A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)

Tatra katonai teherautókat most is szerelnek 408 lóerős Paccar motorral, 410, 430 és 600 lóerős Cumminssal, ezen kívül ott a saját 8 hengeres léghűtéses 12,7 literes 400 lóerős motorjuk. Bőven van motorjuk 300 paci fölött is ha az kell.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Az mindegy nekünk ugyanis jobb és több cucc kell mint a szomszédoknak.
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 841
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
300 as motor max aszfalt és murva utra való. A H25 be meg nyugodtan elférne egy 410-460 as motor ha az alvázra akarsz pakolni is valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and borisz

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 841
113
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
Anyám borogas.......
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
300 as motor max aszfalt és murva utra való. A H25 be meg nyugodtan elférne egy 410-460 as motor ha az alvázra akarsz pakolni is valamit.
Nem az a lényeg, hogy mi férne el.
Eredetileg az EVA-t egy Renault alapú 6X6 Tatrara tették fel ha minden igaz 237LE-re.
Azóta kijött a 8X8 verzió is a 410LE-s motorral.
Gondolom ezért próbálják ki a 300LE-s RÁBÁn. Ha nem válik be akkor meg felteszik a 8X8-as HX32-re...
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 358
113
Szerintem azt a mai magyar-német ipari kapcsolatok tükrében, egy telefonnal el lenne intézve.
persze , nyilván nem ez lenne a legnagyobb probléma csak arra céloztam hogy nem véletlen nem raknak bele maguktól nagyobb motort
Nem az a lényeg, hogy mi férne el.
Eredetileg az EVA-t egy Renault alapú 6X6 Tatrara tették fel ha minden igaz 237LE-re.
Azóta kijött a 8X8 verzió is a 410LE-s motorral.
Gondolom ezért próbálják ki a 300LE-s RÁBÁn. Ha nem válik be akkor meg felteszik a 8X8-as HX32-re...
az ugye megvan hogy lényegében nem a motoron múlik hogy mit raknak mire?
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.

Hogy a genyó nagy szart a plató helyén ki tudd vinni terepre sárban, szar időben, és gyorsan el is tudj menekülni onnan anélkül, hogy elakadnál, vagy szétszakadna a teherautód.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
A 3 tengelyes Eva össztömegére 22 tonnát írnak.
A T810 Tatra alváz megengedett legnagyobb össztömege 13 tonna. Sok helyen azt írták, ez az alap, de én ezt nem hiszem el.
A T815 háromtengelyes alváz viszont 29 tonnáig játszik. Az alváz üresen 10,2 tonna. Ha valóban ez volt az alap akkor magának az Eva felépítménynek a páncélozott fülkével együtt olyan 12 tonna körül kéne lennie. 18.2 lóerő/tonna.
A 8x8 T815 páncélozott dupla kabinos alváz 16,8 tonna. A 8x8 Eva össztömegét 28 tonnának adták meg. Felépítmény 11,2 tonna. 14,3 lóerő/tonna.
A H25 Rába legnagyobb megengedett terhelhetősége egyébként 12 tonna terepen. Evaval 12,7 paci/tonna úgy, hogy nincs páncél a fülkén.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
A 3 tengelyes Eva össztömegére 22 tonnát írnak.
A T810 Tatra alváz megengedett legnagyobb össztömege 13 tonna. Sok helyen azt írták, ez az alap, de én ezt nem hiszem el.
A T815 háromtengelyes alváz viszont 29 tonnáig játszik. Az alváz üresen 10,2 tonna. Ha valóban ez volt az alap akkor magának az Eva felépítménynek a páncélozott fülkével együtt olyan 12 tonna körül kéne lennie. 18.2 lóerő/tonna.
A 8x8 T815 páncélozott dupla kabinos alváz 16,8 tonna. A 8x8 Eva össztömegét 28 tonnának adták meg. Felépítmény 11,2 tonna. 14,3 lóerő/tonna.
A H25 Rába legnagyobb megengedett terhelhetősége egyébként 12 tonna terepen. Evaval 12,7 paci/tonna úgy, hogy nincs páncél a fülkén.
Gyakorlatilag 100%, hogy a hírekkel ellentétben nem a T810 az eredeti alap, hanem a T815 (7T3B31). Már csak a kabin kialakításából is látszik. forrás
A H25-re nagyon elvileg rá lehet pakolni, de nagyon a határon van, és nem is lesz valami bivaly. :rolleyes:
Az egészséges viszont tényleg a 8 tengelyes kialakítás. Már csak azért is, mert több lövedéket tud magával vinni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and papi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
Annyiban elcsesztem a kérdésfeltevést, hogy a 300 stimmel, csak nem LE, hanem KW. :oops: Emiatt elég sok kavar volt itt a fórumon. Bocsánat.
Mondjuk a megjelent infók a T810-ről sem segítettek...
A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.
Ettől függetlenül a termékpaletta nagy része a saját TATRA T3C-928-90 motorral van szerelve. Csak a legnagyobb műszaki mentő és nyerges vontatókban van Cummins motor.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and papi

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
Nem azért kell erősebb motor,hogy jobban gyorsuljon.Bár az sem árt.100al meg egy ilyennel csak az első kanyarig repesztesz,és ott elszállsz.Terepen kell az erő.A terejár hajtásslánc akár 100pacit is levehet a kerékre eljutó erőböl.A terepakadályok leküzdésére sok erő kell.Ha ráépitesz egy löveget,annak a berendezéseit is a motor látja el energiával.És mindjárt ott vagyunk,hogy a 450ló is épen hogy csak elég.
Különben az átlag polgári kamionok ma 450-500 lovasak.És még ez se sok.Egy jobb hegyi szerpentinen full fokozatba kapcsol a motorhűtés,mert izzad az erőlködéstöl-sima épitett úton.A levegő-olaj hűtéses Tátra motorokat különben gyorsan meg lehetett sütni.
Anno az SzT-68 lokátor vontatója a Kraz360 volt.Teherautó változata is akadt.7 tonnát vihetett terepen.Nehéz terepen,hegyi terepen 4et,Közuton 12 vihetett,reptéri vontatóként meg 100tonnát vontathetot,emeltb turbónyomással.360lovas 22literes V8 motorral.Szóval nem luxus az erősebb motor-szükséglet.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.
T3C-928.90 A mai napig a T815 család alapja. Könnyen szervizelhető, igénytelen, léghűtéses V8. Katonai használatra nagyon is megfelelő választás. Euro besorolásuk miatt a civil piacon nem tudnak labdába rúgni.
A kis Renault motorok a T810 családba mennek, mert oda nem volt pici motorjuk.
A Paccart főleg a civil piacon vitézkedő Phoenix családba építik be. Illetve értelemszerűen azt használja a Phoenixből kialakított T158. Tulajdonképpen civil teherautók zöldre festve, leginkább országúti szállításra.
Azon katonai változatokba amiknél indokolt a 400 lóerő fölötti teljesítmény oda mennek a Cummins motorok.
Tatra T3C-928.90 motor. Azt hiszem ezek azért nem komolytalan gépek.
crop-867981-sfdced.jpg
tatra_7z0r9t_vyprostovak_2.jpg
technika-3_4_2019-_2_.jpg