Ez nagyjából elkerülhetetlen. Erre a piaci szegmensre gyúr a KC390 és az A400M is. És ezért szállt be a Boeing a KC390-be.
Pl. a Marines szinte teljes C130 flottája cserés lesz viszonylag rövid időn belül. Ráadásul náluk komolyabb hajlandóság is látszik arra, hogy a "megszokottól" eltérő dolgokat rendszeresítsenek.
Nem erősíti a C130/C130 csere lehetőségét az, hogy tavaly elvesztettek egy gépet technikai okokból.
A Marines jelenleg is azt deklarálja, hogy alul vannak tervezve szállítási kapacitással. Ezen mindkét fent említett típus változtatni tudna. Mind a nagyobb terhelési lehetőséggel, mind a gyorsabb repüléssel.
Amíg egy 5-8 gépes flottánál nem biztos, hogy megéri új típusra váltani (bár a portugálok meglépték), addig a Marines már megtehet egy komolyabb átalakítást.
Tudtommal az Airbus már elkezdte a gépe promóját.
Külön erre a célra gyártott egy gépet. Azt gondolom, hogy az amerikai piac akkora dobás lehet bármelyik gyártónak, hogy a KC-390 is villámgyorsan elkezd nyomulni ott. A Boeing mindenesetre ezen biztosan komolyan rajta lesz.
A Marines esetében az is segítheti a típusváltást, hogy a kisebb szállításokra használhatják az Ospreyt is, valamint a CH-53K is felfelé tolta a szegmenst.