Erről a cikkről van szó:
http://czechairforce.com/news/mozno...zu-stroju-jas-39c-d-gripen-vzdusnych-sil-acr/
A vonatkozó rész (Google fordító)
Először a PS-05 Mark.4 verzióról:
PS-05 radar / A Mark 4
"...Természetesen a 2020-as frissítés leglényegesebb eleme a legfontosabb Gripen érzékelő, a PS-05 / A radar frissítése a legújabb Mark 4-változatra.
Ez a frissítés a gyártó szerint 150% -kal növeli a radar érzékelés távolságát az eredeti nem frissített Mark 3-hoz képest pl. egy tengeri cél esetén. Mats Thornbiörnson a SAAB egyik vezetője szerint a növekedés közel 200% -kal nő.
Hasonlóképpen jelentősen javult a kis RCS-sel rendelkező célpontok detektálási távolsága is, az új radar egy olyan távolságról képes észlelni egy 0,1 m2 visszaverő felülettel rendelkező célt, amilyen távolságról a radar korábbi verziója csak 4m2-es célpontot tudott érzékelni.
A PS-05 / A Mark 4 upgrade az összes elektronikai blokk cseréjét jelenti, és készen áll az Active Electronically Scanned Array (AESA) antenna jövőbeli integrálására"
Majd kicsivel később a cikkben a PS-05 Mark.5 AESA változatról (szintén köszönet a Google fordítónak):
"A 2025-ös tervezett korszerűsítés kiterjedtebb, és várhatóan magában foglalja az új PS-05 / A Mark 5 radar és az új EWS-39 Mark II önvédelmi rendszer bevezetését is, amely több REB képességgel rendelkezik, mint elődje.
A PS-05 / A Mark 5 radarnak már egy új, aktív elektronikus fázisú antennája (AESA) van, viszont a gyártó szerint az elektronikai blokkok változatlanul az eredeti Mark 4 ből származnak.
Az új PS-05 / A Mark 5 radar első repülési tesztjeit 2019-re tervezik.
Meg kell magyaráznom, hogy gyakorlatilag az összes modern AESA radar elektronikája gallium-arzenid bázisú félvezetőkkel működik, miközben hatalmas mennyiségű hőt termel, és rengeteg energiát fogyaszt. Ha tehát gallium-arzenid alapú elektronikát (GaAs) használsz, akkor nem lehet egyszerűen behelyezni az AESA radart a Gripen C / D-be, mivel az alapvető tervezési változtatásokra van szükség a megbízható hűtés biztosítása érdekében. Viszont a SAAB olyan következő generációs radar technológián dolgozik amely a gallium-nitrid alapú félvezetőket (GaN) haszná, ami sokkal több kimenő energia használatát teszi lehetővé, kisebb energia felhasználásával, kisebb hőtermeléssel. Ez lehetővé teszi az AESA antenna bevezetését a Gripen C / D-be átfogó áttervezés nélkül, ”mondja Mats Thornbiörnson, a SAAB tesztpilótája és vezetője"