A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Na, akkor uram, még egyszer. A németek 200 Pumát, a csehek 210-et, mi 200-at szeretnénk. Ennyi Puma mennyiségből, mikor kapnánk meg a legelsőt? Magyarán mondva, 2030-ban. Leo A4-es jöhet plusz Marder, mivel a láncos technikában nullák vagyunk. Egy gyenge korszerűsítés után még azok is jó pár évig üzemelnének. A másik dolog: a szállítógépek.A katonáink ki tudjanak utazni szolgálatra Afganisztánba meg Irakba. A kényelmes utazást a misszióba az A380-as biztosítaná, ez kellene a katonáinknak.Egy szó,mint száz: szállítógépek ügyében 3 db C27-es és a nehéz technika szállítása után lehet menni kuncsorogni.
nagy a baj ismét
 
  • Tetszik
Reactions: exi

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
"őrült összegekért" Szaúd-Arábia venne nem mi.

"új gyártású magyar felszerelés" nem létezik és igen még akkor sem adnánk őket ingyért.
Tudom,hogy nem létezik, a németre cuccokra gondoltam,de azért köszi! :)
Azért az Airbus helik(igaz csak részben),harckocsik,önjáró tüzérség ,plusz még ki tudja mi lesz a jövőben nem rosz pénz.
Amúgy jelképes áron anno a Phantom gépeiket is ajánlgatták külföldi vevőknek,ha jól emlékszem.
Persze, szerintem nem kell a Marder.
Amúgy Iraknak elég szépen ajándékoztunk a semmiért cserébe.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Na gyerekek egy kicsit nehéz szülés volt, de csak be bírtam pötyögni a nyomorul translate-be.
(Sajnos valami védelem, vagy hiba van a pdf-ben és nem lehet direktben kimásolni a szöveget belőle.)
Szóval ebben a dokumentumban (35. oldal) van egy érdekes rész a szlovák-magyar együttműködésről.
Volt már szó korábban az EVA önjáró ágyúról, de itt konkrétan arról írtak, hogy:
"A PESCO részeként mindkét fél beleegyezett abba, hogy a magyar RABA alvázán egy könnyed 155 mm-es EVA tüzérségi rendszer prototípusát hozza létre." (ez a kb. fordítása a szövegnek.)
Ez nem csak lehetőség, hanem egy konkrét 2018-as terv is. Azaz vagy most készül, vagy már el is készült.
Ez annyiban hitelesebb infó lehet, hogy ez a dokumentum elvileg a szlovák védelmi minisztérium kiadványában szerepel.
Mondjuk némi fallsot ad az infónak, az hogy előtte meg közvetlenül a BTR-80-asok modernizációjáról duruzsol.... :p:D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Na gyerekek egy kicsit nehéz szülés volt, de csak be bírtam pötyögni a nyomorul translate-be.
(Sajnos valami védelem, vagy hiba van a pdf-ben és nem lehet direktben kimásolni a szöveget belőle.)
Szóval ebben a dokumentumban (35. oldal) van egy érdekes rész a szlovák-magyar együttműködésről.
Volt már szó korábban az EVA önjáró ágyúról, de itt konkrétan arról írtak, hogy:
"A PESCO részeként mindkét fél beleegyezett abba, hogy a magyar RABA alvázán egy könnyed 155 mm-es EVA tüzérségi rendszer prototípusát hozza létre." (ez a kb. fordítása a szövegnek.)
Ez nem csak lehetőség, hanem egy konkrét 2018-as terv is. Azaz vagy most készül, vagy már el is készült.
Ez annyiban hitelesebb infó lehet, hogy ez a dokumentum elvileg a szlovák védelmi minisztérium kiadványában szerepel.
Mondjuk némi fallsot ad az infónak, az hogy előtte meg közvetlenül a BTR-80-asok modernizációjáról duruzsol.... :p:D

.. aztán Magyarországon 2018 decemberében váratlanul bejelentették 24 PZH2000 megrendelését, Szlovákiában pedig 2 héttel később erre válaszul bejelentették a 25 db Zuzana 2 beszerzését TATRA 8×8 alvázon, amit 2020 és 2022 között kapnak meg. Nem valószínű, hogy a szlovákoknak a 16+25 Zuzana mellé szüksége lenne még további hasonló önjáró lövegre. Vagy lehet hogy ezek váltótípusát fejlesztik már közösen 2040-re? :rolleyes:

Magyarországon meg mintha még mindig az ötletelés folyna, hogy mit lehetne Rába alvázra tenni vagy venni bármit amihez a Rábának köze lehet.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
.. aztán Magyarországon 2018 decemberében váratlanul bejelentették 24 PZH2000 megrendelését, Szlovákiában pedig 2 héttel később erre válaszul bejelentették a 25 db Zuzana 2 beszerzését TATRA 8×8 alvázon, amit 2020 és 2022 között kapnak meg. Nem valószínű, hogy a szlovákoknak a 16+25 Zuzana mellé szüksége lenne még további hasonló önjáró lövegre. Vagy lehet hogy ezek váltótípusát fejlesztik már közösen 2040-re? :rolleyes:

Magyarországon meg mintha még mindig az ötletelés folyna, hogy mit lehetne Rába alvázra tenni vagy venni bármit amihez a Rábának köze lehet.

Sorozatvetőt!:hadonaszos:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Rába alvázra talán előbb egy rendes erős motor kéne....
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)

Az mindegy nekünk ugyanis jobb és több cucc kell mint a szomszédoknak.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)

Tatra katonai teherautókat most is szerelnek 408 lóerős Paccar motorral, 410, 430 és 600 lóerős Cumminssal, ezen kívül ott a saját 8 hengeres léghűtéses 12,7 literes 400 lóerős motorjuk. Bőven van motorjuk 300 paci fölött is ha az kell.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az mindegy nekünk ugyanis jobb és több cucc kell mint a szomszédoknak.
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Nem tudom, hogy a szlovák eredeti koncepcióban melyik motor duruzsol, de én amikor tegnap éjszaka átböngésztem a Tatra termékpalettáját, akkor mintha ott is a 300LE-s verzó tűnt volna nekem esélyesnek. Ha jól tudom, akkor a H25 is ekkora motorral van szerelve, nem? (Kérdezem!)
300 as motor max aszfalt és murva utra való. A H25 be meg nyugodtan elférne egy 410-460 as motor ha az alvázra akarsz pakolni is valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and borisz

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.
Anyám borogas.......
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
300 as motor max aszfalt és murva utra való. A H25 be meg nyugodtan elférne egy 410-460 as motor ha az alvázra akarsz pakolni is valamit.
Nem az a lényeg, hogy mi férne el.
Eredetileg az EVA-t egy Renault alapú 6X6 Tatrara tették fel ha minden igaz 237LE-re.
Azóta kijött a 8X8 verzió is a 410LE-s motorral.
Gondolom ezért próbálják ki a 300LE-s RÁBÁn. Ha nem válik be akkor meg felteszik a 8X8-as HX32-re...
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Szerintem azt a mai magyar-német ipari kapcsolatok tükrében, egy telefonnal el lenne intézve.
persze , nyilván nem ez lenne a legnagyobb probléma csak arra céloztam hogy nem véletlen nem raknak bele maguktól nagyobb motort
Nem az a lényeg, hogy mi férne el.
Eredetileg az EVA-t egy Renault alapú 6X6 Tatrara tették fel ha minden igaz 237LE-re.
Azóta kijött a 8X8 verzió is a 410LE-s motorral.
Gondolom ezért próbálják ki a 300LE-s RÁBÁn. Ha nem válik be akkor meg felteszik a 8X8-as HX32-re...
az ugye megvan hogy lényegében nem a motoron múlik hogy mit raknak mire?
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Értem, hogy nekünk mindig is nagyobb volt a pöcsünk, meg az apukánk is erősebb volt, de ez talán nem ezen múlik! :p:D
Hogy több kell az biztos, de ezt mondjuk nem értem, hogy miben befolyásolja a motor teljesítményt.
Szerintem csak azért nem kellene nagyobb motor, hogy jobban gyorsuljon 100-on.;)
Ha viszont tisztességesen mozog a terepen akkor felesleges bele a legnagyobb 400+-os MAN motor, mert csak megdrágítja, és esetleg az erőátvitel sem bírná el.

Hogy a genyó nagy szart a plató helyén ki tudd vinni terepre sárban, szar időben, és gyorsan el is tudj menekülni onnan anélkül, hogy elakadnál, vagy szétszakadna a teherautód.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz