A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
759
918
93
Nem feltétlenül igaz. Pl. a SSangyong terepjáróiban (pl. Korando, Musso) a 90-es években a Mercedes-Benz motorjai voltak. Azért nem lettek Merci minőségű terepjárók - enyhén szólva sem.
Az saját koreai motor volt,csak ugyanannyi literes mint a merci motor innen gondolják sokan,hogy ugyan az. Régen olvastam erről,de talán a henger szám se volt ugyanaz.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Azokból főleg a szovjetek gyártottak sokat. Lánctalpas viszonylag modern pszh az jelenleg mi van? Mármint Nato-n belül gyártva? A görög Kentaur vagy lengyel valami proto?
A szovjetek elég kevés lánctalpas PSZH-t gyártottak, inkább amerikára volt jellemző. Az első a BTR-50-es volt, de az sosel lett igazán sikeres. Drága is volt, meg ergonómiailag sem volt valami jó. Viszont ami igazán jól sikerült és úgy érzem, hogy a keleti tömb legjobb PSZH-ja volt az a MT-LB.
De, hogy a kérdésre válaszoljak, hogy mi is van NATO-n belül:
Lehet, hogy elgondollkodtam volna a svéd CV90 rendszeresítésén, mivel annak van PSZH változata is. Akkor a nehézdandár kapta volna a gyalogsági harcjárművet és a könnyű meg a PSZH-t. A mindenféle támogató jármű is ilyen alapokon lehetett volna.
http://www.military-today.com/apc/cv90_armadillo.htm
Ezen kívül ami szerintem még szóba jöhetne az vagy a német Marderből kifejlesztett PSZH
http://www.military-today.com/apc/marder_evolution_apc.htm
vagy az új fejlesztésű G5
http://www.military-today.com/apc/g5.htm
Ami még nagyon tetszik az az új amerikai PSZH, amit a Bradleyből fejlesztettek. Ezekkel fogják váltani az M113-okat. Családelvűséget itt is messzemenően figyelembeveszik. A Bradley M2/3, a PSZH változat meg egy csomó egyébb jármű (M270 MLRS ugyanolyan motorikus részt kap).
http://www.military-today.com/apc/turretless_bradley.htm
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 047
113
Egyrészt a válaszhoz rosszul választottam meg az idézeteket, másrészt nagyjából ugyanazt írtam le, mint amit te is ebben:

A lánctalpasok által is nehezen járható területet nem kell a védelmi vonalam mögött tartani, hanem át kell engedni mint senki földjét, és később az ellenfél támadásánál természetes terepakadályként felhasználni ahhoz, hogy lelassítsam az ellenfél támadását.

Az ellenség sem fog támadni ha járhatatlan mert nem hülye hanem ellenség.Csak azért nem enged át senki területet mert átmenetileg járhatatln.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 047
113
Gyorsan hol? Terepen vagy műúton?

Műúton természetesen.Az APC-k feladatkörükből adódóan sokkal többet mozogbak jól járható utakon mint egy IFV.
Nagyon egyszerű példa: ha egy hegységben kell harcolnod gépesített csapatokkal(nem a legideálisabb terep nekik de azért nem elképzelhetetlen) oda nem nagyon éri meg IFV-t küldeni mert felesleges a jó terepjáró képesség hisz úgy sem tudsz lemenni az utakról az esetek döntő többségében.Emiatt ide jobban megéri APC-t küldeni mert legalább az gyorsan és sokkal kevesebb korlátozással képes utakon mozogni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Műúton természetesen.Az APC-k feladatkörükből adódóan sokkal többet mozogbak jól járható utakon mint egy IFV.
Nagyon egyszerű példa: ha egy hegységben kell harcolnod gépesített csapatokkal(nem a legideálisabb terep nekik de azért nem elképzelhetetlen) oda nem nagyon éri meg IFV-t küldeni mert felesleges a jó terepjáró képesség hisz úgy sem tudsz lemenni az utakról az esetek döntő többségében.Emiatt ide jobban megéri APC-t küldeni mert legalább az gyorsan és sokkal kevesebb korlátozással képes utakon mozogni.
Háááát, talán éppen ide lenne jó a lánctalp. Szűk hegyi utakon pont, hogy a lánctalp lenne a legjobb. Főleg, hogy helyben is meg lehet vele fordúlni. Környékbeli országok közül Románia az aki dedikált csapatszállítót fejlesztett a hegyivadászainak és történetesen az is lánctalpasra sikeredett.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 938
18 426
113
Műúton természetesen.Az APC-k feladatkörükből adódóan sokkal többet mozogbak jól járható utakon mint egy IFV.
Nagyon egyszerű példa: ha egy hegységben kell harcolnod gépesített csapatokkal(nem a legideálisabb terep nekik de azért nem elképzelhetetlen) oda nem nagyon éri meg IFV-t küldeni mert felesleges a jó terepjáró képesség hisz úgy sem tudsz lemenni az utakról az esetek döntő többségében.Emiatt ide jobban megéri APC-t küldeni mert legalább az gyorsan és sokkal kevesebb korlátozással képes utakon mozogni.

Hát nem biztos. Reziben hegyikiképzésen, a BMP simán ment minden úton és terepen. A bajai dandár lövészei voltak még ott, gumikerekes PSZH-val. Moccanni alig tudtak ott.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 047
113
Háááát, talán éppen ide lenne jó a lánctalp. Szűk hegyi utakon pont, hogy a lánctalp lenne a legjobb. Főleg, hogy helyben is meg lehet vele fordúlni. Környékbeli országok közül Románia az aki dedikált csapatszállítót fejlesztett a hegyivadászainak és történetesen az is lánctalpasra sikeredett.


Hát nem biztos. Reziben hegyikiképzésen, a BMP simán ment minden úton és terepen. A bajai dandár lövészei voltak még ott, gumikerekes PSZH-val. Moccanni alig tudtak ott.

Tényleg egy PSZH az összehasonlítási alap?

Meg azt se felejtsük el,hogy nem ártana el is férni azzal a járgánnyal vagy nem lenne baj,ha tudnád használni a hidakat.A 48 tonnás óriási Pumával elég nagy bajnban lenne az ember és bár a Boxer sem kicsi azért teljesen más kalap a Boxerhez képest.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Mi abkisebb a BMP-nél?
A MLVM
mlvm-divizia-a-4a-gemina.jpg
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 282
14 202
113
Csak engem zavar?
034d989f7a5bbdd8efa09bcbe9035862.jpg

Egy ünnepi alkalomra miért nem lehet annak megfelelően öltözködni?


Az egyik barátom volt amcsiban ejtőernyős és valami tiszthelyettes válogatón.
A végén valamelyiknek volt egy bankett.
Mondták díszegyenruha.
Ő mondta nekem tizedesként nincs.
Akkor civil.
Úgyhogy az ott lévő különböző nációk közül egyedül ő szégyenkezett farmerban.

No dehát ez nem tizedes szint. o_O