KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Az olaszok mi a hóhérnak érdeklődnének utána amikor gyártanak sajátot? A lengyeleknek meg van egy még jó darabig használható C-130 flottája. (meg ők úgyis amcsit vagy olaszt vesznek)

Én nem tudom, hogy a brazil külügyminiszter miért épp a lengyelekhez és az olaszokhoz ment "házalni a KC-390-essel"...

A lengyel F-16osoknak még a légi utántöltése sem kompatibilis a kosaras rendszerrel és a C295-öseiken sincs légi utántöltő csonk...

Az olaszoknál lenne mit utántölteni kosaras módszerrel, de nekik van 7 tankergépük is. (KC767, KC130J)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Én nem tudom, hogy a brazil külügyminiszter miért épp a lengyelekhez és az olaszokhoz ment "házalni a KC-390-essel"...

A lengyel F-16osoknak még a légi utántöltése sem kompatibilis a kosaras rendszerrel és a C295-öseiken sincs légi utántöltő csonk...

Az olaszoknál lenne mit utántölteni kosaras módszerrel, de nekik van 7 tankergépük is. (KC767, KC130J)

https://www.defence24.pl/samoloty-transportowe-troche-pozniej

Hát a lengyelek most csinálnak piackutatást a C130-E-ik cseréjére.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
https://www.airway1.com/boeing-already-has-five-countries-interested-in-the-kc-390/

Ahogy nézem a Boeing lassan átveszi a bizniszt.

"Boeing and Embraer have closed deals for the creation of two joint ventures. The first provides for the formation of a new company responsible for the manufacturing and marketing of Embraer regional jets, with 80% of the business belonging to the US manufacturer.
The second will have a majority of the Brazilian company with 51% of the company and aims to boost sales of the KC-390, the largest aircraft project ever made in Brazil.
The presence of Boeing is expected to facilitate sales to numerous customers seeking a successor to former cargo turbo-propellers like the competitor Lockheed Martin’s C-130 Hercules."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
https://www.airway1.com/boeing-already-has-five-countries-interested-in-the-kc-390/

Ahogy nézem a Boeing lassan átveszi a bizniszt.

"Boeing and Embraer have closed deals for the creation of two joint ventures. The first provides for the formation of a new company responsible for the manufacturing and marketing of Embraer regional jets, with 80% of the business belonging to the US manufacturer.
The second will have a majority of the Brazilian company with 51% of the company and aims to boost sales of the KC-390, the largest aircraft project ever made in Brazil.
The presence of Boeing is expected to facilitate sales to numerous customers seeking a successor to former cargo turbo-propellers like the competitor Lockheed Martin’s C-130 Hercules."
Ez már egy elég régi ügy.
A Boeing úgy akarta felvásárolni a típust, ahogy az Airbus az A220-at a Bombardiertől. De a Brazil kormány nem ment bele, bár nagyon kellett a programnak a tőkeinjekció.
Féltették, hogy a komplett gyártást elviszik az USAba, nekik meg ugrik a GDP növelő, magasszintű gyártást ígénylő munkahely.
A Boeingnek elsősorban azért kellett ez a típus, mert a szegmensben nekik nem volt semmi, és az amerikai piacon is inog a C-130 trónja.
Alapvetően most mindenki kivár ezen a piacon: A gyártók arra várnak, hogy elfogyjon az "élettartam" C-130-asokból. A vevők meg arra, hogy a gyártók kifogyjanak a teljesíthető megrendelésekből, hogy minél kellemesebb alkukat köthessenek. A KC termelése nincs még igazán felpörgetve. Az A400M-ét pedig most fogták vissza.
Aztán, a végén még elkezdenek a japók is nyomulni a világpiacon a C-2-vel, és learatnak mindent.... :rolleyes:
Várhatóan a Embraer és az Airbus is elbíbelődik a jelenlegi megrendelt gépek legyártásával 5-7 évet.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Ez már egy elég régi ügy.
A Boeing úgy akarta felvásárolni a típust, ahogy az Airbus az A220-at a Bombardiertől. De a Brazil kormány nem ment bele, bár nagyon kellett a programnak a tőkeinjekció.
Féltették, hogy a komplett gyártást elviszik az USAba, nekik meg ugrik a GDP növelő, magasszintű gyártást ígénylő munkahely.
A Boeingnek elsősorban azért kellett ez a típus, mert a szegmensben nekik nem volt semmi, és az amerikai piacon is inog a C-130 trónja.
Alapvetően most mindenki kivár ezen a piacon: A gyártók arra várnak, hogy elfogyjon az "élettartam" C-130-asokból. A vevők meg arra, hogy a gyártók kifogyjanak a teljesíthető megrendelésekből, hogy minél kellemesebb alkukat köthessenek. A KC termelése nincs még igazán felpörgetve. Az A400M-ét pedig most fogták vissza.
Aztán, a végén még elkezdenek a japók is nyomulni a világpiacon a C-2-vel, és learatnak mindent.... :rolleyes:
Várhatóan a Embraer és az Airbus is elbíbelődik a jelenlegi megrendelt gépek legyártásával 5-7 évet.

Itt most épp arról van szó hogy elmozdult az ügy. Beszállt a jogi procedúrák után a Boeing és ez így jobb lesz a típusnak.
Kényszerhelyzetben vannak vevők is, az idő náluk is halad, ha csak a saját légierőnket nézzük.
Az amerikaiak mögött viszont ott a politikai érdekérvényesítő képesség is, és a japánokat nem hagynák tarolni, az fix.
Két cég, az egyik a amerikai, a másik hazai, ha Boeing hasznot realizál, nekik úgy is jó, a kapcsolatrendszerük jóval nagyobb mint az Embraer-é.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Itt most épp arról van szó hogy elmozdult az ügy. Beszállt a jogi procedúrák után a Boeing és ez így jobb lesz a típusnak.
Kényszerhelyzetben vannak vevők is, az idő náluk is halad, ha csak a saját légierőnket nézzük.
Az amerikaiak mögött viszont ott a politikai érdekérvényesítő képesség is, és a japánokat nem hagynák tarolni, az fix.
Két cég, az egyik a amerikai, a másik hazai, ha Boeing hasznot realizál, nekik úgy is jó, a kapcsolatrendszerük jóval nagyobb mint az Embraer-é.
Ha megnézed, ez a cikk februári.
Azóta történt egysmás.
Többek között Shanahan távozott/kirúgták az USA védelmi minisztériumának éléről. Ezzel csökkenti a Boeing lobbiereje, bár szerintem ebben az esetben kevésbé lehet fontos a védelmi miniszter személye, mint az F-35/F-15 megrendelésével kapcsolatban.
A cikkben említett érdeklődő 5 országból 3 fejlesztői/finanszírozó ország. De még ők sem írtak alá végleges szerződést. Se tavaly, sem a cikk megjelenése óta.Ráadásul a Portugál (a legelőrehaladottabb állapotban lévő) szerződést a Párizsi Airshow-ra várták.
A japán opciót természetesen csak félig komolyan írtam. Ugyanakkor a piacnak mindenképpen jót tenne a megjelenésük.
Tömegesen nem várható az elterjedése, de pár darabot ők is elsózhatnak, ha már egyszer végre kiléptek a nemzetközi piacra. A násztáncban érdekes módon már ők is résztvettek.
Adalék: Japán nem exportálhat fegyvereket, erre törvényük van. A C-2 egyedüliként felmentést kapott! :rolleyes:
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Szerintem ez lenne a legmegfelelőbb szállítógép számunkra három db KC 390-el hosszú időre megoldódna a szállítórepülőgép kérdés a Honvédségnél.

Kivéve ha előjön pár év múlva valamilyen konstrukciós hiba. Hiszen ez egy vadiúj gép. És ha ez földhözszögezi azt a 3 gépet akkor már megint ott vagyunk mint most.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
Végül is kijön a 3:1 arány, ha nagyon hunyorítok. Magyarán 1 gép """"elvileg"""" mindig bevethetőnek kell legyen, a 3-ból. :rolleyes:
Végül is a SAC is 3 géppel dolgozik.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.

Tényleg nem sok, de van már két Falcon, két A-319, és elvileg akarnak egy harmadikat is. Akkor az már kapásból 8 gép.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
Pedig mindig 3 rámpás szállítógépről beszéltek mindig és nem tudok róla, hogy ez változott volna.
 
W

Wilson

Guest
Kivéve ha előjön pár év múlva valamilyen konstrukciós hiba. Hiszen ez egy vadiúj gép. És ha ez földhözszögezi azt a 3 gépet akkor már megint ott vagyunk mint most.

Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
T

Törölt tag 1586

Guest
Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
Szerintem ha ezt választják akkor talán ezt is lehetne lízingelni 10 éves futamidőre az átlagnál magasabb beugróval és maradványértékkel (~75%)
Így az éves lízingdíj alacsony lenne és ha beválik akkor meg lehet hosszabbítani ennek is a lízing periodust akár további 20 évvel, ha meg nem válik be akkor 10 év után vissza lehet adni a lízingbe adónak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Amúgy 3 nyomorult gépért mit hisztiznek a jenkik?

Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
Magyarán kiterjesztett garancia?