KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Ancsakat hasznalnak az oroszok is a mai napig. Valahogy csak megoldjak az uzemeltetest az ukranok nelkul. Ez nekunk nem lehet opcio?
Az oroszok meg tudják oldani mert van saját rep-iparuk, mi meg sajnos egy vitorlázógépet se tudunk gyártani önállóan, nemhogy nagyjavítanánk agy Ancsát vagy akár csak alkatrészt, berendezést gyártanánk hozzá. Ráadásul ha lejár az össz élettartama akkor azt csak a gyártó vagy a tervező által kijelölt nagyjavító-üzem hosszabbíthatja meg, a tervező által előírt kötelező felülvizsgálatok, kötelező alkatrész és berendezés-cserék és tesztelések után. Egy lejárt élettartamú gép esetében ez sokkal drágább mint egy normál nagyjavítás, és nem is biztos hogy adna rá engedélyt a tervező/gyártó. Ilyenkor szokott az jönni hogy széttárt kar, udvarias/üzleties mosoly és : "Vannak már újabb és sokkal korszerűbb tipusaink, abból lehet rendelni uraim!" Ukránéknál persze sok minden előfordulhat, talán még pecsétet is tennének az An-26-unk tovább üzemeltetésére, de egyrészt ez rohadt sokba kerülne, másrészt nem valószínű hogy a repbiztonság csúcsa lenne (lásd a horvát MiG-21-ek "nagyjavításos" végzetét).
 
Itt tart jelenleg a KC-390 program:

1. gép: prototípus (összetört tesztelés közben)
2. gép: prototípus (tesztelésre használja a gyártó)
3. gép: ezzel helyettesítették az összetört gépet, hogy el tudja végezni a gyártó a szükséges teszteket (a tesztek után 2020-ban ezt is átadják a Brazil Légierőnek)
4. gép: a Brazil Légierő első gépe lesz, még a gyártó tulajdonában van. A következő hetekben valamikor kapja meg a Brazil légierő. Ez a gép van most Pápán.


További gépek vannak az összeszerelés különböző fázisaiban.


"The firm says aircraft number nine is now in production."

Akkor jelenleg 5 gép van a gyártósoron, különböző állapotban.
 
Azért majd egyszer vezesse le nekem valaki - akár privátban - mi az a szörnyű titok ami miatt egy ilyen tesztet nem lehet nyilvánossá tenni.
Ha tippelnem kéne majd a honvédelem.hu-n lesz róla valami, mivel ha nem lenne, akkor az LSHN.hu sem írhatott volna róla, meg Tindalos barátunk se pakolna ide ilyen minőségben (valszeg progi fotós) készített képet.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Ha tippelnem kéne majd a honvédelem.hu-n lesz róla valami, mivel ha nem lenne, akkor az LSHN.hu sem írhatott volna róla, meg Tindalos barátunk se pakolna ide ilyen minőségben (valszeg progi fotós) készített képet.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A mai út is demó vagy ez már a búcsú?
Ahogy elnézem É irányban elhagyta az országot..
Pá..pá.. KC-390:)
 
Azt írták korábban, hogy a Le Bourgetban lesz a nagy bejelentés, hogy a portugálokkal aláírták végre a KC390 szerződést.
Ez elmaradt vagy csak nekem maradt ki az információ?

Kíváncsi vagyok, hogy Pápa után hová fog menni a gép? Lengyelországba, Olaszországba vagy máshová...

A csehek után Portugáliába repül a gép... ezek szerint a lengyelek és az olaszok nem nagyon érdeklődnek a típus iránt. :(

Kíváncsi vagyok, lesz-e a héten portugál bejelentés...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
A csehek után Portugáliába repül a gép... ezek szerint a lengyelek és az olaszok nem nagyon érdeklődnek a típus iránt. :(

Kíváncsi vagyok, lesz-e a héten portugál bejelentés...
Az olaszok mi a hóhérnak érdeklődnének utána amikor gyártanak sajátot? A lengyeleknek meg van egy még jó darabig használható C-130 flottája. (meg ők úgyis amcsit vagy olaszt vesznek)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz