Nálunk lenne értelme BVS10 Viking és hasonló, csuklós-lánctalpas járművek rendszeresítésére? Akár PSzH akár spec. feladatra?
Nem,nincs itt olyan terep ami indokolná.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nálunk lenne értelme BVS10 Viking és hasonló, csuklós-lánctalpas járművek rendszeresítésére? Akár PSzH akár spec. feladatra?
Ez úgy néz ki mint a szegény ember Griffonja.Egy - szerintem - érdekes cikk arról rról miért is rendeli a Finn hadsereg a PROTOLAB PMPV járművet.
![]()
Lelövöm a poént: piszkos anyagiak. Bár elismerik hogy a 6x6-os Patria a legjobb, de az még a Finneknek is túl drága ahhoz hogy komolyabb számban rendeljék és lecseréljék vele az összes kiöregedő APC-jüket.
Kellett egy olcsóbb megoldás...
Segíts ki , csak hobbiból írkàlok ide... Példa: - Hortobàgyi halastavak környéke . 202x évet írunk . Tankok ,Ifv-k küzdenek Màrcius közepén az aszfaltól 26km-re . 100 mm csapadék esett múlt héten, tengelyig érő szikes iszap ,tócsák keréknyomok mindenfelé... Oda kéne bevinni egy 25-35 tonnàs kerekenek az utànpótlàst ... ??? Hàààt Mg-be dolgozok egy gumihevederes Cat-al , làttam màr ezt azt a bànyàba is , de én nem sok pénzt tennék a kerekesre. Ellenben vàrosi körülményekre , útra ok!Boxert vagy Patriát.Egy APC-nek nem kell lánctalp(lehet de egyáltalán nincs rá szüksége).
Segíts ki , csak hobbiból írkàlok ide... Példa: - Hortobàgyi halastavak környéke . 202x évet írunk . Tankok ,Ifv-k küzdenek Màrcius közepén az aszfaltól 26km-re . 100 mm csapadék esett múlt héten, tengelyig érő szikes iszap ,tócsák keréknyomok mindenfelé... Oda kéne bevinni egy 25-35 tonnàs kerekenek az utànpótlàst ... ??? Hàààt Mg-be dolgozok egy gumihevederes Cat-al , làttam màr ezt azt a bànyàba is , de én nem sok pénzt tennék a kerekesre. Ellenben vàrosi körülményekre , útra ok!
Természetesen ilyen esetben a láncos előnyösebb.Segíts ki , csak hobbiból írkàlok ide... Példa: - Hortobàgyi halastavak környéke . 202x évet írunk . Tankok ,Ifv-k küzdenek Màrcius közepén az aszfaltól 26km-re . 100 mm csapadék esett múlt héten, tengelyig érő szikes iszap ,tócsák keréknyomok mindenfelé... Oda kéne bevinni egy 25-35 tonnàs kerekenek az utànpótlàst ... ??? Hàààt Mg-be dolgozok egy gumihevederes Cat-al , làttam màr ezt azt a bànyàba is , de én nem sok pénzt tennék a kerekesre. Ellenben vàrosi körülményekre , útra ok!
Nem kalandozott el. Jelenleg is fegyverkezik, ez szolgál releváns cáfolatul. De nem egymás ellen az európa országok.Én pedig azt látom,hogy az európai gondolkodás elkalandozott valamilyen álomvilágba amiből óriási pofonokkal ébreszti(ébresztené)a valóság.
Félre értettél ... 25-35 tonna egy 8*8 üzemi súlya , katonàkat akar bevinni a harctérre... Nem lőszer szàllítmànyra gondoltam.Nem kell annyira megpakolni.Ha 2×fordulsz akkor 2×fordulsz.Ez sajnos ilyen.Az utánpótlás sokkal többet halad járható úton mint járhatatlanon ezert nem is az utóbbira van felkészítve.
Hát eleve egy APC-vel nem mész oda a tankokhoz, hanem a legközelebbi biztonságos terepfedezetig.Félre értettél ... 25-35 tonna egy 8*8 üzemi súlya , katonàkat akar bevinni a harctérre... Nem lőszer szàllítmànyra gondoltam.
Viktornak volt erre egy mondása. Valami olyasmi hogy " ne Azt nezd amit mondok hanem..."
Segíts ki , csak hobbiból írkàlok ide... Példa: - Hortobàgyi halastavak környéke . 202x évet írunk . Tankok ,Ifv-k küzdenek Màrcius közepén az aszfaltól 26km-re . 100 mm csapadék esett múlt héten, tengelyig érő szikes iszap ,tócsák keréknyomok mindenfelé... Oda kéne bevinni egy 25-35 tonnàs kerekenek az utànpótlàst ... ??? Hàààt Mg-be dolgozok egy gumihevederes Cat-al , làttam màr ezt azt a bànyàba is , de én nem sok pénzt tennék a kerekesre. Ellenben vàrosi körülményekre , útra ok!
A vicc az , hogy Német motor és erőàtvitel van bennük (minta Pumàban ) , szóval ha a megbízhatósàga xar , akkor a Puma is xar...Amúgy annyira ugyan az az ASCOD meg az Ajax, hogy másik torony van integrálva az alapjárműre. Minden másban (motor, erőátviteli rendszer, ugyan úgy skálázható a páncélzat) megegyezik.
Ok de ha 26km-re iszap van , akkor nyílvàn màr az aszfaltot elhagyva 10 méter múlva is.Hát eleve egy APC-vel nem mész oda a tankokhoz, hanem a legközelebbi biztonságos terepfedezetig.
Szerintem nem. Vagy legalább is nem az alap funkciójában. Az extrém körülmények közé van tervezve. Hegyivadászoknak, tajgára, sarkkörre, meg óriás dzsuvába. A mi infrastruktúránk nem igazán indokolná. Mondjuk múltkor láttam egy singapúri koppintást, és arról nagyon áradoztak...Nálunk lenne értelme BVS10 Viking és hasonló, csuklós-lánctalpas járművek rendszeresítésére? Akár PSzH akár spec. feladatra?
Hàt azzal nem igen történne ilyen probléma , az tuti. Bronco 3 az újabb vàltozat neve...Szerintem nem. Vagy legalább is nem az alap funkciójában. Az extrém körülmények közé van tervezve. Hegyivadászoknak, tajgára, sarkkörre, meg óriás dzsuvába. A mi infrastruktúránk nem igazán indokolná. Mondjuk múltkor láttam egy singapúri koppintást, és arról nagyon áradoztak...
Nem feltétlenül igaz. Pl. a SSangyong terepjáróiban (pl. Korando, Musso) a 90-es években a Mercedes-Benz motorjai voltak. Azért nem lettek Merci minőségű terepjárók - enyhén szólva sem.A vicc az , hogy Német motor és erőàtvitel van bennük (minta Pumàban ) , szóval ha a megbízhatósàga xar , akkor a Puma is xar...![]()
A Puma a tűzvezető rendszere miatt pontos, azt meg integrálhatod a másik gépágyúhoz és toronyhoz.A vicc az , hogy Német motor és erőàtvitel van bennük (minta Pumàban ) , szóval ha a megbízhatósàga xar , akkor a Puma is xar...A torony meg addig győz a teszteken , még marad a 30-as , mert ha ezt a 40 -es licencet veszik meg rà , akkor a Puma is pontatlan lesz
Nyílvàn a pàncélzatot nem lőtték telibe , hogy az Ascod vagy az Ajax mit bírna , de valszeg csak harmadik lenne a Namer és a Puma utàn....
Eleve az olyan helyet a nehéztechnika kerüli mint a tüzet.A vicc az , hogy Német motor és erőàtvitel van bennük (minta Pumàban ) , szóval ha a megbízhatósàga xar , akkor a Puma is xar...A torony meg addig győz a teszteken , még marad a 30-as , mert ha ezt a 40 -es licencet veszik meg rà , akkor a Puma is pontatlan lesz
Nyílvàn a pàncélzatot nem lőtték telibe , hogy az Ascod vagy az Ajax mit bírna , de valszeg csak harmadik lenne a Namer és a Puma utàn....
A bmp 3 , t90 , vityaz trió nem biztos megilyed a helytől , mikor olyan helyen születtekEleve az olyan helyet a nehéztechnika kerüli mint a tüzet.
A takonyban az orosz technika is elakad.A bmp 3 , t90 , vityaz trió nem biztos megilyed a helytől , mikor olyan helyen születtek![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..