K
kamm
Guest
PS: az eredeti dedignok valoszinuleg 60as evekbol valok, szoval meg rosszabb is lehet az "underwear"...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Parson nincs szélvédő,vmi periszkópos megoldást használnak.Az a Fuchs meg PARS vonal annyira felejtős, hogy nem is tudom elmondani.
2019-ben ne akarjunk már olyan IFV/APC-t, amin a homlok felületen szélvédő van. Ezekkel nagyjából le is határoltuk a Stanag 2-max.3 védettségre, holott egy modern IFV stanag 4-nél kezdődik. Ebben nem malacokat, meg libát fogunk a frontvonalba szállítani, hanem katonákat.
A PARS meg: Ezek a srácok nem hallottak a páncél szögről? Mi vagy ki kényszerítette ezeket, hogy egy majdnem függőleges homlokfalat tegyen rá. A felderítő 6x6 meg egyenesen péklapáttal homlokon csapott konstrukció.
Na most hasonlítsuk már össze ezeket:
![]()
![]()
![]()
Kérjük, hogy jelölje meg, hogy a fenti 3 jármű közül melyik küzdhet túlélés terén problémákkal!![]()
Elso vagy a masodik. A 3 hoz szerintem a gumizas alul van meretezve a sulyhoz kepest.Az a Fuchs meg PARS vonal annyira felejtős, hogy nem is tudom elmondani.
2019-ben ne akarjunk már olyan IFV/APC-t, amin a homlok felületen szélvédő van. Ezekkel nagyjából le is határoltuk a Stanag 2-max.3 védettségre, holott egy modern IFV stanag 4-nél kezdődik. Ebben nem malacokat, meg libát fogunk a frontvonalba szállítani, hanem katonákat.
A PARS meg: Ezek a srácok nem hallottak a páncél szögről? Mi vagy ki kényszerítette ezeket, hogy egy majdnem függőleges homlokfalat tegyen rá. A felderítő 6x6 meg egyenesen péklapáttal homlokon csapott konstrukció.
Na most hasonlítsuk már össze ezeket:
![]()
![]()
![]()
Kérjük, hogy jelölje meg, hogy a fenti 3 jármű közül melyik küzdhet túlélés terén problémákkal!![]()
A szélvédő a Fuchsra értendő.A Parson nincs szélvédő,vmi periszkópos megoldást használnak.
És lám előkerültek a brenek.(Meg az újfajta sisak is.
)
Egy mobil vezetési pont utolsó percei
"Javában tart a Black Swan 2019 elnevezésű nemzetközi különleges műveleti gyakorlat. A különleges erők ezúttal egy szeparatista mobil vezetési pontot számoltak fel és foglyokat is ejtettek. Az akció során több kommunikációs eszközt találtak, amelyek segítségével korábban irányították az ellenállókból létrejött csoportokat, emellett az alapos átvizsgálásnak köszönhetően térképek és adathordozók is előkerültek. A különlegesek helikopterrel érkeztek és távoztak, az akció nem tartott tovább 20 percnél..."
Képgaléria
Sajnálattal hallom, a Zrínyiben nem is lenne tétel egységesiteni és beszerezni ezeket...Sajnos a mellényt még mindig maguknak vették...
Az a Fuchs meg PARS vonal annyira felejtős, hogy nem is tudom elmondani.
2019-ben ne akarjunk már olyan IFV/APC-t, amin a homlok felületen szélvédő van. Ezekkel nagyjából le is határoltuk a Stanag 2-max.3 védettségre, holott egy modern IFV stanag 4-nél kezdődik. Ebben nem malacokat, meg libát fogunk a frontvonalba szállítani, hanem katonákat.
A PARS meg: Ezek a srácok nem hallottak a páncél szögről? Mi vagy ki kényszerítette ezeket, hogy egy majdnem függőleges homlokfalat tegyen rá. A felderítő 6x6 meg egyenesen péklapáttal homlokon csapott konstrukció.
Na most hasonlítsuk már össze ezeket:
Kérjük, hogy jelölje meg, hogy a fenti 3 jármű közül melyik küzdhet túlélés terén problémákkal!![]()
A patria 6x6 ugyan olyan páncélzattal szerelhető mint a 8x8. Hacsak nem a PASI ra gondoltál.Szerintem te almát hasonlítasz körtével. Patria AMV-t vagy Boxer-t nem ok összehasonlítani a Parsal mivel teljesen más követelményeknek kellett megfelelni a két járműnek és nem is ugyan arra valók. Becsapós mert mind a kettőre azt írják APC de nem ugyan arra használják őket... Először is azok nem szélvédők hanem periszkópok itt egy vidó a pars belsejéből amin ezt elmagyarázzák a tetőn lévő periszkópok képét kivetítik a sofőr elé a vezető fülkében de a perszikóp a fülke tetején van:
3:40-nél beszél erről a fickó a videóban.
Páncél szögről T34 óta azért úgy hallotak a mérnökök csak hát ahhoz hogy valami ússzon ki kell hogy szorítsa a saját tömegének a térfogatát a vízből.
Szóval ha a Pars-ot a Patria AMV28A-val hasonlítod össze megérted miért úgy néz ki ahogy.
![]()
Bizony ezen is ott a periszkóp valamint a homlokfal is egész másképpen néz ki. Aláírom hogy jobb a Patria de azért fontos hogy mit hasonlítunk össze mivel. Ez most olyan mint mikor a sales-es reklámal a mérnöknél hogy miért így néz ki a termék miközben ő állított fel olyan követleményeket melyek alapvetően befolyásolják a formavilágot....
A Patria- AMV meg a Boxer esetében totál más követelmények voltak megállapítva mint a Parsnal.... Itt Európában a mi úthálózatunkkal más egy APC szerepe most már nem az az elvárás hogy első fedezékig akár több kilóméterre a fronttól elszállítson embereket aztán pont... egy Boxer azért fogja előlről a 30 mililst mert gyakorlatilag egy kerekeken guruló ifv. Rájöttek arra hogy amellett hogy a kerekesnek olcsóbb a fenntartása van még egy hatalmas előnye a láncossal szemben mégpedig az hogy sokkal kevesebb idő alatt tudsz kiküldeni első vonalba kerekes platformokat mint láncost mivel nem kell vagonírozni meg trailerezni hanem saját lábán elmegy. Vagyis Hódmezőből vagy Debrecenből a közepes dandár ha kerekes platfromon van pár óra alatt képes eljutni mondjuk Győrbe az autópályán s nem kell leküzdeni olyan terep viszonyokat ami feltétlen indokolja a láncos technikát. Emiatt ezeknél a járműveknél követelmény lett hogy túl is élje benne valaki az első vonalat hisz ők már nem fognak megállni első fedezéknél hogy kipakolják a desszantot (akik beszálnak egy láncos ifv-be) hanem mennek tovább és tűztámogatást adnak első vonalba (mint egy ifv tenné) Ezeknél a járműveknál a túlélőképesség volt a fő követelmény ezért olyan páncélzatot kapott amit csak elbírt a 8 tengely (ezért majdnem 40 tonna a Boxer tömege) meg kapott egy 30 milis tornyot ellenben a vízben elsűllyed mint a kő, nem is lett volna értelme úszóképeséggel bíbelődni 40 tonnánál... de ez nem feltétlen probléma hisz európában mások az útviszonyok mint törökországban. Amit mondani próbálok az az mit már előttem is leírtak páran. A katonák eldöntik hogy mit akarnak a közepes dandárba láncos vagy kerekes járművet. Ha kerekes-t akkor nem is kérdés hogy a választék Boxer vagy Patria és pont. Ettől független egy hadsereg sem olyan hülye hogy Patriával meg Boxerrel buszoztat katonákat, meg szállítási feladatokat lát el velük hanem a német hadsereg is szépen fogja és a meglévő Fuchsokra rákölt és modernizálja:
file:///C:/Users/100035732/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/K2554VI8/2016-12-12_Rheinmetall_Press_Release_Fuchs_en.pdf
Egy Fuchs-nál vagy Parsnál vagy a 6x6 Patrianál annyi a követelmény hogy túléljen egy IED-t vagy egy 7.62 milist valamint hogy lehetőleg ússzon és csá. Igazándiból a BTR és erre lenne való csak mi másra használjuk mert voltunk olyan hülyék hogy minden kikukáztunk. Ezek nem arra vannak kitalálva hogy első vonalban tűztámogatást adjanak a gyalogságnak szóval nincs értelme őket összehasonlítani egy olyan járművel ahol ez követelmény volt.
Fontos lenne hoy olyan járműveket hasonlítsunk össze amik ugyan arra valók. Egyszerű szállítási feladatok minden EU hadseregben lesznek továbbra is és azokra Fucksokat meg Patria 6X6 fognak használni nem Boxert. Szóval nekünk is kell majd valami erre a szerepkörre is. Persze nálunk lehet a H14 lesz az...
"A honvédelmi tárca államtitkára elmondta azt is, a megnövelt katonai költségvetésből a már ismert haditechnikai beszerzések mellett új, önjáró lövegeket és páncéltörő eszközöket is vesznek a honvédségnek."
Én meg efelett elsiklottam.."A honvédelmi tárca államtitkára elmondta azt is, a megnövelt katonai költségvetésből a már ismert haditechnikai beszerzések mellett új, önjáró lövegeket és páncéltörő eszközöket is vesznek a honvédségnek."
"A honvédelmi tárca államtitkára elmondta azt is, a megnövelt katonai költségvetésből a már ismert haditechnikai beszerzések mellett új, önjáró lövegeket és páncéltörő eszközöket is vesznek a honvédségnek."
A PARS ugyan arra a feladatra van kitalálva, mint az AMV, csak ez egyiknél odafigyeltek a tervezésnél arra, hogy megfelelőek legyenek a páncéltest szögei.Szerintem te almát hasonlítasz körtével. Patria AMV-t vagy Boxer-t nem ok összehasonlítani a Parsal mivel teljesen más követelményeknek kellett megfelelni a két járműnek és nem is ugyan arra valók. Becsapós mert mind a kettőre azt írják APC de nem ugyan arra használják őket... Először is azok nem szélvédők hanem periszkópok itt egy vidó a pars belsejéből amin ezt elmagyarázzák a tetőn lévő periszkópok képét kivetítik a sofőr elé a vezető fülkében de a perszikóp a fülke tetején van:
3:40-nél beszél erről a fickó a videóban.
Páncél szögről T34 óta azért úgy hallotak a mérnökök csak hát ahhoz hogy valami ússzon ki kell hogy szorítsa a saját tömegének a térfogatát a vízből.
Szóval ha a Pars-ot a Patria AMV28A-val hasonlítod össze megérted miért úgy néz ki ahogy.
![]()
Bizony ezen is ott a periszkóp valamint a homlokfal is egész másképpen néz ki. Aláírom hogy jobb a Patria de azért fontos hogy mit hasonlítunk össze mivel. Ez most olyan mint mikor a sales-es reklámal a mérnöknél hogy miért így néz ki a termék miközben ő állított fel olyan követleményeket melyek alapvetően befolyásolják a formavilágot....
A Patria- AMV meg a Boxer esetében totál más követelmények voltak megállapítva mint a Parsnal.... Itt Európában a mi úthálózatunkkal más egy APC szerepe most már nem az az elvárás hogy első fedezékig akár több kilóméterre a fronttól elszállítson embereket aztán pont... egy Boxer azért fogja előlről a 30 mililst mert gyakorlatilag egy kerekeken guruló ifv. Rájöttek arra hogy amellett hogy a kerekesnek olcsóbb a fenntartása van még egy hatalmas előnye a láncossal szemben mégpedig az hogy sokkal kevesebb idő alatt tudsz kiküldeni első vonalba kerekes platformokat mint láncost mivel nem kell vagonírozni meg trailerezni hanem saját lábán elmegy. Vagyis Hódmezőből vagy Debrecenből a közepes dandár ha kerekes platfromon van pár óra alatt képes eljutni mondjuk Győrbe az autópályán s nem kell leküzdeni olyan terep viszonyokat ami feltétlen indokolja a láncos technikát. Emiatt ezeknél a járműveknél követelmény lett hogy túl is élje benne valaki az első vonalat hisz ők már nem fognak megállni első fedezéknél hogy kipakolják a desszantot (akik beszálnak egy láncos ifv-be) hanem mennek tovább és tűztámogatást adnak első vonalba (mint egy ifv tenné) Ezeknél a járműveknál a túlélőképesség volt a fő követelmény ezért olyan páncélzatot kapott amit csak elbírt a 8 tengely (ezért majdnem 40 tonna a Boxer tömege) meg kapott egy 30 milis tornyot ellenben a vízben elsűllyed mint a kő, nem is lett volna értelme úszóképeséggel bíbelődni 40 tonnánál... de ez nem feltétlen probléma hisz európában mások az útviszonyok mint törökországban. Amit mondani próbálok az az mit már előttem is leírtak páran. A katonák eldöntik hogy mit akarnak a közepes dandárba láncos vagy kerekes járművet. Ha kerekes-t akkor nem is kérdés hogy a választék Boxer vagy Patria és pont. Ettől független egy hadsereg sem olyan hülye hogy Patriával meg Boxerrel buszoztat katonákat, meg szállítási feladatokat lát el velük hanem a német hadsereg is szépen fogja és a meglévő Fuchsokra rákölt és modernizálja:
file:///C:/Users/100035732/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/K2554VI8/2016-12-12_Rheinmetall_Press_Release_Fuchs_en.pdf
Egy Fuchs-nál vagy Parsnál vagy a 6x6 Patrianál annyi a követelmény hogy túléljen egy IED-t vagy egy 7.62 milist valamint hogy lehetőleg ússzon és csá. Igazándiból a BTR és erre lenne való csak mi másra használjuk mert voltunk olyan hülyék hogy minden kikukáztunk. Ezek nem arra vannak kitalálva hogy első vonalban tűztámogatást adjanak a gyalogságnak szóval nincs értelme őket összehasonlítani egy olyan járművel ahol ez követelmény volt.
Fontos lenne hoy olyan járműveket hasonlítsunk össze amik ugyan arra valók. Egyszerű szállítási feladatok minden EU hadseregben lesznek továbbra is és azokra Fucksokat meg Patria 6X6 fognak használni nem Boxert. Szóval nekünk is kell majd valami erre a szerepkörre is. Persze nálunk lehet a H14 lesz az...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..