KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Az olaszok mi a hóhérnak érdeklődnének utána amikor gyártanak sajátot? A lengyeleknek meg van egy még jó darabig használható C-130 flottája. (meg ők úgyis amcsit vagy olaszt vesznek)

Én nem tudom, hogy a brazil külügyminiszter miért épp a lengyelekhez és az olaszokhoz ment "házalni a KC-390-essel"...

A lengyel F-16osoknak még a légi utántöltése sem kompatibilis a kosaras rendszerrel és a C295-öseiken sincs légi utántöltő csonk...

Az olaszoknál lenne mit utántölteni kosaras módszerrel, de nekik van 7 tankergépük is. (KC767, KC130J)
 
Én nem tudom, hogy a brazil külügyminiszter miért épp a lengyelekhez és az olaszokhoz ment "házalni a KC-390-essel"...

A lengyel F-16osoknak még a légi utántöltése sem kompatibilis a kosaras rendszerrel és a C295-öseiken sincs légi utántöltő csonk...

Az olaszoknál lenne mit utántölteni kosaras módszerrel, de nekik van 7 tankergépük is. (KC767, KC130J)

https://www.defence24.pl/samoloty-transportowe-troche-pozniej

Hát a lengyelek most csinálnak piackutatást a C130-E-ik cseréjére.
 
https://www.airway1.com/boeing-already-has-five-countries-interested-in-the-kc-390/

Ahogy nézem a Boeing lassan átveszi a bizniszt.

"Boeing and Embraer have closed deals for the creation of two joint ventures. The first provides for the formation of a new company responsible for the manufacturing and marketing of Embraer regional jets, with 80% of the business belonging to the US manufacturer.
The second will have a majority of the Brazilian company with 51% of the company and aims to boost sales of the KC-390, the largest aircraft project ever made in Brazil.
The presence of Boeing is expected to facilitate sales to numerous customers seeking a successor to former cargo turbo-propellers like the competitor Lockheed Martin’s C-130 Hercules."
 
https://www.airway1.com/boeing-already-has-five-countries-interested-in-the-kc-390/

Ahogy nézem a Boeing lassan átveszi a bizniszt.

"Boeing and Embraer have closed deals for the creation of two joint ventures. The first provides for the formation of a new company responsible for the manufacturing and marketing of Embraer regional jets, with 80% of the business belonging to the US manufacturer.
The second will have a majority of the Brazilian company with 51% of the company and aims to boost sales of the KC-390, the largest aircraft project ever made in Brazil.
The presence of Boeing is expected to facilitate sales to numerous customers seeking a successor to former cargo turbo-propellers like the competitor Lockheed Martin’s C-130 Hercules."
Ez már egy elég régi ügy.
A Boeing úgy akarta felvásárolni a típust, ahogy az Airbus az A220-at a Bombardiertől. De a Brazil kormány nem ment bele, bár nagyon kellett a programnak a tőkeinjekció.
Féltették, hogy a komplett gyártást elviszik az USAba, nekik meg ugrik a GDP növelő, magasszintű gyártást ígénylő munkahely.
A Boeingnek elsősorban azért kellett ez a típus, mert a szegmensben nekik nem volt semmi, és az amerikai piacon is inog a C-130 trónja.
Alapvetően most mindenki kivár ezen a piacon: A gyártók arra várnak, hogy elfogyjon az "élettartam" C-130-asokból. A vevők meg arra, hogy a gyártók kifogyjanak a teljesíthető megrendelésekből, hogy minél kellemesebb alkukat köthessenek. A KC termelése nincs még igazán felpörgetve. Az A400M-ét pedig most fogták vissza.
Aztán, a végén még elkezdenek a japók is nyomulni a világpiacon a C-2-vel, és learatnak mindent.... :rolleyes:
Várhatóan a Embraer és az Airbus is elbíbelődik a jelenlegi megrendelt gépek legyártásával 5-7 évet.
 
Ez már egy elég régi ügy.
A Boeing úgy akarta felvásárolni a típust, ahogy az Airbus az A220-at a Bombardiertől. De a Brazil kormány nem ment bele, bár nagyon kellett a programnak a tőkeinjekció.
Féltették, hogy a komplett gyártást elviszik az USAba, nekik meg ugrik a GDP növelő, magasszintű gyártást ígénylő munkahely.
A Boeingnek elsősorban azért kellett ez a típus, mert a szegmensben nekik nem volt semmi, és az amerikai piacon is inog a C-130 trónja.
Alapvetően most mindenki kivár ezen a piacon: A gyártók arra várnak, hogy elfogyjon az "élettartam" C-130-asokból. A vevők meg arra, hogy a gyártók kifogyjanak a teljesíthető megrendelésekből, hogy minél kellemesebb alkukat köthessenek. A KC termelése nincs még igazán felpörgetve. Az A400M-ét pedig most fogták vissza.
Aztán, a végén még elkezdenek a japók is nyomulni a világpiacon a C-2-vel, és learatnak mindent.... :rolleyes:
Várhatóan a Embraer és az Airbus is elbíbelődik a jelenlegi megrendelt gépek legyártásával 5-7 évet.

Itt most épp arról van szó hogy elmozdult az ügy. Beszállt a jogi procedúrák után a Boeing és ez így jobb lesz a típusnak.
Kényszerhelyzetben vannak vevők is, az idő náluk is halad, ha csak a saját légierőnket nézzük.
Az amerikaiak mögött viszont ott a politikai érdekérvényesítő képesség is, és a japánokat nem hagynák tarolni, az fix.
Két cég, az egyik a amerikai, a másik hazai, ha Boeing hasznot realizál, nekik úgy is jó, a kapcsolatrendszerük jóval nagyobb mint az Embraer-é.
 
Itt most épp arról van szó hogy elmozdult az ügy. Beszállt a jogi procedúrák után a Boeing és ez így jobb lesz a típusnak.
Kényszerhelyzetben vannak vevők is, az idő náluk is halad, ha csak a saját légierőnket nézzük.
Az amerikaiak mögött viszont ott a politikai érdekérvényesítő képesség is, és a japánokat nem hagynák tarolni, az fix.
Két cég, az egyik a amerikai, a másik hazai, ha Boeing hasznot realizál, nekik úgy is jó, a kapcsolatrendszerük jóval nagyobb mint az Embraer-é.
Ha megnézed, ez a cikk februári.
Azóta történt egysmás.
Többek között Shanahan távozott/kirúgták az USA védelmi minisztériumának éléről. Ezzel csökkenti a Boeing lobbiereje, bár szerintem ebben az esetben kevésbé lehet fontos a védelmi miniszter személye, mint az F-35/F-15 megrendelésével kapcsolatban.
A cikkben említett érdeklődő 5 országból 3 fejlesztői/finanszírozó ország. De még ők sem írtak alá végleges szerződést. Se tavaly, sem a cikk megjelenése óta.Ráadásul a Portugál (a legelőrehaladottabb állapotban lévő) szerződést a Párizsi Airshow-ra várták.
A japán opciót természetesen csak félig komolyan írtam. Ugyanakkor a piacnak mindenképpen jót tenne a megjelenésük.
Tömegesen nem várható az elterjedése, de pár darabot ők is elsózhatnak, ha már egyszer végre kiléptek a nemzetközi piacra. A násztáncban érdekes módon már ők is résztvettek.
Adalék: Japán nem exportálhat fegyvereket, erre törvényük van. A C-2 egyedüliként felmentést kapott! :rolleyes:
 
Szerintem ez lenne a legmegfelelőbb szállítógép számunkra három db KC 390-el hosszú időre megoldódna a szállítórepülőgép kérdés a Honvédségnél.

Kivéve ha előjön pár év múlva valamilyen konstrukciós hiba. Hiszen ez egy vadiúj gép. És ha ez földhözszögezi azt a 3 gépet akkor már megint ott vagyunk mint most.
 
3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
Végül is kijön a 3:1 arány, ha nagyon hunyorítok. Magyarán 1 gép """"elvileg"""" mindig bevethetőnek kell legyen, a 3-ból. :rolleyes:
Végül is a SAC is 3 géppel dolgozik.
 
3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.

Tényleg nem sok, de van már két Falcon, két A-319, és elvileg akarnak egy harmadikat is. Akkor az már kapásból 8 gép.
 
3 darab az mi? Még raj se.
Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
Pedig mindig 3 rámpás szállítógépről beszéltek mindig és nem tudok róla, hogy ez változott volna.
 
Kivéve ha előjön pár év múlva valamilyen konstrukciós hiba. Hiszen ez egy vadiúj gép. És ha ez földhözszögezi azt a 3 gépet akkor már megint ott vagyunk mint most.

Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
Szerintem ha ezt választják akkor talán ezt is lehetne lízingelni 10 éves futamidőre az átlagnál magasabb beugróval és maradványértékkel (~75%)
Így az éves lízingdíj alacsony lenne és ha beválik akkor meg lehet hosszabbítani ennek is a lízing periodust akár további 20 évvel, ha meg nem válik be akkor 10 év után vissza lehet adni a lízingbe adónak.
 
Amúgy 3 nyomorult gépért mit hisztiznek a jenkik?

Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
Magyarán kiterjesztett garancia?