Ezt az A400M - pocsék hadrafoghatóság dolgot azért még alaposan megrágnám. Ha ellátogatsz a
saját fórumába, akkor ott éppen megint előkerült a gép összes eddigi felmerült problémájának felemlegetése egy bulvár jellegű cikkben ami egy az angol parlamentben történt szócsatát dolgoz fel. Az eredeti parlamenti leiratokból kiderült, hogy
ahogy már korábban elismerték, voltak gondok a hajtóműben és a rotorokkal. Ezek tartóssági gondok voltak, és emiatt kellett gyakrabban
ellenőrizni a gépeket. Emiatt az ellenőrzés miatt ez nem okozott veszélyhelyzetet, csak plusz munkát.
Az Airbus/Europrop állítólag megoldotta a problémákat. A problémás alkatrészek cseréje (és értelem szerűen a gyártása is) folyamatos. Az angol flotta összes gépe 2020as évvel beszárólag a rendes javítások során megkapja a módosított alkatrészeket. Ezt garanciában (ingyen) oldják meg a gyártók.
Maradjunk annyiban, hogy az angol flottában a hadrafoghatóság szempontjából még a jobbak között van a gép a 2018as adatok alapján.
A résztvevő országok pedig most írtak alá június elején egy új karbantartási szerződést, amivel mindenki meg volt elégedve.
Az angolokat azért érintette jobban az ügy, mert náluk ugyan szinte már az összes gép le van szállítva (-2), de emiatt szinte az összeset érintette a gond.
A németek meg azért pampogtak főleg, ugyanis nekik az elején nagyon keveset szállítottak, és az igényeikhez képest emiatt kicsi volt merítés, és a probléma miatt a hadrafoghatóság.
Egy ilyen probléma sokkal fájóbb, ha az igényeid miatt csapágyasra kell járatnod a flottát.
Szerencsére tavaly és idén brutálisan megtolták a rendszerben lévő német gépek mennyiségét. Az idei gépek, tudtommal már a probléma mentes alkatrészekkel lettek szállítva, de a nagyobb flotta megengedőbb a hadrafoghatóság szempontjából is.
Természetesen az új gépek már a tartós megoldást kapják.
A mi esetleges 3 gépes flottánkat (
legyen az bármelyik befutó is) azért fogja kevésbé érinteni a dolog, ugyanis nekünk valószínűleg elegendő a napi működéshez 1 v. 2 gép is, mivel a csapatszállítást nem ezekkel fogjuk végezni. Ha pedig bedobjuk a közösbe a gépeinket (értsd, az európai szállítási együttműködésekbe), akkor egy szükséghelyzetben igénybe vehetjük majd más országok szállítási kapacitásait is.
Ez természetesen értelmetlen lenne az 1db megmaradt Ancsával....