JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 341
46 134
113
De bele kell, mert ha nem fizeted, elviszik az autódat. Vagyis a fenntartásához/megtartásához kell. Ahogy a lakásod költségeibe is beleszámolod a rezsin túl a devizahitel forintosított, árfolyamgát utáni részleteit. Különben kiraknak belőle.
Nem, a másik opció, hogy KP kicsengeted a kocsid árát! Utána meg FENNtartod!
Szerinted a világ melyik pontján fordítják a maintenance costot, megtartási költségnek?

Az F-35 repültóra-költsége tartalmazza a vételár teljes élettertamra visszaosztott arányos részét? Mert akkor a Gripen lízingdíjával is számolni kell. Kezd olyan érzésem lenni, mintha churchilli módszerekkel számolnánk. Annak a statisztikának hiszünk, amit mi készítettünk. Először egyezzünk meg, hogy milyen paramétereket lehet/kell figyelembe venni, de még utána is ott a magyar költségek részéről a titkosított szerződések miatti bizonytalanság.
:D:D:D:eek:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 341
46 134
113
Így szólt a szöveges feladat:
5:00-tól


(A sajtótájékoztatós videót most hirtelen nem találom, de ott is ezt mondta el.)
Az a baj, hogy amit Hende mondott meg lehet tölteni olyan értékekkel, hogy kijöjjenek az értelmes számok.
Amire meg - a Gripen FAQ - molni rendszeresen úgy hivatkozik, mintha saját kezűleg hozta volna le a Sínai hegyről, olyan összefüggéseket tartalmaz, aminek nincs értelme.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 679
6 443
113
Az a baj, hogy amit Hende mondott meg lehet tölteni olyan értékekkel, hogy kijöjjenek az értelmes számok.
Amire meg - a Gripen FAQ - molni rendszeresen úgy hivatkozik, mintha saját kezűleg hozta volna le a Sínai hegyről, olyan összefüggéseket tartalmaz, aminek nincs értelme.
az a baj hogy az alapból kurva nagy "költséget" toldották meg 45%-al , nem bántom őket , csak megjegyzésnek szántam (sajnos :( )
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A SAAB bejelentette hogy befejezték az új Arexis EW pod földi tesztelését és még az év vége előtt elkezdik a repülési próbákat.
Úgy tűnik a Svédek nem a levegőbe beszélnek mert meg is volt az első repülési próbája az új Arexis EW konténerüknek.
getasset.aspx

Van néhány adat is a konténerről:
- 4m hosszú,
- 350 kg súlyú
- konténer törzsén lévő szárny szerű elemekben az alacsony frekvenciás antennák vannak
- folyamatban van a mostani csapásmérő köteléket kísérő Standoff verzió mellet egy stand-in verzió fejlesztése is (gondolom drónokra)
- most tesztelik a függesztést a Gripen szárny alatti pilonján (eddig csak a törzsközép alatti pilonon volt látható.
- A SAAB melegen ajánlja a konténert a Gripen E/F-en kívül más típusokhoz is mint pl. a régebbi Gripen típusok (!!), EF és Tornado
 
K

kamm

Guest
Úgy tűnik a Svédek nem a levegőbe beszélnek mert meg is volt az első repülési próbája az új Arexis EW konténerüknek.
getasset.aspx

Van néhány adat is a konténerről:
- 4m hosszú,
- 350 kg súlyú
- konténer törzsén lévő szárny szerű elemekben az alacsony frekvenciás antennák vannak
- folyamatban van a mostani csapásmérő köteléket kísérő Standoff verzió mellet egy stand-in verzió fejlesztése is (gondolom drónokra)
- most tesztelik a függesztést a Gripen szárny alatti pilonján (eddig csak a törzsközép alatti pilonon volt látható.
- A SAAB melegen ajánlja a konténert a Gripen E/F-en kívül más típusokhoz is mint pl. a régebbi Gripen típusok (!!), EF és Tornado

Ez remek, hogy a C/D csomagot is elkezdik arulni - feltetelezem, hogy a mi oregebb gepeinkre is ra lehet majd hekkelni oket...
Pontosan az EW illetve a networked state-of-the-art elektronikai rendszere miatt lesz a Gripen E/F siman a masodik legfejlettebb fighter az F-35 mogott, raadasul annak toredekebe kerulo uzemeltetesi es infra ktggel.
Amugy azt gyanitom, hogy ez a termekke formalt verzioja annak, amirol mar volt korabban is szo egy kozkezen forgo sztoriban, amely szerint a svedek alapvetoen szinte sosem mutatjak meg gyakorlatokon, mit is tud pontosan az EW rendszer a Gripenjeikben, de egyszer annyira meguntak a nemet pilotak gunyolodasat, hogy ugy dontottek, megvillantjak kicsit: eltuntek valamerre, majd aktivaltak par dolgot es kicsivel kesobb teljesen eszrevetlenul varatlanul a Typhoonok szarnyvege mellett bukkantak fel, a nemet pilotak teljes elkepedesere. Valahol errol volt is cikk, de mar nem tudom, merre, valaki rakereshetne...
Mindez a meglevo modellekkel tortent, azaz normalis azzal szamolni, hogy az E/F siman lelep majd az F-35-on kivul barmit EW teren (az F-22-t nem szamolom ide, mert az nem opcio senkinek, no meg az joval regebbi design es iszonyatosan draga.) Errol azt hiszem meg a sved legieronek valami nagykutyaja is nyilatkozott, hogy az uj Gripenek EW kepessegeivel siman megallitjak a legujabb Szukhojokat is, mivel a doktrina szerint sved legterben lesznek, ezert az EW es a teljesen networked rendszer (fighterek, foldir radarok, legvedelem mind integralva lesz es ugyanazt latjak) a kulcsa a vedelemnek, a stealth lenyegtelen a Gripeneknek (pontosan ezt magyarazom Kozep-Europara is.)
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
M

molnibalage

Guest
Ez remek, hogy a C/D csomagot is elkezdik arulni - feltetelezem, hogy a mi oregebb gepeinkre is ra lehet majd hekkelni oket...
Pontosan az EW illetve a networked state-of-the-art elektronikai rendszere miatt lesz a Gripen E/F siman a masodik legfejlettebb fighter az F-35 mogott, raadasul annak toredekebe kerulo uzemeltetesi es infra ktggel.
Erre azért nem vennék mérget, mármint a fejlettségre. Pusztán hardver oldalról nézve egy EF Typhoon T3A/B vagy a F-15SA/SG messze többek. Egy EW podot azokra is rá lehet rakni igény esetén. Ennyivel lenne több a gép, de ez esetben azért ez akkora plusz teher és mínusz pótos, hogy azért annak igen komoly kihatása van a hatótávra.

Csak éppen van IRST és radaros vagy IR MAWS van mindkettőn a Sas meg AESA radaros.
A Gripen C-nél több hardver csomag nemes egyszerűséggel hiányzik.

Amugy azt gyanitom, hogy ez a termekke formalt verzioja annak, amirol mar volt korabban is szo egy kozkezen forgo sztoriban, amely szerint a svedek alapvetoen szinte sosem mutatjak meg gyakorlatokon, mit is tud pontosan az EW rendszer a Gripenjeikben, de egyszer annyira meguntak a nemet pilotak gunyolodasat, hogy ugy dontottek, megvillantjak kicsit: eltuntek valamerre, majd aktivaltak par dolgot es kicsivel kesobb teljesen eszrevetlenul varatlanul a Typhoonok szarnyvege mellett bukkantak fel, a nemet pilotak teljes elkepedesere. Valahol errol volt is cikk, de mar nem tudom, merre, valaki rakereshetne...
Forrás?
Egyébként ez az F-35 és F-22 is előadta (nesze neked sok stealth szkeptikus) sőt, kapaszkodj meg, erre még egy MiG-21 is képes lehet, ha zsúfolt a légtér. Vagy egy MB-339. Ez így önmagában nem érv semmire sajnos.
https://theaviationist.com/2010/05/13/mb-339cd-kill-markings/
Mindez a meglevo modellekkel tortent, azaz normalis azzal szamolni, hogy az E/F siman lelep majd az F-35-on kivul barmit EW teren (az F-22-t nem szamolom ide, mert az nem opcio senkinek, no meg az joval regebbi design es iszonyatosan draga.)
És ezt mi alapján jelented ki? Úgy teszel, mintha a NGJ pod nem létezne. Pont annyit tudni róla, mint a Gripenéről. Semmit. De te szimpátia alapján máris elkönyvelted a legjobbnak a Gripent.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 341
46 134
113
Ez remek, hogy a C/D csomagot is elkezdik arulni - feltetelezem, hogy a mi oregebb gepeinkre is ra lehet majd hekkelni oket...
Pontosan az EW illetve a networked state-of-the-art elektronikai rendszere miatt lesz a Gripen E/F siman a masodik legfejlettebb fighter az F-35 mogott, raadasul annak toredekebe kerulo uzemeltetesi es infra ktggel.
Amugy azt gyanitom, hogy ez a termekke formalt verzioja annak, amirol mar volt korabban is szo egy kozkezen forgo sztoriban, amely szerint a svedek alapvetoen szinte sosem mutatjak meg gyakorlatokon, mit is tud pontosan az EW rendszer a Gripenjeikben, de egyszer annyira meguntak a nemet pilotak gunyolodasat, hogy ugy dontottek, megvillantjak kicsit: eltuntek valamerre, majd aktivaltak par dolgot es kicsivel kesobb teljesen eszrevetlenul varatlanul a Typhoonok szarnyvege mellett bukkantak fel, a nemet pilotak teljes elkepedesere. Valahol errol volt is cikk, de mar nem tudom, merre, valaki rakereshetne...
Mindez a meglevo modellekkel tortent, azaz normalis azzal szamolni, hogy az E/F siman lelep majd az F-35-on kivul barmit EW teren (az F-22-t nem szamolom ide, mert az nem opcio senkinek, no meg az joval regebbi design es iszonyatosan draga.) Errol azt hiszem meg a sved legieronek valami nagykutyaja is nyilatkozott, hogy az uj Gripenek EW kepessegeivel siman megallitjak a legujabb Szukhojokat is, mivel a doktrina szerint sved legterben lesznek, ezert az EW es a teljesen networked rendszer (fighterek, foldir radarok, legvedelem mind integralva lesz es ugyanazt latjak) a kulcsa a vedelemnek, a stealth lenyegtelen a Gripeneknek (pontosan ezt magyarazom Kozep-Europara is.)
Ha nem is lényegtelen, de lényegesen csökken a jelentősége.
Nekem az volt igen beszédes, ahogy a drónok elleni rendszert kiépítették.
A rendszer az összes repülő madarat IS látja a környéken.
Lehet, hogy sok radarra/passzív érzékelőre lesz szükségük az ország lefedésére, de nem hinném, hogy ez problémát jelent. Egy védelemre berendezkedett ország (mint amilyenek mi is vagyunk) szerintem már bőven nem eszköztelen a stealth gépek ellen.
Különben ez volt a link:
https://www.businessinsider.com/swe...r-jet-killer-and-stealth-is-irrelevant-2019-2
 
M

molnibalage

Guest
Ha nem is lényegtelen, de lényegesen csökken a jelentősége.
Nekem az volt igen beszédes, ahogy a drónok elleni rendszert kiépítették.
A rendszer az összes repülő madarat IS látja a környéken.
Lehet, hogy sok radarra/passzív érzékelőre lesz szükségük az ország lefedésére, de nem hinném, hogy ez problémát jelent. Egy védelemre berendezkedett ország (mint amilyenek mi is vagyunk) szerintem már bőven nem eszköztelen a stealth gépek ellen.
Különben ez volt a link:
https://www.businessinsider.com/swe...r-jet-killer-and-stealth-is-irrelevant-2019-2
De, sajnos pont, hogy az. A Nyebo méretű batár állat radar is bőven 100 km alatti felderítési távolsággal bír a minimiális RCS tartományban. Akkor ahhoz képest egy töredék méretű cm-es sávban dolgozó radar szerinted...?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
K

kamm

Guest
Ha nem is lényegtelen, de lényegesen csökken a jelentősége.
Nekem az volt igen beszédes, ahogy a drónok elleni rendszert kiépítették.
A rendszer az összes repülő madarat IS látja a környéken.
Lehet, hogy sok radarra/passzív érzékelőre lesz szükségük az ország lefedésére, de nem hinném, hogy ez problémát jelent. Egy védelemre berendezkedett ország (mint amilyenek mi is vagyunk) szerintem már bőven nem eszköztelen a stealth gépek ellen.
Különben ez volt a link:
https://www.businessinsider.com/swe...r-jet-killer-and-stealth-is-irrelevant-2019-2

Ez az, igen. :)
Itt a sztori:
"Justin Bronk, an aerial-combat expert at the Royal United Services Institute, told Business Insider that like the A-10 Warthog was built around a massive cannon, the Gripen was built around electronic warfare.
Virtually all modern jets conduct some degree of electronic warfare, but the Gripen E stands above the rest, according to Bronk.
Gripen pilots don't like to show their cards by demonstrating the full power of the jet's jamming in training. But the one time they did, it completely reversed the course of the mock battle in training, Bronk said.
"Several years ago the Gripen pilots got tired of being made fun of by German Typhoon pilots and came to play with their wartime electronic warfare and gave them a hell of a hard time," Bronk said. One of the Gripens was "reportedly able to appear on the left wing of a Typhoon without being detected" by using its "extremely respected" jamming ability, Bronk said.
"It would be fair to assume the Gripen is one of the most capable electronic warfighters out there," he said, adding that the Gripens that baffled the Typhoons were of the C/D series, which have much less powerful electronic-warfare capabilities than the E series Gripens that Helgesson described."


Ez meg arrol szol, milyen problemas az F-35-re nezve, ha esetleg rajonnek Ivanek, hogyan lehet sokkal konnyebben detektalni vs a Gripe E/F, aminel egy szoftveres stb upgrade siman ujraosztja a lapokat akkor is, ha esetleg az oroszok valamelyik jelenlegi trukkot megtanulnak kivedeni:

"To defeat Russia's fearsome fighters and surface-to-air missiles, the US has largely turned to stealth aircraft. Stealth costs a fortune and must be built into the shape of the plane. If Russia somehow cracks the code of detecting stealth-shaped fighters, the US's F-35, the most expensive weapons system in history, is cooked.
But Saab took a different, and cheaper, approach to combating Russia's fighters and missiles by focusing on electronic attack, which gives them an advantage over stealth because they can evolve the software without a ground-up rebuild, according to Bronk.
Saab plans to update the software on the Gripen E every two years, giving it more flexibility to meet evolving challenges, according to Bronk.
But Bronk noted one issue with electronic warfare.
"The problem with basing a survival strategy around an electronic warfare suite is you don't really know if it's going to work," he said. "Even if it does, it's going to be a constant battle between your adversary and you" to get the edge on the enemy fighters as wave forms and methods of attack continuously change.
However, Sweden benefits from a Russian focus on US fighters. "Sweden is too small really to optimize your counter-electronic warfare capabilities against," Bronk said."
 
K

kamm

Guest
De, sajnos pont, hogy az. A Nyebo méretű batár állat radar is bőven 100 km alatti felderítési távolsággal bír a minimiális RCS tartományban. Akkor ahhoz képest egy töredék méretű cm-es sávban dolgozó radar szerinted...?

Ezen is atmentunk mar, de ujra megprobalom viszonylag layman modon osszefoglalni: ma mar siman lehetseges kulonbozo rendszerekbol megkapott kulonbozo datasetek alapjan egy megfelelo, utokepes szoftverrel viszonylag jo sansszal beazonositani dolgokat. A kulcs az AI, a hagyomanyos, statistical (pl Watson) es az uj, machine learning-styled, algorithmic AI kombinacioja - ezekhez persze adat kell, igy aztan nem veletlenul repkednek az F-35-osok is mindenfele extra RCS-novelokkel meg hsonlokkal, probalnak minnel kevesebb hszanos training adatot nyujtani magukrol a furkeszo szlav radaroknak (es pontosan emiatt volt mindig is egyertelmu, hogy a torokoknek sosem lehet egyszerre F-35-osuk meg SZ_400-uk.)
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 341
46 134
113
Ezen is atmentunk mar, de ujra megprobalom viszonylag layman modon osszefoglalni: ma mar siman lehetseges kulonbozo rendszerekbol megkapott kulonbozo datasetek alapjan egy megfelelo, utokepes szoftverrel viszonylag jo sansszal beazonositani dolgokat. A kulcs az AI, a hagyomanyos, statistical (pl Watson) es az uj, machine learning-styled, algorithmic AI kombinacioja - ezekhez persze adat kell, igy aztan nem veletlenul repkednek az F-35-osok is mindenfele extra RCS-novelokkel meg hsonlokkal, probalnak minnel kevesebb hszanos training adatot nyujtani magukrol a furkeszo szlav radaroknak (es pontosan emiatt volt mindig is egyertelmu, hogy a torokoknek sosem lehet egyszerre F-35-osuk meg SZ_400-uk.)
Ezt én igazság szerint nem is értem/értettem a törököknél.
Nem lehetséges, hogy ez az orosz radar buli csak egy kreált balhé volt, hogy kiléphessenek az F-35-ös projektből?
Ennyire nyilvánvalóan belegyalogolni ill. kérni a pofont hülyeségből, vagy véletlenül nem lehet! Szerintem büntetés nélkül már nem léphettek ki a szerződésből, így el kellett érni, hogy kizárják őket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 341
46 134
113
Ezt én igazság szerint nem is értem/értettem a törököknél.
Nem lehetséges, hogy ez az orosz radar buli csak egy kreált balhé volt, hogy kiléphessenek az F-35-ös projektből?
Ennyire nyilvánvalóan belegyalogolni ill. kérni a pofont hülyeségből, vagy véletlenül nem lehet! Szerintem büntetés nélkül már nem léphettek ki a szerződésből, így el kellett érni, hogy kizárják őket.
Persze nem radar, hanem légvédelmi rakéta rendszer.....
 
M

molnibalage

Guest
Ezen is atmentunk mar, de ujra megprobalom viszonylag layman modon osszefoglalni: ma mar siman lehetseges kulonbozo rendszerekbol megkapott kulonbozo datasetek alapjan egy megfelelo, utokepes szoftverrel viszonylag jo sansszal beazonositani dolgokat. A kulcs az AI, a hagyomanyos, statistical (pl Watson) es az uj, machine learning-styled, algorithmic AI kombinacioja - ezekhez persze adat kell, igy aztan nem veletlenul repkednek az F-35-osok is mindenfele extra RCS-novelokkel meg hsonlokkal, probalnak minnel kevesebb hszanos training adatot nyujtani magukrol a furkeszo szlav radaroknak (es pontosan emiatt volt mindig is egyertelmu, hogy a torokoknek sosem lehet egyszerre F-35-osuk meg SZ_400-uk.)
Akkor megpróbálom összefoglalni. Attól, hogy egy SOJ konténert ráraksz a gépre - amit bármi más gépre is lehet integrálni - attól még a C/D Gripennek nincs ESA radarja, se MAWS, se vontatott csali, se IRST. A függesztési pontok száma sem nő, ami bővítené a variációs lehetőségeket. Ha nagy hatósugarú csapásmérő konfigot akarsz akkor nincs AIM-120/Meteor a géphez, mert nincs hova függeszteni.

Ezen semmilyen fejlesztés sem segít, mert a gép méretéből adódik és az F-16-tal ellentétben kísérletet sem láttam arra, hogy a törővégre lehessen tenni ilyen rakétát.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Ezen semmilyen fejlesztés sem segít, mert a gép méretéből adódik és az F-16-tal ellentétben kísérletet sem láttam arra, hogy a törővégre lehessen tenni ilyen rakétát.
Valószínűleg ez azt jelenti, hogy a szárnynak itt véget értek a lehetőségei, konstrukciósan nem lett beletervezve annyi, hogy ezt a többletet törővégen elbirja sajnos. Ezt még az E/F-nél sem tartották fontosnak, ami számomra érthetetlen :confused:
Teljesen hipotetikusan: 2 pótos/csapásmérő konfigban...elméletileg...törzs alatt nem hordozhatna dupla függesztőn 2 Amraam-ot, ha pl. meg volna hozzá a kábelezés stb.? Tudom hogy ilyen nincs és a törzs-függesztő sem erre lett kitalálva,...csak elméleti szinten kérdezem...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
M

molnibalage

Guest
Teljesen hipotetikusan: 2 pótos/csapásmérő konfigban...elméletileg...törzs alatt nem hordozhatna dupla függesztőn 2 Amraam-ot, ha pl. meg volna hozzá a kábelezés stb.? Tudom hogy ilyen nincs és a törzs-függesztő sem erre lett kitalálva,...csak elméleti szinten kérdezem...
Ezt csak a gép tervezői tudnák megmondani.
 
K

kamm

Guest
Akkor megpróbálom összefoglalni. Attól, hogy egy SOJ konténert ráraksz a gépre - amit bármi más gépre is lehet integrálni - attól még a C/D Gripennek nincs ESA radarja, se MAWS, se vontatott csali, se IRST.

Te megint nem ertettel meg semmit abbol, amit irtam. Olvasd ujra.