Nasaams
És ha nem jön össze az NASAMS üzlet?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nasaams
És ha nem jön össze az NASAMS üzlet?
az ugye megvan hogy lényegében nem a motoron múlik hogy mit raknak mire?
Akkor ezt most beszéljétek meg egymással.Hogy a genyó nagy szart a plató helyén ki tudd vinni terepre sárban, szar időben, és gyorsan el is tudj menekülni onnan anélkül, hogy elakadnál, vagy szétszakadna a teherautód.
Akkor nem Nasaams-tÉs ha nem jön össze az NASAMS üzlet?
mit is ? a kettő kiegészíti egymást , nem azt mondtam hogy a motor senkit se érdekel , de igen érdekel , de nem attól függ első sorban hogy mit lehet rárakni egy alvázraAkkor ezt most beszéljétek meg egymással.
Rába rég nem gyárt motort.Tulajdonképpen teherautót sem-csak összeszerel.ahhoz új license kell
A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
mit is ? a kettő kiegészíti egymást , nem azt mondtam hogy a motor senkit se érdekel , de igen érdekel , de nem attól függ első sorban hogy mit lehet rárakni egy alvázra
Gyakorlatilag 100%, hogy a hírekkel ellentétben nem a T810 az eredeti alap, hanem a T815 (7T3B31). Már csak a kabin kialakításából is látszik. forrásA 3 tengelyes Eva össztömegére 22 tonnát írnak.
A T810 Tatra alváz megengedett legnagyobb össztömege 13 tonna. Sok helyen azt írták, ez az alap, de én ezt nem hiszem el.
A T815 háromtengelyes alváz viszont 29 tonnáig játszik. Az alváz üresen 10,2 tonna. Ha valóban ez volt az alap akkor magának az Eva felépítménynek a páncélozott fülkével együtt olyan 12 tonna körül kéne lennie. 18.2 lóerő/tonna.
A 8x8 T815 páncélozott dupla kabinos alváz 16,8 tonna. A 8x8 Eva össztömegét 28 tonnának adták meg. Felépítmény 11,2 tonna. 14,3 lóerő/tonna.
A H25 Rába legnagyobb megengedett terhelhetősége egyébként 12 tonna terepen. Evaval 12,7 paci/tonna úgy, hogy nincs páncél a fülkén.
Annyiban elcsesztem a kérdésfeltevést, hogy a 300 stimmel, csak nem LE, hanem KW. Emiatt elég sok kavar volt itt a fórumon. Bocsánat.Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
Ettől függetlenül a termékpaletta nagy része a saját TATRA T3C-928-90 motorral van szerelve. Csak a legnagyobb műszaki mentő és nyerges vontatókban van Cummins motor.A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.
Nem azért kell erősebb motor,hogy jobban gyorsuljon.Bár az sem árt.100al meg egy ilyennel csak az első kanyarig repesztesz,és ott elszállsz.Terepen kell az erő.A terejár hajtásslánc akár 100pacit is levehet a kerékre eljutó erőböl.A terepakadályok leküzdésére sok erő kell.Ha ráépitesz egy löveget,annak a berendezéseit is a motor látja el energiával.És mindjárt ott vagyunk,hogy a 450ló is épen hogy csak elég.Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik!
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
T3C-928.90 A mai napig a T815 család alapja. Könnyen szervizelhető, igénytelen, léghűtéses V8. Katonai használatra nagyon is megfelelő választás. Euro besorolásuk miatt a civil piacon nem tudnak labdába rúgni.A Tátra saját motorjai már semmirevalók.A komolyabb géeibe már rég nem Tátra motor kerül.
Nem is nagyon veszik,komoly országok.A jobb helyekre Deutz motorral megy.816nak meg már nincs is saját motoros verziója.Nincs hozzá elég erős motorjuk.Annyiban elcsesztem a kérdésfeltevést, hogy a 300 stimmel, csak nem LE, hanem KW. Emiatt elég sok kavar volt itt a fórumon. Bocsánat.
Mondjuk a megjelent infók a T810-ről sem segítettek...
Ettől függetlenül a termékpaletta nagy része a saját TATRA T3C-928-90 motorral van szerelve. Csak a legnagyobb műszaki mentő és nyerges vontatókban van Cummins motor.
Na ha felébredtél akkor szerintem egy 39 cal felfelé 155mm es ágyút nem raknék egy 6*6 os vázra. Most nem a Cézárra gondolok mert az külön alváz kategória egyénileg ahhoz az agyúhoz megerősítve tervezve, gyártva, nem kis tapasztalattal. Egyébként minek erőlködnek egy Rába alvázon amikor ott van a Tatra jóval nagyobb tapasztalattal és háttérrel. Rábára max itthon valami rakétás sorozat vetőt raknék nem 39-52 cal mozsárokat. Ha meg mindenáron akkor egy normális alvázt (licencbe) beszerezni pl a Tatratol vagy a Man ól. Csak nehogy az legyen a vége mint a legendás tűzoltó autókkal. Sokan azt hiszik hogy egy alváz egyszerű mint a faék. De jó is lenne ha így működne.Gyakorlatilag 100%, hogy a hírekkel ellentétben nem a T810 az eredeti alap, hanem a T815 (7T3B31). Már csak a kabin kialakításából is látszik. forrás
A H25-re nagyon elvileg rá lehet pakolni, de nagyon a határon van, és nem is lesz valami bivaly.
Az egészséges viszont tényleg a 8 tengelyes kialakítás. Már csak azért is, mert több lövedéket tud magával vinni.
Tátrát a cseh állami megrendelések tartják életben.Különben mint piacképes gyár,már nem életképes.T3C-928.90 A mai napig a T815 család alapja. Könnyen szervizelhető, igénytelen, léghűtéses V8. Katonai használatra nagyon is megfelelő választás. Euro besorolásuk miatt a civil piacon nem tudnak labdába rúgni.
A kis Renault motorok a T810 családba mennek, mert oda nem volt pici motorjuk.
A Paccart főleg a civil piacon vitézkedő Phoenix családba építik be. Illetve értelemszerűen azt használja a Phoenixből kialakított T158. Tulajdonképpen civil teherautók zöldre festve, leginkább országúti szállításra.
Azon katonai változatokba amiknél indokolt a 400 lóerő fölötti teljesítmény oda mennek a Cummins motorok.
Tatra T3C-928.90 motor. Azt hiszem ezek azért nem komolytalan gépek.
Életképes lenne il az. Csak hát az a fránya ...................Tátrát a cseh állami megrendelések tartják életben.Különben mint piacképes gyár,már nem életképes.
Tátrát a cseh állami megrendelések tartják életben.Különben mint piacképes gyár,már nem életképes.
T3C-928.90 A mai napig a T815 család alapja. Könnyen szervizelhető, igénytelen, léghűtéses V8. Katonai használatra nagyon is megfelelő választás. Euro besorolásuk miatt a civil piacon nem tudnak labdába rúgni.
A kis Renault motorok a T810 családba mennek, mert oda nem volt pici motorjuk.
A Paccart főleg a civil piacon vitézkedő Phoenix családba építik be. Illetve értelemszerűen azt használja a Phoenixből kialakított T158. Tulajdonképpen civil teherautók zöldre festve, leginkább országúti szállításra.
Azon katonai változatokba amiknél indokolt a 400 lóerő fölötti teljesítmény oda mennek a Cummins motorok.
Tatra T3C-928.90 motor. Azt hiszem ezek azért nem komolytalan gépek.