Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://pt.wikipedia.org/wiki/João_Coutinho,_capitão_de_ArzilaAnnyira azért nem jó fudbalista,hogy hajót nevezzenek el róla.
Ő az ük-ük-üköregapja Toto Cutugnonak.https://pt.wikipedia.org/wiki/João_Coutinho,_capitão_de_Arzila
Többen is viselték, viselik ezt a nevet, nem a focistáról kapta a hajó-osztály a nevét.
Épül az első PPA, Pattugliatore Polivalente d'Altura (Offshore Multipurpose Patrol Ship) olasz fregatt, az első a hétből (+3 opció). Érdekes hajóorr kialakítás.
https://en.wikipedia.org/wiki/PPA,_Pattugliatori_Polivalenti_d'Altura
Nem lehet szonárt beleépíteni...Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
Szerintem a hajótest által keltett zajt igyekszenek csökkenteni, hogy nehezebb legyen meghallani, de talán még fontosabb, hogy a hajó hatékonyabban tudjon hallgatózni.Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
Lehet, csak nem érdemes. Ahhoz hogy értelmezhető méretű felületű és hatékonyságú szonárrendszert építsenek be, nagyon közel kellene menni a hajócsavarok által keltett zavarhoz.Nem lehet szonárt beleépíteni...
Szerintem a hajótest által keltett zajt igyekszenek csökkenteni, hogy nehezebb legyen meghallani, de talán még fontosabb, hogy a hajó hatékonyabban tudjon hallgatózni.
Lehet, csak nem érdemes. Ahhoz hogy értelmezhető méretű felületű és hatékonyságú szonárrendszert építsenek be, nagyon közel kellene menni a hajócsavarok által keltett zavarhoz.
Vagy lehet továbbra is előre helyezni, de erősen csökkentett hatékonysággal.
Bár nem kicsi ladik most utánaolvasva. 132 méter, lehet nem is olyan kicsi ott a hely mint tűnt elsőre, bár ritka aránytalan hajó.
Egy 2019-ben vízrebocsátott fregatt hajótest alakját szerintem ne hasonlítsuk 2. VH tengeralattjárókhoz. A zajcsökkentés egy tipp volt.Ebben nekem az az érdekes, hogy a német Type-XXI hajótest után volt egy Albacore ami jelentősen csökkentette a kiadott zajt.
Namost ez a forma emlékeztet a Type VII tengeralattjárókra amik nem voltak hatékonyak a kialakítás kapcsán sem, még annyira sem mint a XXI.
Persze ennél bonyolultabb a sztori, de érdekes.
Amúgy miért lenne ettől kevesebb a hajótest által keltett zaj, illetve miért tud ő jobban hallgatózni?
Ahogy én gondolom;
egy csepp/körte-forma mivel sokkal egyenletesebb áramlást kelt ezért a teljes 360 fokos tartományban kisebb háttérzajt kelt mint egy olyan forma ami alapvetően a két oldalra erősebb áramlást kelthet (azt kelt?).
Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
Tudom, csak arra utaltam ha a hajó orrában esetleg nincs elég hely, akkor hátrébb kerülhet a szonár -> közelebb a hajógépekhez és a hajócsavarhoz -> több interferencia.Az orrába nem fér szonár csak az oldalára.De én az orrárról beszélek.
Csak áramlástanilag gondoltam az összehasonlítást a vízvonal alatti részre.Egy 2019-ben vízrebocsátott fregatt hajótest alakját szerintem ne hasonlítsuk 2. VH tengeralattjárókhoz. A zajcsökkentés egy tipp volt.