A MiG-31BM eredeti feladatkörébe még olyanok is beletartoztak, mint hat darab KAB-1500-as hordozása.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hát, ennek értelme szerintem 0. Viszont akkor ennyi erővel 6 db 1,5 tonnás ASM azért az. Izé. Mennyiség. Még 4 db sem rossz, ha azt 200 km feletti HMZ-vel dobálhatja. Egy célcsatornás fegyverből 6 db-ot hordozni totálisan értelmetlen.A MiG-31BM eredeti feladatkörébe még olyanok is beletartoztak, mint hat darab KAB-1500-as hordozása.
Nyilván.Hát, ennek értelme szerintem 0. Viszont akkor ennyi erővel 6 db 1,5 tonnás ASM azért az. Izé. Mennyiség. Még 4 db sem rossz, ha azt 200 km feletti HMZ-vel dobálhatja. Egy célcsatornás fegyverből 6 db-ot hordozni totálisan értelmetlen.
Igen, az F-111F-ek 4 db LGB O OEDC-s tevékenysége is homály számomra. Egyik cél sem volt annyira kemény. 2 db elég lett volna, az 100% tartalék, ha az egyik bomba nem működne.
Azért megnézném, hogy mekkora G limit mellett. De igen, kijön ez. Persze ára is lenne hatótáv terén, az fix.Nyilván.
Viszont azt érzed, hogy egy hidegháborús szuperszonikus elfogóvadász, amelynek a fegyverzete 4 darab kb fél tonás és két darab 670 kilós légiharc rakéta, valójában olyan teherbírású sárkánnyal rendelkezik, hogy akár kilenc tonnányi függesztmény is ráaggadható lenne!
Szerintem felszáll - útvonal - leszáll, ez nem F-15E.Azért megnézném, hogy mekkora G limit mellett. De igen, kijön ez. Persze ára is lenne hatótáv terén, az fix.
Ez elméletnek szép, az ellenfél meg zsebre dugja a kezét? A sokak által lenézett iraki légvédelem is képes volt kettő F-15E-t lelőni a Sivatagi Vihar alatt úgy, hogy az egészen más eszközökkel dolgozott, mint mondjuk egy ilyen elképzelt 31-es.Szerintem felszáll - útvonal - leszáll, ez nem F-15E.
Ez is tiszta sor. Bár azt nem értem, hogy ehhez miért kellett kibelezni a 31-est, mert boki vagy ki azt írta le, hogy még radart is el kellett távolítani a gépből.Amit látunk, hogy végül a BM korszerűsítésen átesett sárkányok (BM, BSzM, K) egyike se hordoz ekkora tömeget, de ezek közül a K egyetlen központi pilonján azért tetemes tömegű és légellenállású (légerejű) fegyverrel operál.
Légi utántöltés nélküli hatósugárhoz ez kell. Az más kérdés, hogy ez off design sok lehetőséget ad. Bár azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy 6x1,5 tonnával ugyanazok a limitek és teljesítmény paraméterek érvényesek, mint 4xR-33 és 2xR-60 esetén.Amikor anno volt szerencsém élőben közelről alaposan szemügyre venni egy MiG-31-est, ami akkor szembeötlött az az, hogy ez egy bitang nagy vadászgép.
Ez elméletnek szép, az ellenfél meg zsebre dugja a kezét? A sokak által lenézett iraki légvédelem is képes volt kettő F-15E-t lelőni a Sivatagi Vihar alatt úgy, hogy az egészen más eszközökkel dolgozott, mint mondjuk egy ilyen elképzelt 31-es.
Ez is tiszta sor. Bár azt nem értem, hogy ehhez miért kellett kibelezni a 31-est, mert boki vagy ki azt írta le, hogy még radart is el kellett távolítani a gépből.
Légi utántöltés nélküli hatósugárhoz ez kell. Az más kérdés, hogy ez off design sok lehetőséget ad. Bár azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy 6x1,5 tonnával ugyanazok a limitek és teljesítmény paraméterek érvényesek, mint 4xR-33 és 2xR-60 esetén.
A Mig-31-es elméletileg 9 tonna függesztményt hordozhat, és ilyenkor +2,5/-1G a sárkány megengedett terhelési limitje. Ha van rajta függesztmény a megengedett maximális sebessége 2.900 km/h (2,35M).
Ezt a 9 tonnát azonban nem használják ki.
A BM nem képes semmilyen földi célok elleni fegyver hordozására. A gyár ajánlatában szerepelt, hogy alkalmassá teszik felszíni célok elleni irányított bombák és rakéták alkalmazására is, de ezt a légierő nem rendelte meg. A MiG-31BM/BSzM továbbra is csak egyfeladatos elfogó vadászgép. Hordozhat 4 db R-33-as, vagy 4 db R37M légiharc rakétát a törzse alatt, illetve 4 db R-73-as, vagy 4 db R-77 légiharc rakétát a szárnya alatt. + a gépágyú. Ez az összes fegyverzete (ami azért nem kevés, a célnak pont megfelel). Még üzemanyag póttartályt sem lehet a szárnya alá függeszteni, mert az átalakítás során megszüntették a B/BSz ezen képességét. A PTB-2500-asokat már ki is vonták a rendszerből. (Pontosabban más típusok még használják.)
A K alváltozat szintén egyfeladatos, és a Kh-47M2 Kinzsal rakéta az egyetlen fegyver, amit képes bevetni.
A gép ugyan kínálja magát egy lokátor romboló, esetleg felderítő változat létrehozására (a MiG-25-ös mintájára), de ebből aligha lesz valami, mert elfogytak a rendelkezésre álló sárkányok, újat meg nem fognak gyártani. A repülőtereken rohadó összes régi 31-est átszállították An-22-esekkel és Il-76-osokkal Nyizsnij Novgorodba és Rzsev-be, ahol a modernizálást végzik. Amelyik alkalmas volt (állapot és üzemidő szerint) a modernizálásra, azt már szinte mindet átépítették. Eddig BM/BSzM változatra kb. 160-170 db-ot, K-ra 11-15 db-ot, műhold vadász változatra 2 db-ot építettek át.
.A MiG-31BM eredeti feladatkörébe még olyanok is beletartoztak, mint hat darab KAB-1500-as hordozása.
.
.
Bombahordozo valtozatai mar a MiG-25-nek is voltak, de minek....
.
.
Bombahordozo valtozatai mar a MiG-25-nek is voltak, de minek....
A Mig-31-es elméletileg 9 tonna függesztményt hordozhat, és ilyenkor +2,5/-1G a sárkány megengedett terhelési limitje. Ha van rajta függesztmény a megengedett maximális sebessége 2.900 km/h (2,35M).
Ezt a 9 tonnát azonban nem használják ki.
A BM nem képes semmilyen földi célok elleni fegyver hordozására. A gyár ajánlatában szerepelt, hogy alkalmassá teszik felszíni célok elleni irányított bombák és rakéták alkalmazására is, de ezt a légierő nem rendelte meg. A MiG-31BM/BSzM továbbra is csak egyfeladatos elfogó vadászgép. Hordozhat 4 db R-33-as, vagy 4 db R37M légiharc rakétát a törzse alatt, illetve 4 db R-73-as, vagy 4 db R-77 légiharc rakétát a szárnya alatt. + a gépágyú. Ez az összes fegyverzete (ami azért nem kevés, a célnak pont megfelel). Még üzemanyag póttartályt sem lehet a szárnya alá függeszteni, mert az átalakítás során megszüntették a B/BSz ezen képességét. A PTB-2500-asokat már ki is vonták a rendszerből. (Pontosabban más típusok még használják.)
A K alváltozat szintén egyfeladatos, és a Kh-47M2 Kinzsal rakéta az egyetlen fegyver, amit képes bevetni.
A gép ugyan kínálja magát egy lokátor romboló, esetleg felderítő változat létrehozására (a MiG-25-ös mintájára), de ebből aligha lesz valami, mert elfogytak a rendelkezésre álló sárkányok, újat meg nem fognak gyártani. A repülőtereken rohadó összes régi 31-est átszállították An-22-esekkel és Il-76-osokkal Nyizsnij Novgorodba és Rzsev-be, ahol a modernizálást végzik. Amelyik alkalmas volt (állapot és üzemidő szerint) a modernizálásra, azt már szinte mindet átépítették. Eddig BM/BSzM változatra kb. 160-170 db-ot, K-ra 11-15 db-ot, műhold vadász változatra 2 db-ot építettek át.
Ez elméletnek szép, az ellenfél meg zsebre dugja a kezét? A sokak által lenézett iraki légvédelem is képes volt kettő F-15E-t lelőni a Sivatagi Vihar alatt úgy, hogy az egészen más eszközökkel dolgozott, mint mondjuk egy ilyen elképzelt 31-es.
Ez is tiszta sor. Bár azt nem értem, hogy ehhez miért kellett kibelezni a 31-est, mert boki vagy ki azt írta le, hogy még radart is el kellett távolítani a gépből.
Légi utántöltés nélküli hatósugárhoz ez kell. Az más kérdés, hogy ez off design sok lehetőséget ad. Bár azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy 6x1,5 tonnával ugyanazok a limitek és teljesítmény paraméterek érvényesek, mint 4xR-33 és 2xR-60 esetén.
Egy olyan eszköznél, ahol 600-2000 km indítási távolságokkal paroláztak kb. szóba sem jön, hogy magának derítse fel a célt a gép már a radarhorizont miatt sem. Az egész Kinzsál kocepció lényege, hogy gyorsan és nagyon nagy távolságban ad csapásmérési képességet úgy, hogy a US NAVY-t leszámítva kb. minden hajó tehetetlen ellene. A jenkiknél is csak a legdurvább SM rakéta változatoknak van sansza ellene és erősen kétlem, hogy minden SM az ASAT képességű SM lenne, mert erre sem indok sem pénz nincs. Okkal építik ki a Legenda rendszer utódját, annak mai megfelelőjét.Ha radar nincs benne akkor garantaltan keptelen onallo celfelderitesre es celadatok kidolgozasara. Ha pedig igy van akkor ezt masik platformrol kell kapnia repules megkozelites kozben. Erre a muholdas eszkozok nemalkalmasak mert a Kindzsal sebessege miatt baromi pontos vektorok kellenek mivel nemigen tud "nagyot" manoverezni vegfazisban a sebessege miatt. Ilyen pontossagu celadatokra a muholdak alkalmatlanok igy csak egy masik valsaszeg haditengereszeti felderitogeprol kaphat adatokat amin van nagyteljesitmenyu hatotavolsagu radar. Ezek viszont max 300 km rol kepesek egy hadihajot rombolo+ felderiteni. 300 km viszont meg mar megint nagyon kozel van egy CVBG hez .
A Tu-22M változatok 3xH-22 képessége elméleti. Harcászatilag értelmetlen. Az ellenállás mértéke és hatótáv szerint vagy 1 db megy középre vagy kettő a szárny alá. Az, hogy a függesztők variációs lehetőséget adnak, abból túl sokan veszik adottnak, hogy maximummal rohangál a gép.Anno meg a 90 es evekben olvastamegy TU-23M pilota eszmecserejet egy portalon ahol a hajtomu fegyverzet mind szobakerult valamilyen szinten, illetve a harcaszkodas. Ott hangzott el a pilcsi reszerol hogy felmegy 3 H-22/32 ASM is a gepre de ekkor mar nem kepes a hangsebesseggel megkozletine a celt illetve az inditas utan elmenekulni igy meg szerinte "ertelmetlen" az egesz. Hozzateszem hogy ezen fegyverek a Backfire re csak kulsoleg fuggeszthetok de a Kindzsal kisebb igy akar belso bombaterbe is beferhet ha atalakitjak azt mert szimplan szerintem csak celluxxal sok sok celluxal lehetne berakni. Tehat nem aa suly hanem a legellenalas volt a problema es az ebbol adodo sebessegvesztes.
Csak felmerül a kérdés, hogy minek? Mire való a ballisztikus rakéta? A MiG-25 pontossága sanszosan messze az alatt van. Egy ütősnek ható, de kb. a teljes atomarzenált nézve "ez is van" képesség. Kerítési hiba.Mach 2.5-el bombázni nem is olyan rossz képesség.
Egy 50-100 kt-ás bombával nem nagyon kell célozni...Es mit tudott eltalalni ezzel a kepessegevel? Kontinenst ?
Ez alapján mekkora az sárkány mennyiség az, ami mostantól fogva csökkeni fog?A Mig-31-es elméletileg 9 tonna függesztményt hordozhat, és ilyenkor +2,5/-1G a sárkány megengedett terhelési limitje. Ha van rajta függesztmény a megengedett maximális sebessége 2.900 km/h (2,35M).
Ezt a 9 tonnát azonban nem használják ki.
A BM nem képes semmilyen földi célok elleni fegyver hordozására. A gyár ajánlatában szerepelt, hogy alkalmassá teszik felszíni célok elleni irányított bombák és rakéták alkalmazására is, de ezt a légierő nem rendelte meg. A MiG-31BM/BSzM továbbra is csak egyfeladatos elfogó vadászgép. Hordozhat 4 db R-33-as, vagy 4 db R37M légiharc rakétát a törzse alatt, illetve 4 db R-73-as, vagy 4 db R-77 légiharc rakétát a szárnya alatt. + a gépágyú. Ez az összes fegyverzete (ami azért nem kevés, a célnak pont megfelel). Még üzemanyag póttartályt sem lehet a szárnya alá függeszteni, mert az átalakítás során megszüntették a B/BSz ezen képességét. A PTB-2500-asokat már ki is vonták a rendszerből. (Pontosabban más típusok még használják.)
A K alváltozat szintén egyfeladatos, és a Kh-47M2 Kinzsal rakéta az egyetlen fegyver, amit képes bevetni.
A gép ugyan kínálja magát egy lokátor romboló, esetleg felderítő változat létrehozására (a MiG-25-ös mintájára), de ebből aligha lesz valami, mert elfogytak a rendelkezésre álló sárkányok, újat meg nem fognak gyártani. A repülőtereken rohadó összes régi 31-est átszállították An-22-esekkel és Il-76-osokkal Nyizsnij Novgorodba és Rzsev-be, ahol a modernizálást végzik. Amelyik alkalmas volt (állapot és üzemidő szerint) a modernizálásra, azt már szinte mindet átépítették. Eddig BM/BSzM változatra kb. 160-170 db-ot, K-ra 11-15 db-ot, műhold vadász változatra 2 db-ot építettek át.
Mach 2.5-el bombázni nem is olyan rossz képesség.
Ha radar nincs benne akkor garantaltan keptelen onallo celfelderitesre es celadatok kidolgozasara. Ha pedig igy van akkor ezt masik platformrol kell kapnia repules megkozelites kozben. Erre a muholdas eszkozok nemalkalmasak mert a Kindzsal sebessege miatt baromi pontos vektorok kellenek mivel nemigen tud "nagyot" manoverezni vegfazisban a sebessege miatt. Ilyen pontossagu celadatokra a muholdak alkalmatlanok igy csak egy masik valsaszeg haditengereszeti felderitogeprol kaphat adatokat amin van nagyteljesitmenyu hatotavolsagu radar. Ezek viszont max 300 km rol kepesek egy hadihajot rombolo+ felderiteni. 300 km viszont meg mar megint nagyon kozel van egy CVBG hez .
Es mit tudott eltalalni ezzel a kepessegevel? Kontinenst ?