KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Amúgy 3 nyomorult gépért mit hisztiznek a jenkik?


Magyarán kiterjesztett garancia?

Valahogy úgy,arra gondolok,hogy egy vadonatúj konstrukciónál valahol nem logikus,hogy az összes kockázatot az elsőként rendszeresítő országok vállalják egyedül, az én meglátásom szerint bizonyos mértékig az esetleges konstrukciós problémákra a gyártónak is garanciát kell vállalnia valamilyen módon.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
Szerintem ha ezt választják akkor talán ezt is lehetne lízingelni 10 éves futamidőre az átlagnál magasabb beugróval és maradványértékkel (~75%)
Így az éves lízingdíj alacsony lenne és ha beválik akkor meg lehet hosszabbítani ennek is a lízing periodust akár további 20 évvel, ha meg nem válik be akkor 10 év után vissza lehet adni a lízingbe adónak.


Nekem sincs bajom ezzel a géppel.
Ha tud mindent amit írnak azt üzembiztosan, semmi probléma.

De nem szokatlan egy új gépnél, hogy nem minden úgy sikerül mint ahogy a tervezők megállmodták.
Most csak a gyártó propagandáját ismerjük. Igazi felhasználó napi üzemeltetési problémáit nem.
És persze konstrukciós hiba is főleg így az elején egy géptipusnál simá előjöhet.

Negatív pl nekem az NH90 amire azt hittem egy k jó gép lessz. Rohadtul tetszett. Ehhez képest egy katasztrófa számomra.

A 10 éves lizing, vagy nagyobb szintű garancia jó lehetne.
De ha esetleg 5 év vagy x repült óra után le kell állítani őket(mert akkor jön elő valami), akkor megint 0 katonai szállítógépünk van.
Megint átállni másik gépre, idő,pénz.
Ráadásul egy olyan döntés amit valószínű nehezen hozna meg az adott katonai és politikai vezetés. Hisz látjuk most sem egyszerű,gyors ez a döntés.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 041
80 780
113
Egy kis érdekesség...

KC-130M-ből is tankolt a KC-390

PTZNJ_FAB2462_REVO1.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 041
80 780
113
Amíg az egyik prototípus Európában bemutatózott, addig a másik gép átrepült Peruba és Bolíviába bemutatkozni.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 041
80 780
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 041
80 780
113
A portugálok aláírták a szerződést 5 gépre, 930 millió dollár értékben (827 millió €), ami 12 évig magában foglalja egy szimulátor használatát és üzemeltetési támogatást. Nem hangzik rosszul.

https://www.airway1.com/portugal-confirms-purchase-of-military-freighter-kc-390/

Érdekes, hogy csak 2023 és 2027 között kapják meg a gépeket.

930 millió USD 5 gépért 12 év támogatással... az 266 milliárd HUF. (úgy hogy fődarabok beszállítói.)

Az egy gépre eső átlagköltség 186 millió USD, ami 53,1 milliárd HUF.

Akkor 3 gép 10-12 év támogatással, szimulátor nélkül mennyi lehet, 150 milliárd HUF?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Érdekes, hogy csak 2023 és 2027 között kapják meg a gépeket.

930 millió USD 5 gépért 12 év támogatással... az 266 milliárd HUF. (úgy hogy fődarabok beszállítói.)

Az egy gépre eső átlagköltség 186 millió USD, ami 53,1 milliárd HUF.

Akkor 3 gép 10-12 év támogatással, szimulátor nélkül mennyi lehet, 150 milliárd HUF?
Háát szerintem biztosan ne arányosíts, mert 3 gépre ugyanazokat a szerszámokat berendezéseket meg kell venni, mint 5-höz.
Ráadásul a portugálok már jó előre beszálltak a fejlesztés költségeibe is....
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A portugálok aláírták a szerződést 5 gépre, 930 millió dollár értékben (827 millió €), ami 12 évig magában foglalja egy szimulátor használatát és üzemeltetési támogatást. Nem hangzik rosszul.

https://www.airway1.com/portugal-confirms-purchase-of-military-freighter-kc-390/

Szerintem rosszul hangzik, mert Portugália fejlesztő ország, így mások nem is álmodhatnak hasonló árról. Egy vadiúj típus rendszeresítésének kockázatairól meg már többen is írtak. Tehát a versenytárssal hasonlítva nem vitás, hogy a Herky-t érdemes választani...!
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 146
113
Szerintem rosszul hangzik, mert Portugália fejlesztő ország, így mások nem is álmodhatnak hasonló árról. Egy vadiúj típus rendszeresítésének kockázatairól meg már többen is írtak. Tehát a versenytárssal hasonlítva nem vitás, hogy a Herky-t érdemes választani...!
szerintem most még nem lehet megmondani hogy rosszul vagy jól hangzik e , várjunk k egy 3-4 évet , legyen tapasztalat az üzemeltetésről és majd azután törjünk pálcát a gép felett , tény hogy nem olcsó , még egy fejlesztő országnak se ahogy látjuk :/
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 080
9 005
113
szerintem most még nem lehet megmondani hogy rosszul vagy jól hangzik e , várjunk k egy 3-4 évet , legyen tapasztalat az üzemeltetésről és majd azután törjünk pálcát a gép felett , tény hogy nem olcsó , még egy fejlesztő országnak se ahogy látjuk :/

A Porbléma, hogy az ANCSA 2020 középén kifujt üzemidejű lesz. Lehetne nagyjavítás ismét, több gépre is, de kormányzat nem akarja (nem tudom a katonai vezetés "ténylegesen szeretné-e". A mai ukrán nagyjavítások kritikán alulíak, az egyetlen gépünk előző nagyjavítását és többszöri csúszás után, komolny büntetőszankcók kilátásba helyezésével tudta a cégvezetés kikényszeríteni..
Ha viszont nincs nagyjavítás, akkor repülőgép kell. Nos vagy átmenetileg bérlünk gépeket (a C-17 órákon felül), vagy beszerzünk. Nos előbbi költséget visz el, utóbbinál meg rizikós venni egy kiforratlan típust, még akkor is, ha pld. az hogy simán többször átreptették a fél világon, és nem tudottak eddig nagy konstrukciós problémák stb. A C130 meg amerikai, annak minden előnyével és hátrányával.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 080
9 005
113
Ja és ott az A400M -- mint tudjuk, sok innovativ dolog, de pocsék hadrafoghatóság.. Kettő-négy gépes flottánál ez ismét rizikó. De AIRBUS és európai, tehát saját termékünk átvitt értelemben.. A régebbi favoritok a C327J ls CASA235 úgy látszik paradigmaváltással elfelejtődtek.. A Z2026 irodában biztos többet tudnak...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
szerintem most még nem lehet megmondani hogy rosszul vagy jól hangzik e , várjunk k egy 3-4 évet , legyen tapasztalat az üzemeltetésről és majd azután törjünk pálcát a gép felett , tény hogy nem olcsó , még egy fejlesztő országnak se ahogy látjuk :/
Sajnos a "jóárasításhoz" 100-as nagyságrendben kéne értékesíteni, amire a jelenleginél magasabb áron én nem sok esélyt látok. Alacsony darabszám esetén viszont az esetleges gyermekbetegségek is lassabban jelentkeznek... :(
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ja és ott az A400M -- mint tudjuk, sok innovativ dolog, de pocsék hadrafoghatóság.. Kettő-négy gépes flottánál ez ismét rizikó. De AIRBUS és európai, tehát saját termékünk átvitt értelemben.. A régebbi favoritok a C327J ls CASA235 úgy látszik paradigmaváltással elfelejtődtek.. A Z2026 irodában biztos többet tudnak...
Ezt az A400M - pocsék hadrafoghatóság dolgot azért még alaposan megrágnám. Ha ellátogatsz a saját fórumába, akkor ott éppen megint előkerült a gép összes eddigi felmerült problémájának felemlegetése egy bulvár jellegű cikkben ami egy az angol parlamentben történt szócsatát dolgoz fel. Az eredeti parlamenti leiratokból kiderült, hogy
ahogy már korábban elismerték, voltak gondok a hajtóműben és a rotorokkal. Ezek tartóssági gondok voltak, és emiatt kellett gyakrabban
ellenőrizni a gépeket. Emiatt az ellenőrzés miatt ez nem okozott veszélyhelyzetet, csak plusz munkát.
Az Airbus/Europrop állítólag megoldotta a problémákat. A problémás alkatrészek cseréje (és értelem szerűen a gyártása is) folyamatos. Az angol flotta összes gépe 2020as évvel beszárólag a rendes javítások során megkapja a módosított alkatrészeket. Ezt garanciában (ingyen) oldják meg a gyártók.
Maradjunk annyiban, hogy az angol flottában a hadrafoghatóság szempontjából még a jobbak között van a gép a 2018as adatok alapján.
A résztvevő országok pedig most írtak alá június elején egy új karbantartási szerződést, amivel mindenki meg volt elégedve.
Az angolokat azért érintette jobban az ügy, mert náluk ugyan szinte már az összes gép le van szállítva (-2), de emiatt szinte az összeset érintette a gond.
A németek meg azért pampogtak főleg, ugyanis nekik az elején nagyon keveset szállítottak, és az igényeikhez képest emiatt kicsi volt merítés, és a probléma miatt a hadrafoghatóság.
Egy ilyen probléma sokkal fájóbb, ha az igényeid miatt csapágyasra kell járatnod a flottát.
Szerencsére tavaly és idén brutálisan megtolták a rendszerben lévő német gépek mennyiségét. Az idei gépek, tudtommal már a probléma mentes alkatrészekkel lettek szállítva, de a nagyobb flotta megengedőbb a hadrafoghatóság szempontjából is.
Természetesen az új gépek már a tartós megoldást kapják.
A mi esetleges 3 gépes flottánkat (legyen az bármelyik befutó is) azért fogja kevésbé érinteni a dolog, ugyanis nekünk valószínűleg elegendő a napi működéshez 1 v. 2 gép is, mivel a csapatszállítást nem ezekkel fogjuk végezni. Ha pedig bedobjuk a közösbe a gépeinket (értsd, az európai szállítási együttműködésekbe), akkor egy szükséghelyzetben igénybe vehetjük majd más országok szállítási kapacitásait is.
Ez természetesen értelmetlen lenne az 1db megmaradt Ancsával....
 
  • Tetszik
Reactions: therob

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha pedig bedobjuk a közösbe a gépeinket (értsd, az európai szállítási együttműködésekbe)
Ne mi dobjunk be, hanem dobják be a németek a fölös Airbusaikat, mert úgy csak a ránk eső kisebb részt kell kifizetni. Sőt a Big Mac-ekhez hasonlóan állomásozhatna nálunk a közös NATO szállító-tanker flotta, kíbővítve 1 Airbus javítóbázissal.
Így nekünk 2 Spartan is bőven elég lenne...!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ne mi dobjunk be, hanem dobják be a németek a fölös Airbusaikat, mert úgy csak a ránk eső kisebb részt kell kifizetni. Sőt a Big Mac-ekhez hasonlóan állomásozhatna nálunk a közös NATO szállító-tanker flotta, kíbővítve 1 Airbus javítóbázissal.
Így nekünk 2 Spartan is bőven elég lenne...!
Egyelőre nincsenek fölös A400M-jeik, mivel alig várják már, hogy elküldhessék a Transalokat (29db) nyugdíjba. Ami esetlegesen lesz, azt már bedobták, csakhogy azokhoz nekünk nincs közünk. Még azt is el tudom képzelni, hogy a 7db opciós gépet is le fogják hívni!
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 146
113
Telefonról nehézkesen írok szóval elnézést az esetleges elütésekért
A Porbléma, hogy az ANCSA 2020 középén kifujt üzemidejű lesz. Lehetne nagyjavítás ismét, több gépre is, de kormányzat nem akarja (nem tudom a katonai vezetés "ténylegesen szeretné-e". A mai ukrán nagyjavítások kritikán alulíak, az egyetlen gépünk előző nagyjavítását és többszöri csúszás után, komolny büntetőszankcók kilátásba helyezésével tudta a cégvezetés kikényszeríteni..
Ha viszont nincs nagyjavítás, akkor repülőgép kell. Nos vagy átmenetileg bérlünk gépeket (a C-17 órákon felül), vagy beszerzünk. Nos előbbi költséget visz el, utóbbinál meg rizikós venni egy kiforratlan típust, még akkor is, ha pld. az hogy simán többször átreptették a fél világon, és nem tudottak eddig nagy konstrukciós problémák stb. A C130 meg amerikai, annak minden előnyével és hátrányával.
Annyi csak hogy az ancsáknak már rég kifutottak , gyakorlatilag és elvileg is , a 2020 már tényleg nagyon az az időpont amire végszükség esetén kellett volna kitolni az üzemidejüket kb. A Super Herky szerintem is jó választás lett volna/lehet még
Sajnos a "jóárasításhoz" 100-as nagyságrendben kéne értékesíteni, amire a jelenleginél magasabb áron én nem sok esélyt látok. Alacsony darabszám esetén viszont az esetleges gyermekbetegségek is lassabban jelentkeznek... :(
Sajnos ez így van , reméljük hogy a brazil kollegák majd sokat repünek velük jó gyakran és akkor ez az idő tud redukálódni.
Ezt az A400M - pocsék hadrafoghatóság dolgot azért még alaposan megrágnám. Ha ellátogatsz a saját fórumába, akkor ott éppen megint előkerült a gép összes eddigi felmerült problémájának felemlegetése egy bulvár jellegű cikkben ami egy az angol parlamentben történt szócsatát dolgoz fel. Az eredeti parlamenti leiratokból kiderült, hogy
ahogy már korábban elismerték, voltak gondok a hajtóműben és a rotorokkal. Ezek tartóssági gondok voltak, és emiatt kellett gyakrabban
ellenőrizni a gépeket. Emiatt az ellenőrzés miatt ez nem okozott veszélyhelyzetet, csak plusz munkát.
Az Airbus/Europrop állítólag megoldotta a problémákat. A problémás alkatrészek cseréje (és értelem szerűen a gyártása is) folyamatos. Az angol flotta összes gépe 2020as évvel beszárólag a rendes javítások során megkapja a módosított alkatrészeket. Ezt garanciában (ingyen) oldják meg a gyártók.
Maradjunk annyiban, hogy az angol flottában a hadrafoghatóság szempontjából még a jobbak között van a gép a 2018as adatok alapján.
A résztvevő országok pedig most írtak alá június elején egy új karbantartási szerződést, amivel mindenki meg volt elégedve.
Az angolokat azért érintette jobban az ügy, mert náluk ugyan szinte már az összes gép le van szállítva (-2), de emiatt szinte az összeset érintette a gond.
A németek meg azért pampogtak főleg, ugyanis nekik az elején nagyon keveset szállítottak, és az igényeikhez képest emiatt kicsi volt merítés, és a probléma miatt a hadrafoghatóság.
Egy ilyen probléma sokkal fájóbb, ha az igényeid miatt csapágyasra kell járatnod a flottát.
Szerencsére tavaly és idén brutálisan megtolták a rendszerben lévő német gépek mennyiségét. Az idei gépek, tudtommal már a probléma mentes alkatrészekkel lettek szállítva, de a nagyobb flotta megengedőbb a hadrafoghatóság szempontjából is.
Természetesen az új gépek már a tartós megoldást kapják.
A mi esetleges 3 gépes flottánkat (legyen az bármelyik befutó is) azért fogja kevésbé érinteni a dolog, ugyanis nekünk valószínűleg elegendő a napi működéshez 1 v. 2 gép is, mivel a csapatszállítást nem ezekkel fogjuk végezni. Ha pedig bedobjuk a közösbe a gépeinket (értsd, az európai szállítási együttműködésekbe), akkor egy szükséghelyzetben igénybe vehetjük majd más országok szállítási kapacitásait is.
Ez természetesen értelmetlen lenne az 1db megmaradt Ancsával....
Annyival egészíteném ki ezt a hadrafoghatóság dolgot hogy ez ilyen volt régen is , ha NEM fordítasz elég pénzt az eszközre akkor nem fog normálisan működni , ennyi
Illetve , nem fogunk mi semmit bedobni a közösbe ilyen téren , bőven elég hogy adunk egy bázist ahova a közös HAL-et telepítették és tudnak szükség esetén bővíteni. A szállítógépeinl kb a magyar igényeket fogják tudni lefogni , nem többet ( ezzel csak azt akarom mondani hogy 3 gép iszonyat kevés ahjoz hogy mi itt jótékonykodjunk)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Telefonról nehézkesen írok szóval elnézést az esetleges elütésekért

Annyi csak hogy az ancsáknak már rég kifutottak , gyakorlatilag és elvileg is , a 2020 már tényleg nagyon az az időpont amire végszükség esetén kellett volna kitolni az üzemidejüket kb. A Super Herky szerintem is jó választás lett volna/lehet még

Sajnos ez így van , reméljük hogy a brazil kollegák majd sokat repünek velük jó gyakran és akkor ez az idő tud redukálódni.

Annyival egészíteném ki ezt a hadrafoghatóság dolgot hogy ez ilyen volt régen is , ha NEM fordítasz elég pénzt az eszközre akkor nem fog normálisan működni , ennyi
Illetve , nem fogunk mi semmit bedobni a közösbe ilyen téren , bőven elég hogy adunk egy bázist ahova a közös HAL-et telepítették és tudnak szükség esetén bővíteni. A szállítógépeinl kb a magyar igényeket fogják tudni lefogni , nem többet ( ezzel csak azt akarom mondani hogy 3 gép iszonyat kevés ahjoz hogy mi itt jótékonykodjunk)
Ez nem jótékonykodás.
Nekünk az a jó, ha mennek, és "termelhetnek", ha van rá nemzetközi igény. Annak nincs értelme, hogy betonon dekkoljanak. A pilótának így is úgy is kell fizetést adni.
Természetesen csak fölös kapacitásról beszéltem!
És ez tulajdonképpen bármelyik érkező típusra igaz.
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Ez nem jótékonykodás.
Nekünk az a jó, ha mennek, és "termelhetnek", ha van rá nemzetközi igény. Annak nincs értelme, hogy betonon dekkoljanak. A pilótának így is úgy is kell fizetést adni.
Természetesen csak fölös kapacitásról beszéltem!
És ez tulajdonképpen bármelyik érkező típusra igaz.

Mondjuk, szép ára lett ennek a KC-390-nek. Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg? A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg? Szerintem egy jó darabig felejtsük el ezt a brazil gépet. Ezért az árért A-400-ast meg C-130-ast is kapunk véleményem szerint. Mondjuk a Herkivel kapcsolatban nem vagyok biztos. Azért az A-400-as előrébb van, akármennyi nyűg van vele, egy szó, mint száz: milyen piacot kutatunk most már? Vegyünk egy vagy kettő C-27-est, a későbbiekben majd nagyobb gépet. Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után. Amit netán megspórolunk a szállítógépek terén, menjen inkább más technikára. Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be. Ha netán semmilyen gépet nem veszünk, majd a litván testvérek kisegítenek a C27-el.