KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Ancsakat hasznalnak az oroszok is a mai napig. Valahogy csak megoldjak az uzemeltetest az ukranok nelkul. Ez nekunk nem lehet opcio?
Az oroszok meg tudják oldani mert van saját rep-iparuk, mi meg sajnos egy vitorlázógépet se tudunk gyártani önállóan, nemhogy nagyjavítanánk agy Ancsát vagy akár csak alkatrészt, berendezést gyártanánk hozzá. Ráadásul ha lejár az össz élettartama akkor azt csak a gyártó vagy a tervező által kijelölt nagyjavító-üzem hosszabbíthatja meg, a tervező által előírt kötelező felülvizsgálatok, kötelező alkatrész és berendezés-cserék és tesztelések után. Egy lejárt élettartamú gép esetében ez sokkal drágább mint egy normál nagyjavítás, és nem is biztos hogy adna rá engedélyt a tervező/gyártó. Ilyenkor szokott az jönni hogy széttárt kar, udvarias/üzleties mosoly és : "Vannak már újabb és sokkal korszerűbb tipusaink, abból lehet rendelni uraim!" Ukránéknál persze sok minden előfordulhat, talán még pecsétet is tennének az An-26-unk tovább üzemeltetésére, de egyrészt ez rohadt sokba kerülne, másrészt nem valószínű hogy a repbiztonság csúcsa lenne (lásd a horvát MiG-21-ek "nagyjavításos" végzetét).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 661
84 145
113
Itt tart jelenleg a KC-390 program:

1. gép: prototípus (összetört tesztelés közben)
2. gép: prototípus (tesztelésre használja a gyártó)
3. gép: ezzel helyettesítették az összetört gépet, hogy el tudja végezni a gyártó a szükséges teszteket (a tesztek után 2020-ban ezt is átadják a Brazil Légierőnek)
4. gép: a Brazil Légierő első gépe lesz, még a gyártó tulajdonában van. A következő hetekben valamikor kapja meg a Brazil légierő. Ez a gép van most Pápán.


További gépek vannak az összeszerelés különböző fázisaiban.


"The firm says aircraft number nine is now in production."

Akkor jelenleg 5 gép van a gyártósoron, különböző állapotban.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 845
134 265
113
Azért majd egyszer vezesse le nekem valaki - akár privátban - mi az a szörnyű titok ami miatt egy ilyen tesztet nem lehet nyilvánossá tenni.
Ha tippelnem kéne majd a honvédelem.hu-n lesz róla valami, mivel ha nem lenne, akkor az LSHN.hu sem írhatott volna róla, meg Tindalos barátunk se pakolna ide ilyen minőségben (valszeg progi fotós) készített képet.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 894
6 165
113
Ha tippelnem kéne majd a honvédelem.hu-n lesz róla valami, mivel ha nem lenne, akkor az LSHN.hu sem írhatott volna róla, meg Tindalos barátunk se pakolna ide ilyen minőségben (valszeg progi fotós) készített képet.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
A mai út is demó vagy ez már a búcsú?
Ahogy elnézem É irányban elhagyta az országot..
Pá..pá.. KC-390:)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 661
84 145
113
Azt írták korábban, hogy a Le Bourgetban lesz a nagy bejelentés, hogy a portugálokkal aláírták végre a KC390 szerződést.
Ez elmaradt vagy csak nekem maradt ki az információ?

Kíváncsi vagyok, hogy Pápa után hová fog menni a gép? Lengyelországba, Olaszországba vagy máshová...

A csehek után Portugáliába repül a gép... ezek szerint a lengyelek és az olaszok nem nagyon érdeklődnek a típus iránt. :(

Kíváncsi vagyok, lesz-e a héten portugál bejelentés...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 845
134 265
113
A csehek után Portugáliába repül a gép... ezek szerint a lengyelek és az olaszok nem nagyon érdeklődnek a típus iránt. :(

Kíváncsi vagyok, lesz-e a héten portugál bejelentés...
Az olaszok mi a hóhérnak érdeklődnének utána amikor gyártanak sajátot? A lengyeleknek meg van egy még jó darabig használható C-130 flottája. (meg ők úgyis amcsit vagy olaszt vesznek)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz