https://pt.wikipedia.org/wiki/João_Coutinho,_capitão_de_ArzilaAnnyira azért nem jó fudbalista,hogy hajót nevezzenek el róla.

Ő az ük-ük-üköregapja Toto Cutugnonak.https://pt.wikipedia.org/wiki/João_Coutinho,_capitão_de_Arzila
![]()
Többen is viselték, viselik ezt a nevet, nem a focistáról kapta a hajó-osztály a nevét.![]()

![]()
![]()
Épül az első PPA, Pattugliatore Polivalente d'Altura (Offshore Multipurpose Patrol Ship) olasz fregatt, az első a hétből (+3 opció). Érdekes hajóorr kialakítás.
https://en.wikipedia.org/wiki/PPA,_Pattugliatori_Polivalenti_d'Altura
Tiszta Star Trek lesz a híd.
Nem lehet szonárt beleépíteni...Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
Szerintem a hajótest által keltett zajt igyekszenek csökkenteni, hogy nehezebb legyen meghallani, de talán még fontosabb, hogy a hajó hatékonyabban tudjon hallgatózni.Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
Lehet, csak nem érdemes. Ahhoz hogy értelmezhető méretű felületű és hatékonyságú szonárrendszert építsenek be, nagyon közel kellene menni a hajócsavarok által keltett zavarhoz.Nem lehet szonárt beleépíteni...
Szerintem a hajótest által keltett zajt igyekszenek csökkenteni, hogy nehezebb legyen meghallani, de talán még fontosabb, hogy a hajó hatékonyabban tudjon hallgatózni.
Lehet, csak nem érdemes. Ahhoz hogy értelmezhető méretű felületű és hatékonyságú szonárrendszert építsenek be, nagyon közel kellene menni a hajócsavarok által keltett zavarhoz.
Vagy lehet továbbra is előre helyezni, de erősen csökkentett hatékonysággal.
Bár nem kicsi ladik most utánaolvasva. 132 méter, lehet nem is olyan kicsi ott a hely mint tűnt elsőre, bár ritka aránytalan hajó.
Egy 2019-ben vízrebocsátott fregatt hajótest alakját szerintem ne hasonlítsuk 2. VH tengeralattjárókhoz. A zajcsökkentés egy tipp volt.Ebben nekem az az érdekes, hogy a német Type-XXI hajótest után volt egy Albacore ami jelentősen csökkentette a kiadott zajt.
Namost ez a forma emlékeztet a Type VII tengeralattjárókra amik nem voltak hatékonyak a kialakítás kapcsán sem, még annyira sem mint a XXI.
Persze ennél bonyolultabb a sztori, de érdekes.
Amúgy miért lenne ettől kevesebb a hajótest által keltett zaj, illetve miért tud ő jobban hallgatózni?
Ahogy én gondolom;
egy csepp/körte-forma mivel sokkal egyenletesebb áramlást kelt ezért a teljes 360 fokos tartományban kisebb háttérzajt kelt mint egy olyan forma ami alapvetően a két oldalra erősebb áramlást kelthet (azt kelt?).
Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
Tudom, csak arra utaltam ha a hajó orrában esetleg nincs elég hely, akkor hátrébb kerülhet a szonár -> közelebb a hajógépekhez és a hajócsavarhoz -> több interferencia.Az orrába nem fér szonár csak az oldalára.De én az orrárról beszélek.
Csak áramlástanilag gondoltam az összehasonlítást a vízvonal alatti részre.Egy 2019-ben vízrebocsátott fregatt hajótest alakját szerintem ne hasonlítsuk 2. VH tengeralattjárókhoz. A zajcsökkentés egy tipp volt.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..