A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A 3 tengelyes Eva össztömegére 22 tonnát írnak.
A T810 Tatra alváz megengedett legnagyobb össztömege 13 tonna. Sok helyen azt írták, ez az alap, de én ezt nem hiszem el.
A T815 háromtengelyes alváz viszont 29 tonnáig játszik. Az alváz üresen 10,2 tonna. Ha valóban ez volt az alap akkor magának az Eva felépítménynek a páncélozott fülkével együtt olyan 12 tonna körül kéne lennie. 18.2 lóerő/tonna.
A 8x8 T815 páncélozott dupla kabinos alváz 16,8 tonna. A 8x8 Eva össztömegét 28 tonnának adták meg. Felépítmény 11,2 tonna. 14,3 lóerő/tonna.
A H25 Rába legnagyobb megengedett terhelhetősége egyébként 12 tonna terepen. Evaval 12,7 paci/tonna úgy, hogy nincs páncél a fülkén.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A 3 tengelyes Eva össztömegére 22 tonnát írnak.
A T810 Tatra alváz megengedett legnagyobb össztömege 13 tonna. Sok helyen azt írták, ez az alap, de én ezt nem hiszem el.
A T815 háromtengelyes alváz viszont 29 tonnáig játszik. Az alváz üresen 10,2 tonna. Ha valóban ez volt az alap akkor magának az Eva felépítménynek a páncélozott fülkével együtt olyan 12 tonna körül kéne lennie. 18.2 lóerő/tonna.
A 8x8 T815 páncélozott dupla kabinos alváz 16,8 tonna. A 8x8 Eva össztömegét 28 tonnának adták meg. Felépítmény 11,2 tonna. 14,3 lóerő/tonna.
A H25 Rába legnagyobb megengedett terhelhetősége egyébként 12 tonna terepen. Evaval 12,7 paci/tonna úgy, hogy nincs páncél a fülkén.
Gyakorlatilag 100%, hogy a hírekkel ellentétben nem a T810 az eredeti alap, hanem a T815 (7T3B31). Már csak a kabin kialakításából is látszik. forrás
A H25-re nagyon elvileg rá lehet pakolni, de nagyon a határon van, és nem is lesz valami bivaly. :rolleyes:
Az egészséges viszont tényleg a 8 tengelyes kialakítás. Már csak azért is, mert több lövedéket tud magával vinni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and papi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
Annyiban elcsesztem a kérdésfeltevést, hogy a 300 stimmel, csak nem LE, hanem KW. :oops: Emiatt elég sok kavar volt itt a fórumon. Bocsánat.
Mondjuk a megjelent infók a T810-ről sem segítettek...
A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.
Ettől függetlenül a termékpaletta nagy része a saját TATRA T3C-928-90 motorral van szerelve. Csak a legnagyobb műszaki mentő és nyerges vontatókban van Cummins motor.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and papi

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
Nem azért kell erősebb motor,hogy jobban gyorsuljon.Bár az sem árt.100al meg egy ilyennel csak az első kanyarig repesztesz,és ott elszállsz.Terepen kell az erő.A terejár hajtásslánc akár 100pacit is levehet a kerékre eljutó erőböl.A terepakadályok leküzdésére sok erő kell.Ha ráépitesz egy löveget,annak a berendezéseit is a motor látja el energiával.És mindjárt ott vagyunk,hogy a 450ló is épen hogy csak elég.
Különben az átlag polgári kamionok ma 450-500 lovasak.És még ez se sok.Egy jobb hegyi szerpentinen full fokozatba kapcsol a motorhűtés,mert izzad az erőlködéstöl-sima épitett úton.A levegő-olaj hűtéses Tátra motorokat különben gyorsan meg lehetett sütni.
Anno az SzT-68 lokátor vontatója a Kraz360 volt.Teherautó változata is akadt.7 tonnát vihetett terepen.Nehéz terepen,hegyi terepen 4et,Közuton 12 vihetett,reptéri vontatóként meg 100tonnát vontathetot,emeltb turbónyomással.360lovas 22literes V8 motorral.Szóval nem luxus az erősebb motor-szükséglet.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.
T3C-928.90 A mai napig a T815 család alapja. Könnyen szervizelhető, igénytelen, léghűtéses V8. Katonai használatra nagyon is megfelelő választás. Euro besorolásuk miatt a civil piacon nem tudnak labdába rúgni.
A kis Renault motorok a T810 családba mennek, mert oda nem volt pici motorjuk.
A Paccart főleg a civil piacon vitézkedő Phoenix családba építik be. Illetve értelemszerűen azt használja a Phoenixből kialakított T158. Tulajdonképpen civil teherautók zöldre festve, leginkább országúti szállításra.
Azon katonai változatokba amiknél indokolt a 400 lóerő fölötti teljesítmény oda mennek a Cummins motorok.
Tatra T3C-928.90 motor. Azt hiszem ezek azért nem komolytalan gépek.
crop-867981-sfdced.jpg
tatra_7z0r9t_vyprostovak_2.jpg
technika-3_4_2019-_2_.jpg
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Annyiban elcsesztem a kérdésfeltevést, hogy a 300 stimmel, csak nem LE, hanem KW. :oops: Emiatt elég sok kavar volt itt a fórumon. Bocsánat.
Mondjuk a megjelent infók a T810-ről sem segítettek...

Ettől függetlenül a termékpaletta nagy része a saját TATRA T3C-928-90 motorral van szerelve. Csak a legnagyobb műszaki mentő és nyerges vontatókban van Cummins motor.
Nem is nagyon veszik,komoly országok.A jobb helyekre Deutz motorral megy.816nak meg már nincs is saját motoros verziója.Nincs hozzá elég erős motorjuk.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Gyakorlatilag 100%, hogy a hírekkel ellentétben nem a T810 az eredeti alap, hanem a T815 (7T3B31). Már csak a kabin kialakításából is látszik. forrás
A H25-re nagyon elvileg rá lehet pakolni, de nagyon a határon van, és nem is lesz valami bivaly. :rolleyes:
Az egészséges viszont tényleg a 8 tengelyes kialakítás. Már csak azért is, mert több lövedéket tud magával vinni.
Na ha felébredtél akkor szerintem egy 39 cal felfelé 155mm es ágyút nem raknék egy 6*6 os vázra. Most nem a Cézárra gondolok mert az külön alváz kategória egyénileg ahhoz az agyúhoz megerősítve tervezve, gyártva, nem kis tapasztalattal. Egyébként minek erőlködnek egy Rába alvázon amikor ott van a Tatra jóval nagyobb tapasztalattal és háttérrel. Rábára max itthon valami rakétás sorozat vetőt raknék nem 39-52 cal mozsárokat. Ha meg mindenáron akkor egy normális alvázt (licencbe) beszerezni pl a Tatratol vagy a Man ól. Csak nehogy az legyen a vége mint a legendás tűzoltó autókkal. Sokan azt hiszik hogy egy alváz egyszerű mint a faék. De jó is lenne ha így működne.
Az erős motor meg nemcsak a súly miatt szükséges. A diffi a váltó (ami a terep miatt erősítettnek kell hogy legyen) mind plusz lóerőt vesz el. Erre pakolni fel a stanag szintű védelmet,löveget,lőszert stb...... 300 lóerő ehhez lepkefing. Ahhoz elég hogy elmenjen sima vízszintes úton A ból B be. De terepen jönne az anya...ás
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
T3C-928.90 A mai napig a T815 család alapja. Könnyen szervizelhető, igénytelen, léghűtéses V8. Katonai használatra nagyon is megfelelő választás. Euro besorolásuk miatt a civil piacon nem tudnak labdába rúgni.
A kis Renault motorok a T810 családba mennek, mert oda nem volt pici motorjuk.
A Paccart főleg a civil piacon vitézkedő Phoenix családba építik be. Illetve értelemszerűen azt használja a Phoenixből kialakított T158. Tulajdonképpen civil teherautók zöldre festve, leginkább országúti szállításra.
Azon katonai változatokba amiknél indokolt a 400 lóerő fölötti teljesítmény oda mennek a Cummins motorok.
Tatra T3C-928.90 motor. Azt hiszem ezek azért nem komolytalan gépek.
crop-867981-sfdced.jpg
tatra_7z0r9t_vyprostovak_2.jpg
technika-3_4_2019-_2_.jpg
Tátrát a cseh állami megrendelések tartják életben.Különben mint piacképes gyár,már nem életképes.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Tátrát a cseh állami megrendelések tartják életben.Különben mint piacképes gyár,már nem életképes.

Így van. Európában a katonai teherautó gyártóból is annyi van mint a szemét. Nem nagyon lehet ezen a piacon se labdába rúgni. Csak a nagyokból itt van a MAN, Iveco, Mercedes. Kisebbekből meg a Renault, Scania, Volvo, Steyr, Sisu, Mowag.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
T3C-928.90 A mai napig a T815 család alapja. Könnyen szervizelhető, igénytelen, léghűtéses V8. Katonai használatra nagyon is megfelelő választás. Euro besorolásuk miatt a civil piacon nem tudnak labdába rúgni.
A kis Renault motorok a T810 családba mennek, mert oda nem volt pici motorjuk.
A Paccart főleg a civil piacon vitézkedő Phoenix családba építik be. Illetve értelemszerűen azt használja a Phoenixből kialakított T158. Tulajdonképpen civil teherautók zöldre festve, leginkább országúti szállításra.
Azon katonai változatokba amiknél indokolt a 400 lóerő fölötti teljesítmény oda mennek a Cummins motorok.
Tatra T3C-928.90 motor. Azt hiszem ezek azért nem komolytalan gépek.
crop-867981-sfdced.jpg
tatra_7z0r9t_vyprostovak_2.jpg
technika-3_4_2019-_2_.jpg

Rosszul emlékeztem!
A 7M3RC4 Cummins motoros, a 7Z0R9T meg Deutz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem akarok senkit elkeseríteni, de van a Rábának nagyobb motorral (440LE euro4, MAN D2066) szerelt licence is H25 alapon. :rolleyes:
H25.324DAE(K)-101 (eddig csak hótolót és vízszállítót találtam, de van)
Forrás.
Ezen felül asszem az erősített futómű sem lesz gond, ugyanis a Rábának van a MaxS termékcsaládban 13t tengelyterhelésű terepre való hátsó és 10t-ás első futóműve. A sima H25-é 10t és 7.8t.
Szóval most inkább azt mondanám, hogy meg fogják csinálni Rába alapon.
Legrosszabb esetben a HX-32...