A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Egyebkent pont annyi
Ha éles helyzetben mozgásban vagytok ez nem igaz. Akkor ami pár nap átvészeléséhez szükséges az veletek együtt a járműben/vön lakik. Lőszer, víz, ennivaló, pár kanna üzemanyag, mindenkinek a személyes cuccai.
Kszksz bol kszk szbe voltam v4 hcsp vel tuzdelve egyeb kesszenlettel cifrazva /mimdig voltam valamibe mert nem nagyon jartam haza.../ bekebe minden jarmu egy bizomyos anyagvsoportot szallot csak... Haborus helyzetbe pk donti el 100% ba. Ha ahogy e!elkedik a riasztasi szint.., katasztrofa helyzetbe is... Van egy eloiras hogy bekeben hogy kell de olyan nincs kobevesve hogy szint emelkedes esetebe pontosan hogy kell osszeallitani.... /ameik pk valtoztatni kivanta a pakolas modjat az paranvskihirdetes utan minket errol mindig tajekoztatott ameik nem az termeszetesen nem emlitette monologjaba....
 
Azt, hogy Spartan, KC és C130 játszik. KC lett kiválasztva, de megy a tengerentúli nyomás a Herkire. Ennyi. A400M-ről csak álmodozni lehet, de -szerintem- nálunk ennek a típusnak egyáltalán nincs realitása.

Egy herki kb mennyi ido alatt johet le a gyartosorrol?
 
Volt egy pkm az mimdigbaztmomdta hogy a teherautok megpakolasanak mikentjebe modjaba szabadkezet adok... :D /felolem pakoljak ahogy akarjak b.szak meg csak legyen fent minden amimek fent kell lennie :D / de a tobseg nem ilyen bolt :)
 
Nem az számít, hanem hogy hányadikok lennénk a megrendelők sorában.

Nyilvan es meg plusz x feltetel is van. Ezert a kerdes a nalam informaltabbaktol..
A franciaknak kozel ket evet kellett varni az elso darabra, fel evvel kesobb jott a masodik.
Ez alapjan 2021 kozepere itt lehetne az elso gep. Kc-nel vki 2023at emlitett , bar nem remlik a mogottes feltetelezes. Persze ez csak egy aspektusa a dealnek.

Az, hogy a herky mar itt lehetne, ha akarnank, talan kicsit nagyvonalu gondolat. Biztos vagyok benne h tudnak olyan ajanlatot adni, ami elgondolkodtatja a kormanyzatot. Es hatha nem nyomasgyakorolva, hanem szamunkra kedvezo alkudozassal.
 
Nyilvan es meg plusz x feltetel is van. Ezert a kerdes a nalam informaltabbaktol..
A franciaknak kozel ket evet kellett varni az elso darabra, fel evvel kesobb jott a masodik.
Ez alapjan 2021 kozepere itt lehetne az elso gep. Kc-nel vki 2023at emlitett , bar nem remlik a mogottes feltetelezes. Persze ez csak egy aspektusa a dealnek.

Az, hogy a herky mar itt lehetne, ha akarnank, talan kicsit nagyvonalu gondolat. Biztos vagyok benne h tudnak olyan ajanlatot adni, ami elgondolkodtatja a kormanyzatot. Es hatha nem nyomasgyakorolva, hanem szamunkra kedvezo alkudozassal.

Van ott nyomásgyakorlás is nem csak kedvező ajánlat.
 
Egyetértve a fentiekkel...a buszos csapatszállítás szerintem csak békeidőben működőképes. Egy háborúban kicsit karcos lenne busszal a frontvonalig szállítani a katonákat. Az APC kategória szerintem azért kell hogy
- legyen jármű ami nem harcol (nem állítod szembe az ellenséggel) hanem hordja a katonákat, lőszert, sebesülteket a frontvonal és a hátország között úgy hogy működőképes marad akkor is ha közben néhány becsapódó gránát repesz vagy AK sorozat eltalálja;
- legyen egy védett hordozó platformja a frontvonal közelében speciális feladatokat ellátó szakiknak (vegyi és EW felderítő, híradós, parancsnoki központ, sebesült szállító, stb..)
- legyen ABV védett, vagyis ha a katonák beülnek és magukra csukják az ajtót, vehessék le a gázállarcot legalább addig amíg bent tartózkodnak.
Azért kellene minél több kerék - több mint 4 - hogy ne jöjjön zavarba ha le kell hajtani a kiépített utakról és dagonyázni kell egy felázott szántóföldön


Kabulban kaia bázison pakisztáni civil gyerek álltal vezetett amerikai iskolabusz vitte a váltást.

Majdnem 1 szakaszt a 2 távolabbi kapuhoz.
Ezt úgy, hogy a tábort volt,hogy bm21es rakétákkal lőtték.
Ha az telibeveri a buszt, jòéjszakát mindenkinek.
Vagy a reptér egy részén afgán őrök voltak a tornyokba. Ha az végigvereti a buszt pkmmel, hiába van rajtunk mellény, pár posztomusz előléptetés keletkezett volna.

Mindezt úgy, hogy ott álltak a maxxprok. De csak x naponta cseréltük a kapun lévőket. Azt is visszatankolás céljából, mert a kapunlévőket szolgálatonként járattuk.

Az ok. Üzemanyagspórolás!

Remélem a járművek mellé egyrészt eszet is osztanak. Másrészt lessz pénz tankolni,szervízelni. Különben megvehetünk bármit fölös.
Szerencsére a hindeknél azt látom nem csak habokra újították fel őket. Úgyhogy lehet van pozitív gondolkodásbeli változás.
 
Kabulban kaia bázison pakisztáni civil gyerek álltal vezetett amerikai iskolabusz vitte a váltást.

Majdnem 1 szakaszt a 2 távolabbi kapuhoz.
Ezt úgy, hogy a tábort volt,hogy bm21es rakétákkal lőtték.
Ha az telibeveri a buszt, jòéjszakát mindenkinek.
Vagy a reptér egy részén afgán őrök voltak a tornyokba. Ha az végigvereti a buszt pkmmel, hiába van rajtunk mellény, pár posztomusz előléptetés keletkezett volna.

Mindezt úgy, hogy ott álltak a maxxprok. De csak x naponta cseréltük a kapun lévőket. Azt is visszatankolás céljából, mert a kapunlévőket szolgálatonként járattuk.

Az ok. Üzemanyagspórolás!

Remélem a járművek mellé egyrészt eszet is osztanak. Másrészt lessz pénz tankolni,szervízelni. Különben megvehetünk bármit fölös.
Szerencsére a hindeknél azt látom nem csak habokra újították fel őket. Úgyhogy lehet van pozitív gondolkodásbeli változás.
Azóta kicsit több a pénz. Ennyi az egész.
 
Nyilvan es meg plusz x feltetel is van. Ezert a kerdes a nalam informaltabbaktol..
A franciaknak kozel ket evet kellett varni az elso darabra, fel evvel kesobb jott a masodik.
Ez alapjan 2021 kozepere itt lehetne az elso gep. Kc-nel vki 2023at emlitett , bar nem remlik a mogottes feltetelezes. Persze ez csak egy aspektusa a dealnek.

Az, hogy a herky mar itt lehetne, ha akarnank, talan kicsit nagyvonalu gondolat. Biztos vagyok benne h tudnak olyan ajanlatot adni, ami elgondolkodtatja a kormanyzatot. Es hatha nem nyomasgyakorolva, hanem szamunkra kedvezo alkudozassal.

Meg lehetett volna rendelni két évvel ezelőtt is. Hárommal is. Évi egy gép belefért volna.
 
Ha éles helyzetben mozgásban vagytok ez nem igaz. Akkor ami pár nap átvészeléséhez szükséges az veletek együtt a járműben/vön lakik. Lőszer, víz, ennivaló, pár kanna üzemanyag, mindenkinek a személyes cuccai.

Ez régen is így volt, gyakorlatokon mi is alkalmaztuk. Azonban minden századnak volt egy úgynevezett, század anyagos kocsija. Ami egy Ural volt általában. Valamivel a század mögött haladt, vagy volt. Szállította a málhazsákokat, mert a BMP-be nem fért be. Illetve ennivalót, vizet, lőszert is ha kellett. Bár a legtöbb cucc bent volt a harcjárműbe, vízzel konzervekkel, a lőszerrel együtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Ez régen is így volt, gyakorlatokon mi is alkalmaztuk. Azonban minden századnak volt egy úgynevezett, század anyagos kocsija. Ami egy Ural volt általában. Valamivel a század mögött haladt, vagy volt. Szállította a málhazsákokat, mert a BMP-be nem fért be. Illetve ennivalót, vizet, lőszert is ha kellett. Bár a legtöbb cucc bent volt a harcjárműbe, vízzel konzervekkel, a lőszerrel együtt.
Dél afrikai megoldás
ratel_logistics_l2.jpg
130206-126004a9d3064a31dd22aed8e389dd45.jpg

e48b736df49ce5fb9870cd127a60878e.jpg

A harcjármű család része a logisztikai jármű,páncélvédett és együt haladhat a csapatokkal.(bár az irások egyik fele szerint csak prototius volt,a másik fele szerint meg bevetették Angolában és bevált.Utóbbit támasztja alá,hogy kubai irásban is emlitik,hogy találkoztak vele)
1 jármű elvileg 1gépesitett szakaszt tudott ellátni,üzemanyagtol a wc papirig 2x-i feltöltéssel.
 
Dél afrikai megoldás
ratel_logistics_l2.jpg
130206-126004a9d3064a31dd22aed8e389dd45.jpg

e48b736df49ce5fb9870cd127a60878e.jpg

A harcjármű család része a logisztikai jármű,páncélvédett és együt haladhat a csapatokkal.(bár az irások egyik fele szerint csak prototius volt,a másik fele szerint meg bevetették Angolában és bevált.Utóbbit támasztja alá,hogy kubai irásban is emlitik,hogy találkoztak vele)
1 jármű elvileg 1gépesitett szakaszt tudott ellátni,üzemanyagtol a wc papirig 2x-i feltöltéssel.
A Rába VZF lett volna hivatott ezt a szerepet betölteni, csakhát még elég erőteljes újragondolásra szorul.
 
Dél afrikai megoldás
ratel_logistics_l2.jpg
130206-126004a9d3064a31dd22aed8e389dd45.jpg

e48b736df49ce5fb9870cd127a60878e.jpg

A harcjármű család része a logisztikai jármű,páncélvédett és együt haladhat a csapatokkal.(bár az irások egyik fele szerint csak prototius volt,a másik fele szerint meg bevetették Angolában és bevált.Utóbbit támasztja alá,hogy kubai irásban is emlitik,hogy találkoztak vele)
1 jármű elvileg 1gépesitett szakaszt tudott ellátni,üzemanyagtol a wc papirig 2x-i feltöltéssel.

Teljesen jogos. Együtt halad. Csupán nekünk, de lehet akkoriban másnak sem volt más logisztikára, mint teherautó. Ami ma is létezik minden haderőben persze. De századonként mindenképp kellene egy ilyen páncélozott szállító, ami a század cuccait viszi utánuk és kézifegyverek és repeszek ellen védett.
 
A Rába VZF lett volna hivatott ezt a szerepet betölteni, csakhát még elég erőteljes újragondolásra szorul.
VZF régen is volt,Ural meg DAC alvázon.DACot kidobták,azt nem csodálom,mindenki átkozta.Álitólag baromi szar volt.Szerencsére én kihagytam-volt helyette MAZ.Azok is extraszarok voltak
 
Ez régen is így volt, gyakorlatokon mi is alkalmaztuk. Azonban minden századnak volt egy úgynevezett, század anyagos kocsija. Ami egy Ural volt általában. Valamivel a század mögött haladt, vagy volt. Szállította a málhazsákokat, mert a BMP-be nem fért be. Illetve ennivalót, vizet, lőszert is ha kellett. Bár a legtöbb cucc bent volt a harcjárműbe, vízzel konzervekkel, a lőszerrel együtt.

Persze, ez így logikus. Normális harcjármű esetén a málhazsákot is lehet rögzíteni, elpakolni valahova. Az iraki invázió elején, mikor még mozgásban voltak a csapatok, az összes amerikai jármű úgy nézett ki, mint a cigánykaraván.
1837145SN005_STORM.jpg
1.jpg
DM-SD-04-12050.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and borisz
Persze, ez így logikus. Normális harcjármű esetén a málhazsákot is lehet rögzíteni, elpakolni valahova. Az iraki invázió elején, mikor még mozgásban voltak a csapatok, az összes amerikai jármű úgy nézett ki, mint a cigánykaraván.
1837145SN005_STORM.jpg
1.jpg
DM-SD-04-12050.jpg
Csak kicsit szar, ha végigverik PCT/Gyújtóval a gép oldalát és megeszi az összes cuccod a fene.
 
Teljesen jogos. Együtt halad. Csupán nekünk, de lehet akkoriban másnak sem volt más logisztikára, mint teherautó. Ami ma is létezik minden haderőben persze. De századonként mindenképp kellene egy ilyen páncélozott szállító, ami a század cuccait viszi utánuk és kézifegyverek és repeszek ellen védett.
m113-al-qaswa-image01.jpg

6060.jpg

New_condor_logistic_support_001.jpg

Persze,hogy volt.A Ratel Log a célirányos kialakitásával tűnik ki közűlük.