A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Na, akkor uram, még egyszer. A németek 200 Pumát, a csehek 210-et, mi 200-at szeretnénk. Ennyi Puma mennyiségből, mikor kapnánk meg a legelsőt? Magyarán mondva, 2030-ban. Leo A4-es jöhet plusz Marder, mivel a láncos technikában nullák vagyunk. Egy gyenge korszerűsítés után még azok is jó pár évig üzemelnének. A másik dolog: a szállítógépek.A katonáink ki tudjanak utazni szolgálatra Afganisztánba meg Irakba. A kényelmes utazást a misszióba az A380-as biztosítaná, ez kellene a katonáinknak.Egy szó,mint száz: szállítógépek ügyében 3 db C27-es és a nehéz technika szállítása után lehet menni kuncsorogni.
 
Na, akkor uram, még egyszer. A németek 200 Pumát, a csehek 210-et, mi 200-at szeretnénk. Ennyi Puma mennyiségből, mikor kapnánk meg a legelsőt? Magyarán mondva, 2030-ban. Leo A4-es jöhet plusz Marder, mivel a láncos technikában nullák vagyunk. Egy gyenge korszerűsítés után még azok is jó pár évig üzemelnének. A másik dolog: a szállítógépek.A katonáink ki tudjanak utazni szolgálatra Afganisztánba meg Irakba. A kényelmes utazást a misszióba az A380-as biztosítaná, ez kellene a katonáinknak.Egy szó,mint száz: szállítógépek ügyében 3 db C27-es és a nehéz technika szállítása után lehet menni kuncsorogni.

Cseh Pumában nem lennék annyira biztos

https://www.armadninoviny.cz/pardub...ych-systemu-do-vozidel-ascod-2-pro-acr-1.html

Folyamatosan érkeznének gondolom még 2030 előtt.
 
Na, akkor uram, még egyszer. A németek 200 Pumát, a csehek 210-et, mi 200-at szeretnénk. Ennyi Puma mennyiségből, mikor kapnánk meg a legelsőt? Magyarán mondva, 2030-ban. Leo A4-es jöhet plusz Marder, mivel a láncos technikában nullák vagyunk. Egy gyenge korszerűsítés után még azok is jó pár évig üzemelnének. A másik dolog: a szállítógépek.A katonáink ki tudjanak utazni szolgálatra Afganisztánba meg Irakba. A kényelmes utazást a misszióba az A380-as biztosítaná, ez kellene a katonáinknak.Egy szó,mint száz: szállítógépek ügyében 3 db C27-es és a nehéz technika szállítása után lehet menni kuncsorogni.
Atti !

Ne haragudj de nem értek egyet ezzel a Marderes cuccal , elmondták többször a jövő hadseregét építik , nem foltozgatnak stb... Amit vesznek az csúcstechnika lesz.
Pzh2000 ? Az Leo2 ? az
Helikopterek ? azok a maguk nemében
Kézifegyverek ? azok
Hírszerzéses gépre is kíváncsi lennék , de nem fogom megtudni, de valószinüleg az
Carl-Gustav ? csúcs
Nasam2 ? persze ez még ? jeles , ha lesz az lesz

Szóval itt nincs Marder , meg ideiglenes megoldás itt vagy valami a topon van vagy lecsó
 
Na, akkor uram, még egyszer. A németek 200 Pumát, a csehek 210-et, mi 200-at szeretnénk. Ennyi Puma mennyiségből, mikor kapnánk meg a legelsőt? Magyarán mondva, 2030-ban. Leo A4-es jöhet plusz Marder, mivel a láncos technikában nullák vagyunk. Egy gyenge korszerűsítés után még azok is jó pár évig üzemelnének. A másik dolog: a szállítógépek.A katonáink ki tudjanak utazni szolgálatra Afganisztánba meg Irakba. A kényelmes utazást a misszióba az A380-as biztosítaná, ez kellene a katonáinknak.Egy szó,mint száz: szállítógépek ügyében 3 db C27-es és a nehéz technika szállítása után lehet menni kuncsorogni.
nagy a baj ismét
 
  • Tetszik
Reactions: exi
"őrült összegekért" Szaúd-Arábia venne nem mi.

"új gyártású magyar felszerelés" nem létezik és igen még akkor sem adnánk őket ingyért.
Tudom,hogy nem létezik, a németre cuccokra gondoltam,de azért köszi! :)
Azért az Airbus helik(igaz csak részben),harckocsik,önjáró tüzérség ,plusz még ki tudja mi lesz a jövőben nem rosz pénz.
Amúgy jelképes áron anno a Phantom gépeiket is ajánlgatták külföldi vevőknek,ha jól emlékszem.
Persze, szerintem nem kell a Marder.
Amúgy Iraknak elég szépen ajándékoztunk a semmiért cserébe.
 
Na gyerekek egy kicsit nehéz szülés volt, de csak be bírtam pötyögni a nyomorul translate-be.
(Sajnos valami védelem, vagy hiba van a pdf-ben és nem lehet direktben kimásolni a szöveget belőle.)
Szóval ebben a dokumentumban (35. oldal) van egy érdekes rész a szlovák-magyar együttműködésről.
Volt már szó korábban az EVA önjáró ágyúról, de itt konkrétan arról írtak, hogy:
"A PESCO részeként mindkét fél beleegyezett abba, hogy a magyar RABA alvázán egy könnyed 155 mm-es EVA tüzérségi rendszer prototípusát hozza létre." (ez a kb. fordítása a szövegnek.)
Ez nem csak lehetőség, hanem egy konkrét 2018-as terv is. Azaz vagy most készül, vagy már el is készült.
Ez annyiban hitelesebb infó lehet, hogy ez a dokumentum elvileg a szlovák védelmi minisztérium kiadványában szerepel.
Mondjuk némi fallsot ad az infónak, az hogy előtte meg közvetlenül a BTR-80-asok modernizációjáról duruzsol.... :p:D
 
Na gyerekek egy kicsit nehéz szülés volt, de csak be bírtam pötyögni a nyomorul translate-be.
(Sajnos valami védelem, vagy hiba van a pdf-ben és nem lehet direktben kimásolni a szöveget belőle.)
Szóval ebben a dokumentumban (35. oldal) van egy érdekes rész a szlovák-magyar együttműködésről.
Volt már szó korábban az EVA önjáró ágyúról, de itt konkrétan arról írtak, hogy:
"A PESCO részeként mindkét fél beleegyezett abba, hogy a magyar RABA alvázán egy könnyed 155 mm-es EVA tüzérségi rendszer prototípusát hozza létre." (ez a kb. fordítása a szövegnek.)
Ez nem csak lehetőség, hanem egy konkrét 2018-as terv is. Azaz vagy most készül, vagy már el is készült.
Ez annyiban hitelesebb infó lehet, hogy ez a dokumentum elvileg a szlovák védelmi minisztérium kiadványában szerepel.
Mondjuk némi fallsot ad az infónak, az hogy előtte meg közvetlenül a BTR-80-asok modernizációjáról duruzsol.... :p:D

.. aztán Magyarországon 2018 decemberében váratlanul bejelentették 24 PZH2000 megrendelését, Szlovákiában pedig 2 héttel később erre válaszul bejelentették a 25 db Zuzana 2 beszerzését TATRA 8×8 alvázon, amit 2020 és 2022 között kapnak meg. Nem valószínű, hogy a szlovákoknak a 16+25 Zuzana mellé szüksége lenne még további hasonló önjáró lövegre. Vagy lehet hogy ezek váltótípusát fejlesztik már közösen 2040-re? :rolleyes:

Magyarországon meg mintha még mindig az ötletelés folyna, hogy mit lehetne Rába alvázra tenni vagy venni bármit amihez a Rábának köze lehet.
 
.. aztán Magyarországon 2018 decemberében váratlanul bejelentették 24 PZH2000 megrendelését, Szlovákiában pedig 2 héttel később erre válaszul bejelentették a 25 db Zuzana 2 beszerzését TATRA 8×8 alvázon, amit 2020 és 2022 között kapnak meg. Nem valószínű, hogy a szlovákoknak a 16+25 Zuzana mellé szüksége lenne még további hasonló önjáró lövegre. Vagy lehet hogy ezek váltótípusát fejlesztik már közösen 2040-re? :rolleyes:

Magyarországon meg mintha még mindig az ötletelés folyna, hogy mit lehetne Rába alvázra tenni vagy venni bármit amihez a Rábának köze lehet.

Sorozatvetőt!:hadonaszos:
 
Rába alvázra talán előbb egy rendes erős motor kéne....
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
 
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)

Az mindegy nekünk ugyanis jobb és több cucc kell mint a szomszédoknak.
 
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)

Tatra katonai teherautókat most is szerelnek 408 lóerős Paccar motorral, 410, 430 és 600 lóerős Cumminssal, ezen kívül ott a saját 8 hengeres léghűtéses 12,7 literes 400 lóerős motorjuk. Bőven van motorjuk 300 paci fölött is ha az kell.
 
Az mindegy nekünk ugyanis jobb és több cucc kell mint a szomszédoknak.
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
 
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
300 as motor max aszfalt és murva utra való. A H25 be meg nyugodtan elférne egy 410-460 as motor ha az alvázra akarsz pakolni is valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and borisz
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
Anyám borogas.......
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and borisz