KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Érdekes, hogy csak 2023 és 2027 között kapják meg a gépeket.

930 millió USD 5 gépért 12 év támogatással... az 266 milliárd HUF. (úgy hogy fődarabok beszállítói.)

Az egy gépre eső átlagköltség 186 millió USD, ami 53,1 milliárd HUF.

Akkor 3 gép 10-12 év támogatással, szimulátor nélkül mennyi lehet, 150 milliárd HUF?

Vajon a 3x25 milliárdos tervezet él még? Mert akkor abba csak egy KC férne bele...
 
Mondjuk, szép ára lett ennek a KC-390-nek. Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg? A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg? Szerintem egy jó darabig felejtsük el ezt a brazil gépet. Ezért az árért A-400-ast meg C-130-ast is kapunk véleményem szerint. Mondjuk a Herkivel kapcsolatban nem vagyok biztos. Azért az A-400-as előrébb van, akármennyi nyűg van vele, egy szó, mint száz: milyen piacot kutatunk most már? Vegyünk egy vagy kettő C-27-est, a későbbiekben majd nagyobb gépet. Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után. Amit netán megspórolunk a szállítógépek terén, menjen inkább más technikára. Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be. Ha netán semmilyen gépet nem veszünk, majd a litván testvérek kisegítenek a C27-el.
Alapvetően nem biztos, hogy horror az ár, ugyanis 12!!! support is benne van az árban, meg minden gezemice.
Az biztos, hogy a portugálok nagyon keményen tárgyalhattak. Már januárban megmondták, hogy 827M euronál nem hajlandóak többet adni. 830M lett! :rolleyes:
 
Vajon a 3x25 milliárdos tervezet él még? Mert akkor abba csak egy KC férne bele...
az nagyjából 80-83M USD gépenként. Ennyi volt korábban a tervezett ár, kb. Szerintem a gépek flyout costja valahol 100-110M körül lehet. Szerintem az a keret már módosítva van! ;)
 
Mondjuk, szép ára lett ennek a KC-390-nek. Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg? A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg? Szerintem egy jó darabig felejtsük el ezt a brazil gépet. Ezért az árért A-400-ast meg C-130-ast is kapunk véleményem szerint. Mondjuk a Herkivel kapcsolatban nem vagyok biztos. Azért az A-400-as előrébb van, akármennyi nyűg van vele, egy szó, mint száz: milyen piacot kutatunk most már? Vegyünk egy vagy kettő C-27-est, a későbbiekben majd nagyobb gépet. Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után. Amit netán megspórolunk a szállítógépek terén, menjen inkább más technikára. Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be. Ha netán semmilyen gépet nem veszünk, majd a litván testvérek kisegítenek a C27-el.


Nagy csend van a szállítógépek beszerzése körül ,nagyon kíváncsi lennék mi lehet a háttérben, még az is meg lehet,hogy újra változtak a prioritások és már nem akarjuk a Leo2-t a Hoth bolygón bevetni a birodalmiak ellen ,így még sem kellenek a birodalmi csillagrombolók hanem elég lesz a spartan is.:):-)
 
Mondjuk, szép ára lett ennek a KC-390-nek. Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg? A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg? Szerintem egy jó darabig felejtsük el ezt a brazil gépet. Ezért az árért A-400-ast meg C-130-ast is kapunk véleményem szerint. Mondjuk a Herkivel kapcsolatban nem vagyok biztos. Azért az A-400-as előrébb van, akármennyi nyűg van vele, egy szó, mint száz: milyen piacot kutatunk most már? Vegyünk egy vagy kettő C-27-est, a későbbiekben majd nagyobb gépet. Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után. Amit netán megspórolunk a szállítógépek terén, menjen inkább más technikára. Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be. Ha netán semmilyen gépet nem veszünk, majd a litván testvérek kisegítenek a C27-el.

Miért kellene kuncsorogni? Benne vagyunk a SAC programban (c-17), indul az A-400-as "SAC" program magyar részvétellel. Jól alakul ez!
 
Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg?
Elég rosszul teszed fel a kérdést.
A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg?
Eddigi infók szerint az első 2021 ha az Usa nem zavar be.
Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után.
Lesz szállitó, ne izgulj...vagy ez vagy más...
Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be.
Ez semmi másról per pill nem szól, csak is az újraformálódó magyar-usa viszonyról és a "nagy üzletről" (amerikai fegyverzet vásárlása, rakéták, Gripen fegyver-arzenál bővitése stb)
Pár észrevétel:
Boeing (ezáltal az Usa) szerepe a KC-390 programban...(tehát lesz "made in usa" KC)
Az Usa szerepe a Zrinyi 2026-ban...(NASAMS/Patriot rakéták, Gripen fegyver-arzenál bővitése stb)
Csehek szerepe a KC-390 programban...(fejlesztő ország, jelenleg rengeteg részegység sorozat !!! -gyártása folyik itt már)
Csehország szerepe a Zrinyi2026-ban (Bren fegyverek hazai gyártása) ill. a V4-ben...

Sokáig már nem húzhatják a bejelentést. Amerikai mézesmadzag késleltetheti a nyilvánosságra hozatalt...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka
Csak hogy itt is meglegyen:
Jair Bolsonaro brazil elnök KC-390-essel jön Magyarországra?
https://jogalappal.hu/jair-bolsonaro-brazil-elnok-kc-390-essel-jon-magyarorszagra/

'A Embraer estaria em negociações avançadas para a venda de um lote de cargueiros militares KC 390 para a Hungria. A se confirmar, já se pode prever uma grande celebração da direita internacional, com as presenças de Jair Bolsonaro e Viktor Orbán.'
https://relatorioreservado.com.br/internacional-direitista/

Plusz pont ha vissza is :D
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Tudom már volt ez a videó, DE: 02:00 "...we are flexible. The production line can deliver up to 12 airplane per year.."!
Szerintem - ha végül ezt a tipust választják - a mi 3 gépes megrendelésünket gyakorlatilag bármikor le tudják gyártani.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tudom már volt ez a videó, DE: 02:00 "...we are flexible. The production line can deliver up to 12 airplane per year.."!
Szerintem - ha végül ezt a tipust választják - a mi 3 gépes megrendelésünket gyakorlatilag bármikor le tudják gyártani.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pontosan,...sőt, emlékeim szerint per pillanat 7 gép van összeszerelés alatt. A csehektől meg volt infó, hogy ők már jóideje szériában tolják az általuk gyártott elemeket, részegységeket, tehát gondolom mások is. Minden probléma nélkül tartható a 21-es érkezése az első magyar gépnek.
 
Szerintem - ha végül ezt a tipust választják - a mi 3 gépes megrendelésünket gyakorlatilag bármikor le tudják gyártani.
Remélem mi nem ezt a drága, feltehetően gyermekbetegségekben szenvedő típust választjuk...!
A portugálok gyanúsan késői időpontra szerződtek...
Ez 1 zseniális döntés, mellyel elkerülik a problémás "első szériás" példányokat...!
 
Remélem mi nem ezt a drága, feltehetően gyermekbetegségekben szenvedő típust választjuk...!
Pedig most úgy tűnik ez lesz...
A gyermekbetegségeit meg majd meglátjuk.
Remélem nem lesz túl sok és súlyos.

Amúgy csak jól kell szerződni.

Én speciel hasonló konstrukcióban lízingelném a KC ket is mint a Gripeneket csak rövidebb futamidővel ès lényegesen magasabb maradványértékkel.
Hagynám a gépeket a futamidő végéig az Embraer - vagy annak egy lízingre specializált leány vállalatának - a tulajdonában, és majd 5-10 év múlva a tapasztalatok birtokában eldönteném hogy megveszem e, vagy visszadom.
Addig meg biztosítsa a szerződésben előírt hadrafoghatóságot a tulajdonos...