KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 884
6 122
113
Érdekes, hogy csak 2023 és 2027 között kapják meg a gépeket.

930 millió USD 5 gépért 12 év támogatással... az 266 milliárd HUF. (úgy hogy fődarabok beszállítói.)

Az egy gépre eső átlagköltség 186 millió USD, ami 53,1 milliárd HUF.

Akkor 3 gép 10-12 év támogatással, szimulátor nélkül mennyi lehet, 150 milliárd HUF?

Vajon a 3x25 milliárdos tervezet él még? Mert akkor abba csak egy KC férne bele...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Mondjuk, szép ára lett ennek a KC-390-nek. Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg? A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg? Szerintem egy jó darabig felejtsük el ezt a brazil gépet. Ezért az árért A-400-ast meg C-130-ast is kapunk véleményem szerint. Mondjuk a Herkivel kapcsolatban nem vagyok biztos. Azért az A-400-as előrébb van, akármennyi nyűg van vele, egy szó, mint száz: milyen piacot kutatunk most már? Vegyünk egy vagy kettő C-27-est, a későbbiekben majd nagyobb gépet. Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után. Amit netán megspórolunk a szállítógépek terén, menjen inkább más technikára. Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be. Ha netán semmilyen gépet nem veszünk, majd a litván testvérek kisegítenek a C27-el.
Alapvetően nem biztos, hogy horror az ár, ugyanis 12!!! support is benne van az árban, meg minden gezemice.
Az biztos, hogy a portugálok nagyon keményen tárgyalhattak. Már januárban megmondták, hogy 827M euronál nem hajlandóak többet adni. 830M lett! :rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Vajon a 3x25 milliárdos tervezet él még? Mert akkor abba csak egy KC férne bele...
az nagyjából 80-83M USD gépenként. Ennyi volt korábban a tervezett ár, kb. Szerintem a gépek flyout costja valahol 100-110M körül lehet. Szerintem az a keret már módosítva van! ;)
 
W

Wilson

Guest
Mondjuk, szép ára lett ennek a KC-390-nek. Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg? A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg? Szerintem egy jó darabig felejtsük el ezt a brazil gépet. Ezért az árért A-400-ast meg C-130-ast is kapunk véleményem szerint. Mondjuk a Herkivel kapcsolatban nem vagyok biztos. Azért az A-400-as előrébb van, akármennyi nyűg van vele, egy szó, mint száz: milyen piacot kutatunk most már? Vegyünk egy vagy kettő C-27-est, a későbbiekben majd nagyobb gépet. Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után. Amit netán megspórolunk a szállítógépek terén, menjen inkább más technikára. Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be. Ha netán semmilyen gépet nem veszünk, majd a litván testvérek kisegítenek a C27-el.


Nagy csend van a szállítógépek beszerzése körül ,nagyon kíváncsi lennék mi lehet a háttérben, még az is meg lehet,hogy újra változtak a prioritások és már nem akarjuk a Leo2-t a Hoth bolygón bevetni a birodalmiak ellen ,így még sem kellenek a birodalmi csillagrombolók hanem elég lesz a spartan is.:):)
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 650
5 705
113
Mondjuk, szép ára lett ennek a KC-390-nek. Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg? A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg? Szerintem egy jó darabig felejtsük el ezt a brazil gépet. Ezért az árért A-400-ast meg C-130-ast is kapunk véleményem szerint. Mondjuk a Herkivel kapcsolatban nem vagyok biztos. Azért az A-400-as előrébb van, akármennyi nyűg van vele, egy szó, mint száz: milyen piacot kutatunk most már? Vegyünk egy vagy kettő C-27-est, a későbbiekben majd nagyobb gépet. Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után. Amit netán megspórolunk a szállítógépek terén, menjen inkább más technikára. Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be. Ha netán semmilyen gépet nem veszünk, majd a litván testvérek kisegítenek a C27-el.

Miért kellene kuncsorogni? Benne vagyunk a SAC programban (c-17), indul az A-400-as "SAC" program magyar részvétellel. Jól alakul ez!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 779
113
Vajon mi mennyiért kaptuk volna meg?
Elég rosszul teszed fel a kérdést.
A portugálok 2023-2027-ig kapják meg a gépeket, akkor mi vajon mikor kapnánk meg?
Eddigi infók szerint az első 2021 ha az Usa nem zavar be.
Lehet megint kuncsorogni, a nehéz technika szállítására alkalmas gépek után.
Lesz szállitó, ne izgulj...vagy ez vagy más...
Még annyit utólag,hogy ez a kivárás szerintem, amivel el vagyunk maradva a többi környező országhoz képest, nem jött be.
Ez semmi másról per pill nem szól, csak is az újraformálódó magyar-usa viszonyról és a "nagy üzletről" (amerikai fegyverzet vásárlása, rakéták, Gripen fegyver-arzenál bővitése stb)
Pár észrevétel:
Boeing (ezáltal az Usa) szerepe a KC-390 programban...(tehát lesz "made in usa" KC)
Az Usa szerepe a Zrinyi 2026-ban...(NASAMS/Patriot rakéták, Gripen fegyver-arzenál bővitése stb)
Csehek szerepe a KC-390 programban...(fejlesztő ország, jelenleg rengeteg részegység sorozat !!! -gyártása folyik itt már)
Csehország szerepe a Zrinyi2026-ban (Bren fegyverek hazai gyártása) ill. a V4-ben...

Sokáig már nem húzhatják a bejelentést. Amerikai mézesmadzag késleltetheti a nyilvánosságra hozatalt...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 779
113

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
Csak hogy itt is meglegyen:
Jair Bolsonaro brazil elnök KC-390-essel jön Magyarországra?
https://jogalappal.hu/jair-bolsonaro-brazil-elnok-kc-390-essel-jon-magyarorszagra/

'A Embraer estaria em negociações avançadas para a venda de um lote de cargueiros militares KC 390 para a Hungria. A se confirmar, já se pode prever uma grande celebração da direita internacional, com as presenças de Jair Bolsonaro e Viktor Orbán.'
https://relatorioreservado.com.br/internacional-direitista/

Plusz pont ha vissza is :D
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
T

Törölt tag 1586

Guest
Tudom már volt ez a videó, DE: 02:00 "...we are flexible. The production line can deliver up to 12 airplane per year.."!
Szerintem - ha végül ezt a tipust választják - a mi 3 gépes megrendelésünket gyakorlatilag bármikor le tudják gyártani.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 779
113
Tudom már volt ez a videó, DE: 02:00 "...we are flexible. The production line can deliver up to 12 airplane per year.."!
Szerintem - ha végül ezt a tipust választják - a mi 3 gépes megrendelésünket gyakorlatilag bármikor le tudják gyártani.
Pontosan,...sőt, emlékeim szerint per pillanat 7 gép van összeszerelés alatt. A csehektől meg volt infó, hogy ők már jóideje szériában tolják az általuk gyártott elemeket, részegységeket, tehát gondolom mások is. Minden probléma nélkül tartható a 21-es érkezése az első magyar gépnek.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem - ha végül ezt a tipust választják - a mi 3 gépes megrendelésünket gyakorlatilag bármikor le tudják gyártani.
Remélem mi nem ezt a drága, feltehetően gyermekbetegségekben szenvedő típust választjuk...!
A portugálok gyanúsan késői időpontra szerződtek...
Ez 1 zseniális döntés, mellyel elkerülik a problémás "első szériás" példányokat...!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Remélem mi nem ezt a drága, feltehetően gyermekbetegségekben szenvedő típust választjuk...!
Pedig most úgy tűnik ez lesz...
A gyermekbetegségeit meg majd meglátjuk.
Remélem nem lesz túl sok és súlyos.

Amúgy csak jól kell szerződni.

Én speciel hasonló konstrukcióban lízingelném a KC ket is mint a Gripeneket csak rövidebb futamidővel ès lényegesen magasabb maradványértékkel.
Hagynám a gépeket a futamidő végéig az Embraer - vagy annak egy lízingre specializált leány vállalatának - a tulajdonában, és majd 5-10 év múlva a tapasztalatok birtokában eldönteném hogy megveszem e, vagy visszadom.
Addig meg biztosítsa a szerződésben előírt hadrafoghatóságot a tulajdonos...