AIM-260 JATM - Joint Advanced Tactical Missile (USA)

Mivel a fegyverről eleget tudni már, saját topicba gyűlhetnek róla az infók:
https://www.thedrive.com/the-war-zo...l-require-a-custom-storage-bunker-at-hill-afb
Eleget? Nekem annyi jött eddig, hogy dolgoznak rajta.
  • A CUDA-val mi történt időközben? Mert akkor most két párhuzamos BVR AAM program fut? Ilyenre mikor volt utoljára példa? Talán soha.
  • Semmit nem írnak arról, hogy akkor ez AIM-120 méretű lesz-e vagy sem? Ez a 4++ gépeknek készül, hogy lenyomjanak más gépet, ahol a szárny alatt hasznosabb lehet a páros AIM-120 helyett egy nagyobb rakéta is? Mert az F-35 belső terének mérete erős korlátozó tényező. Viszont egy Super Hornet vagy F-15X (ha lesz) annál ilyen aggodalmak annyira nincsenek. Az F-15X pl. az aktivált két külső pilonon akár elvihet 300-400 kg-os rakétát is. Vagy az eggyel bentebb levő függesztőn pótos helyett, mert ASF feladatokra elég a CL pótos és a CFT készlete is.
  • A mérettől és tömegtől függ, hogy akkor ez most hagyományos rakéta hajtóműves lesz vagy a Meteor féle ramjet? Vagy kétfokozatú hagyományos?
  • Feldobja a kettős érzékelőt is, de semmi több, csak agyalás.
Kb. annyit tudni, hogy leírtak egy szinte semmire sem használható ökölszámot, hogy indítási távolság a mostani AIM-120 x2. És ennyit. A legalapvetőbb műszaki kérdésekről egy hang sincs.
 
Elismert a létezése, kapott típusjelzést, rendszeresítve lesz ha nem lesz műszaki probléma.
Ennyi egy topichoz szerintem elég... szépen le lehet követni majd később, mit tudtunk annó és mit akkor. A topicot az infók gyűjtőhelyének szántam, nem a kész raksi technikai leírásának - simán csak ide lehet gyűjteni majd minden új infót, nem az AMRAAM topicba offolni :D
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Mivel a fegyverről eleget tudni már, saját topicba gyűlhetnek róla az infók:

https://www.thedrive.com/the-war-zo...l-require-a-custom-storage-bunker-at-hill-afb

Csak átfutottam a cikket, de az alapján az AIM-260-at a 120-as hoz hasonlóra méretre tervezték, hogy elférjen, ahol a 120-as is. Viszont ezzel párhuzamosan fejlesztenek egy másik rakétát is, a kétfokozatú LREW-et, aminél nem csak esetleg lesz opció a 120-ashoz hasonló méret. És mintha az hit-to-kill lenne. CUDA?
 
Csak átfutottam a cikket, de az alapján az AIM-260-at a 120-as hoz hasonlóra méretre tervezték, hogy elférjen, ahol a 120-as is. Viszont ezzel párhuzamosan fejlesztenek egy másik rakétát is, a kétfokozatú LREW-et, aminél nem csak esetleg lesz opció a 120-ashoz hasonló méret. És mintha az hit-to-kill lenne. CUDA?

Van itt egy kis kavarás a nevekkel, az fix. Akkor egyszerűen:

JATM - lásd feljebb, AMRAAM utód. közepes hatótávolságú (új felosztás szerint közepes) AA fegyver, főleg repcsik ellen.

A CUDA az lényegében az USAF SACM (small advanced capabilities missile) programjára készült koncepció, mely lényegében egy kisméretű short range fegyó a jövőre - de nem igazán légiharcra, hanem aktív védelemre. Az NGAD/PCA inkább aktív védelemre számít a stealth/EW mellett, ahol az egyik vonal az SCAM a bejövő raksik ellen a lézerek után (amolyan AEGIS-Standard-CIWS a levegőben szituációt képzeld el, a Northrop ezt "védelmi hagyma" néven emlegeti). Ez a B-21-re is rákerül.

Az LREW az lényegében a Meteor/Phoenix kategória - long range AA, elvileg ez már az emlegetett ABM védelem eszköze lenne indítás utáni szakaszra (eddig még nem jutottam). Nagydarab, belső térben a vadászok nem vihetik.

Summa az, hogy a kínai/orosz új raksikra az USAF időben észbe kapott és mivel az AMRAAM már nem kizárólagos király, ráfeküdtek az utódra + az új koncepciókhoz az új fegyókra.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and beta
Van itt egy kis kavarás a nevekkel, az fix. Akkor egyszerűen:

JATM - lásd feljebb, AMRAAM utód. közepes hatótávolságú (új felosztás szerint közepes) AA fegyver, főleg repcsik ellen.

A CUDA az lényegében az USAF SACM (small advanced capabilities missile) programjára készült koncepció, mely lényegében egy kisméretű short range fegyó a jövőre - de nem igazán légiharcra, hanem aktív védelemre. Az NGAD/PCA inkább aktív védelemre számít a stealth/EW mellett, ahol az egyik vonal az SCAM a bejövő raksik ellen a lézerek után (amolyan AEGIS-Standard-CIWS a levegőben szituációt képzeld el, a Northrop ezt "védelmi hagyma" néven emlegeti). Ez a B-21-re is rákerül.

Az LREW az lényegében a Meteor/Phoenix kategória - long range AA, elvileg ez már az emlegetett ABM védelem eszköze lenne indítás utáni szakaszra (eddig még nem jutottam). Nagydarab, belső térben a vadászok nem vihetik.

Summa az, hogy a kínai/orosz új raksikra az USAF időben észbe kapott és mivel az AMRAAM már nem kizárólagos király, ráfeküdtek az utódra + az új koncepciókhoz az új fegyókra.
Csak az USAF?
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul
Volt már ilyen program 90 körül,az AAAM.Sparrow méret,Phonix hatótáv volt a célkitűzés.Azthiszem prototipusig sem jutott,törölték a nagy békelázban,sporolásban.Ha jol emlékszem torlósugaras,és ARH+IR kettős vezérlésű lett volna.
 
Volt már ilyen program 90 körül,az AAAM.Sparrow méret,Phonix hatótáv volt a célkitűzés.Azthiszem prototipusig sem jutott,törölték a nagy békelázban,sporolásban.Ha jol emlékszem torlósugaras,és ARH+IR kettős vezérlésű lett volna.
https://en.wikipedia.org/wiki/AIM-152_AAAM

A kettős érzékelő akkor még nagyon erős lett, nem túl reális a kor akkori szintjén, a sima ARH + ramjet is elég durva előny és elég lett volna. Ez a kb. a Meteor.
 
https://en.wikipedia.org/wiki/AIM-152_AAAM

A kettős érzékelő akkor még nagyon erős lett, nem túl reális a kor akkori szintjén, a sima ARH + ramjet is elég durva előny és elég lett volna. Ez a kb. a Meteor.
Ma viszont már megoldható,nem olyan nagy probléma-hacsak megint túl nem komplikálják a dolgokat.Elég lenne a régi terveket elővenni,és hozzáigazitani a mai fejlett technikához.Radaros részt AESA antennával+IR képalkotó+adatcsatorna.De lehet,ez túl snassz az ami technokrata kivánalmaknak
 
Ma viszont már megoldható,nem olyan nagy probléma-hacsak megint túl nem komplikálják a dolgokat.Elég lenne a régi terveket elővenni,és hozzáigazitani a mai fejlett technikához.Radaros részt AESA antennával+IR képalkotó+adatcsatorna.De lehet,ez túl snassz az ami technokrata kivánalmaknak
Ez gyakorlatilag teljes újratervezést jelent. Ez az "elővenni a régi terveket" szlogen annak nyerő, aki életében nem tervezett és gyártott semmit.

  • Ma szerinted az a fémmegmunkálási módszer és határ és az anyag, ami 30 éve? Nem. Tehát a teljes rakéta test szilárdsági méretezése mehet 0-ról. Ettől függ a tömege, amitől a HMZ erősen függ
  • Miért ragaszkodnál a formához, ha adott esetben a korszerűbb anyag megenged mást is?
  • Hogyan gyártanád ma az adott esetben elavult hajótanyagát?
  • Hogyan passzintod össze mindezt?
Ha azt a rakétát 30 évvel ezelőtti technológiai környezetre tervezték akkor kuka az egész. Max. aerodinamikai alapforma az, ami maradhat, de semmi más.

Az mai R-37-nek is semmi köze nincs ahhoz, ami 25+ évvel ezelőtt majdnem eljutott a sorozatgyártásig. Külsőre hasonló, de ennyi. Pont annyira rokona, mint az F-15X az F-15A-nak vagy a Szu-35BM a Szu-27Sz-nek. Külsőre. A burkolat alatt ég és föld.
 
Legyen meg itt is, hogy emlékezzünk rá...

Us Air Force több magas rangú tisztje,megerősítette hogy 2021-ben kezdődnek az éles tesztek,az AMRAAM váltótípusával,az AIM-260 JATM- el.

A Meteor hatótávolságát ígérik,ramjet nélkül,kettős érzékelő (radar+FLIR),és mindezt az AMRAAM méreteiben,hogy az F22 és F35 belső fegyvertereibe változtatás nélkül elférjen.

A program fő vállalkozója a Lockheed Martin,és idáig még egy fotó sem került elő a fegyverről,az amerikaiak mostanában,kizárják a nyilvánosságot a kritikus programokból.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
"The AIM-260 JATM, developed by Lockheed Martin, is designed to replace the AMRAAM and address next-generation threats. While production details remain confidential, the JATM is expected to enter service in the mid-2020s. With a range exceeding 190 kilometers, it is designed to provide enhanced capabilities against advanced threats, including countermeasures and electronic warfare. The JATM is expected to be a high-end, costly weapon that complements the more affordable ( :D ) and deployable AMRAAM.
"

https://armyrecognition.com/news/ae...aam-and-jatm-missiles-in-future-u-s-air-force
 
Lockheed took a charge of $410 million for a secret program in the Aeronautics unit and a $1.4 billion charge on a secret munition being developed by the company’s Missiles and Fire Control unit.

Industry experts speculated that the program in question may be the AIM-260 Joint Advanced Tactical Missile (JATM), the successor to the AIM-120 AMRAAM. The JATM—a very long-range air-to-air missile meant to restore parity with China’s long-range missiles—was supposed to become operational in 2022 or 2023, but the Air Force has steadfastly resisted providing any public information about its progress. Service officials have only acknowledged that the weapon entered testing in 2023.