Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az olaszok mi a hóhérnak érdeklődnének utána amikor gyártanak sajátot? A lengyeleknek meg van egy még jó darabig használható C-130 flottája. (meg ők úgyis amcsit vagy olaszt vesznek)
Én nem tudom, hogy a brazil külügyminiszter miért épp a lengyelekhez és az olaszokhoz ment "házalni a KC-390-essel"...
A lengyel F-16osoknak még a légi utántöltése sem kompatibilis a kosaras rendszerrel és a C295-öseiken sincs légi utántöltő csonk...
Az olaszoknál lenne mit utántölteni kosaras módszerrel, de nekik van 7 tankergépük is. (KC767, KC130J)
Ez már egy elég régi ügy.https://www.airway1.com/boeing-already-has-five-countries-interested-in-the-kc-390/
Ahogy nézem a Boeing lassan átveszi a bizniszt.
"Boeing and Embraer have closed deals for the creation of two joint ventures. The first provides for the formation of a new company responsible for the manufacturing and marketing of Embraer regional jets, with 80% of the business belonging to the US manufacturer.
The second will have a majority of the Brazilian company with 51% of the company and aims to boost sales of the KC-390, the largest aircraft project ever made in Brazil.
The presence of Boeing is expected to facilitate sales to numerous customers seeking a successor to former cargo turbo-propellers like the competitor Lockheed Martin’s C-130 Hercules."
Ez már egy elég régi ügy.
A Boeing úgy akarta felvásárolni a típust, ahogy az Airbus az A220-at a Bombardiertől. De a Brazil kormány nem ment bele, bár nagyon kellett a programnak a tőkeinjekció.
Féltették, hogy a komplett gyártást elviszik az USAba, nekik meg ugrik a GDP növelő, magasszintű gyártást ígénylő munkahely.
A Boeingnek elsősorban azért kellett ez a típus, mert a szegmensben nekik nem volt semmi, és az amerikai piacon is inog a C-130 trónja.
Alapvetően most mindenki kivár ezen a piacon: A gyártók arra várnak, hogy elfogyjon az "élettartam" C-130-asokból. A vevők meg arra, hogy a gyártók kifogyjanak a teljesíthető megrendelésekből, hogy minél kellemesebb alkukat köthessenek. A KC termelése nincs még igazán felpörgetve. Az A400M-ét pedig most fogták vissza.
Aztán, a végén még elkezdenek a japók is nyomulni a világpiacon a C-2-vel, és learatnak mindent....
Várhatóan a Embraer és az Airbus is elbíbelődik a jelenlegi megrendelt gépek legyártásával 5-7 évet.
Ha megnézed, ez a cikk februári.Itt most épp arról van szó hogy elmozdult az ügy. Beszállt a jogi procedúrák után a Boeing és ez így jobb lesz a típusnak.
Kényszerhelyzetben vannak vevők is, az idő náluk is halad, ha csak a saját légierőnket nézzük.
Az amerikaiak mögött viszont ott a politikai érdekérvényesítő képesség is, és a japánokat nem hagynák tarolni, az fix.
Két cég, az egyik a amerikai, a másik hazai, ha Boeing hasznot realizál, nekik úgy is jó, a kapcsolatrendszerük jóval nagyobb mint az Embraer-é.
Szerintem ez lenne a legmegfelelőbb szállítógép számunkra három db KC 390-el hosszú időre megoldódna a szállítórepülőgép kérdés a Honvédségnél.
Pedig 3-nál nemigen lesz több.3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
Végül is kijön a 3:1 arány, ha nagyon hunyorítok. Magyarán 1 gép """"elvileg"""" mindig bevethetőnek kell legyen, a 3-ból.3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
Pedig mindig 3 rámpás szállítógépről beszéltek mindig és nem tudok róla, hogy ez változott volna.3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
Allesmor is nyugtázta a projektet, így már végleg sínre került mindenRendben.
Allesmor is nyugtázta a projektet, így már végleg sínre került minden
Kivéve ha előjön pár év múlva valamilyen konstrukciós hiba. Hiszen ez egy vadiúj gép. És ha ez földhözszögezi azt a 3 gépet akkor már megint ott vagyunk mint most.
Szerintem ha ezt választják akkor talán ezt is lehetne lízingelni 10 éves futamidőre az átlagnál magasabb beugróval és maradványértékkel (~75%)Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
Magyarán kiterjesztett garancia?Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.