már Leopard A6-ot veszel (használt A4 komplett felújítással, upgraddel) :hadonaszos:
 
Az nagyjából annyit jelentene, mintha Varga Misibá telerakna 2 kurv@nagy bőröndöt 20ezresekkel (6,5M USD értékben), majd átnyújtaná Benkő papának, aki lelocsolná az egészet benzinnel és meggyújtaná a francba!
Honnan van ez a marhaság, hogy 6,5M USD-t fogunk tankonként a T-72-esekre lapátolni? :eek:
6,5M dollárért már Leopard A6-ot veszel (használt A4 komplett felújítással, upgraddel) :hadonaszos:
Ott van hogy a keretösszeg kitöltését a pályázó nem garantálja. Meg van jópár lánctalpas műszaki jármű ami szintén beleillik ebbe a kategóriába.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag