MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Azt írják az orosz oldalak hogy a zemlja-zemlja 9M723 nagysanyi könnyített-korszerűsített változata, és annak a harci része 480 kg volt.
A 31-esre ogyin mehet, a fehér hattyúra viszont csetiri - :eek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
A MiG-31BM eredeti feladatkörébe még olyanok is beletartoztak, mint hat darab KAB-1500-as hordozása.
Hát, ennek értelme szerintem 0. Viszont akkor ennyi erővel 6 db 1,5 tonnás ASM azért az. Izé. Mennyiség. Még 4 db sem rossz, ha azt 200 km feletti HMZ-vel dobálhatja. Egy célcsatornás fegyverből 6 db-ot hordozni totálisan értelmetlen.

Igen, az F-111F-ek 4 db LGB O OEDC-s tevékenysége is homály számomra. Egyik cél sem volt annyira kemény. 2 db elég lett volna, az 100% tartalék, ha az egyik bomba nem működne.
 
Hát, ennek értelme szerintem 0. Viszont akkor ennyi erővel 6 db 1,5 tonnás ASM azért az. Izé. Mennyiség. Még 4 db sem rossz, ha azt 200 km feletti HMZ-vel dobálhatja. Egy célcsatornás fegyverből 6 db-ot hordozni totálisan értelmetlen.

Igen, az F-111F-ek 4 db LGB O OEDC-s tevékenysége is homály számomra. Egyik cél sem volt annyira kemény. 2 db elég lett volna, az 100% tartalék, ha az egyik bomba nem működne.
Nyilván.
Viszont azt érzed, hogy egy hidegháborús szuperszonikus elfogóvadász, amelynek a fegyverzete 4 darab kb fél tonás és két darab 670 kilós légiharc rakéta, valójában olyan teherbírású sárkánnyal rendelkezik, hogy akár kilenc tonnányi függesztmény is ráaggadható lenne!
 
Nyilván.
Viszont azt érzed, hogy egy hidegháborús szuperszonikus elfogóvadász, amelynek a fegyverzete 4 darab kb fél tonás és két darab 670 kilós légiharc rakéta, valójában olyan teherbírású sárkánnyal rendelkezik, hogy akár kilenc tonnányi függesztmény is ráaggadható lenne!
Azért megnézném, hogy mekkora G limit mellett. De igen, kijön ez. Persze ára is lenne hatótáv terén, az fix.
 
Azért megnézném, hogy mekkora G limit mellett. De igen, kijön ez. Persze ára is lenne hatótáv terén, az fix.
Szerintem felszáll - útvonal - leszáll, ez nem F-15E.
Amit látunk, hogy végül a BM korszerűsítésen átesett sárkányok (BM, BSzM, K) egyike se hordoz ekkora tömeget, de ezek közül a K egyetlen központi pilonján azért tetemes tömegű és légellenállású (légerejű) fegyverrel operál.

Amikor anno volt szerencsém élőben közelről alaposan szemügyre venni egy MiG-31-est, ami akkor szembeötlött az az, hogy ez egy bitang nagy vadászgép.
 
A Mig-31-es elméletileg 9 tonna függesztményt hordozhat, és ilyenkor +2,5/-1G a sárkány megengedett terhelési limitje. Ha van rajta függesztmény a megengedett maximális sebessége 2.900 km/h (2,35M).
Ezt a 9 tonnát azonban nem használják ki.
A BM nem képes semmilyen földi célok elleni fegyver hordozására. A gyár ajánlatában szerepelt, hogy alkalmassá teszik felszíni célok elleni irányított bombák és rakéták alkalmazására is, de ezt a légierő nem rendelte meg. A MiG-31BM/BSzM továbbra is csak egyfeladatos elfogó vadászgép. Hordozhat 4 db R-33-as, vagy 4 db R37M légiharc rakétát a törzse alatt, illetve 4 db R-73-as, vagy 4 db R-77 légiharc rakétát a szárnya alatt. + a gépágyú. Ez az összes fegyverzete (ami azért nem kevés, a célnak pont megfelel). Még üzemanyag póttartályt sem lehet a szárnya alá függeszteni, mert az átalakítás során megszüntették a B/BSz ezen képességét. A PTB-2500-asokat már ki is vonták a rendszerből. (Pontosabban más típusok még használják.)
A K alváltozat szintén egyfeladatos, és a Kh-47M2 Kinzsal rakéta az egyetlen fegyver, amit képes bevetni.
A gép ugyan kínálja magát egy lokátor romboló, esetleg felderítő változat létrehozására (a MiG-25-ös mintájára), de ebből aligha lesz valami, mert elfogytak a rendelkezésre álló sárkányok, újat meg nem fognak gyártani. A repülőtereken rohadó összes régi 31-est átszállították An-22-esekkel és Il-76-osokkal Nyizsnij Novgorodba és Rzsev-be, ahol a modernizálást végzik. Amelyik alkalmas volt (állapot és üzemidő szerint) a modernizálásra, azt már szinte mindet átépítették. Eddig BM/BSzM változatra kb. 160-170 db-ot, K-ra 11-15 db-ot, műhold vadász változatra 2 db-ot építettek át.
 
Szerintem felszáll - útvonal - leszáll, ez nem F-15E.
Ez elméletnek szép, az ellenfél meg zsebre dugja a kezét? A sokak által lenézett iraki légvédelem is képes volt kettő F-15E-t lelőni a Sivatagi Vihar alatt úgy, hogy az egészen más eszközökkel dolgozott, mint mondjuk egy ilyen elképzelt 31-es.
Amit látunk, hogy végül a BM korszerűsítésen átesett sárkányok (BM, BSzM, K) egyike se hordoz ekkora tömeget, de ezek közül a K egyetlen központi pilonján azért tetemes tömegű és légellenállású (légerejű) fegyverrel operál.
Ez is tiszta sor. Bár azt nem értem, hogy ehhez miért kellett kibelezni a 31-est, mert boki vagy ki azt írta le, hogy még radart is el kellett távolítani a gépből.
Amikor anno volt szerencsém élőben közelről alaposan szemügyre venni egy MiG-31-est, ami akkor szembeötlött az az, hogy ez egy bitang nagy vadászgép.
Légi utántöltés nélküli hatósugárhoz ez kell. Az más kérdés, hogy ez off design sok lehetőséget ad. Bár azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy 6x1,5 tonnával ugyanazok a limitek és teljesítmény paraméterek érvényesek, mint 4xR-33 és 2xR-60 esetén.
 
Ez elméletnek szép, az ellenfél meg zsebre dugja a kezét? A sokak által lenézett iraki légvédelem is képes volt kettő F-15E-t lelőni a Sivatagi Vihar alatt úgy, hogy az egészen más eszközökkel dolgozott, mint mondjuk egy ilyen elképzelt 31-es.

Ez is tiszta sor. Bár azt nem értem, hogy ehhez miért kellett kibelezni a 31-est, mert boki vagy ki azt írta le, hogy még radart is el kellett távolítani a gépből.

Légi utántöltés nélküli hatósugárhoz ez kell. Az más kérdés, hogy ez off design sok lehetőséget ad. Bár azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy 6x1,5 tonnával ugyanazok a limitek és teljesítmény paraméterek érvényesek, mint 4xR-33 és 2xR-60 esetén.

Lehet,hogy nehezebb a Kindzsal mint mondják vagy azért kellett kibelezni,hogy jobb repülési limitjei legyenek a gépnek ha Kidzsalt hordoz.
 
A Mig-31-es elméletileg 9 tonna függesztményt hordozhat, és ilyenkor +2,5/-1G a sárkány megengedett terhelési limitje. Ha van rajta függesztmény a megengedett maximális sebessége 2.900 km/h (2,35M).
Ezt a 9 tonnát azonban nem használják ki.
A BM nem képes semmilyen földi célok elleni fegyver hordozására. A gyár ajánlatában szerepelt, hogy alkalmassá teszik felszíni célok elleni irányított bombák és rakéták alkalmazására is, de ezt a légierő nem rendelte meg. A MiG-31BM/BSzM továbbra is csak egyfeladatos elfogó vadászgép. Hordozhat 4 db R-33-as, vagy 4 db R37M légiharc rakétát a törzse alatt, illetve 4 db R-73-as, vagy 4 db R-77 légiharc rakétát a szárnya alatt. + a gépágyú. Ez az összes fegyverzete (ami azért nem kevés, a célnak pont megfelel). Még üzemanyag póttartályt sem lehet a szárnya alá függeszteni, mert az átalakítás során megszüntették a B/BSz ezen képességét. A PTB-2500-asokat már ki is vonták a rendszerből. (Pontosabban más típusok még használják.)
A K alváltozat szintén egyfeladatos, és a Kh-47M2 Kinzsal rakéta az egyetlen fegyver, amit képes bevetni.
A gép ugyan kínálja magát egy lokátor romboló, esetleg felderítő változat létrehozására (a MiG-25-ös mintájára), de ebből aligha lesz valami, mert elfogytak a rendelkezésre álló sárkányok, újat meg nem fognak gyártani. A repülőtereken rohadó összes régi 31-est átszállították An-22-esekkel és Il-76-osokkal Nyizsnij Novgorodba és Rzsev-be, ahol a modernizálást végzik. Amelyik alkalmas volt (állapot és üzemidő szerint) a modernizálásra, azt már szinte mindet átépítették. Eddig BM/BSzM változatra kb. 160-170 db-ot, K-ra 11-15 db-ot, műhold vadász változatra 2 db-ot építettek át.

Sziasztok, igen:

161556.jpg


2011-es szerződés 60 MiG-31-es korszerűsítéséről szólt
2014-es szerződés 53 MiG-31-es korszerűsítéséről szólt
A fenti két megrendelést ez évben teljesítik
A Szokol gyár által korszerűsített gépek:
2012: 10 db
2012: 05 db
2012: 16 db
2012: 11 db
2012: 22 db
2012: 23 db
2012: 24 db (kb)
Az 514. üzem, csak öt gépet korszerűsített! A többi MiG-31-est nem korszerűsítette, hanem csak nagyjavította, az elmúlt évtizedben.

Tervezik 2023-ig a többi gép korszerűsítését is, elérve a kb 150 darabot. Jelenleg mindössze tíz elfogóvadász század (századonként 10-13 gép BM/DZ/BSzM/MB) áll hadrendben, plusz a teszt alatt lévő MiG-31K-k egység. Valószínűleg nem is lesz több.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
.
.
Bombahordozo valtozatai mar a MiG-25-nek is voltak, de minek....

Szia, nukleáris csapásmérés egy nehezen lelőhető hordozóval, illetve a NATO légvédelmének túlterhelése céljából. Itt épp, egy hagyományos fegyvert függesztenek, gyakorlási céllal a hetvenes évek közepén a 48. felderítő ezrednél, ami háború esetén a csehszlovák területről repült volna bevetéseket Nyugatnémetország felett.

bomb.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Anno meg a 90 es evekben olvastamegy TU-23M pilota eszmecserejet egy portalon ahol a hajtomu fegyverzet mind szobakerult valamilyen szinten, illetve a harcaszkodas. Ott hangzott el a pilcsi reszerol hogy felmegy 3 H-22/32 ASM is a gepre de ekkor mar nem kepes a hangsebesseggel megkozletine a celt illetve az inditas utan elmenekulni igy meg szerinte "ertelmetlen" az egesz. Hozzateszem hogy ezen fegyverek a Backfire re csak kulsoleg fuggeszthetok de a Kindzsal kisebb igy akar belso bombaterbe is beferhet ha atalakitjak azt mert szimplan szerintem csak celluxxal sok sok celluxal lehetne berakni. Tehat nem aa suly hanem a legellenalas volt a problema es az ebbol adodo sebessegvesztes.
 
  • Tetszik
Reactions: Galcom
A Mig-31-es elméletileg 9 tonna függesztményt hordozhat, és ilyenkor +2,5/-1G a sárkány megengedett terhelési limitje. Ha van rajta függesztmény a megengedett maximális sebessége 2.900 km/h (2,35M).
Ezt a 9 tonnát azonban nem használják ki.
A BM nem képes semmilyen földi célok elleni fegyver hordozására. A gyár ajánlatában szerepelt, hogy alkalmassá teszik felszíni célok elleni irányított bombák és rakéták alkalmazására is, de ezt a légierő nem rendelte meg. A MiG-31BM/BSzM továbbra is csak egyfeladatos elfogó vadászgép. Hordozhat 4 db R-33-as, vagy 4 db R37M légiharc rakétát a törzse alatt, illetve 4 db R-73-as, vagy 4 db R-77 légiharc rakétát a szárnya alatt. + a gépágyú. Ez az összes fegyverzete (ami azért nem kevés, a célnak pont megfelel). Még üzemanyag póttartályt sem lehet a szárnya alá függeszteni, mert az átalakítás során megszüntették a B/BSz ezen képességét. A PTB-2500-asokat már ki is vonták a rendszerből. (Pontosabban más típusok még használják.)
A K alváltozat szintén egyfeladatos, és a Kh-47M2 Kinzsal rakéta az egyetlen fegyver, amit képes bevetni.
A gép ugyan kínálja magát egy lokátor romboló, esetleg felderítő változat létrehozására (a MiG-25-ös mintájára), de ebből aligha lesz valami, mert elfogytak a rendelkezésre álló sárkányok, újat meg nem fognak gyártani. A repülőtereken rohadó összes régi 31-est átszállították An-22-esekkel és Il-76-osokkal Nyizsnij Novgorodba és Rzsev-be, ahol a modernizálást végzik. Amelyik alkalmas volt (állapot és üzemidő szerint) a modernizálásra, azt már szinte mindet átépítették. Eddig BM/BSzM változatra kb. 160-170 db-ot, K-ra 11-15 db-ot, műhold vadász változatra 2 db-ot építettek át.

És akkor most kijavítva a dátum felsorolás hibát:

161556.jpg


2011-es szerződés 60 MiG-31-es korszerűsítéséről szólt
2014-es szerződés 53 MiG-31-es korszerűsítéséről szólt
A fenti két megrendelést ez évben teljesítik
A Szokol gyár által korszerűsített gépek:
2012: 10 db
2013: 05 db
2014: 16 db
2015: 11 db
2016: 22 db
2017: 23 db
2018: 24 db (kb)
Az 514. üzem, csak öt gépet korszerűsített! A többi MiG-31-est nem korszerűsítette, hanem csak nagyjavította, az elmúlt évtizedben.

Tervezik 2023-ig a többi gép korszerűsítését is, elérve a kb 150 darabot. Jelenleg mindössze tíz elfogóvadász század (századonként 10-13 gép BM/DZ/BSzM/BM) áll hadrendben, plusz a teszt alatt lévő MiG-31K egység. Valószínűleg nem is lesz több.
 
Ez elméletnek szép, az ellenfél meg zsebre dugja a kezét? A sokak által lenézett iraki légvédelem is képes volt kettő F-15E-t lelőni a Sivatagi Vihar alatt úgy, hogy az egészen más eszközökkel dolgozott, mint mondjuk egy ilyen elképzelt 31-es.

Ez is tiszta sor. Bár azt nem értem, hogy ehhez miért kellett kibelezni a 31-est, mert boki vagy ki azt írta le, hogy még radart is el kellett távolítani a gépből.

Légi utántöltés nélküli hatósugárhoz ez kell. Az más kérdés, hogy ez off design sok lehetőséget ad. Bár azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy 6x1,5 tonnával ugyanazok a limitek és teljesítmény paraméterek érvényesek, mint 4xR-33 és 2xR-60 esetén.


Ha radar nincs benne akkor garantaltan keptelen onallo celfelderitesre es celadatok kidolgozasara. Ha pedig igy van akkor ezt masik platformrol kell kapnia repules megkozelites kozben. Erre a muholdas eszkozok nemalkalmasak mert a Kindzsal sebessege miatt baromi pontos vektorok kellenek mivel nemigen tud "nagyot" manoverezni vegfazisban a sebessege miatt. Ilyen pontossagu celadatokra a muholdak alkalmatlanok igy csak egy masik valsaszeg haditengereszeti felderitogeprol kaphat adatokat amin van nagyteljesitmenyu hatotavolsagu radar. Ezek viszont max 300 km rol kepesek egy hadihajot rombolo+ felderiteni. 300 km viszont meg mar megint nagyon kozel van egy CVBG hez .
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Galcom
Ha radar nincs benne akkor garantaltan keptelen onallo celfelderitesre es celadatok kidolgozasara. Ha pedig igy van akkor ezt masik platformrol kell kapnia repules megkozelites kozben. Erre a muholdas eszkozok nemalkalmasak mert a Kindzsal sebessege miatt baromi pontos vektorok kellenek mivel nemigen tud "nagyot" manoverezni vegfazisban a sebessege miatt. Ilyen pontossagu celadatokra a muholdak alkalmatlanok igy csak egy masik valsaszeg haditengereszeti felderitogeprol kaphat adatokat amin van nagyteljesitmenyu hatotavolsagu radar. Ezek viszont max 300 km rol kepesek egy hadihajot rombolo+ felderiteni. 300 km viszont meg mar megint nagyon kozel van egy CVBG hez .
Egy olyan eszköznél, ahol 600-2000 km indítási távolságokkal paroláztak kb. szóba sem jön, hogy magának derítse fel a célt a gép már a radarhorizont miatt sem. Az egész Kinzsál kocepció lényege, hogy gyorsan és nagyon nagy távolságban ad csapásmérési képességet úgy, hogy a US NAVY-t leszámítva kb. minden hajó tehetetlen ellene. A jenkiknél is csak a legdurvább SM rakéta változatoknak van sansza ellene és erősen kétlem, hogy minden SM az ASAT képességű SM lenne, mert erre sem indok sem pénz nincs. Okkal építik ki a Legenda rendszer utódját, annak mai megfelelőjét.
Anno meg a 90 es evekben olvastamegy TU-23M pilota eszmecserejet egy portalon ahol a hajtomu fegyverzet mind szobakerult valamilyen szinten, illetve a harcaszkodas. Ott hangzott el a pilcsi reszerol hogy felmegy 3 H-22/32 ASM is a gepre de ekkor mar nem kepes a hangsebesseggel megkozletine a celt illetve az inditas utan elmenekulni igy meg szerinte "ertelmetlen" az egesz. Hozzateszem hogy ezen fegyverek a Backfire re csak kulsoleg fuggeszthetok de a Kindzsal kisebb igy akar belso bombaterbe is beferhet ha atalakitjak azt mert szimplan szerintem csak celluxxal sok sok celluxal lehetne berakni. Tehat nem aa suly hanem a legellenalas volt a problema es az ebbol adodo sebessegvesztes.
A Tu-22M változatok 3xH-22 képessége elméleti. Harcászatilag értelmetlen. Az ellenállás mértéke és hatótáv szerint vagy 1 db megy középre vagy kettő a szárny alá. Az, hogy a függesztők variációs lehetőséget adnak, abból túl sokan veszik adottnak, hogy maximummal rohangál a gép.

Az F-15E is tudna 7 db 2000 fontos bombát vinni. Értelme semmi. Soha nem is csinálták. A Gripen NG esetén is nem az agyonpakolt CGI konfigja a lényeg. A törzs alatti plusz függesztőkkel kapta meg a szükséges mennyiséget ÉS variálhatóságot.
(A HTÖ ezt is leírta.)

Mach 2.5-el bombázni nem is olyan rossz képesség.
Csak felmerül a kérdés, hogy minek? Mire való a ballisztikus rakéta? A MiG-25 pontossága sanszosan messze az alatt van. Egy ütősnek ható, de kb. a teljes atomarzenált nézve "ez is van" képesség. Kerítési hiba.

Es mit tudott eltalalni ezzel a kepessegevel? Kontinenst ?
Egy 50-100 kt-ás bombával nem nagyon kell célozni...
Az irakiak Tu-22 Blinderrel dobáltak iráni városra nagy bombát. Csak ezt "hadviselésnek" hívni muris, hogy random módon civileket bombázol. Még, ha ipari üzemet vagy katonai célt támadsz, annak esélye, hogy el is találod a 0-hoz tendál.

A Mig-31-es elméletileg 9 tonna függesztményt hordozhat, és ilyenkor +2,5/-1G a sárkány megengedett terhelési limitje. Ha van rajta függesztmény a megengedett maximális sebessége 2.900 km/h (2,35M).
Ezt a 9 tonnát azonban nem használják ki.
A BM nem képes semmilyen földi célok elleni fegyver hordozására. A gyár ajánlatában szerepelt, hogy alkalmassá teszik felszíni célok elleni irányított bombák és rakéták alkalmazására is, de ezt a légierő nem rendelte meg. A MiG-31BM/BSzM továbbra is csak egyfeladatos elfogó vadászgép. Hordozhat 4 db R-33-as, vagy 4 db R37M légiharc rakétát a törzse alatt, illetve 4 db R-73-as, vagy 4 db R-77 légiharc rakétát a szárnya alatt. + a gépágyú. Ez az összes fegyverzete (ami azért nem kevés, a célnak pont megfelel). Még üzemanyag póttartályt sem lehet a szárnya alá függeszteni, mert az átalakítás során megszüntették a B/BSz ezen képességét. A PTB-2500-asokat már ki is vonták a rendszerből. (Pontosabban más típusok még használják.)
A K alváltozat szintén egyfeladatos, és a Kh-47M2 Kinzsal rakéta az egyetlen fegyver, amit képes bevetni.
A gép ugyan kínálja magát egy lokátor romboló, esetleg felderítő változat létrehozására (a MiG-25-ös mintájára), de ebből aligha lesz valami, mert elfogytak a rendelkezésre álló sárkányok, újat meg nem fognak gyártani. A repülőtereken rohadó összes régi 31-est átszállították An-22-esekkel és Il-76-osokkal Nyizsnij Novgorodba és Rzsev-be, ahol a modernizálást végzik. Amelyik alkalmas volt (állapot és üzemidő szerint) a modernizálásra, azt már szinte mindet átépítették. Eddig BM/BSzM változatra kb. 160-170 db-ot, K-ra 11-15 db-ot, műhold vadász változatra 2 db-ot építettek át.
Ez alapján mekkora az sárkány mennyiség az, ami mostantól fogva csökkeni fog?
 
Ha radar nincs benne akkor garantaltan keptelen onallo celfelderitesre es celadatok kidolgozasara. Ha pedig igy van akkor ezt masik platformrol kell kapnia repules megkozelites kozben. Erre a muholdas eszkozok nemalkalmasak mert a Kindzsal sebessege miatt baromi pontos vektorok kellenek mivel nemigen tud "nagyot" manoverezni vegfazisban a sebessege miatt. Ilyen pontossagu celadatokra a muholdak alkalmatlanok igy csak egy masik valsaszeg haditengereszeti felderitogeprol kaphat adatokat amin van nagyteljesitmenyu hatotavolsagu radar. Ezek viszont max 300 km rol kepesek egy hadihajot rombolo+ felderiteni. 300 km viszont meg mar megint nagyon kozel van egy CVBG hez .

A saját radarjával is csak max 300km-ről tudná felderíteni a hajókat így teljesen lényegtelen,hogy van-e radarja vagy mástól kap infót.Mondjuk a mai műholdak lehet,hogy képesek indítási adatokat adni hisz a rakétának van saját radarja(lennie kell ha ASM) és ha tényleg az Iszkander a rakéta alapja akkor annyit tud manőverezni,hogy megoldja a célrarepülést.
 
Es mit tudott eltalalni ezzel a kepessegevel? Kontinenst ?

Egy GLONASS vezérelt bombával azért ha nincs is meg a nyugati 5 méter körüli pontosság azért feltételezhetjük a szíriai tapasztalatok alapján,hogy megfelelően pontosan képes bombázni.*

*Az első tapasztalatok alapján nem volt elég pontos a GLONASS vezérlésű bombájuk így nekiálltak reszelni ez 4 vagy 5 éve volt.