Az oroszok meg tudják oldani mert van saját rep-iparuk, mi meg sajnos egy vitorlázógépet se tudunk gyártani önállóan, nemhogy nagyjavítanánk agy Ancsát vagy akár csak alkatrészt, berendezést gyártanánk hozzá. Ráadásul ha lejár az össz élettartama akkor azt csak a gyártó vagy a tervező által kijelölt nagyjavító-üzem hosszabbíthatja meg, a tervező által előírt kötelező felülvizsgálatok, kötelező alkatrész és berendezés-cserék és tesztelések után. Egy lejárt élettartamú gép esetében ez sokkal drágább mint egy normál nagyjavítás, és nem is biztos hogy adna rá engedélyt a tervező/gyártó. Ilyenkor szokott az jönni hogy széttárt kar, udvarias/üzleties mosoly és : "Vannak már újabb és sokkal korszerűbb tipusaink, abból lehet rendelni uraim!" Ukránéknál persze sok minden előfordulhat, talán még pecsétet is tennének az An-26-unk tovább üzemeltetésére, de egyrészt ez rohadt sokba kerülne, másrészt nem valószínű hogy a repbiztonság csúcsa lenne (lásd a horvát MiG-21-ek "nagyjavításos" végzetét).Ancsakat hasznalnak az oroszok is a mai napig. Valahogy csak megoldjak az uzemeltetest az ukranok nelkul. Ez nekunk nem lehet opcio?