KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ancsakat hasznalnak az oroszok is a mai napig. Valahogy csak megoldjak az uzemeltetest az ukranok nelkul. Ez nekunk nem lehet opcio?
Az oroszok meg tudják oldani mert van saját rep-iparuk, mi meg sajnos egy vitorlázógépet se tudunk gyártani önállóan, nemhogy nagyjavítanánk agy Ancsát vagy akár csak alkatrészt, berendezést gyártanánk hozzá. Ráadásul ha lejár az össz élettartama akkor azt csak a gyártó vagy a tervező által kijelölt nagyjavító-üzem hosszabbíthatja meg, a tervező által előírt kötelező felülvizsgálatok, kötelező alkatrész és berendezés-cserék és tesztelések után. Egy lejárt élettartamú gép esetében ez sokkal drágább mint egy normál nagyjavítás, és nem is biztos hogy adna rá engedélyt a tervező/gyártó. Ilyenkor szokott az jönni hogy széttárt kar, udvarias/üzleties mosoly és : "Vannak már újabb és sokkal korszerűbb tipusaink, abból lehet rendelni uraim!" Ukránéknál persze sok minden előfordulhat, talán még pecsétet is tennének az An-26-unk tovább üzemeltetésére, de egyrészt ez rohadt sokba kerülne, másrészt nem valószínű hogy a repbiztonság csúcsa lenne (lásd a horvát MiG-21-ek "nagyjavításos" végzetét).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 285
113
Itt tart jelenleg a KC-390 program:

1. gép: prototípus (összetört tesztelés közben)
2. gép: prototípus (tesztelésre használja a gyártó)
3. gép: ezzel helyettesítették az összetört gépet, hogy el tudja végezni a gyártó a szükséges teszteket (a tesztek után 2020-ban ezt is átadják a Brazil Légierőnek)
4. gép: a Brazil Légierő első gépe lesz, még a gyártó tulajdonában van. A következő hetekben valamikor kapja meg a Brazil légierő. Ez a gép van most Pápán.


További gépek vannak az összeszerelés különböző fázisaiban.


"The firm says aircraft number nine is now in production."

Akkor jelenleg 5 gép van a gyártósoron, különböző állapotban.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 491
132 199
113
Azért majd egyszer vezesse le nekem valaki - akár privátban - mi az a szörnyű titok ami miatt egy ilyen tesztet nem lehet nyilvánossá tenni.
Ha tippelnem kéne majd a honvédelem.hu-n lesz róla valami, mivel ha nem lenne, akkor az LSHN.hu sem írhatott volna róla, meg Tindalos barátunk se pakolna ide ilyen minőségben (valszeg progi fotós) készített képet.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
T

Törölt tag 1586

Guest
A mai út is demó vagy ez már a búcsú?
Ahogy elnézem É irányban elhagyta az országot..
Pá..pá.. KC-390:)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 285
113
Azt írták korábban, hogy a Le Bourgetban lesz a nagy bejelentés, hogy a portugálokkal aláírták végre a KC390 szerződést.
Ez elmaradt vagy csak nekem maradt ki az információ?

Kíváncsi vagyok, hogy Pápa után hová fog menni a gép? Lengyelországba, Olaszországba vagy máshová...

A csehek után Portugáliába repül a gép... ezek szerint a lengyelek és az olaszok nem nagyon érdeklődnek a típus iránt. :(

Kíváncsi vagyok, lesz-e a héten portugál bejelentés...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 491
132 199
113
A csehek után Portugáliába repül a gép... ezek szerint a lengyelek és az olaszok nem nagyon érdeklődnek a típus iránt. :(

Kíváncsi vagyok, lesz-e a héten portugál bejelentés...
Az olaszok mi a hóhérnak érdeklődnének utána amikor gyártanak sajátot? A lengyeleknek meg van egy még jó darabig használható C-130 flottája. (meg ők úgyis amcsit vagy olaszt vesznek)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz