MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Nekem ez a két kisebb katódsugárcső a légvédelmi rakéták kezelőpultjáról ismerős.
Az azt ismerők tudnának segíteni.
Hm....
A BSz változat az tud ARM/REL-t használni? Mert az F-16 gépen a HARM egyik üzemmódjánál a kettős keresztes display van.
Esetleg radarbesugárzás jelző a felső, de ez csak tipp és gyenge, mert a régi orosz gépeken ilyen képernyős RWR nem volt.
 
Nos biztosat én sem tudok, éppen ezért kérdeztem. De egy hozzáértő azt mondta, hogy a felső az infrakereső kijelzője, az alsón pedig az adatátviteli rendszer szöveges információi jelennek meg. Vannak kétségeim, de eddig ennél okosabbat senki sem mondott.
A besugárzásjelző (SzPO-15 Berjoza) kijelzője alapból a műszerfal jobb oldalán, az ACsSZ időóra alatt van. Illetve azoknál a példányoknál amik valamelyik gyári nagyjavítás során már megkapták a RADIKAL NP műholdas navigációs rendszert, a Berjoza átkerült a műszerfal bal oldalára. (Aztán valamilyen logika alapján a modernizáción átesett gépekben megint jobb oldalon van az SzPO, és bal oldalon a RADIKAL NP. Csak, hogy egyszerűbb legyen az átképzés.)
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Nos biztosat én sem tudok, éppen ezért kérdeztem. De egy hozzáértő azt mondta, hogy a felső az infrakereső kijelzője,
Na, az bizony igen valószínű, el is feledkeztem arról, hogy ilyen van a MiG-31-en. Teljesen logikus, mert a HARM-hoz hasonlóan az is csak oldal és helyszög adatokat ad, de attól még pásztáz.

az alsón pedig az adatátviteli rendszer szöveges információi jelennek meg. Vannak kétségeim, de eddig ennél okosabbat senki sem mondott.
Ez is. Az hasonló lehet a F-16 DED-jéhez, ami jobb felső részen pár sornyi szöveget képes megjeleníteni, de sok üzemmódja van. A mérete is kb. azonos
 
Csak érdekesség képen:
Az előbb jártam két orosz fórum 31-es oldalán. Mindkettőn megjelent a 31-est lelövő 31-es esete. Az egyiken egyszerűen szemétnek minősítik a hírt, a másikon a veszna = tavasz szóval reagálnak rá, ami átvitt értelemben kb. megfelel a mi kacsa kifejezésünknek. A dolog azért elgondolkodtató, mert ezeken a fórumokon fent vannak olyanok is, akik repülték, üzemeltették a típust, vagy a légierő tagjai voltak. Nem állítom, hogy a két minősítést író is ilyen háttérrel rendelkezik, de lehetséges.
Szóval lehet, hogy célszerű óvatosan hitelt adni ennek az irománynak.
 
A MiG-31M-en ezt a TP8-as hőpellengátort egy komplex kamerarendszerre cserélték, ebben is az F-14-es volt az iránymutató:

3032.jpg


Ahogy a hátsó kabinban is ennek képét tudta volna nézni az a négy képernyő közül a felsőn a navigátor-operátor-fegyverkezelő:

319.jpg


A jókora körszimmetrikus radar kijelző pedig előreköltözött a pilóta műszerfalára:

3026.jpg


Namost ez utóbbiból annyi öröklődött át a megvalósulás idejére már erősen felvízezett BM program gépeire, hogy a repülőgépvezető posztján is megjelenítődhet(?) a radar képe az egyetlen MFD-n:

40%20(18).jpg


A BM prgram prototípusán még elöl kettő, hátul három MFD-vel számoltak, ez a felosztás változott a széria gépeknél 1+2-re.

0513.jpg


35%20%287%29.JPG
 
Jó kis cikk, egy apró pontatlansággal.
A hajtómű nem a D-30F, hanem a D-30F6-os.
Az az egyetlen karakter sokat jelent.
A D-30F volt a koncepció, egy, a tervezett feladatnak sehogy se megfelelő, utánégetővel megtoldott D-30-as (a Tu-134-esből), míg a D-30F6-os egy hibrid.
A kisnyomású forgórész a D-30-asból van, de plusz egy fokozattal, a nagynyomású forgórész a jókora D-30KP-ból, de mínusz egy fokozattal és erre applikálták rá az utánégetőt.
 
Akkor és olyan kecses, mintha valami gyár TMK-sai csinálták volna.


Hirtelen nem vágom, hogy mennyi a Kh-47M2 Kinzsal tömege, de biztos tonnán felül van. A MiG-31 engedélyezett túlterhelése meg 5 G. Kinzsal-lal biztos nem húz ekkorát egy értelmes ljotcsik sem, de 2,5 G-nél is 2.500+ kg-ot kell megtartania annak a függesztőnek. Ezt nem bírja a fogselyem! Ráadásul a Kinzsal eredetileg nem légi indítású fegyver, szóval nem is lehet 1-2 ponton rögzítve függeszteni, azért kell neki egy ilyen "bölcső". És végül az orosz filozófia szerint, ha nehéz (van benne anyag), akkor jó. Legyen erős és megbízható csak az számít. Szépségversenyt nem fog nyerni a megoldás, de nem is oda készült.
 
Hirtelen nem vágom, hogy mennyi a Kh-47M2 Kinzsal tömege, de biztos tonnán felül van. A MiG-31 engedélyezett túlterhelése meg 5 G. Kinzsal-lal biztos nem húz ekkorát egy értelmes ljotcsik sem, de 2,5 G-nél is 2.500+ kg-ot kell megtartania annak a függesztőnek. Ezt nem bírja a fogselyem! Ráadásul a Kinzsal eredetileg nem légi indítású fegyver, szóval nem is lehet 1-2 ponton rögzítve függeszteni, azért kell neki egy ilyen "bölcső". És végül az orosz filozófia szerint, ha nehéz (van benne anyag), akkor jó. Legyen erős és megbízható csak az számít. Szépségversenyt nem fog nyerni a megoldás, de nem is oda készült.
Hát, azt nézve, hogy mekkora az elődje ez minimum 2 tonna táji lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Hirtelen nem vágom, hogy mennyi a Kh-47M2 Kinzsal tömege, de biztos tonnán felül van. A MiG-31 engedélyezett túlterhelése meg 5 G. Kinzsal-lal biztos nem húz ekkorát egy értelmes ljotcsik sem, de 2,5 G-nél is 2.500+ kg-ot kell megtartania annak a függesztőnek. Ezt nem bírja a fogselyem! Ráadásul a Kinzsal eredetileg nem légi indítású fegyver, szóval nem is lehet 1-2 ponton rögzítve függeszteni, azért kell neki egy ilyen "bölcső". És végül az orosz filozófia szerint, ha nehéz (van benne anyag), akkor jó. Legyen erős és megbízható csak az számít. Szépségversenyt nem fog nyerni a megoldás, de nem is oda készült.
Én 5 tonnára emléxem. A 31es megengedett túlterhelése teljes terhelésnél +2,5G volt a Kinzsal előtt.
 
Pár hónapja a szinte a semmiből megjelent MiG-31K kapcsán írta egy orosz szakértő, hogy a programhoz még D-30F6-os hajtóművek gyártását is teljesen visszaállították (ennek a hajtóműnek a gyártását még a kilencvenes években állították le, azóta csak nagyjavítás folyt), mégpedig a legkorszerűbb technológiák hozzáadásával.

https://news.rambler.ru/troops/3932...news&utm_medium=read_more&utm_source=copylink

A paralay fórumban egy magát a helyi üzemben járatosnak mondó szerint erről csak maguk a helyiek nem tudnak. Remélem, előbb, vagy utóbb majd lesz erről az üzemről is riport, amiből kiderül a dolog.
 
.
.
A Mig-31 is egy jo kerdes, öreg gep a BM tuning ellenere is. Mondjuk ez a Kinhzal project egy kisebb reszuknek ad eselyt a tovabbelesre, de amugy szerintem a Szu-34 atvehetne a szerepköret mint hosszutavu örjaratozo gep ket ulessel.
A MiG-31 szerencséje, hogy az R-33-nak anno méretesnek kellett lennie és a radarnak is, emiatt a 31-es is batár nagy lett. Viszont a mikroelektronika fejlődése miatt a gép pénz esetén annyiféle feladtra lenne átszabható (ha lenne pénz), hogy ihaj. Manőverező légiharc és alacsonytámadó csapásmérőt leszámítva baromi sok dologra alkalmas.

  • A teljesítménye miatt megfelelő méretű rakétával irgalmatlan távolságból képes SEAD tevékenységet folytatni.
  • Speciális rakétával ASM feladatkör betöltésére is képes. Nem csak a hatalmas Kinzsált rakétával, de mondjuk kisebb 1-2 tonnás rakétákat is adott profillal irdatlan távolságból képes indítani szép nagy hatósugárral. Légi utántölve meg aztán főleg.
  • Az R-33 mára finoman szólva túlhaladott az alapvető fő méreteit nézve. (Elég csak az átlag rakéta L/D arányt megnézni.) Ha a gép alapvető kialakítása nem vésné félig kőbe, hogy a törzshöz simulva mennyi rakétát visz, elég mókás lenne, ha valahol R-33 és R-77 méret között levő rakétát tudna vinni ma. Nem négyet, hanem akár 6-8 darabot. Mert elvi szinten elférne. Azért a szárny alatti R-77 oda kerül...