Az oroszok szerint elég pontos mert fejlesztik.
Es az oroszok melyik fegyverukrol allitottak korabban hogy "ez nem eleg pontos amugy" ????
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az oroszok szerint elég pontos mert fejlesztik.
Pl a GLONASS vezérlésű bombájukról.Es az oroszok melyik fegyverukrol allitottak korabban hogy "ez nem eleg pontos amugy" ????
Nyolc darab bomba volt az az egy darab bomba, mégpedig a törzs és a szárnyak alá függesztve.Ez még a múlt. A MiG-25-ben megvolt az erő ahhoz, hogy 1 db bombával repüljön M2.35 táján. A MiG-31-ben nincs meg ez tudtommal. Máshova optimalizálták már.
Ezt én úgy értettem, hogy 1 db nuki bombával van értelme. Lehet, hogy megcsinálták a fenti dolgot, de pontosan azt hozta ki a gyakorlat, hogy kisváros méretű célokat sem lehet ezzel eltalálni. Akkor meg minek...Nyolc darab bomba volt az az egy darab bomba, mégpedig a törzs és a szárnyak alá függesztve.
FAB-500M62T jelölésű hővédő burkolattal (T utótag) ellátott spec változat, amit élesben is kipróbáltak az irak-iráni háborúban (feltehetően) szovjet pilótával. Bászra környéki olajfinomítót jelölték ki célpontnak, de ez csak egy teszt volt. Mach 2.5-nél kb 20km-es magasságból oldották a négy-nyolc bombát, de a jelentések szerint (nem tudni ez melyik féltől származik) nem okoztak jelentős károkat.
Hozzáteszem, egy hatalmas kiterjedésű olajfinomító ellen, amit amúgy mindenféle más eszközzel is támadtak abban az időben, a nagy szórásképpel beeső négy darab 500kg-os bomba nem biztos, hogy érdemben meg tudna rongálni.
A vele azonos méretű, de lényegesen eltérő hatóerejű RN-24-es, vagy RN-28-as nukleáris bomba már más tészta.
Ezt én úgy értettem, hogy 1 db nuki bombával van értelme. Lehet, hogy megcsinálták a fenti dolgot, de pontosan azt hozta ki a gyakorlat, hogy kisváros méretű célokat sem lehet ezzel eltalálni. Akkor meg minek...
Vagy 150 végezte a gyepre húzva. Nem voltak azok olyan régiek, hogy elfogyjon belőlük az üzemidő.És akkor most kijavítva a dátum felsorolás hibát:
2011-es szerződés 60 MiG-31-es korszerűsítéséről szólt
2014-es szerződés 53 MiG-31-es korszerűsítéséről szólt
A fenti két megrendelést ez évben teljesítik
A Szokol gyár által korszerűsített gépek:
2012: 10 db
2013: 05 db
2014: 16 db
2015: 11 db
2016: 22 db
2017: 23 db
2018: 24 db (kb)
Az 514. üzem, csak öt gépet korszerűsített! A többi MiG-31-est nem korszerűsítette, hanem csak nagyjavította, az elmúlt évtizedben.
Tervezik 2023-ig a többi gép korszerűsítését is, elérve a kb 150 darabot. Jelenleg mindössze tíz elfogóvadász század (századonként 10-13 gép BM/DZ/BSzM/BM) áll hadrendben, plusz a teszt alatt lévő MiG-31K egység. Valószínűleg nem is lesz több.
Ha jól értem, akkor a cirka 134 db gépből akkor csak úgy kb. a 3-4-e légi utántölthető? A K-k azok a Kinzsállal?A 31-esből eredetileg 349 alapváltozatú gépet gyártottak (a prototípusokat nem számolva). Ehhez jött még 20-40 db DZ, ami már alkalmas volt légi utántöltésre. (A DZ-k számáról elég eltérő adatokat adnak meg a források.) 69 db B változatú gépet gyártottak, és a nagyjavítások során a DZ-ket is felhozták a B-k szintjére. Az alapváltozatú gépek egy részét a gyári nagyjavítások során átépítették BSz verzióra, ami megfelel a B-nek, csak nem utántölthető, egy részüket pénzhiány miatt leállították 2000 táján. (Akkoriban a 31-es pilóták átlagos éves repideje 45-50 óra volt, jöttek is a balesetek egymás után, különösen a leszállások során.)
2018 végéig legalább 36 db B-t BM-re, legalább 85 BSz-t BSzM-re, további 13-15 B-t K-ra és műholdvadász változatra modernizáltak. Ez legkevesebb 134 db gép. 2019 folyamán is adtak át legkevesebb 8 gépet a Jelizov-i 865. IAP.-nak és a Moncsegorszk-i 98. GvIAP-nak. Talán 10-20, de legfeljebb 50 sárkány lehet még, ami alkalmas az átalakításra az eredetileg legyártott kb. 450-ből.
Balesetben legalább 43 db veszett el, további 10-15 db múzeumokban, közterületeken van kiállítva.
A többit pedig megette az idő vasfoga, ahogy 10-15 évig rohadtak leállítva mindenféle konzerválás nélkül. Sokszor még téli takarást sem kaptak, jó ha egy kabintakarót rájuk dobtak. (Mondjuk én megértem, amikor egymás után szűntek meg az ezredek, a kirúgott műszakiaknak nem a gépek konzerválása volt a legégetőbb problémája.) Már 2016-ban lenyilatkozta a Nyizsnij Novgorod-i Szokol gyár főmérnöke, hogy csak minden második hozzájuk beérkező sárkány alkalmas a modernizálásra. (Pedig akkor még sok gépet a saját szárnyán repültek át az alakulatoktól.) A többi gép legfeljebb alkatrésznek használható fel, vagy annak sem....
Ha jól értem, akkor a cirka 134 db gépből akkor csak úgy kb. a 3-4-e légi utántölthető? A K-k azok a Kinzsállal?
Igen. Eleve több légi utántöltésre nem alkalmas gép készült, ezért a modernizált gépek közül is több a BSzM, mint a BM. A K a Kinzsal hordozó jelzése. Ezeket (és a 2 kísérleti műholdvadászt is) B-kből alakították át, így mindegyik alkalmas a légi tankolásra.
Egyébként én továbbra sem hiszem el, hogy a K-ban nincs radar. Ha a Zaszlonyt tényleg kiépítették, akkor pedig valami mást tettek be a helyére, mondjuk egy időjárás radart. (Ez csak tipp.) A radar állítólagos kiépítésére a súlycsökkentést hozták fel indokul. De gondoljatok bele: a K eleve farnehéz a Kinzsallal. Erre még kiszedik a féltonnás radart pont az orrából? De marad a gépágyú (mert a fényképek tanúsága szerint az fent van) a súlypont közelében, a maga 250 kg-jával, és a 8TP hőpellengátor, ami szintén megvan vagy 50-60 kg? Na ne!
Szintén felmerült a K beépített érzékelője. Akár kivették, akár maradt, a Zaszlony nem alkalmas felszíni célok felderítésére. A gyár ajánlatában szerepelt a BM modernizáció előtt a radar térképező és felszíni célok felderítésére optimalizált üzemmódokkal történő ellátása, de ezt sem rendelte meg a légierő. A 8TP hőpellengátornak elvileg mindegy, hogy légi, vagy felszíni hőforrást mér be, de ez még ötletnek is komolytalan, csak úgy felvetődött bennem. Viszont a K biztosan kapott műholdas kapcsolatot! A rendszer antennáját a bal oldali szívócsatorna tetejére építették be, több fényképen is látszik. Ez persze célzásra alkalmatlan, de más forrásból így megoldott a céladatok vétele.
A Kinzsal rakéta pedig biztosan alkalmas végfázisban végzett manőverekre, és feltehetően van saját radarja. Ezekkel a képességekkel már az alapjául szolgáló ballisztikus rakéta is rendelkezett.
Pontosan ez a bajom nekem is. De hát ha ezt írták orosz forrásból...Igen, ezt a radar kiépítést én se értettem, mert így már a vezethetetlen kategória lenne a gép.
Igen. Eleve több légi utántöltésre nem alkalmas gép készült, ezért a modernizált gépek közül is több a BSzM, mint a BM. A K a Kinzsal hordozó jelzése. Ezeket (és a 2 kísérleti műholdvadászt is) B-kből alakították át, így mindegyik alkalmas a légi tankolásra.
Egyébként én továbbra sem hiszem el, hogy a K-ban nincs radar. Ha a Zaszlonyt tényleg kiépítették, akkor pedig valami mást tettek be a helyére, mondjuk egy időjárás radart. (Ez csak tipp.) A radar állítólagos kiépítésére a súlycsökkentést hozták fel indokul. De gondoljatok bele: a K eleve farnehéz a Kinzsallal. Erre még kiszedik a féltonnás radart pont az orrából? De marad a gépágyú (mert a fényképek tanúsága szerint az fent van) a súlypont közelében, a maga 250 kg-jával, és a 8TP hőpellengátor, ami szintén megvan vagy 50-60 kg? Na ne!
Szintén felmerült a K beépített érzékelője. Akár kivették, akár maradt, a Zaszlony nem alkalmas felszíni célok felderítésére. A gyár ajánlatában szerepelt a BM modernizáció előtt a radar térképező és felszíni célok felderítésére optimalizált üzemmódokkal történő ellátása, de ezt sem rendelte meg a légierő. A 8TP hőpellengátornak elvileg mindegy, hogy légi, vagy felszíni hőforrást mér be, de ez még ötletnek is komolytalan, csak úgy felvetődött bennem. Viszont a K biztosan kapott műholdas kapcsolatot! A rendszer antennáját a bal oldali szívócsatorna tetejére építették be, több fényképen is látszik. Ez persze célzásra alkalmatlan, de más forrásból így megoldott a céladatok vétele.
A Kinzsal rakéta pedig biztosan alkalmas végfázisban végzett manőverekre, és feltehetően van saját radarja. Ezekkel a képességekkel már az alapjául szolgáló ballisztikus rakéta is rendelkezett.
Igen, ezt a radar kiépítést én se értettem, mert így már a vezethetetlen kategória lenne a gép.
Pontosan ez a bajom nekem is. De hát ha ezt írták orosz forrásból...
Esetleg SATCOM SATNAV rendszewr kerulhet oda. Nem tudom mennyire kivitelezheto mar meglevo rendszer atpakolasa a gepen belul mint opcio?
Esetleg SATCOM SATNAV rendszewr kerulhet oda. Nem tudom mennyire kivitelezheto mar meglevo rendszer atpakolasa a gepen belul mint opcio?
Én el tudok képzelni egy beépített önvédelmi zavaró rendszert is, de az én fantáziám köztudottan nagy.
Én el tudok képzelni egy beépített önvédelmi zavaró rendszert is, de az én fantáziám köztudottan nagy.