KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 029
765
113
Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
Szerintem az valóban lehetséges, hogy Bolsonaro budapesti látogatásán jelentik be az egész bizniszt, logikus lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 485
23 965
113
Molni...lehet rosszul fogalmaztam; 50 km-en át hallható. Ha egy utasszállító közel 10 km magasan van. 45 fokos rálátásnál az már majd 15 km ha érkezik. Ugyanennyi ha távolodik. Az már 30 km, amíg hallod.

A körülmények fontosak, a háttérzaj miatt napközben gyakorlatilag kizárt hogy halljuk a 10 km magasan repülő gépet. Éjszaka csendben eddig két gépet hallottam, az egyik a China Arlines gépe ami 12 km magasan ment és rendesen lehetett hallani a szobában (igaz halkan, mint amikor halkan zúg a hűtő), a másik egy C-103-as volt amire először azt hittem, hogy valami kis légcsavaros gép az éjszakai repülést gyakorolja 1000 méteren, ehhez képest 7500-on volt. De volt szerencsém látni Airbus neo-t felszálni, na kérem annak semmi hangja a felszállásnál sem, csak annyi mint más gépnél a leszállásnak.
De nekem napközben semmi, max a Griffek :)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 705
12 182
113
Ez nagyjából elkerülhetetlen. Erre a piaci szegmensre gyúr a KC390 és az A400M is. És ezért szállt be a Boeing a KC390-be.
Pl. a Marines szinte teljes C130 flottája cserés lesz viszonylag rövid időn belül. Ráadásul náluk komolyabb hajlandóság is látszik arra, hogy a "megszokottól" eltérő dolgokat rendszeresítsenek.
Nem erősíti a C130/C130 csere lehetőségét az, hogy tavaly elvesztettek egy gépet technikai okokból.
A Marines jelenleg is azt deklarálja, hogy alul vannak tervezve szállítási kapacitással. Ezen mindkét fent említett típus változtatni tudna. Mind a nagyobb terhelési lehetőséggel, mind a gyorsabb repüléssel.
Amíg egy 5-8 gépes flottánál nem biztos, hogy megéri új típusra váltani (bár a portugálok meglépték), addig a Marines már megtehet egy komolyabb átalakítást.
Tudtommal az Airbus már elkezdte a gépe promóját.
Külön erre a célra gyártott egy gépet. Azt gondolom, hogy az amerikai piac akkora dobás lehet bármelyik gyártónak, hogy a KC-390 is villámgyorsan elkezd nyomulni ott. A Boeing mindenesetre ezen biztosan komolyan rajta lesz.
A Marines esetében az is segítheti a típusváltást, hogy a kisebb szállításokra használhatják az Ospreyt is, valamint a CH-53K is felfelé tolta a szegmenst.

A Marines mindent IS akar. Kb. egyszerre akarnak rivalizálni az összes többi haderőnemmel.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 147
113
Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
én inkább úgy mondanám hogy mióta is megy a töketlenkedés , mert már akkor leakarták váltani az ancsákat amikor még jóval több repült szegénykékből ...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Kis korrekció: a KC-390 hajtóművével SOK-SOK TÍZEZERNYI üzemóra tapasztalat van már!! Egy átlag utasszállító naponta 14-18 órát üzemel gépenként két hajtóművel, ha valakit nagyon érdekel utánanézhet hány ilyen hajtóművel felszerelt gépet gyártottak már, aztán számolgathat a pontosítás érdekében ... :D;)

Még alá is becsülted. A prospektus szerint 200 millió üzemóra felett jár a V2500-as.

newsroom.pw.utc.com/download/ce_v2500_pCard.pdf

Ha minimális szétszereléssel (pótpáncél leszerelés) elvisz egy AMV-t, akkor rendben vagyunk.
/Esetleg egy Boxert 2 felé kapva;)/

A Boxer alaptömege kereken 25 tonna, de szerintem ebben nincs benne az IFV-változatok tornyának tömege. Szóval az APC-változatot el tudja vinni (az esetleges pótpáncél nélkül), az biztos. Az IFV-változatokat valószínűleg már csak úgy, ha leszerelik előtte a tornyot.


Na most ebbe a vitába igen sokmindent tudnék írni, de csak 2 dologhoz szólnék hozzá:

1, V-2500: jó engine, olcsó is a kategórián belül - viszont ennek okán egy szerelő rémálom. Egy segédberendezés bontás - legalább két ujjadról lenyúzza a bőrt (legalábbis a régebbi változat, nem volt hozzá szerencsém vagy hat éve...)

A szereléséről, vagy hogy a rivális CFM56-oshoz képest mennyire nehéz szétkapni, sajna nem sokat tudok.
Viszont érdekességképpen, a KC-390 V2500-asai már "SelectOne" verziójúak lesznek, tehát az "eredeti" V2500 A1 és A5-höz képest belül jelentősen korszerűsített megoldásokat kapnak.
http://i-a-e.com/productsv2500.html

Leginkább az, hogy letagadták, hogy kormánygépnek is fogják használni. Szerintem is kell kormánygép, de akkor azt kell mondani, hogy szükség volt rá, nem azt, hogy vettünk honvédségi szállítógépeket ( amikre szintén szükség van), meg "interkontinentális futárgépeket". Szóval kommunikációs inkompetencia miatt lett problémás az emberek szemében.

Hát ja, a kommunikáció nagyon béna volt és ez vissza is ütött rájuk. És ezt csakis maguknak köszönhetik.
De, igaz, már az A319-esek érkezése után pár hónappal, a megfelelő helyen végre tisztázták, hogy kik és mikre használhatják ezeket a gépeket.

https://honvedelem.hu/cikk/111737_bovult_a_magyar_honvedseg_repulogepflottaja

"Az újonnan érkezett repülőgép esetében a felhasználás tekintetében semmi változás nem lesz az eddigiekhez képest: a gép fő feladata minden esetben a Magyar Honvédség alaprendeltetéséből adódó katonai szakmai és a jogszabályokban előírt feladatok ellátása (például nemzetközi missziós feladatok, speciális erők célba juttatása, katonadiplomáciai és protokollfeladatok), valamint a NATO által elvárt képességek és küldetések teljesítése. A jogszabályoknak megfelelően, amint az elmúlt évtizedekben mindenkor, úgy most is jogosult e gépek igénybevételére a kormány és a Köztársasági Elnöki Hivatal, hiszen a védett személyek légi szállítása – az európai gyakorlatnak megfelelően – Magyarországon is beletartozik a honvédség feladatkörébe."
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 613
113
Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
Katonai beszerzés esetén egy tárgyalás hivatalos bejelentése, jó esetben már a főbb keretfeltételekről történő megegyezés után kerül sor. Tehát jó 10-20 nem hivatalos megbeszélés is megelőzi. Főleg, ha úgy mint mi, csomagban, gazdasági, politikai ellentételezésekkel együtt tárgyalnak.
Persze ha nem nyílt kozbeszerzésről van szó, amit komolyabb cuccok esetén általában csak amatőrök intéznek így.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 057
80 830
113
Katonai beszerzés esetén egy tárgyalás hivatalos bejelentése, jó esetben már a főbb keretfeltételekről történő megegyezés után kerül sor. Tehát jó 10-20 nem hivatalos megbeszélés is megelőzi. Főleg, ha úgy mint mi, csomagban, gazdasági, politikai ellentételezésekkel együtt tárgyalnak.
Persze ha nem nyílt kozbeszerzésről van szó, amit komolyabb cuccok esetén általában csak amatőrök intéznek így.

Igen, ez igy van. De 2-3 evvel ezelott Bolsonaro meg sehol sem volt es Braziliaban is mas szelek fujtak... politikailag, gazdasagilag akkor nem tunt logikus dontesnek. Bar allitolag a Honvedseg azota ezt a tipust akarja, miota bejelentettek hogy kifejlesztik, de ebbol is latszik hogy mindig a politikusok dontik el hogy mikor, kitol es mit vesznek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Katonai beszerzés esetén egy tárgyalás hivatalos bejelentése, jó esetben már a főbb keretfeltételekről történő megegyezés után kerül sor. Tehát jó 10-20 nem hivatalos megbeszélés is megelőzi. Főleg, ha úgy mint mi, csomagban, gazdasági, politikai ellentételezésekkel együtt tárgyalnak.
Persze ha nem nyílt kozbeszerzésről van szó, amit komolyabb cuccok esetén általában csak amatőrök intéznek így.
Azért meg lennék lepve egy ellentételezés esetén. Magyarországnak masszív külkereskedelmi többlete van Braziliával szemben. (legalábbis a brazil sajtó szerint ez a helyzet.)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Igen, ez igy van. De 2-3 evvel ezelott Bolsonaro meg sehol sem volt es Braziliaban is mas szelek fujtak... politikailag, gazdasagilag akkor nem tunt logikus dontesnek. Bar allitolag a Honvedseg azota ezt a tipust akarja, miota bejelentettek hogy kifejlesztik, de ebbol is latszik hogy mindig a politikusok dontik el hogy mikor, kitol es mit vesznek.
A KC-390 fejlesztése 10 éve kezdődött, amikor Bolsonaro még nem sok vizet zavart...!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 613
113
Igen, ez igy van. De 2-3 evvel ezelott Bolsonaro meg sehol sem volt es Braziliaban is mas szelek fujtak... politikailag, gazdasagilag akkor nem tunt logikus dontesnek. Bar allitolag a Honvedseg azota ezt a tipust akarja, miota bejelentettek hogy kifejlesztik, de ebbol is latszik hogy mindig a politikusok dontik el hogy mikor, kitol es mit vesznek.
Sztem nekünk Bolserano nem fontos, max. csak a repülővásárláshoz jön jól egy személyes kapcsolat. A meglátogatása ezen felül csak trolkkodás volt.

Egyébként mindig a politikusok döntenek, mert náluk a kassza kulcsa és a felelősség. A katonák szakmai ajánlásokat tesznek. A jó politikus ezekből választ.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 195
24 178
113
Azért meg lennék lepve egy ellentételezés esetén.
Én is, mivel hivatalosan az ellentételezés uniós elvet sértene. Ezt hivatott helyettesiteni pl. egy államközi szerződés és akkor pikk-pakk minden rendben van.
Sztem nekünk Bolserano nem fontos
Szerintem se, Bolserano-nak fontos, hogy prezentálhassa magát és egy sikeres üzlettel Braziliát és a gépet.
A portugálok ötöt vettek belőle.
Ha jól emlékszem hét darab volt most gyártósoron, szeptemberben kapja meg az elsőt a Brazil légierő...már nem emlékszem a Portugál üzlet hogyan volt ütemezve, de lehet azért kalkulálgatni.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Sztem nekünk Bolserano nem fontos, max. csak a repülővásárláshoz jön jól egy személyes kapcsolat. A meglátogatása ezen felül csak trolkkodás volt.

Egyébként mindig a politikusok döntenek, mert náluk a kassza kulcsa és a felelősség. A katonák szakmai ajánlásokat tesznek. A jó politikus ezekből választ.
Aki 1 kipróbálatlan típust ajánlott, azt én rossz fegyverrel küldeném csatába. Akár túléli, akár nem, többet nem fog ilyet ajánlani...!!!