M
molnibalage
Guest
Falat a kaparom attól, hogy ennél a "reptérnél" miket haluztak be egyesek...A mezőkövesdi reptérből csak a beton van meg. Az idézett cikk írói meg utánajárhattak volna rendesen a témának, nem pedig a hülye városi legendákra alapozzák a felfedező expedíciójukat.
Szégyen, hogy még napjainkban is előjön ez a föld alatti hangáros téma ezzel a reptérrel kapcsolatban.
Mezőkövesd az egyetlen olyan repterünk, amelyen nem volt soha semmilyen komolyabb infrastruktúra. Sokakat a legendásan hosszú betonpályája késztet fantáziálásra.
Egy darab kisméretű irányító torony volt az összes nem fából készült építmény.
A néhai üzemanyag hálózat a föld alatt volt, ezt egy mára már felszámolt iparvágányról biztosították.
Mivel anno ez a bázis volt az egyetlen olyan szovjet repülőtér, ahová magyar alakulat időnként ideiglenesen áttelepült (mert a szovjeteknek itt nem állomásozott légierős alakulata, csak egy őrszemélyzet, meg egy kihelyezett toronyszolgálat), így az elszállásolás és az operatív munka kisméretű, dohos fa bungalókból történt.
Ezeket ették meg a helybéliek legelsőként, aztán jöttek a csövek, tartályok...
2014-ben azt írták róla, hogy kitűnő állapotban van.

Amen.Az ilyen kretén "tanulmányokból" van nekem rendesen elegem.
2014-ben ez a Dr.Keszthelyi Gyula aktív katonai repülőterek közé sorolja Taszárt.
Az MH Kapos Bázisrepülőtér kilenc évvel korábban(!), 2005-ben zárt be, a Honvédség teljesen kivonult onnan, 2010 óta Somogy megye, Kaposvár város és Taszár önkormányzatai a tulajdonosok.
Illetve, 2015 óta Kaposvár, Taszár, a Magyar Állam és egy úgynevezett Kapos Busz Kft tulajdonában áll a terület.
Az ott minden, csak nem repülőtér.
Mezőkövesden ha rossz állapotban lenne a beton, akkor szerinted...
Akkor szerintem nézd meg magad, milyen állapotban volt a beton három éve:
Ezen még egy An-2-es is kitöri a bokáját...