[HUN] Vadászgépek beszerzése

A mezőkövesdi reptérből csak a beton van meg. Az idézett cikk írói meg utánajárhattak volna rendesen a témának, nem pedig a hülye városi legendákra alapozzák a felfedező expedíciójukat.
Szégyen, hogy még napjainkban is előjön ez a föld alatti hangáros téma ezzel a reptérrel kapcsolatban.
Mezőkövesd az egyetlen olyan repterünk, amelyen nem volt soha semmilyen komolyabb infrastruktúra. Sokakat a legendásan hosszú betonpályája késztet fantáziálásra.
Egy darab kisméretű irányító torony volt az összes nem fából készült építmény.
A néhai üzemanyag hálózat a föld alatt volt, ezt egy mára már felszámolt iparvágányról biztosították.
Mivel anno ez a bázis volt az egyetlen olyan szovjet repülőtér, ahová magyar alakulat időnként ideiglenesen áttelepült (mert a szovjeteknek itt nem állomásozott légierős alakulata, csak egy őrszemélyzet, meg egy kihelyezett toronyszolgálat), így az elszállásolás és az operatív munka kisméretű, dohos fa bungalókból történt.
Ezeket ették meg a helybéliek legelsőként, aztán jöttek a csövek, tartályok...
Falat a kaparom attól, hogy ennél a "reptérnél" miket haluztak be egyesek...

2014-ben azt írták róla, hogy kitűnő állapotban van.
Jennifer-Morrison-ClappingLaughing.gif


Az ilyen kretén "tanulmányokból" van nekem rendesen elegem.
2014-ben ez a Dr.Keszthelyi Gyula aktív katonai repülőterek közé sorolja Taszárt.
Az MH Kapos Bázisrepülőtér kilenc évvel korábban(!), 2005-ben zárt be, a Honvédség teljesen kivonult onnan, 2010 óta Somogy megye, Kaposvár város és Taszár önkormányzatai a tulajdonosok.
Illetve, 2015 óta Kaposvár, Taszár, a Magyar Állam és egy úgynevezett Kapos Busz Kft tulajdonában áll a terület.
Az ott minden, csak nem repülőtér.

Mezőkövesden ha rossz állapotban lenne a beton, akkor szerinted...

Akkor szerintem nézd meg magad, milyen állapotban volt a beton három éve:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen még egy An-2-es is kitöri a bokáját...
Amen.
 
Ők is mind haluznak?
(a 2018 as hozzászólásokat olvasd)
Nem hiszem:
Megnéztük. Kényszerleszállásra tökéletes, de ép géppel nem lenne bátorságom leszállni rá. Nagyon elkezdtek nőni a bokrok, fák a pálya és a gurulóút mellett, illetve néhol méretes fűcsomók vannak a betonkockák illesztésénél, aminek egy gyengébb orrfutójú gép nem örülne
 
Nem hiszem:
Megnéztük. Kényszerleszállásra tökéletes, de ép géppel nem lenne bátorságom leszállni rá. Nagyon elkezdtek nőni a bokrok, fák a pálya és a gurulóút mellett, illetve néhol méretes fűcsomók vannak a betonkockák illesztésénél, aminek egy gyengébb orrfutójú gép nem örülne
Egy használaton kívüli reptérre én sem javasolnám senkinek a leszállást de szerintem ezen a betonon napok alatt lehetne egy olyan 600x16 m es szakaszt rittyenteni ahonnan egy Gripen elüzemel.

Egy igazi RSZ An-2 nek meg kb. az egész pályafutása során ennél csak rosszabb pályákról üzemelt...
 
Egy használaton kívüli reptérre én sem javasolnám senkinek a leszállást de szerintem ezen a betonon napok alatt lehetne egy olyan 600x16 m es szakaszt rittyenteni ahonnan egy Gripen elüzemel.

Egy igazi RSZ An-2 nek meg kb. az egész pályafutása során ennél csak rosszabb pályákról üzemelt...
És mire lenne ez elég? Semmire. Mert 600 méteren max. fél keróval fegyvertelnül szállna fel, de még a fegyvergerendákat is le kéne venni.

Ami azt illeti,elég szomorú,hogy hagynak mindent lerohadni.
Egy egyszázados légierőnek nincs pénz n+1 üres repteret üzemeltetni főleg azt, ami soha nem volt magyar. Ez pont olyan szovjet tartalék reptér volt, mint ahova a Koalíciós gépek települtek 1990-ben Szaúd-Arábiában sátorvárosokkal. Kb. egy betoncsík minimális vagy 0 közeli infrastruktúrával egy valódi üzemelő és használt reptérhez képest.
 
Az ilyen kretén "tanulmányokból" van nekem rendesen elegem.
2014-ben ez a Dr.Keszthelyi Gyula aktív katonai repülőterek közé sorolja Taszárt.
Az MH Kapos Bázisrepülőtér kilenc évvel korábban(!), 2005-ben zárt be, a Honvédség teljesen kivonult onnan, 2010 óta Somogy megye, Kaposvár város és Taszár önkormányzatai a tulajdonosok.
Illetve, 2015 óta Kaposvár, Taszár, a Magyar Állam és egy úgynevezett Kapos Busz Kft tulajdonában áll a terület.
Az ott minden, csak nem repülőtér.

Mezőkövesden ha rossz állapotban lenne a beton, akkor szerinted...

Akkor szerintem nézd meg magad, milyen állapotban volt a beton három éve:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen még egy An-2-es is kitöri a bokáját...
Dr. Keszthelyi Gyula
 
És mire lenne ez elég? Semmire. Mert 600 méteren max. fél keróval fegyvertelnül szállna fel, de még a fegyvergerendákat is le kéne venni.


Egy egyszázados légierőnek nincs pénz n+1 üres repteret üzemeltetni főleg azt, ami soha nem volt magyar. Ez pont olyan szovjet tartalék reptér volt, mint ahova a Koalíciós gépek települtek 1990-ben Szaúd-Arábiában sátorvárosokkal. Kb. egy betoncsík minimális vagy 0 közeli infrastruktúrával egy valódi üzemelő és használt reptérhez képest.
Nemcsak erről az 1reptérről van szó.Kiépitett magyar és szovjet bázisokrol is.Ami azt illeti,a volt szovjet bázisok jol ki voltak épitve.Sármellékit bejártam,csak azon van annyi repülőfedezék,hogy egy ezredet is el lehetne helyezni bennük,
 
A Mezőkövesdi repülőtérről idei felvételek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez pedig tavalyról, felülről:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2018-ban előrehaladott tárgyalások voltak a kínai HNA Grouppal a repülőtér hasznosításáról. A Kínaiak óriás logisztikai központot akartak itt/ott létrehozni. Nem tudom ennek az eredményét.
A miskolci reptér átalakítása (helikopter bázis lesz belőle) kapcsán felmerült, hogy a Klementina venné át a szerepét (a sportszakosztály szinten), de ez nem lett megerősítva. Elvileg Miskolc város is tulajdonos a területben.
Ha rossz állapotban lenne a beton, akkor szerintem nem lehetne driftversenyeket rendezni rajta, objektív okokból.
Ez pedig a katonai logisztika egyik cikke.
2014-ben azt írták róla, hogy kitűnő állapotban van.

Mezőkövesdről helyiként mondom, hogy hagyjuk a francba.Az ott teljesen alkalmatlan repülésre jelentős ráfordítás nélkül.De olyan szinten kéne hozzányúlni, hogy annyiból kijönne egy komplett repülőtér felépítése.Korábban már tervben volt a rendbehozatala, el is adták többször az érintett önkormányzatok, soha nem lett belőle semmi.Legutóbb talán azt ígérték, hogy 2009-re nagy méretű gépek( a helyi újságban 747-eseket reklámoztak :D ) fognak oda/onnan közlekedni.Ez 10 éve lett volna.
Az üzemanyag tárolására szolgáló tartályokat jó sok pénzért bányászták ki úgy, hogy egy kisebb tó alakult ki a helyén.Ott van az aprontól délre.
A közelben amúgy van üzemanyag tárolására szolgáló létesítmény.A nagy vasútállomástól nyugatra a gazosban (47.79,20.55) van egy a mai napig őrzött kis terület, ott még van gázolaj, meg talán kerozin is.A repülőtér és az említett tároló közötti utat is a hadsereg húzta fel.
Semmilyen infrastruktúra nincs meg ahhoz, hogy onnan bármilyen repülőgépet lehessen üzemeltetni.Se áram, se víz nincs, se semmi.A betonból nem tudnál egy olyan összefüggő területet találni, amit aránylag rendbe lehetne hozni anélkül, hogy szét kéne verni az egészet.Szabad szemmel nem tűnik szörnyűnek, de azért akár a Gripen, akár egy A320 270-300 km/h-val érkezik, aminél egy egy centis bukkanó is nem kicsit rázza ki a sz@rt is az emberből.
Ha a helyi önkormányzatok(Mezőkövesd, Mezőkeresztes, Szentistván) hamarabb gondolkoznak mint Debrecenben, akkor ma Mezőkövesd lenne azon a szinten, ahol most Debrecen van.De ez a hajó ott és akkor elment.elsősorban a helyi önkormányzatok alkalmatlansága miatt nem lett semmi soha az egészből.Volt, hogy 1 millió forintért adták el az egész területet valami vállalkozónak vagy 5-6 éve.Abból se lett semmi.
A helyzet az, hogy még a miskolci sportrepülősök is a helyi önkormányzatok hozzá nem értése miatt nem tudnak odamenni.Több repülőklub próbálkozott már elérni, hogy üzemelhessenek onnan, de valamelyik önkormányzat mindig megmakacsolta magát és kútba esett a dolog.Nem beszélve a hisztis vénaszonyokról és egyéb jajgatókról, akik már-már azt hiszik a Heathrow költözne be oda.Nekik meg szavazati joguk van, tehát ki kell őket szolgálnia a helyi politikusoknak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mezőkövesdről helyiként mondom, hogy hagyjuk a francba.Az ott teljesen alkalmatlan repülésre jelentős ráfordítás nélkül.De olyan szinten kéne hozzányúlni, hogy annyiból kijönne egy komplett repülőtér felépítése.Korábban már tervben volt a rendbehozatala, el is adták többször az érintett önkormányzatok, soha nem lett belőle semmi.Legutóbb talán azt ígérték, hogy 2009-re nagy méretű gépek( a helyi újságban 747-eseket reklámoztak :D ) fognak oda/onnan közlekedni.Ez 10 éve lett volna.
Az üzemanyag tárolására szolgáló tartályokat jó sok pénzért bányászták ki úgy, hogy egy kisebb tó alakult ki a helyén.Ott van az aprontól délre.
A közelben amúgy van üzemanyag tárolására szolgáló létesítmény.A nagy vasútállomástól nyugatra a gazosban (47.79,20.55) van egy a mai napig őrzött kis terület, ott még van gázolaj, meg talán kerozin is.A repülőtér és az említett tároló közötti utat is a hadsereg húzta fel.
Semmilyen infrastruktúra nincs meg ahhoz, hogy onnan bármilyen repülőgépet lehessen üzemeltetni.Se áram, se víz nincs, se semmi.A betonból nem tudnál egy olyan összefüggő területet találni, amit aránylag rendbe lehetne hozni anélkül, hogy szét kéne verni az egészet.Szabad szemmel nem tűnik szörnyűnek, de azért akár a Gripen, akár egy A320 270-300 km/h-val érkezik, aminél egy egy centis bukkanó is nem kicsit rázza ki a sz@rt is az emberből.
Ha a helyi önkormányzatok(Mezőkövesd, Mezőkeresztes, Szentistván) hamarabb gondolkoznak mint Debrecenben, akkor ma Mezőkövesd lenne azon a szinten, ahol most Debrecen van.De ez a hajó ott és akkor elment.elsősorban a helyi önkormányzatok alkalmatlansága miatt nem lett semmi soha az egészből.Volt, hogy 1 millió forintért adták el az egész területet valami vállalkozónak vagy 5-6 éve.Abból se lett semmi.
A helyzet az, hogy még a miskolci sportrepülősök is a helyi önkormányzatok hozzá nem értése miatt nem tudnak odamenni.Több repülőklub próbálkozott már elérni, hogy üzemelhessenek onnan, de valamelyik önkormányzat mindig megmakacsolta magát és kútba esett a dolog.Nem beszélve a hisztis vénaszonyokról és egyéb jajgatókról, akik már-már azt hiszik a Heathrow költözne be oda.Nekik meg szavazati joguk van, tehát ki kell őket szolgálnia a helyi politikusoknak.
Különben a driftes videót nem véletlenül tettem be. Az, hogy koszos, poros meg helyenként gazos, az egy dolog, de a 60-70-nel keresztben közlekedő driftelő autók nagyon komoly gondban lennének, ha komoly szintbeli különbségek lennének a diletációknál. Konkréten menne az orsó, de nagyon durván.
Én azon a véleményen vagyok, amin rudi, hogy szerintem sokkal kevesebb energia és pénz ráfordítással lehetne belőle szükség repteret pattintani belőle, mint azt sokan gondolják.
Ami pedig a kínai vonalat illeti. Tállai papa nagyon komolyan rá van/volt azért erre az ügyre csavarodva, mert 2016-ban.
 
És mire lenne ez elég? Semmire. Mert 600 méteren max. fél keróval fegyvertelnül szállna fel, de még a fegyvergerendákat is le kéne venni.

Megint dol... 800 meteren felszall, ujrafegyverezve stb.
Tenyleg meg kellene nezned azt a YT videot, amirol beszelunk, linkelunk honapok ota...


Egy egyszázados légierőnek nincs pénz n+1 üres repteret üzemeltetni főleg azt, ami soha nem volt magyar. Ez pont olyan szovjet tartalék reptér volt, mint ahova a Koalíciós gépek települtek 1990-ben Szaúd-Arábiában sátorvárosokkal. Kb. egy betoncsík minimális vagy 0 közeli infrastruktúrával egy valódi üzemelő és használt reptérhez képest.

Latom, elveszett a fonal utkozben, mint szokasosan... a tema abbol indult, hogy megprobaltuk elmagyarazni nektek, hogy 1. igen, egy konfliktus eseten Magyarorszag eseten csakis dispersed legieronek van eselye tulelni, raadasul a Gripen zsenialisan erre oett tervezve, orszaguti leszallasra es 10 perces ujafegyverzeare es -tankolasra 2. ahhoz, hogy legalabb egy szazad tulelje igy az elso 2 napot ugye kell minimum 30-40 gepes indulo legiero 3. nem, nem jol tudod, szinte mindenben rossz infokat hintesz rendlivul magabiztosan es rendszeresen, ezt mar sokszor bebizonyitottuk.
 
Megint dol... 800 meteren felszall, ujrafegyverezve stb.
Tenyleg meg kellene nezned azt a YT videot, amirol beszelunk, linkelunk honapok ota...




Latom, elveszett a fonal utkozben, mint szokasosan... a tema abbol indult, hogy megprobaltuk elmagyarazni nektek, hogy 1. igen, egy konfliktus eseten Magyarorszag eseten csakis dispersed legieronek van eselye tulelni, raadasul a Gripen zsenialisan erre oett tervezve, orszaguti leszallasra es 10 perces ujafegyverzeare es -tankolasra 2. ahhoz, hogy legalabb egy szazad tulelje igy az elso 2 napot ugye kell minimum 30-40 gepes indulo legiero 3. nem, nem jol tudod, szinte mindenben rossz infokat hintesz rendlivul magabiztosan es rendszeresen, ezt mar sokszor bebizonyitottuk.

(Az első két nap túléléséhez kell 30-40 gép) Melyik lehetséges ellenféllel számoltál?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Különben a driftes videót nem véletlenül tettem be. Az, hogy koszos, poros meg helyenként gazos, az egy dolog, de a 60-70-nel keresztben közlekedő driftelő autók nagyon komoly gondban lennének, ha komoly szintbeli különbségek lennének a diletációknál. Konkréten menne az orsó, de nagyon durván.
Én azon a véleményen vagyok, amin rudi, hogy szerintem sokkal kevesebb energia és pénz ráfordítással lehetne belőle szükség repteret pattintani belőle, mint azt sokan gondolják.
Ami pedig a kínai vonalat illeti. Tállai papa nagyon komolyan rá van/volt azért erre az ügyre csavarodva, mert 2016-ban.

Helyenként több centis hézagok vannak a futópályán.Arrafelé nem drifteltek, mert nekik se tetszene a végeredmény.Tudjuk, hogy a Gripenek így is érzékenyek a futópálya állapotára.Próbálj meg 30-al végigmenni egy macskaköves úton, aztán menj rajta végig 60-al is.bár 120-al kéne menni kb, hogy megfelelő legyen az arány a Lada és a Gripen között, csak 120 már nem túl legális ott, ahol ma macskakövet találni Magyarországon.Mondjuk a 60 se, de érted mire gondolok szerintem.Mezőkövesd csak a helyi politika szerint repülőtér, a gyakorlatban egy betoncsík ami Ladának oké, Saabnak (hacsak nem négykerekű) nem jó.
 
Kunmadarason a kifutó mellett van egy ilyen parkolókban szokásos likacsos betonelemekkel fedett pótkifutó, térdig érő fűvel álcázva. Amikor bukdácsoltam rajta, kiváncsi is voltam, vajon mi tudna ide leszállni?. Saccra 70 centis kerekek kellenének hozzá.
 
Én amikor tavaly a RIATon beszéltem a svéd pilótával, ő azt mondta, hogy mindkét rakétának meg van a maga jó tulajdonsága. Szerintem van értelme a párhuzamos üzemeltetésnek. Óriási taktikai rugalmasságot adhat.

Ha nem is sokat, csak 30 darabot vennénk Meteorból, már az hatalmas ugrás lenne előre légiharcászkodásban. Mármint megtartva az AMRAAMokat.
 
Ha nem is sokat, csak 30 darabot vennénk Meteorból, már az hatalmas ugrás lenne előre légiharcászkodásban. Mármint megtartva az AMRAAMokat.

Lehet, hogy a döntéshozók már a 2026 utáni F-35-ben gondolkoznak és van egy olyan érzésem, hogy az Amerikaiak nem fogják az F-35-höz integrálni a Meterort.